abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217699211
Waarschuwing voor 'niet op te sporen' apparaat van aanstekerformaat in cellen

Gevangenen in Franse gevangenissen hebben nieuwe "ondetecteerbare" apparaten gebruikt om te communiceren met de buitenwereld. Daarvoor waarschuwt Eurojust, de Europese samenwerking van justitiediensten, dinsdag. In Frankrijk zijn vijfduizend van deze apparaten ter grootte van een aansteker in beslag genomen.
Franse onderzoekers ontdekten dat de apparaten wereldwijd online worden verkocht. De apparaten zijn moeilijk op te sporen bij de beveiligingspoorten, doordat ze weinig metalen onderdelen hebben. Daarnaast zijn de apparaten daar expres op ingesteld.

De Franse autoriteiten ontdekten de apparaten bij een zoektocht op 20 mei in vijfhonderd cellen in 66 gevangenissen. Er zouden vijfduizend apparaten 'actief' zijn. De Franse autoriteiten konden die traceren en innemen.

De Franse onderzoekers schatten dat de ingenomen apparaten werden gebruikt voor criminele activiteiten zoals drugshandel, moord en witwassen. Daarna haalden ze de website offline die de apparaten verkocht.

Toen uit het Franse onderzoek bleek dat deze apparaten wereldwijd werden verkocht, besloot Eurojust andere landen op de hoogte te stellen. Daarnaast stuurde de Europese samenwerking van justitiediensten naar eigen zeggen "cruciale informatie" over de apparaten door naar de aangesloten landen. "Autoriteiten kunnen deze informatie nu gebruiken om te onderzoeken of de apparaten in hun eigen land worden gebruikt."

NU.nl heeft aan het Openbaar Ministerie gevraagd of dit soort apparaten ook in Nederland in gebruik zijn, maar heeft nog geen reactie ontvangen.

https://www.nu.nl/misdaad(...)rmaat-in-cellen.html
  dinsdag 20 mei 2025 @ 16:56:17 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_217699258
Van de Nu website:

Heet zo'n apparaat niet gewoon mobiele telefoon? :')

Zo'n mini telefoon is gewoon op aliexpress te koop voor ¤15 :')

https://nl.aliexpress.com/item/1005004933792351.html
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_217699272
Je kan ook een vibrator in je reet stoppen TS ipv zo'n mobieltje kopen :')
pi_217699335
Wereldnieuws!!! maar nog steeds heb je daar signalen voor nodig... Dus tijd dat ze gewoon bepaalde signalen blokken daar... :Y
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  dinsdag 20 mei 2025 @ 17:02:25 #5
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_217699415
Ik gebruik deze op de racefiets en MTB, je kunt bellen en SMSen, maar meer heb ik toch niet nodig :

SimValley Pico C-80 V4 naast een HTC OneX, de Pico is het formaat van een creditcard.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  dinsdag 20 mei 2025 @ 17:03:54 #6
8252 mvdejong
pi_217699452
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 16:59 schreef Chandler het volgende:
Wereldnieuws!!! maar nog steeds heb je daar signalen voor nodig... Dus tijd dat ze gewoon bepaalde signalen blokken daar... :Y
Gek genoeg schijnen ze wettelijk de cellen niet tot een kooi van Faraday te mogen ombouwen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
pi_217699593
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 17:03 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Gek genoeg schijnen ze wettelijk de cellen niet tot een kooi van Faraday te mogen ombouwen.
Sms verkeer is toch makkelijk te tracken, dus je zou zeggen dat ze vrij makkelijk kunnen zien welke berichten er vanaf een specifieke locatie worden verstuurd en ontvangen
  dinsdag 20 mei 2025 @ 17:25:42 #8
8252 mvdejong
pi_217699672
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 17:14 schreef 111210 het volgende:

[..]
Sms verkeer is toch makkelijk te tracken, dus je zou zeggen dat ze vrij makkelijk kunnen zien welke berichten er vanaf een specifieke locatie worden verstuurd en ontvangen
Ik vermoed dat deze communicatie-dingen niet zomaar kleine telefoontjes zijn, maar een andere vorm van communicatie gebruiken. Het nadeel van een mobiele telefoon is dat die, zolang die aanstaat, continue loopt te zenden, zelfs een dumb-phone zit zich voortdurend bij de cel te melden, dus dat is makkelijk te detecteren. Een protocol dat echt alleen zendt als er iets wordt verstuurd maakt dit een stuk lastiger, zeker als het berichten zijn en niet voice, want dan heb je maar af en toe een paar milliseconden een signaal.
pi_217699770
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 17:03 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Gek genoeg schijnt het dat als wetten niet goed functioneren we daar een systeem voor hebben om te zorgen dat die wetten veranderd worden en met hun tijd mee gaan! :7
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_217700138
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 17:14 schreef 111210 het volgende:
Sms verkeer is toch makkelijk te tracken
Wat ik wel weet , ze spreken vaak in lastig te ontcijferen geheime codetaal , dus bijv : Mr x moet morgen dood = dan bijv = Mr druif moet morgen de persing in en dan ook vaak nog in het buitenlands en ook buitenlands gangster dialect gesproken ook = "Monsieur Raisin doit être pressé demain"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')