Wat een negatieve lezing meteen weerquote:Op dinsdag 20 mei 2025 09:51 schreef Het_Bokje het volgende:
Ik lees: "ik wil wat anders, maar 't moet niet teveel moeite kosten hoor!"
TL:DR te weinig specifieke info om hier een nuttig antwoord op te geven.
Heb ook in ziekenhuizen gewerkt, overigens zonder patiëntencontacten, anders dan op de gang. Was blij de klinische setting te kunnen verlaten, ben de kant van de engineering opgegaan.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 08:55 schreef Solispolar het volgende:
Ik merk dat ik steeds meer speel met de gedachte om (qua werk) eens iets heel anders te proberen. Ik werk momenteel in de gezondheidszorg en heb me binnen mijn vakgebied eigenlijk zo ver ontwikkeld als ik kan. Zo af en toe kom ik nog wel nieuwe dingen tegen, maar ik merk stiekem toch ook dat het langzaam maar zeker al een herhaling van zetten wordt.
De studie die ik heb gevolgd is vrij 'gesloten'. Dat wil zeggen: ik kan vanuit die studie niet heel veel anderen dingen doen dan dit vak uitoefenen (hooguit docent worden in het vak, maar dat ambieer ik ook niet per sé). Daarnaast betaalt het redelijk tot goed en zijn de arbeidsvoorwaarden ook prima. Het werk is relatief vrij van stress en ik houd veel tijd over voor hobby's en eigen dingen. Echter ben ik nog relatief jong en merk ik stiekem al dat nog 30 jaar in deze branche werken wellicht niet interessant zal/gaat blijven.
Het moeilijke is alleen dat ik (om heel eerlijk te zijn) ook geen zin heb om weer 4 jaar de schoolbanken in te gaan. Wat me wél leuk lijkt is een traject waarbij je kunt werken en leren tegelijk. Ik werk momenteel veel met mensen, maar ik zou ook wel graag iets doen wat je wat meer vanuit huis kunt doen of waarbij je niet continue met mensen te maken hebt.
Wat wil ik met dit topic: eigenlijk niet zoveel, gewoon even wat dingen opschrijvenIk ben wel heel benieuwd of mensen in soortgelijke situaties hebben gezeten en wat ze toen hebben gedaan. Toch maar blijven zitten of het avontuur aangegaan?
Ik ben bezig binnen een werkgever een kant op te ontwikkelen die ik interessant vind, maar die niet per se aansluit bij mijn studie-achtergrond of eerdere werkervaring. Een rol naast een functie en (dus) parttime. Op die manier houd ik mijn arbeidsvoorwaarden en doe ik ervaring op. Mijn werkgever is bereid erin te investeren (met een terugbetalingsregeling als ik te vroeg uit dienst ga).quote:Op dinsdag 20 mei 2025 08:55 schreef Solispolar het volgende:
Ik ben wel heel benieuwd of mensen in soortgelijke situaties hebben gezeten en wat ze toen hebben gedaan. Toch maar blijven zitten of het avontuur aangegaan?
Dit is echt goud waard (ik heb ook zo'n wg), mooi papiertje na papiertje scoren en alles betaald.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 17:02 schreef baskick het volgende:
[..]
Ik ben bezig binnen een werkgever een kant op te ontwikkelen die ik interessant vind, maar die niet per se aansluit bij mijn studie-achtergrond of eerdere werkervaring. Een rol naast een functie en (dus) parttime. Op die manier houd ik mijn arbeidsvoorwaarden en doe ik ervaring op. Mijn werkgever is bereid erin te investeren (met een terugbetalingsregeling als ik te vroeg uit dienst ga).
Een voltijdstudie is geen optie vanwege financiën (wegvallend inkomen en instellingstarief) en thuissituatie (en deeltijd ook niet). Ik voel ook niet de behoefte om voor de helft van het salaris ergens vanaf 0 te beginnen.
Ja, eens. We hebben een gezamenlijk belang bij de kennis (en ik pimp m'n cv).quote:Op woensdag 21 mei 2025 20:08 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Dit is echt goud waard (ik heb ook zo'n wg), mooi papiertje na papiertje scoren en alles betaald.
En stiekem bouwt zo een verplichting best snel af. Werkgevers die niet in personeel investeren hebben ook een probleem, of het personeel gaat achter lopen, of ze gaan te laat/niet wegquote:Op woensdag 21 mei 2025 22:54 schreef baskick het volgende:
[..]
Ja, eens. We hebben een gezamenlijk belang bij de kennis (en ik pimp m'n cv).
Bij een vorige werkgever waren de budgetten ruimer, maar de mogelijkheden beperkter (alleen in verlengde van, of soft skills). Niet alles is hier mogelijk, kan niet met droge ogen elk jaar voor zulke bedragen komen, maar ik klaag niet. Dit is de eerste keer dat ik een studie-overeenkomst moest tekenen, maar als ik onverhoopt wegga, maar zien of ze me eraan houden, anders onderhandel ik wel net nieuwe werkgever en in het slechtste geval tik ik 'm in privé alsnog ineens of 12 termijnen af.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |