abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217698913
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 16:15 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik conformeer me niet aan wat zij als waarden omschrijven. Als ze in Libanon selectief de Islamisering de kop in hadden gedrukt was het een ander land geweest. Idem Atatürk met Turkije.
Ok, prima, dat kan en mag.

Binnen het Nederlandse humanisme valt 'selectief verbieden van alléén islamitisch onderwijs' iig niet te rijmen met vrijheid, gelijkheid en individuele zelfontplooiing.

Andere mensen (waaronder Ali) zien dat verbod wellicht wel als wenselijk, en/of kunnen het wel rijmen met die waarden. Maar dan mogen ze dat beestje toch echt een andere naam geven, ipv humanistisch.
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 20 mei 2025 @ 16:25:39 #152
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217698944
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 16:23 schreef probeer het volgende:

[..]
Ok, prima, dat kan en mag.

Binnen het Nederlandse humanisme valt 'selectief verbieden van alléén islamitisch onderwijs' iig niet te rijmen met vrijheid, gelijkheid en individuele zelfontplooiing.

Andere mensen (waaronder Ali) zien dat verbod wellicht wel als wenselijk, en/of kunnen het wel rijmen met die waarden. Maar dan mogen ze dat beestje toch echt een andere naam geven, ipv humanistisch.
Nou ja, echt een beschermde term is het niet. Maar ik ben het wel met je eens dat het handig is om de definities van wat het land onder een bepaalde term verstaat te volgen.

Echter doet zij dat niet met haar waardenomschrijving? Ze koppelt niet het verbieden van Islamitisch onderwijs aan humanisme imo.
  dinsdag 20 mei 2025 @ 16:36:13 #153
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_217699072
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 13:17 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Bovendien komt ze bijna nooit meer in Nederland, maar weet ze blijkbaar wel precies hoe het hier gaat.
Tegenwoordig weet iedereen die met een muis overweg kan gaan hoe het overal in de wereld gaat. Ik weet hoe een groot deel van New York er in 4K uitziet zonder dat ik ooit de grote vijver ben overgestoken.
pi_217699210
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 16:25 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Nou ja, echt een beschermde term is het niet. Maar ik ben het wel met je eens dat het handig is om de definities van wat het land onder een bepaalde term verstaat te volgen.
Nee, het is geen beschermde term nee. Maar ik mag hopen dat het niet Ali's doel is om humanistische waarden te promoten door meer dan een halve eeuw aan Nederlandse humanistische traditie en geschiedenis in het gezicht te schoppen met haar nieuw verzonnen definities.

quote:
Echter doet zij dat niet met haar waardenomschrijving? Ze koppelt niet het verbieden van Islamitisch onderwijs aan humanisme imo.
quote:
Hirsi Ali ziet nog maar twee opties voor Europese regeringen. ‘Ofwel, je kunt de harten en hoofden van jonge allochtonen proberen te vullen met de geschiedenis van het christendom en de normen en waarden die daarbij horen. Vrijheid, gelijkheid, individuele zelfontplooiing. Noem het humanisme, of waar de Nederlanders vandaag de dag ook maar in geloven. Ofwel, ze vullen hun harten en hoofden met islamisme. Dat zijn de opties. En je moet kiezen, en snel ook. Er is niet veel tijd meer.’

Is de Grondwet bestand tegen de islam?
Haar islamkritiek verhoudt zich moeizaam tot de godsdienstvrijheid, zoals artikel 23 van de Nederlandse Grondwet dat het recht op religieus onderwijs garandeert. ‘Die Grondwet is gemaakt in een compleet andere tijd. Met andere uitdagingen en conflicten.

Destijds ging het over de godsdienstvrijheid van protestanten en katholieken, verschillende stromingen binnen het christendom. Die Grondwet is niet opgewassen tegen de islam, een fundamenteel andere politieke en ideologische godsdienst die zeer expansiegericht is. Die de democratie wil overnemen, en haar wil ondermijnen.’

Het liefst zou ze zien dat de Grondwet wordt aangepast. ‘Als ik nu in de politiek zou zitten, dan zou ik doen wat Geert Wilders al heel vaak heeft gezegd: sluit islamitische scholen. Dat zei ik toen ook al. Het gaat hier over de harten en geesten van jonge kinderen. Die kun je niet zomaar weer veranderen. Het is een project van nation-building. Je wilt deze mensen opnemen in je samenleving, in je geschiedenis. In het lot van je land. Niet het land waar ze vandaan komen, nee, dít land.’
Dit is dat specifieke deel van het interview.

In de eerste alinea is ze dus nog wat abstract; ofwel het promoten van de humanistische waarden 'vrijheid, gelijkheid en individuele zelfontplooiing', ofwel het toelaten van islamisme.

En direct daarna begint het artikel over haar voorgestelde verbod op islamitisch onderwijs.

Het zou inderdaad kunnen zijn dat die twee opeenvolgende stukken helemaal niets met elkaar te maken hebben. Maar zo leest het iig niet en dat zou dan op zijn minst een zeer ongelukkig gekozen opmaak van het artikel zijn (waar Ali waarschijnlijk ook gewoon enige redactie over heeft gehad).

En zelfs als dat zo zou zijn, dan pleit ze dus vóór humanistische waarden, terwijl het enige moment in het hele artikel waarop ze concreet beleid voorstelt, ze dus iets voorstelt wat juist zeer haaks staat op de humanistische interpretatie van die waarden.

Dat is alsof je roept dat je (omwille van het klimaat) voor het terugdringen van de verkoop van personenauto's bent. Om daarna als concreet beleid het afschaffen van de bijtelling voor te stellen.

Vind ik heel raar. Weet Ali dan niet goed wat het Nederlandse humanisme omvat? Of denkt ze dat de lezer dat niet weet?
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 20 mei 2025 @ 16:57:09 #155
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217699275
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 15:49 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het is inderdaad nogal hysterisch als jij in je vroege levensloop slachtoffer bent geworden van
Nu verwar je haar persoonlijke geschiedenis met wat zij zegt. Dat zijn wel even twee verschillende dingetjes hè?
Dit, dus.
  dinsdag 20 mei 2025 @ 17:19:08 #156
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217699630
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 15:36 schreef capricia het volgende:

Je zou toch juist steun verwachten vanuit de progressieve hoek voor onze vrijheden?

Klopt, maar dat betekent toch niet dat we alles wat Ayaan zegt maar kritiekloos moeten volgen?

Ze predikt hier christelijk conservatisme. Dat is niet bepaald opkomen voor vrijheden te noemen.
  dinsdag 20 mei 2025 @ 17:23:04 #157
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_217699654
Hirsi Ali is toch een klein beetje van het padje af. Dit is Hirsi Ali in het Amerikaanse abortus debat:

quote:
Democrats and Abortion:
Kamala Harris has been busier distancing herself from her earlier, left-wing positions than articulating her new ones. But on one issue she has been consistent: abortion.

We already know why the far left in the Democratic party talk about abortion so much. The conventional answer is that it’s their most popular issue.

Except that the Democrats’ stance on abortion does not mirror the views of the American public. Abortion is a very divisive issue on which intelligent people of good will vociferously disagree. However, only a tiny fragment of the population, mostly housed in the identity politics sections of academia, think that abortions should be legal up to or even past birth. Yes—past birth. And yet, these post-birth abortions have been legalized by several blue states, including, recently, in Tim Walz’s Minnesota. (Worse still, they have backing from medical journals corrupted by the woke, which have in turn been decried even by moderate liberal media outlets.) Look carefully at the changes Walz made to this statute. You see, late-term abortions are risky processes because the baby is typically viable. Abortionists usually manage to sever the child’s limbs and crush its skull before it emerges from the womb, but not always. Prior to Walz’s intervention, whenever babies were born alive, the doctor was then required to switch goals from killing the baby to helping it live.

(...)
And now we’re even getting back to the ancient world’s preferred method: post-birth abortion. Yes, it’s already happening. It’s just hard to say exactly how often under Walz’s new law, because, naturally, he repealed all reporting requirements on infants born alive during abortions.

This ought to be enough to make a normal person nauseous and furious. But it’s not all that surprising. After all, we live in a largely post-Christian world. Fanatics like Tim Walz and Kamala Harris aren’t just getting away with crazy positions on abortion. They are running on a platform of abortion.

Of course, most people—including many atheists—still have the Christian ethos deeply ingrained in their world view. If the American people understood the insane lengths to which people like Walz will go to make sure babies die, most would be horrified.

https://www.restorationbulletin.com/p/the-abortion-election
Ze herhaalt dus de Republikeinse leugens dat er zoiets is als post-birth abortions en dat de democraten daar voor zouden zijn. Voor de duidelijkheid: er is geen staat die toestaat om baby's te vermoorden.

quote:
No state allows post-birth abortions," said Lois Shepard, a University of Virginia law and biomedical ethics professor who has authored several books about end of life care. "First, an abortion refers to terminating a pregnancy, and a pregnancy does not continue after birth. But second, that would be killing a born human being, who is a person entitled to the equal protection of the laws, including prohibitions against murder. No state permits infanticide."

Ely said that some states will assist with later termination because of fetal anomalies, "but there is not a state, or probably any place in the world, that would allow someone to murder an infant after they were born."

https://www.wlrn.org/gove(...)post-birth-abortions
I am a black hole shitting into the void
  dinsdag 20 mei 2025 @ 17:26:27 #158
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217699676
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 16:36 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Tegenwoordig weet iedereen die met een muis overweg kan gaan hoe het overal in de wereld gaat. Ik weet hoe een groot deel van New York er in 4K uitziet zonder dat ik ooit de grote vijver ben overgestoken.
En nee, dan weet je niet bijster veel van het dagelijkse leven in New York.
  dinsdag 20 mei 2025 @ 17:26:53 #159
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217699683
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 17:23 schreef Gimmick het volgende:
Hirsi Ali is toch een klein beetje van het padje af. Dit is Hirsi Ali in het Amerikaanse abortus debat:
[..]
Ze herhaalt dus de Republikeinse leugens dat er zoiets is als post-birth abortions en dat de democraten daar voor zouden zijn. Voor de duidelijkheid: er is geen staat die toestaat om baby's te vermoorden.
[..]

Tja wiens brood men eet...
  dinsdag 20 mei 2025 @ 18:59:13 #160
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217700635
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 17:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Tja wiens brood men eet...
De ironie.

Zodra het over christendom gaat zien we jou en je D66/GL maatjes in een stuip schieten. Ondertussen hebben we gescheiden gebedsruimten op scholen, is onderhand elke kantine halal en zijn we afgelopen weken weer dankzij allerlei media doodgegooid met hoe mooi, knap en lief de ramadan is.

Ik weet ook waarom jullie zo dubbelgetongd zijn, Hexagon, en dat zal ik blijven herhalen:

"Conservatief religieus gedachtegoed is afschuwelijk, tenzij het komt in een exotische verpakking".

Doodsbang racist genoemd te worden, en dus ligt men met de pootjes omhoog voor de verdere islamisering van dit land.

Onze toekomstige dochters en homoseksuele kinderen zullen jullie dankbaar zijn voor al die 'tolerantie'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 20 mei 2025 @ 19:20:14 #161
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217700983
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 19:15 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Omdat je in topics over de islam nooit te vinden bent.

Hetgeen logisch is.
Die topics zijn doorgaans geen discussie maar een dumpplek voor iedere keer dezelfde platitudes van een vaste groep users. Het reageren niet waard.

Er zijn hier ook vrij weinig radicale moslims, dus kan niet vaak de confrontatie met ze aan.
pi_217701002
Ik heb die transgender nooit wat aan gevonden.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 20 mei 2025 @ 19:21:29 #163
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217701006
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 19:20 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Die topics zijn doorgaans geen discussie maar een dumpplek voor iedere keer dezelfde platitudes van een vaste groep users. Het reageren niet waard.

Er zijn hier ook vrij weinig radicale moslims, dus kan niet vaak de confrontatie met ze aan.
:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 20 mei 2025 @ 19:29:33 #164
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_217701128
“Conservatief religieus gedachtegoed in een exotische verpakking".

Klinkt als Hirsi Ali’s tagline op een boekingswebsite voor Republikeinse sprekers.
I am a black hole shitting into the void
  dinsdag 20 mei 2025 @ 19:37:05 #165
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217701201
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 18:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

Ondertussen hebben we gescheiden gebedsruimten op scholen, is onderhand elke kantine halal en zijn we afgelopen weken weer dankzij allerlei media doodgegooid met hoe mooi, knap en lief de ramadan is.
Meid, wat een ongekende hoeveelheid ernstige punten som je hier op! Ons land is duidelijk ernstig in gevaar door deze levensgevaarlijke punten wat aantoont dat de omvolking is begonnen.

Ga nu maar hysterisch gillen.
Dit, dus.
  dinsdag 20 mei 2025 @ 19:42:04 #166
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217701248
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 19:37 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Meid, wat een ongekende hoeveelheid ernstige punten som je hier op! Ons land is duidelijk ernstig in gevaar door deze levensgevaarlijke punten wat aantoont dat de omvolking is begonnen.

Ga nu maar hysterisch gillen.
Laten we het vooral even principieel duiden.

Trouwens, hoeft niet. Als een paar bijbelbelt figuren preken dat mannen en vrouwen gescheiden dienen te worden in het publieke domein, ontplof je waarschijnlijk van verontwaardiging.

Toe, doe een keer een poging i.pv. de 'progressieve' lege huls te zijn wat inhoud te bieden.

Echt, ik heb nu een paar posts van je nagelezen, en het is stelselmatig dezelfde inhoudsloze drek, dezelfde als een wesp gestoken 'kut-iemand-zegt-iets-vervelends-over-de-islam-ik-moet-hoe-onbelezen-ik-verder-ook-in-de-materie-ben-even-reageren-zodat-mijn-islamitische-collega-weet-dat-ik-echt-geen-racist-ben'-riedel.

We weten het: je bent als de dood een keer inhoudelijk te zijn, vooral hier om wat te roepen over hoe rasogisistisch en extreem-rechts het allemaal is, maar niet in staat om een post van meer dan twee zinnen te typen.

Do better. Echt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 20 mei 2025 @ 19:44:34 #167
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217701276
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 19:29 schreef Gimmick het volgende:
“Conservatief religieus gedachtegoed in een exotische verpakking".

Klinkt als Hirsi Ali’s tagline op een boekingswebsite voor Republikeinse sprekers.
We hebben hier geen Republikeinen.

Wel GroenLinksers, D'66ers, AD, NRC, Nos, Joop, BNN-Vara, OneWorld, Muslim Rights Watch, XR, een roedel pro-Pallie volk, UvA en die twee hilarische komieken die elke week even komen duiden hoe kut alles ter linkerzijde van Atilla de Hun is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 20 mei 2025 @ 19:47:14 #168
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217701296
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 19:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Laten we het vooral even principieel duiden.

Trouwens, hoeft niet. Als een paar bijbelbelt figuren preken dat mannen en vrouwen gescheiden dienen te worden in het publieke domein, ontplof je waarschijnlijk van verontwaardiging.

Toe, doe een keer een poging i.pv. de 'progressieve' lege huls te zijn wat inhoud te bieden.

Echt, ik heb nu een paar posts van je nagelezen, en het is stelselmatig dezelfde inhoudsloze drek, dezelfde als een wesp gestoken 'kut-iemand-zegt-iets-vervelends-over-de-islam-ik-moet-hoe-onbelezen-ik-verder-ook-in-de-materie-ben-even-reageren-zodat-mijn-islamitische-collega-weet-dat-ik-echt-geen-racist-ben'-riedel.

We weten het: je bent als de dood een keer inhoudelijk te zijn, vooral hier om wat te roepen over hoe rasogisistisch en extreem-rechts het allemaal is, maar niet in staat om een post van meer dan twee zinnen te typen.

Do better. Echt.
Je maakt je druk om halal frikandellen in een kantine :D nee, ik neem jou ontzettend serieus, helder licht.
Dit, dus.
  dinsdag 20 mei 2025 @ 19:48:02 #169
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217701311
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 19:47 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Je maakt je druk om halal frikandellen in een kantine :D nee, ik neem jou ontzettend serieus, helder licht.
Gut, weer één zin.

Doe me een lol, en reageer dan gewoon niet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217701345
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 08:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik ben geen fan van welke religie dan ook en zelf ook volledig atheist. Maar ik realiseer me ook dat religie nou eenmaal een gegeven is en dat je dat niet weg krijgt door iedere aanhanger daarvan aan te vallen of verdacht te maken. Dus we zullen een vorm moeten vinden om daarmee samen te leven. Iets wat overigens ook niet vrijblijvend is voor die religieuzen.

Al die eindeloze scheldpartijen, complotten en haatzaaierij, op basis van religie, hebben nog nooit ergens geholpen om iets beter te maken. Integendeel.

Los daarvan hebben we te maken met figuren die angst voor de radicale islam gebruiken om hun eigen dubieuze agenda te promoten. Ayaan is er daar duidelijk een van en dan moet ontmaskerd worden.
Zeer goede post oudste. ^O^

Ik sta ook zo in het leven en heb ook altijd al moeite gehad met Ayaan. Ze doet me eerlijk gezegd denken aan wat Ayn Rand deed in een vorig leven. Met dezelfde soort dubieuze volgers en bewonderaars. Er is bij mij sprake van een verwarrende deja vu. ;(
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  dinsdag 20 mei 2025 @ 19:52:05 #171
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217701352
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 19:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Gut, weer één zin.

Doe me een lol, en reageer dan gewoon niet.
Ik herhaal gewoon wat jij zegt. Halalfrikandellen, gescheiden gebedsruimtes en positieve berichtjes over de ramadan.

En dat zijn dan je argumenten dat het to-taal naar de getver gaat allemaal. Maar verder ben je geen hysterische, theatrale dandy die bang is voor alles en iedereen. :D
Dit, dus.
  dinsdag 20 mei 2025 @ 19:53:08 #172
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217701362
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 19:52 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ik herhaal gewoon wat jij zegt. Halalfrikandellen, gescheiden gebedsruimtes en positieve berichtjes over de ramadan.

En dat zijn dan je argumenten dat het to-taal naar de getver gaat allemaal. Maar verder ben je geen hysterische, theatrale dandy die bang is voor alles en iedereen. :D
Gescheiden gebedsruimten: verdedig het eens, Buitendam... toon ons je ware progressieve idealen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 20 mei 2025 @ 19:54:10 #173
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217701373
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 19:51 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Zeer goede post oudste. ^O^
Vind je?

Hij propageert vooral angst voor een niet bestaand radicaal christendom in Nederland.

Zoals progressieve nitwits al decennia doen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 20 mei 2025 @ 19:55:34 #174
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217701384
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 19:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Gescheiden gebedsruimten: verdedig het eens, Buitendam... toon ons je ware progressieve idealen.
Ik ben niet gelovig dus het zal me een enorme worst zijn hoe men dat doet. Ik heb er geen last van. Zou je ook eens moeten overwegen in plaats van zo bang zijn.
Dit, dus.
pi_217701385
En ondertussen gaat het maar niet over een echt probleem dat de islam brengt, namelijk besnijdenissen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')