Niet _mogen_ helpen zoeken? Neem contact op met de familie om zo enkele geurende kledingstukken te bemachtigen en doe gewoon je ding (?)quote:Op dinsdag 20 mei 2025 13:29 schreef Kim-Holland het volgende:
Stichting staat klaar met honden, maar mag niet zoeken in Beerta
De Stichting Reddingshonden (RHWW) kan met vijftig honden gaan zoeken naar de vermiste Jeffrey (10) en Emma (8) rond Beerta, maar heeft nog geen oproep gekregen van de politie. Volgens een woordvoerster komt dit doordat de organisatie niet is aangesloten bij de stichting Inzet Reddingshond Nederland (SIN), die een rol speelt bij de certificering van hulphonden.
"We kunnen zo met vijftig honden het veld in gaan om te zoeken", zegt Louise Smits van de RHWW, die toevoegt dat ze het zeer frustrerend vindt dat de honden niet mogen worden ingezet.
In Oost-Groningen wordt wel gezocht met honden van de SIN. De politie heeft nog niet gereageerd op vragen over de inzet van de RHWW-speurhonden.
Dat is dus waarom mensen om een bron vragen als je dingen beweert...quote:Op dinsdag 20 mei 2025 12:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ook eentje op feesboek 'Ik heb gehoord dat de vader op TikTok een filmpje heeft geplaatst dat ze in België zijn'.
Punt 1. Van Groningen naar België zonder snelweg wordt een hele onderneming.
Punt 2. Ik geloof nooit dat deze man actief is op TikTok.
Mensen moeten stoppen met deze dingen te verspreiden.
Dat niet alleen, je kunt voor mijn gevoel in Duitsland ook vrij makkelijk zonder over de snelweg te gaan ver komen.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 13:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je bent vanaf daar zo in Duitsland natuurlijk. Hij kwam er blijkbaar ook vaak. Dus best kans.
Zo'n organisatie weet donders goed dat ze niet aangesloten zijn bij de organisatie die hierover gaat. Waarom zijn ze niet aangesloten? Zijn ze hier ook een beetje hun eigen politieke spelletje aan het spelen?quote:Op dinsdag 20 mei 2025 14:14 schreef myShizzle het volgende:
[..]
Niet _mogen_ helpen zoeken? Neem contact op met de familie om zo enkele geurende kledingstukken te bemachtigen en doe gewoon je ding (?)
Ja, laat iedereen de familie lastig gaan vallen...quote:Op dinsdag 20 mei 2025 14:14 schreef myShizzle het volgende:
[..]
Niet _mogen_ helpen zoeken? Neem contact op met de familie om zo enkele geurende kledingstukken te bemachtigen en doe gewoon je ding (?)
Qua bureaucratie zijn we Duitsland voorbijgestreefd.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 14:14 schreef myShizzle het volgende:
Volgens een woordvoerster komt dit doordat de organisatie niet is aangesloten bij de stichting Inzet Reddingshond Nederland (SIN), die een rol speelt bij de certificering van hulphonden.
Gewoon echt geen idee hebben, dat is vrij lastig in een zoektocht.quote:De politie heeft geen idee waar gezocht moet worden naar de vermiste kinderen Jeffrey en Emma uit Beerta.
Ja dubbel inderdaad. Alle hulp zou welkom moeten zijn, maar aan de andere kant zijn die vereisten om effectief inzetbaar te kunnen zijn, niet nu ineens vlak voor deze vermissing van toepassing geworden.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 14:56 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Zo'n organisatie weet donders goed dat ze niet aangesloten zijn bij de organisatie die hierover gaat. Waarom zijn ze niet aangesloten? Zijn ze hier ook een beetje hun eigen politieke spelletje aan het spelen?
Ik vind het al vreemd dat ze wel weten dat de auto voor het laatst gezien is op de A7 bij Winschoten, maar niet weten in welke richting.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 15:06 schreef Scrummie het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)-zoekgebied-te-groot
[..]
Gewoon echt geen idee hebben, dat is vrij lastig in een zoektocht.
Dat hele A7 gebeuren is wat vaag, ik lees op nos.nl 'langs' de A7, op dvhn.nl staat op. Als het 'op' is moet je idd wel weten welke richting hij op ging.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 15:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind het al vreemd dat ze wel weten dat de auto voor het laatst gezien is op de A7 bij Winschoten, maar niet weten in welke richting.
Hoezo weet je niet in welke richting als je een auto op de snelweg ziet?
(Her)Certificering kost geld wat vrijwilligersorganisaties vaak niet hebben.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 14:56 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Zo'n organisatie weet donders goed dat ze niet aangesloten zijn bij de organisatie die hierover gaat. Waarom zijn ze niet aangesloten?
Niet iedereen heeft verstand van foto's maken. Wat ik nog erger vind, zijn mensen die voor begrafenissen of crematies foto's van mensen met snapchat beauty- of hondenfilters gebruiken. Of die dingen aan de muur hangen.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 13:59 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Ik heb vandaag alleen al 100 betere foto's van mijn kat gemaakt. Ik begrijp de keuze van deze foto's niet.
"In de buurt van de A7" zegt RTL Nieuws.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 15:12 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat hele A7 gebeuren is wat vaag, ik lees op nos.nl 'langs' de A7, op dvhn.nl staat op. Als het 'op' is moet je idd wel weten welke richting hij op ging.
Er zouden toch ook schoolfoto's moeten zijn lijkt me. Maar uiteindelijk zal de vader het meest herkenbaar zijn. Ik betwijfel of ze 'on the move' zijn.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 15:16 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft verstand van foto's maken. Wat ik nog erger vind, zijn mensen die voor begrafenissen of crematies foto's van mensen met snapchat beauty- of hondenfilters gebruiken. Of die dingen aan de muur hangen.
Lastig om hier een mening over te hebben, zonder diep in de wereld van de speurhonden te zitten. Hartstikke goed bedoeld natuurlijk, maar ik kan me ook wel indenken dat de politie enige zekerheid wil hebben over de kwaliteit van die honden, in plaats van gebieden uitsluiten omdat een misschien minder goed getrainde hond er niks gevonden heeft.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 13:29 schreef Kim-Holland het volgende:
Stichting staat klaar met honden, maar mag niet zoeken in Beerta
De Stichting Reddingshonden (RHWW) kan met vijftig honden gaan zoeken naar de vermiste Jeffrey (10) en Emma (8) rond Beerta, maar heeft nog geen oproep gekregen van de politie. Volgens een woordvoerster komt dit doordat de organisatie niet is aangesloten bij de stichting Inzet Reddingshond Nederland (SIN), die een rol speelt bij de certificering van hulphonden.
"We kunnen zo met vijftig honden het veld in gaan om te zoeken", zegt Louise Smits van de RHWW, die toevoegt dat ze het zeer frustrerend vindt dat de honden niet mogen worden ingezet.
In Oost-Groningen wordt wel gezocht met honden van de SIN. De politie heeft nog niet gereageerd op vragen over de inzet van de RHWW-speurhonden.
Ook onmogelijk frustrerendquote:Op dinsdag 20 mei 2025 15:06 schreef Scrummie het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)-zoekgebied-te-groot
[..]
Gewoon echt geen idee hebben, dat is vrij lastig in een zoektocht.
quote:Op dinsdag 20 mei 2025 15:23 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Er zouden toch ook schoolfoto's moeten zijn lijkt me. Maar uiteindelijk zal de vader het meest herkenbaar zijn. Ik betwijfel of ze 'on the move' zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Your beauty never ever scared me.
Niet alleen de honden, de begeleiders van die honden vooral.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 15:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Lastig om hier een mening over te hebben, zonder diep in de wereld van de speurhonden te zitten. Hartstikke goed bedoeld natuurlijk, maar ik kan me ook wel indenken dat de politie enige zekerheid wil hebben over de kwaliteit van die honden, in plaats van gebieden uitsluiten omdat een misschien minder goed getrainde hond er niks gevonden heeft.
Dat klinkt nog wel logischer inderdaad. Natuurlijk frustrerend voor die mensen, want ongetwijfeld zullen ze daar echt met de beste bedoelingen staan, maar het moet niet zo'n zoektocht in de weg zitten.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 15:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Niet alleen de honden, de begeleiders van die honden vooral.
Als dat een groepje amateurs is die niet opgeleid en/of gescreend zijn dan wil je die helemaal niet in de buurt van mogelijke sporen of bewijsmateriaal.
Gebruiken ze geen drones oid?quote:Op dinsdag 20 mei 2025 13:51 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee, denk niet dat ze het volledige gebied aan het uitkammen zijn. Dat is geen doen. Ze zullen zich richten op specifieke plekken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |