abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 mei 2025 @ 20:45:42 #276
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_217692502
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 20:44 schreef Halcon het volgende:

[..]
Toen hij was tanken (of, zoals nu misschien weer, bij een vriend zat of in de kroeg), zaten de kinderen in Beerta, bij de Tsjechische.

Blijkbaar, artikelen spreken elkaar tegen, geven elke keer weer andere informatie, etc.
Dit vooral. Er is geen touw meer aan vast te knopen, het verhaal veranderd steeds in de details.
´
pi_217692520
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 20:45 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Misschien wel, hoor, maar als een ouder de zeggenschap over een weekend heeft hoeft hij of zij toch niet elke handeling met die kinderen te verantwoorden naar de andere ouder?
Vooropgesteld dat het niet duidelijk is hoe de vork precies in elkaar steekt: door de rechter vastgestelde omgangsregeling, ouderschapsplan, nog niks geregeld, onderling half wat afgesproken, etc.

Als de kinderen bij een van de ouders zijn, hoeft die ouder inderdaad niet alles te verantwoorden aan de andere ouder. Voor een bezoek aan het buitenland, moet wel toestemming gevraagd worden. En, als er een omgangsregeling is vastgesteld of afgesproken, hoeft de ene ouder de kinderen ook niet eerder terug te brengen, alleen maar omdat de andere ouder dat wil.

Maar goed, geen idee wat er precies is gebeurd. Die kinderen zullen wel een telefoon hebben. Misschien appten ze hun moeder dat ze zich daar de pleuris verveelden en dat die zatlap toch maar de hele dag weg is om te tanken, bij vrienden te zitten, in de kroeg te zitten, etc. Misschien was haar ter oren gekomen dat hij toch maar in de kroeg zit i.p.v. bij z'n kinderen....
pi_217692525
quote:
7s.gif Op maandag 19 mei 2025 20:45 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]
Dit vooral. Er is geen touw meer aan vast te knopen, het verhaal veranderd steeds in de details.
Dat! Plus de urgentie dat het vrij snel goed mis leek.
  Moderator maandag 19 mei 2025 @ 20:48:02 #279
236264 crew  capricia
pi_217692526
quote:

[..]
Misschien wel, hoor, maar als een ouder de zeggenschap over een weekend heeft hoeft hij of zij toch niet elke handeling met die kinderen te verantwoorden naar de andere ouder?
Buitenland wel.
Heb je toestemming van beide ouders nodig.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 19 mei 2025 @ 20:50:49 #280
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217692553
quote:

[..]
Nou nee, juridisch gezien kan ik mijn 14-jarige niet eens zonder schriftelijke toestemming van zijn vader (mijn man), mee naar Duitsland nemen.

We moesten 2 jaar geleden (toen hij 12 was) een formulier invullen (compleet met kopieën van onze paspoorten) toen mijn vader met hem naar Londen ging, en toen hij vorige maand met school naar Duitsland ging moest datzelfde toestemmingsformulier weer ingvuld worden.

Toen we vorig jaar met z'n drieën op vakantie gingen vroeg de douane op Schiphol zelfs heel onschuldig "Ga je met je ouders op vakantie?".
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_217692587
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 20:50 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nou nee, juridisch gezien kan ik mijn 14-jarige niet eens zonder schriftelijke toestemming van zijn vader (mijn man), mee naar Duitsland nemen.

We moesten 2 jaar geleden (toen hij 12 was) een formulier invullen (compleet met kopieën van onze paspoorten) toen mijn vader met hem naar Londen ging, en toen hij vorige maand met school naar Duitsland ging moest datzelfde toestemmingsformulier weer ingvuld worden.

Toen we vorig jaar met z'n drieën op vakantie gingen vroeg de douane op Schiphol zelfs heel onschuldig "Ga je met je ouders op vakantie?".
Dit.
Heb ik ook altijd bij me als ik met mn minderjarig kind ff het buitenland in ga. Dagje België, shoppen in DL.
Gewoon toestemming van de andere ouder mee.
Schiphol al helemaal.

Genoeg kinderen komen niet meer terug van een buitenlandse vakantie. Zeer triest. En er mag van mij wel strenger op gecontroleerd worden.
pi_217692590
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2025 20:40 schreef SoS87 het volgende:

[..]
Het zijn wel echt 2 verschillende dingen
Ik heb al antwoord gegeven en stop met dit offtopic gesprek.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_217692595
quote:

[..]

Begrijp ik, hoor, maar vind Duitsland als je er vlak naast woont net even iets anders dan Londen. Verdedig die 'vader' absoluut niet. Hard hoofd in dat die kindjes het hebben overleefd, enorm triest.
pi_217692601
quote:

[..]

Klopt.

In de praktijk zal de politie natuurlijk niet elke keer staan te controleren als iemand uit Beerta met z'n kinderen in Duitsland gaat tanken, naar de supermarkt gaat, etc.

Denk ook niet dat de politie massaal uitrukt als ik ze bel (en er verder niks raars aan de hand is) dat m'n ex met m'n zoontje in Duitsland bij de McDonald's zit en dat ik daar geen formulier voor heb getekend.
  maandag 19 mei 2025 @ 20:54:44 #285
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_217692602
quote:
7s.gif Op maandag 19 mei 2025 20:40 schreef Kim-Holland het volgende:
https://dvhn.nl/groningen(...)%80%99-46386618.html
Premium>archive.

Deze keer ging pa naar een vriend en het café ipv tanken.
"Jeffrey had in de gaten wat z’n vader met het paradijs bedoelde, hij probeerde te ontsnappen’’, zegt Mirka. „Hij huilde en was bang.’’

God, wat ontzettend sneu, wat moet hij bang zijn geweest, en misschien nog steeds.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  maandag 19 mei 2025 @ 20:56:48 #286
299769 SoS87
FC Utereg
pi_217692625
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2025 20:53 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Ik heb al antwoord gegeven en stop met dit offtopic gesprek.
Das lekker makkelijk.. :+
  maandag 19 mei 2025 @ 20:56:58 #287
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217692627
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2025 20:53 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Dit.
Heb ik ook altijd bij me als ik met mn minderjarig kind ff het buitenland in ga. Dagje België, shoppen in DL.
Schiphol al helemaal.

Genoeg kinderen komen niet meer terug van een buitenlandse vakantie. Zeer triest. En er mag van mij wel strenger op gecontroleerd worden.
Ik heb er toen ik vorig jaar een weekje alleen met hem naar Duitsland was oprecht niet aan gedacht, is ook geen probleem geweest, maar 100% zeker dat ik het wel regel als ik dit najaar alleen met hem op vliegvakantie ga.
Al was het alleen al om gedoe te voorkomen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_217692646
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2025 20:53 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Dit.
Schiphol al helemaal.

Mijn eigen ervaring is eigenlijk dat ik vooral bij terugkomst gecontroleerd wordt. Bij vertrek eigenlijk zelden. Naar de VS gevlogen, vroeg niemand wat. Vanuit de VS naar Aruba gevlogen. Vroeg niemand wat.

Uiteraard wel altijd de papieren bij me. De moeder van m'n dochters heeft een soort van volmacht gegeven, waarmee ik naar daarin vermelde gebieden kan reizen met m'n oudste twee kinderen.
  maandag 19 mei 2025 @ 20:58:57 #289
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217692659
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 20:54 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Begrijp ik, hoor, maar vind Duitsland als je er vlak naast woont net even iets anders dan Londen. Verdedig die 'vader' absoluut niet. Hard hoofd in dat die kindjes het hebben overleefd, enorm triest.
Leuk dat je dat wat anders vindt, maar zo werkt het niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 19 mei 2025 @ 20:59:08 #290
299769 SoS87
FC Utereg
pi_217692661
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 20:56 schreef Leandra het volgende:
Als ik dit najaar alleen met hem op vliegvakantie ga.

Dat wordt ook weer een popcorn topic _O_
  maandag 19 mei 2025 @ 21:00:22 #291
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217692677
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 20:58 schreef Halcon het volgende:

[..]
Mijn eigen ervaring is eigenlijk dat ik vooral bij terugkomst gecontroleerd wordt. Bij vertrek eigenlijk zelden. Naar de VS gevlogen, vroeg niemand wat. Vanuit de VS naar Aruba gevlogen. Vroeg niemand wat.
Ons is vorige maand in Düsseldorf ook niets gevraagd, en bij terugkomst gingen we een voor een dor de automatische paspoortcontrole.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_217692678
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 20:58 schreef Leandra het volgende:

[..]
Leuk dat je dat wat anders vindt, maar zo werkt het niet.
Ik denk in de praktijk wel. Kans dat je wordt gecontroleerd is stukken kleiner. Kans dat ze naar dat formulier vragen ook. En de kans dat de politie massaal uitrukt, omdat je zonder toestemmingsformulier, met je kids bij een pomp net over de grens staat, is al helemaal grenzend aan nul.
pi_217692692
Mijn kinderen gingen op minderjarige leeftijd vlak na de scheiding met hun vader een lang weekend naar New-York, geen idee gehad dat ik daar toestemming voor had moeten geven.
pi_217692693
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 21:00 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ons is vorige maand in Düsseldorf ook niets gevraagd, en bij terugkomst gingen we een voor een dor de automatische paspoortcontrole.
Ook een aantal keren vanaf Frankfurt gevlogen. Dan werd er ook nul komma nul gevraagd.
pi_217692702
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 21:01 schreef Firuze60 het volgende:
Mijn kinderen gingen op minderjarige leeftijd vlak na de scheiding met hun vader een lang weekend naar New-York, geen idee gehad dat ik daar toestemming voor had moeten geven.
Ja, dat had gemoeten. Maar in de praktijk is dat dus niet helemaal waterdicht.
  maandag 19 mei 2025 @ 21:02:38 #296
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217692714
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 21:00 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ik denk in de praktijk wel. Kans dat je wordt gecontroleerd is stukken kleiner. Kans dat ze naar dat formulier vragen ook. En de kans dat de politie massaal uitrukt, omdat je zonder toestemmingsformulier, met je kids bij een pomp net over de grens staat, is al helemaal grenzend aan nul.
Die kans is idd kleiner, maar we kwamen erop door de bewering dat het nog geen ontvoering zou zijn als hij midden in "zijn weekend" met de kinderen ergens heen ging, en zo werkt dat simpelweg niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 19 mei 2025 @ 21:06:12 #297
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_217692758
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 20:54 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
"Jeffrey had in de gaten wat z’n vader met het paradijs bedoelde, hij probeerde te ontsnappen’’, zegt Mirka. „Hij huilde en was bang.’’

God, wat ontzettend sneu, wat moet hij bang zijn geweest, en misschien nog steeds.
Zou dit echt zo gegaan zijn of verzint die vrouw dat ineens erbij, want haar verhaal veranderd steeds.
Laat ik eerlijk zeggen dat ik mijn twijfels erover heb..
´
pi_217692766
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 21:02 schreef Leandra het volgende:

[..]
Die kans is idd kleiner, maar we kwamen erop door de bewering dat het nog geen ontvoering zou zijn als hij midden in "zijn weekend" met de kinderen ergens heen ging, en zo werkt dat simpelweg niet.
Ik denk ook niet dat het per definitie ontvoering is. Dat formulier dient om het aantal kindontvoeringen naar het buitenland tegen te gaan. Maar geen formulier hebben betekent niet dat het per definitie ontvoering is.
pi_217692768
-gewist
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_217692770
quote:
6s.gif Op maandag 19 mei 2025 21:06 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]
Zou dit echt zo gegaan zijn of verzint die vrouw dat ineens erbij, want haar verhaal veranderd steeds.
Laat ik eerlijk zeggen dat ik mijn twijfels erover heb..
Aan alle kanten rammelt het.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')