abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 mei 2025 @ 01:50:34 #1
194233 Friday12
Originele kloon
pi_217703844
20 jaar terug ongeveer was mijn opa overleden na maanden vechten tegen longkanker en daar begon het met mijn familie. Ik was op de begrafenis en de vrouw ( vriendin van mijn moeder voorheen) de nieuwe vrouw van mijn vader beloot tijdens de begrafenis mijn moeder buiten te houden terwijl mijn opa dit voor mij graag wilde dat mijn moeder erbij was en dat voor steun naar mij toe.

Daar was dus een ruzie ontstaan doordat de vrouw van mijn vader dit tegenhield en een jaar later kwam ik erachter dat mijn oma dementie had maar slecht op mij reageerde en ik dus afstand hield. Vandaag kwam ik erachter zonder dat het verteld was dat ze overleden was en dat de begrafenis vandaag was zonder dat iemand mij verteld had.

Ik hoop dat het een beetje goed geschreven is maar ik heb hier dus echt veel moeite mee om te accepteren. Deze mensen hebben mij meer opgevoed dan mijn vader. Ik hoop het hier wat op mij af te schrijven eigenlijk om ook te accepteren dat ik niet eens weet waar ze begraven is :'(
  woensdag 21 mei 2025 @ 01:58:37 #2
194233 Friday12
Originele kloon
pi_217703851
Dit is vast slecht geschreven maarja op het moment gaat het niet leker dus ik check het morgen nog wel ff
  woensdag 21 mei 2025 @ 06:33:18 #3
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217704017
Gecondoleerd man, ik werd tenminste nog geïnformeerd tijdens een potje Buried.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 21 mei 2025 @ 06:39:46 #4
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_217704025
Wat een nare situatie.. Veel sterkte met dit verlies.
  woensdag 21 mei 2025 @ 07:53:10 #5
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_217704246
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 01:50 schreef Friday12 het volgende:
20 jaar terug ongeveer was mijn opa overleden na maanden vechten tegen longkanker en daar begon het met mijn familie. Ik was op de begrafenis en de vrouw ( vriendin van mijn moeder voorheen) de nieuwe vrouw van mijn vader beloot tijdens de begrafenis mijn moeder buiten te houden terwijl mijn opa dit voor mij graag wilde dat mijn moeder erbij was en dat voor steun naar mij toe.

Daar was dus een ruzie ontstaan doordat de vrouw van mijn vader dit tegenhield en een jaar later kwam ik erachter dat mijn oma dementie had maar slecht op mij reageerde en ik dus afstand hield. Vandaag kwam ik erachter zonder dat het verteld was dat ze overleden was en dat de begrafenis vandaag was zonder dat iemand mij verteld had.

Ik hoop dat het een beetje goed geschreven is maar ik heb hier dus echt veel moeite mee om te accepteren. Deze mensen hebben mij meer opgevoed dan mijn vader. Ik hoop het hier wat op mij af te schrijven eigenlijk om ook te accepteren dat ik niet eens weet waar ze begraven is :'(
Op internet kun je die informatie vaak terugvinden als je goed zoekt of iemand vraagt die daar handig in is.
  woensdag 21 mei 2025 @ 09:13:12 #6
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_217704996
Gecondoleerd TS
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  woensdag 21 mei 2025 @ 10:30:07 #7
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_217705880
quote:
9s.gif Op woensdag 21 mei 2025 09:13 schreef Puzzie het volgende:
Gecondoleerd TS
En dit natuurlijk.
pi_217706078
Gecondoleerd TS
pi_217708607
Wat ongelofelijk verdrietig, dat jouw vader en zijn vriendin jou het afscheid van je oma ontnomen hebben. Heel wreed! Ik hoop dat jijzelf een manier kan vinden om waardig afscheid van haar te nemen. Misschien terug gaan naar een plek waar jullie graag of regelmatig samen kwamen en daar een kaars voor haar aansteken of een brief aan haar schrijven met je herinneringen aan haar en wat je haar nog graag zou willen zeggen. Aan de situatie kan je niks meer veranderen, maar het afscheid vindt in je hart plaats, niet in een rouwcentrum of op een begraafplaats. Heel veel sterkte met je verlies.
pi_217709783
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 15:21 schreef Melisande2 het volgende:
dat jouw vader en zijn vriendin
Soms is de vader gewoon onwetend en heeft hij geen benul dat hij andere mensen pijn doet?
pi_217712452
Gecondoleerd allereerst!

Misschien kan het jou troost bieden door allereerst te denken dat Karma zijn werk wel doet. Mensen die om welke reden dan ook er goed aan denken te doen anderen verdriet te bezorgen, zullen vroeg of laat de consequenties ervaren. Fouten maken we allemaal. Als we er echter niet van willen leren, worden we daar uiteindelijk zelf de dupe van.

Ik zie een uitvaart als een eerbetoon naar de overledene. Het is niet het enige moment om afscheid te nemen.

Misschien helpt het om zelf een soort afscheidsritueel te houden voor jouw oma. Het gaat immers om de band die jij met haar had: niemand kan daarin tussenkomen.
pi_217713242
Gecondoleerd TO.
Een nare situatie. En wellicht, wat iemand hier eerder al schreef, kun je online uitvinden waar je oma’s uitvaart heeft plaatsgevonden.
Veel sterkte met dit verlies
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')