70 euro kun je net een worstenbroodje van kopen als het crisis is, volg daarom mijn tip:quote:Advies: haal 70 euro in huis om crisis door te komen
70 euro per volwassene en 30 per kind; 200 euro dus voor een gezin van vier. Zoveel geld is handig om contant in huis te hebben voor in tijden van crisis. Dat advies komt van De Nederlandsche Bank (DNB), de Consumentenbond, MKB-Nederland en andere organisaties binnen het Maatschappelijk Overleg Betalingsverkeer.
De risico's op een heftige natuurramp, cyberaanval en een overspannen stroomnet lopen op. Deze situaties hebben één ding gemeen: grote kans dat je door een stroomstoring niet kunt pinnen, geld opnemen of betalen via het internet. De meest urgente boodschappen doen met contant geld kan aan de andere kant bijna altijd.
Bovengenoemde bedragen moeten ongeveer genoeg zijn om drie dagen zonder pinnen en online bankieren door te komen. Ze zijn volgens het Nibud bedoeld voor de meest noodzakelijke boodschappen, medicijnen en vervoer.
Oei. Danny weet waar je huis woont.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 18:49 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik heb altijd een paar duizend euro in huis. Het is nou niet zo dat de rekening courant zo lekker aantikt qua rente.
Op zich wel verstandig idee ja, in het kader van de vermogensrendementsheffing.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 18:49 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik heb altijd een paar duizend euro in huis. Het is nou niet zo dat de rekening courant zo lekker aantikt qua rente.
Leugenaarquote:Op dinsdag 20 mei 2025 18:49 schreef Weltschmerz het volgende:
Dus wij doen hem geen 5 euros geven?quote:Op dinsdag 20 mei 2025 18:59 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Leugenaar
Jij hebt nooit geen geld, kkboef
Er kan altijd wat zijn en als er een storing is dan treft dat de laatste jaren het gehele betalingsverkeer of je bankrekening wordt geblokkeerd of zo, dan kan ik een paar dagen vooruit.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 18:59 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Op zich wel verstandig idee ja, in het kader van de vermogensrendementsheffing.
Das een week boodschappen voor een gezin.quote:200 euro dus voor een gezin van vier. Zoveel geld is handig om contant in huis te hebben voor in tijden van crisis.
Daar maak ik me niet zoveel zorgen om, maar ik gun de Nederlandse schatkist geen cent meer dan strikt noodzakelijk.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 19:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er kan altijd wat zijn en als er een storing is dan treft dat de laatste jaren het gehele betalingsverkeer of je bankrekening wordt geblokkeerd of zo, dan kan ik een paar dagen vooruit.
Zonder licht, koeling en kassasystemen zijn er weinig supermarkten open denk ik. De zelfscan doet het al niet zonder stroom.quote:Deze situaties hebben één ding gemeen: grote kans dat je door een stroomstoring niet kunt pinnen, geld opnemen of betalen via het internet. De meest urgente boodschappen doen met contant geld kan aan de andere kant bijna altijd.
Dan doe je al zuinig aan.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 19:06 schreef Nober het volgende:
[..]
Das een week boodschappen voor een gezin.
DNB is de realiteit kwijt.
Sloeberquote:Op dinsdag 20 mei 2025 19:10 schreef Kreator het volgende:
Hier ligt standaard rond de 50k cash en een kilo goud in huis.
Vooral dat WC papier...quote:Op dinsdag 20 mei 2025 19:10 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Zonder licht, koeling en kassasystemen zijn er weinig supermarkten open denk ik. De zelfscan doet het al niet zonder stroom.
En zonder bevoorrading zijn ze snel door hun voorraad heen als mensen gaan hamsteren. Zonder stroom zullen veel distributiecentra ook niet functioneren.
Je bent beter af als je voor 70 euro blikvoer, rijst en toiletpapier koopt.
Ik weet niet waar jij je worstenbroodjes koopt, maar ik zou maar eens naar een andere winkel op zoek gaan.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 18:39 schreef SnodeSnuiter het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)crisis-door-te-komen
[..]
70 euro kun je net een worstenbroodje van kopen als het crisis is, volg daarom mijn tip:
Zorg dat je deze clip offline hebt zodat je die kan draaien om de crisis op te heffen
Bekijk deze YouTube-video
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |