Mij hoor je niet klagen over die transfers.quote:Op maandag 19 mei 2025 17:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ten Hag komt wel uit stal van Kroes (Sport Entertainments Group). Waar zoon van Ten Hag ook werkt. Waar zaakwaarnemer van Ten Hag opeens de transfers ging regelen bij United.
Dus liever niet
Ik zou het van hem zelf wel een vreemde carriere stap vinden, maar hij is niet geheel onbeschadigd uit z'n ManU periode gekomen, qua ego dan, financieel is weer een ander verhaal.quote:Op maandag 19 mei 2025 17:12 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Mij hoor je niet klagen over die transfers.
Klopt.quote:Op maandag 19 mei 2025 17:02 schreef Adames het volgende:
[..]
Om meerdere redenen zie ik het nu niet zo in hem zitten.
Hij komt gewond terug uit Manchester, naar een Ajax dat er ook nog niet zo soepel voor staat als een aantal jaren geleden. Afbreukrisico is wat groot.
Hier ben ik niet bang voor, gezien de huidige mogelijkheden van dit Ajax. En Kroes is een financiële mierenneuker eerste klas. Die gaat geen gekkigheden aan.quote:De laatste jaren onder Ten Hag (en Overmars) was ik al niet kapot van het beleid, er werd te veel vastgehouden aan de bekende namen met te dikke salarissen. Alleen om ze uit handen te houden van de Premier League clubs en om het grote Europese succes weer te herhalen. Ik ben bang dat hij straks weer met bekende namen aan komt die weer gaan tegenvallen (net zoals hij bij Man United heeft gedaan).
Hoezo is Ten Hag niet pragmatisch? Heeft topduels, en nota bene de beker, gewonnen met ordinair countervoetbal. Af en toe vind ik zijn in-game management wat matig, vooral.quote:En als laatste heeft Ten Hag wel verstand van het spel, maar is hij niet heel pragmatisch. Je hebt nog steeds een selectie die niet goed in balans is. Dan wil je een meer realistische coach hebben die zich aanpast aan de speler. Beetje dezelfde reden dat ik in hem ook geen goede bondscoach zie.
Heitinga schijnt achter het succes van Liverpool te zitten dus ik zou het wel weten.quote:Op maandag 19 mei 2025 17:58 schreef De_Pel het volgende:
En, wie gaat het worden vrinden? Hieronder een elftalletje kanshebbers...
[poll=8887]
Bedankt vrindquote:Op maandag 19 mei 2025 17:58 schreef De_Pel het volgende:
[poll=8887]
Laat me met rust.quote:Op maandag 19 mei 2025 18:02 schreef GGMM het volgende:
Als het die Simonis wordt ben ik echt woedend.
Dan heb je eerst Stijn gehaald omdat hij het zo leuk doet bij een nietszeggende middenmoter en dan doe je nu weer hetzelfde
Nee, als dat gebeurt zijn de rapen gaar.
@:scrummie ik bedoel spreekwoordelijke rapen.
Stijn vergelijken met SimoGodquote:Op maandag 19 mei 2025 18:02 schreef GGMM het volgende:
Dan heb je eerst Stijn gehaald omdat hij het zo leuk doet bij een nietszeggende middenmoter en dan doe je nu weer hetzelfde
POLLquote:Op maandag 19 mei 2025 17:58 schreef De_Pel het volgende:
[poll=8887]
Ook de spreekwoordelijke poppen? En lakens?quote:Op maandag 19 mei 2025 18:02 schreef GGMM het volgende:
Dan heb je eerst Steijn gehaald omdat hij het zo leuk doet bij een nietszeggende middenmoter en dan doe je nu weer hetzelfde
Je bent zelf een spreekwoordelijke raap.quote:Op maandag 19 mei 2025 18:02 schreef GGMM het volgende:
Dan heb je eerst Steijn gehaald omdat hij het zo leuk doet bij een nietszeggende middenmoter en dan doe je nu weer hetzelfde
Niet dat je straks denkt oh lekker rapen!quote:Op maandag 19 mei 2025 18:08 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Je bent zelf een spreekwoordelijke raap.
Wat vind jij eigenlijk van deze hele chaosquote:Op maandag 19 mei 2025 18:07 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Wel heel vermoeiend dat Michael Reiziger zichzelf via het Parool in de spotlights wil zetten. Die gast heeft nog geen noemenswaardige ervaring bij een voetbalclub, alsof je dan kandidaat bent bij Ajax. Rot op.
hij gaat zelfquote:Op maandag 19 mei 2025 18:13 schreef GGMM het volgende:
[..]
Wat vind jij eigenlijk van deze hele chaos
Dat kan toch niet dat je Farioli nu al laat gaan
Ik vind het een hartstikke duidelijk verhaal.quote:Op maandag 19 mei 2025 18:13 schreef GGMM het volgende:
[..]
Wat vind jij eigenlijk van deze hele chaos
Dat kan toch niet dat je Farioli nu al laat gaan
Maar het diversiteitsquotum dan?quote:Op maandag 19 mei 2025 18:07 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Wel heel vermoeiend dat Michael Reiziger zichzelf via het Parool in de spotlights wil zetten. Die gast heeft nog geen noemenswaardige ervaring bij een voetbalclub, alsof je dan kandidaat bent bij Ajax. Rot op.
Ja maar daar heeft Farioli toch gewoon gelijk inquote:Op maandag 19 mei 2025 18:19 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Ik vind het een hartstikke duidelijk verhaal.
"In een toelichting op het vertrek van Farioli zei Kroes maandagmiddag dat hij met de Italiaan sprak over de doelstelling voor komend seizoen. De boodschap aan de trainer: „Als we dan 1-0 voorstaan tegen een middenmoter, ga dan niet een spits wisselen voor een middenvelder om het resultaat over de streep te trekken.” Daar was Farioli het volgens Kroes mee eens. „Maar dan moest hij daarvoor wel de spelers hebben, zei hij.” En precies daar zit de aarzeling bij de trainer.
Bij Farioli bestaan er grote twijfels over de strategie voor komend seizoen. Door de Champions League-kwalificatie, waarmee Ajax zeker is van zo’n 50 miljoen euro aan inkomsten, had hij de hoop dat de club een stap vooruit zou zetten. Maar de realiteit is dat Ajax fors moet bezuinigen.
Kroes maakt Farioli duidelijk dat Ajax maar 40 procent van het geld dat binnenkomt kan herinvesteren. Tegelijkertijd ligt het voor de hand dat dragende krachten als Jordan Henderson, Kenneth Taylor en Jorrel Hato vertrekken. Overbodige spelers die zijn verhuurd, komen juist terug.
Deze boodschap leidt tot frustratie bij Farioli, die vreest dat hij deze zomer wéér moet beginnen met een kwalitatief beperkte selectie, terwijl de verwachtingen door de prestaties van dit seizoen wel zijn gegroeid. „Ik wil verder bouwen, niet vier of vijf stappen terug doen”, zei de coach maandagmiddag in een gesprek met de schrijvende pers. Kroes: „Hij wilde sneller dan ik kon.”
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |