En voor degene die vergeten zijn hoe dit te berekenen, beide termen met de noemer van de andere vermenigvuldigen. Dus 1/4 en 1/6 wordt dan 6/24 en 4/24. Nu hebben beide dezelfde noemer, en kan je de tellers bij elkaar optellen: 10/24. Dat kan je dan in dit geval nog vereenvoudigen tot 5/12, omdat de teller en noemer beide door 2 te delen zijn.quote:
Bedankt voor de toelichting Chriet.quote:Op zondag 18 mei 2025 16:09 schreef knoopie het volgende:
[..]
En voor degene die vergeten zijn hoe dit te berekenen, beide termen met de noemer van de andere vermenigvuldigen. Dus 1/4 en 1/6 wordt dan 6/24 en 4/24. Nu hebben beide dezelfde noemer, en kan je de tellers bij elkaar optellen: 10/24. Dat kan je dan in dit geval nog vereenvoudigen tot 5/12, omdat de teller en noemer beide door 2 te delen zijn.
Dank je, Nova.quote:Op zondag 18 mei 2025 16:09 schreef knoopie het volgende:
[..]
En voor degene die vergeten zijn hoe dit te berekenen, beide termen met de noemer van de andere vermenigvuldigen. Dus 1/4 en 1/6 wordt dan 6/24 en 4/24. Nu hebben beide dezelfde noemer, en kan je de tellers bij elkaar optellen: 10/24. Dat kan je dan in dit geval nog vereenvoudigen tot 5/12, omdat de teller en noemer beide door 2 te delen zijn.
quote:Op zondag 18 mei 2025 14:52 schreef Viesdik het volgende:
Ik vroeg hem wat is een kwart plus een zesde
vraagt'ie: Wat is een kwart
sorryquote:Op zondag 18 mei 2025 16:54 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ik sta het niet toe dat je me op een racistische manier aanspreekt.
100 euro voor iedere neger die ooit op racistische wijze door jou bejegend is.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:00 schreef Viesdik het volgende:
[..]
sorry
hoeveel herstelbetaling wil je overgemaakt hebben?
Ik doe al zoveel herstelbetalingen in de vorm van belasting, dat ik herstelbetaling wil in de vorm gratis arbeidquote:Op zondag 18 mei 2025 17:02 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
100 euro voor iedere neger die ooit op racistische wijze door jou bejegend is.
Graag gedaan. Al was het natuurlijk niet voor jou bedoeld, want jij wist het kennelijk al.quote:
Ik ben oud genoeg om dat nog zelfstandig te kunnen bedenken zonder hulp van Nova.quote:
Ja, dat maakt dus niet uit. Het is altijd een kwartquote:Op zondag 18 mei 2025 17:39 schreef capuchon_jongen het volgende:
Een kwart van wat 10, 100, 200,500?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |