abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217753743
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 22:45 schreef Momo het volgende:

[..]
Dan heb je wel weer de kans dat bepaalde landen misbruik maken en met SIM kaarten los gaan.
Landen waar geen hond kijkt en waar de televoting dus makkelijk te manipuleren is, in combinatie met Israël dat zolang die stemwijze bestaat telkens de ROW-vote heeft gewonnen, lijkt mij ook een vrij onwenselijke combinatie.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_217758430
Slovenië laat zich horen. Ik denk niet dat het verder veel verschil maakt.

twitter
  maandag 26 mei 2025 @ 14:04:46 #178
478909 molloot200
alles muziek.
pi_217758444
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 14:02 schreef Fred_B het volgende:
Slovenië laat zich horen. Ik denk niet dat het verder veel verschil maakt.

[ x ]
Een goede stap, maar je wil natuurlijk het liefst dat meerdere landen zich aan gaan sluiten hierbij. Het wordt een stuk ingewikkelder als niet alleen Slovenië dit zegt, maar bijvoorbeeld ook Ierland, Spanje en Nederland/België. Dan is het toch een behoorlijk verschil aan landen.
pi_217758922
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 14:04 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Een goede stap, maar je wil natuurlijk het liefst dat meerdere landen zich aan gaan sluiten hierbij. Het wordt een stuk ingewikkelder als niet alleen Slovenië dit zegt, maar bijvoorbeeld ook Ierland, Spanje en Nederland/België. Dan is het toch een behoorlijk verschil aan landen.
Alles minder dan het huidige aantal van 37 is al een probleem voor de EBU. Ben heel benieuwd wat er uiteindelijk uit gaat komen. Per saldo zou je dus sowieso al minimaal één land kwijt raken, of dat nu Slovenie of Israel gaat zijn...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_217759020
Slovenië heeft niets te verliezen. Dus heel goed.
pi_217759583
quote:
14s.gif Op maandag 26 mei 2025 15:12 schreef NailQueen het volgende:
Slovenië heeft niets te verliezen. Dus heel goed.
Nou ja, niets. Drie avonden met in totaal 9 uur goedkope en zeer goed bekeken televisie. Promotie voor het land en de cultuur. Promotie voor lokale artiesten. Een snoepreisje voor omroepfiguren en andere delegatieleden. Een voorronde/presentatie met ongetwijfeld ook behoorlijke kijkcijfers.

Er is een reden dat Avrotros vorig jaar al in het vliegtuig naar huis besloot dat ze hoe dan ook weer mee moesten doen dit jaar.
  maandag 26 mei 2025 @ 19:50:33 #182
478909 molloot200
alles muziek.
pi_217761739
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 14:59 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Alles minder dan het huidige aantal van 37 is al een probleem voor de EBU. Ben heel benieuwd wat er uiteindelijk uit gaat komen. Per saldo zou je dus sowieso al minimaal één land kwijt raken, of dat nu Slovenie of Israel gaat zijn...
36 kan nog, want dan heb je nog 2 semi’s van 15 landen. Alles daaronder wordt wel héél triest en ik hoop dat ze dat bij de EBU zelf ook inzien :')
pi_217764107
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 19:50 schreef molloot200 het volgende:

[..]
36 kan nog, want dan heb je nog 2 semi’s van 15 landen. Alles daaronder wordt wel héél triest en ik hoop dat ze dat bij de EBU zelf ook inzien :')
Dan maar weer terug naar 1 halve finale..
leven zoals het leven is
pi_217765057
Het zou me niet verbazen als we zelfs met 14 deelnemers per avond nog een semi krijgen. Zolang de EBU maar denkt dat het een tijdelijk probleem is. Uiteindelijk heb je dan met drie van de Big5/host erbij toch 17 liedjes.

Met nog minder zal er wel een alternatief komen als de coveravond bij San Remo.
pi_217766273
Ik denk dat de EBU sowieso alles op alles gaat zetten om er een nieuw land bij te smokkelen die automatisch in de finale staat. Volgend jaar is het 70 jaar jubileum. In 2015 kwam Australië er ook zogenaamd bij vanwege het 60 jaar bestaan. Of ze proberen opnieuw tevergeefs een onderhandeltje te sluiten met Turkije.
pi_217766413
Ik denk dat EBU er alles aan gaat doen om geen landen kwijt te raken ivm de ergernis over het televote zwarte gat dat Israël heet. Daar zullen ze hun handen wel vol aan hebben denk ik.
pi_217766860
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 11:58 schreef NailQueen het volgende:
Ik denk dat de EBU sowieso alles op alles gaat zetten om er een nieuw land bij te smokkelen die automatisch in de finale staat. Volgend jaar is het 70 jaar jubileum. In 2015 kwam Australië er ook zogenaamd bij vanwege het 60 jaar bestaan. Of ze proberen opnieuw tevergeefs een onderhandeltje te sluiten met Turkije.
Ja denk ik ook. Zie alleen niet voor me welk land dat dan zou moeten zijn
life is short, the world is wide, I want to make some memories
pi_217766868
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 12:11 schreef Aadrianus het volgende:
Ik denk dat EBU er alles aan gaat doen om geen landen kwijt te raken ivm de ergernis over het televote zwarte gat dat Israël heet. Daar zullen ze hun handen wel vol aan hebben denk ik.
Ik denk het ook. Ben alleen bang dat welke keuze er ook gemaakt gaat worden er sowieso landen niet mee gaan doen. Maar we gaan het wel zien I guess
life is short, the world is wide, I want to make some memories
pi_217767323
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 12:47 schreef koekje_ het volgende:

[..]
Ik denk het ook. Ben alleen bang dat welke keuze er ook gemaakt gaat worden er sowieso landen niet mee gaan doen. Maar we gaan het wel zien I guess
Er zit nog wel een nuance in dat het ESF in West-Europa een financiële goudmijn is en in Oost-Europa het thema Israël heel wat minder speelt.

Verder is het probleem eigenlijk tweeledig. Enerzijds heeft het ESF nog wel meer problemen naast het al dan niet verwijderen van Israël. De televoting gaat niet opeens weer normaal functioneren nu allerlei diaspora is wakkergeschud door Israël en Oekraïne. De producer-based startvolgorde bevoordeelt structureel de BIG5 en Zweden. Oost-Europa doet grotendeels voor Jan-met-de-korte-achternaam mee.

En anderzijds is er naast het anti-Israël kamp ook gewoon een heel stel landen is die juist pro-Israël zijn. Duitsland uiteraard voorop, maar ook uit Griekenland (en daarmee waarschijnlijk Cyprus) en Azerbeidzjan kwamen er recent positieve geluiden.

De insteek van de EBU zal dan ook zijn om Israël erbij te houden en de landen die dat niet op prijs stellen te overtuigen met wat kruimels als een extra notaris die toeziet op de puntentelling, jury’s in de semi’s en een ander stemsysteem. Er van uitgaande dat die omroepen het financiële belang uiteindelijk toch wel laten doorwegen.
pi_217767335
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 12:46 schreef koekje_ het volgende:

[..]
Het enige land die echt wil meedoen is Kosovo. Maar die gaan ze niet groots aankondigen. Dan zou ik eerder denken aan Kazachstan of Canada ofzo :+
pi_217795078
Weet niet of dit al gepost was?

JJ wil graag hosten samen met Conchita.
https://ogaegreece.com/eurovision-2026-hosts-jj-conchita-wurst/

Doe maar niet.
pi_217798347
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 12:46 schreef koekje_ het volgende:

[..]
Monaco :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')