Bronquote:Winkeldief klimt boom in om arrestatie te ontlopen in Arnhem
ARNHEM – In de uiterwaarden aan de Malburgse Bandijk is zondagmiddag rond 16.23 uur een grootschalige hulpactie opgestart vanwege een verwarde man die op ongeveer tien meter hoogte in een boom was geklommen en daar niet zelfstandig uit kon komen. De brandweer, het Quick Responsteam en de Dienst Speciale Interventies (DSI) kwamen ter plaatse om de situatie onder controle te krijgen.
De inzet bleek uiteindelijk verband te houden met een eerdere melding van winkeldiefstal rond 14.00 uur bij een Albert Heijn aan de Drieslag. Daar had een man een blik bier geopend, een medewerker bedreigd met een mes en was vervolgens op de fiets via de nooduitgang gevlucht. Enkele uren later werd dezelfde man in de boom aangetroffen. Hij verklaarde kort daarvoor uit detentie te zijn vrijgekomen en zijn vrijheid te willen vieren. Tijdens het klimmen braken enkele takken af, waarna hij niet meer naar beneden durfde.
Het hoogte-reddingsteam van de brandweer en de DSI wisten de man veilig uit de boom te halen. Aansluitend is hij aangehouden op verdenking van diefstal met bedreiging en overgebracht naar het politiebureau. Er wordt onderzocht of aanvullende zorg noodzakelijk is.
Hij had z'n fiets meegenomen de supermarkt in?quote:Daar had een man een blik bier geopend, een medewerker bedreigd met een mes en was vervolgens op de fiets via de nooduitgang gevlucht.
Staat in het artikelquote:Op dinsdag 20 mei 2025 00:14 schreef SoS87 het volgende:
Als de DSI wordt ingeschakeld heb je meer geflikt dan boompje klimmen lijkt me
quote:Daar had een man een blik bier geopend, een medewerker bedreigd met een mes en was vervolgens op de fiets via de nooduitgang gevlucht
DSI lijkt me voor serieuzere zaken, toch?quote:Op dinsdag 20 mei 2025 00:23 schreef Red_85 het volgende:
Moet dsi dit oplossen?
Riiiiiiight. Zijn die nu wappiebabysitters? Hadden we toch boa's voor?
Die hebben ook verschillende afdelingen.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 00:25 schreef SoS87 het volgende:
[..]
DSI lijkt me voor serieuzere zaken, toch?
Dit lijkt me iets voor de wijkagentquote:Op dinsdag 20 mei 2025 00:26 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Die hebben ook verschillende afdelingen.
Geen idee of die daar voor opgeleid zijn of goed kunnen klimmen.quote:
Gewoon laten zitten, ze komen vanzelf naar benedenquote:Op dinsdag 20 mei 2025 00:30 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Geen idee of die daar voor opgeleid zijn of goed kunnen klimmen.
Ik zou gewoon de boom omzagen.
Dat ze het lekker uitzoeken in die boomquote:Op dinsdag 20 mei 2025 00:34 schreef SoS87 het volgende:
[..]
Gewoon laten zitten, ze komen vanzelf naar beneden
Die boom vroeg er ook wel omquote:Op dinsdag 20 mei 2025 00:59 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dit lijkt me echt iets voor The A-Team:
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |