Ze hebben in Amsterdam het bovenstaande stukje is goed doorgelezen. En toen was het klaar voor die pastavreter.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:06 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Wat wil Ajax eigenlijk? (En waarom belt niemand mij?)
Voor goede aankopen heb je goed beleid nodig. Klinkt logisch, toch? Maar bij Ajax lijkt dat principe soms uit het oog verloren. Nu staat Francesco Farioli voor de groep — een trainer die bekendstaat om zijn focus op defensieve stabiliteit. Zijn prioriteit? Geen tegendoelpunten incasseren. Winnen is mooi, aanvallen mag, maar boven alles: niet verliezen.
En dat roept een paar prangende vragen op. Als je een trainer aanstelt die denkt als een Italiaan met beton in zijn rugzak, welke spelers passen daar dan bij? Waar is de visie, de filosofie? Want laat dat nou net zijn waar Ajax groot mee is geworden.
Is dit het voetbal dat Ajax als club de komende jaren wil uitstralen? De jeugdopleidin jarenlang de trots van Amsterda speelt in een heel ander systeem, met heel ander voetbal. Creatief, dominant, vooruit. Maar als Ajax 1 daar volledig van afwijkt, waar leiden ze dan voor op? Wat is dan nog de rol van De Toekomst?
En laten we eerlijk zijn: Farioli heeft ook niet alles zelf gedaan. Zonder de VAR had Ajax waarschijnlijk gewoon achter Feyenoord geëindigd. Dus... wie houdt hier het grotere plaatje in de gaten?
Je zou toch denken dat de mensen met de technische leiding dit ook zien. Of ben ik nou weer met m’n Harvard-brein de enige die dit allemaal kan analyseren?
Misschien moeten ze me gewoon inhuren. Start de revolutie: de Klaasweetalles-beweging in Amsterdam. Alleen jammer dat ik te duur ben voor 020.
https://www.espn.nl/voetb(...)-koersen-af-op-breukquote:Op maandag 19 mei 2025 11:10 schreef JR-Style-93 het volgende:
Ik ben benieuwd wat nu precies de redenen waren van Farioli om te vertrekken. Het zal in de komende weken wel duidelijk worden.
Erg jammer wel.
13 doelpunten + 16 assists dit seizoen bij Fenerbahce, we mogen blij zijn dat die überhaupt wilt terugkomen.quote:Op maandag 19 mei 2025 11:13 schreef William_Papadin het volgende:
Tadic moeten we dan ook echt niet terug halen.
Ik ben ook niet zo happig op het terughalen van Tadic, al lijkt het me niet dat dit het belangrijkste was waarom Farioli vertrokken is. Misschien ligt het toch aan gebrek aan perspectief om kwaliteit te halen maar dat er dan wel druk bij Farioli ligt om attractief te spelen.quote:Op maandag 19 mei 2025 11:11 schreef Caland het volgende:
[..]
ESPN kwam gisteren met een vrij uitgebreid stuk meen ik
Eén van de redenen zou het terughalen van opa Tadic zijn, waar de Italiaanse Dick het niet echt mee eens was
Waar gaan we hem neerzetten dan? Op de plek van Godts, Brobbey/Weghorst of op de plek van Traore?quote:Op maandag 19 mei 2025 11:16 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
13 doelpunten + 16 assists dit seizoen bij Fenerbahce, we mogen blij zijn dat die überhaupt wilt terugkomen.
Ik mag hopen van wel, zou wel erg slecht beleid zijn als dat nu nog een verschil had gemaakt of dat ze uit elkaar gaan vanwege de laatste 4 wedstrijden.quote:Op maandag 19 mei 2025 11:14 schreef zoekeenleven het volgende:
Zou dit ook gebeuren als jullie wel kampioen waren geworden?
Ik ga ervan uit dat Brobbey weggaat en dan zie ik hem gewoon weer in de oude spitsenrol.quote:Op maandag 19 mei 2025 11:17 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Waar gaan we hem neerzetten dan? Op de plek van Godts, Brobbey/Weghorst of op de plek van Traore?
quote:Op maandag 19 mei 2025 11:15 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
https://www.espn.nl/voetb(...)-koersen-af-op-breuk
Ik had toch gehoopt dat de directie dit ook wel flink zou willen verbeteren.quote:Tegelijkertijd schrikt Farioli in de eerste maanden van het seizoen van de manier waarop de performance-afdeling wordt gerund. De trainer vindt de procedures van het herstellen na wedstrijden gedateerd en doet zijn beklag over de voeding die de Ajax-selectie krijgt voorgeschoteld. Onprofessioneel en topclub-onwaardig, zo laat Farioli intern meermaals blijken.
De man presteerde echt helemaal niets meer in zijn laatste seizoenquote:Op maandag 19 mei 2025 11:16 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
13 doelpunten + 16 assists dit seizoen bij Fenerbahce, we mogen blij zijn dat die überhaupt wilt terugkomen.
Maakt het uit?quote:Op maandag 19 mei 2025 11:17 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Waar gaan we hem neerzetten dan? Op de plek van Godts, Brobbey/Weghorst of op de plek van Traore?
Zal best, maar we hebben nogal een overvolle selectie op dit moment die eerst maar eens uitgedund mag worden door KROESGOD. Anders zit Ajax straks in het tijdperk Mislintat II.quote:Op maandag 19 mei 2025 11:20 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Maakt het uit?
Heeft sowieso meer rendement dan deze 4 bij elkaar.
Had hij niet juist recent bijgetekend bij Go Ahead?quote:Op maandag 19 mei 2025 11:24 schreef TornadoDK het volgende:
Farioli heeft gewoon goed gepresteerd ik had hem graag nog een seizoen gezien want het puinruimen is nog lang niet klaar.
Ik ben bang dat ze nu voor die trainer van go ahead gaan...
Hoop het niet, die blijft beter nog een jaartje daar sowieso.quote:Op maandag 19 mei 2025 11:24 schreef TornadoDK het volgende:
Farioli heeft gewoon goed gepresteerd ik had hem graag nog een seizoen gezien want het puinruimen is nog lang niet klaar.
Ik ben bang dat ze nu voor die trainer van go ahead gaan...
Zegt niks.quote:Op maandag 19 mei 2025 11:24 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Had hij niet juist recent bijgetekend bij Go Ahead?
Mwa als hij en Ajax graag willen is die alsnog weg natuurlijk.quote:Op maandag 19 mei 2025 11:24 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Had hij niet juist recent bijgetekend bij Go Ahead?
Dat lijkt me iets waar een Italiaanse Dick juist wel achter zou staan.quote:Op maandag 19 mei 2025 11:11 schreef Caland het volgende:
[..]
ESPN kwam gisteren met een vrij uitgebreid stuk meen ik
Eén van de redenen zou het terughalen van opa Tadic zijn, waar de Italiaanse Dick het niet echt mee eens was
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |