Dat gaat helaas niet, ik heb 's nachts een apneumasker op.quote:
Rond het bed gewoon van die verduisterende gordijnen hangen als je het pikkedonker wilt hebben.quote:Op zondag 18 mei 2025 10:50 schreef Lovely het volgende:
Verduisterende gordijnen ophangen is denk ik de enige oplossing..
En frisse lucht danquote:Op zondag 18 mei 2025 10:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Rond het bed gewoon van die verduisterende gordijnen hangen als je het pikkedonker wilt hebben.
Dan moet dat wel willen.. even naar de Ikea voor zo'n bedquote:Op zondag 18 mei 2025 10:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Rond het bed gewoon van die verduisterende gordijnen hangen als je het pikkedonker wilt hebben.
Ik ben er dus bang voor dat die de ventilatie tegenhouden.quote:Op zondag 18 mei 2025 10:50 schreef Lovely het volgende:
Verduisterende gordijnen ophangen is denk ik de enige oplossing..
Gordijnen hebben een nihile isolatie waarde dus zal het wel fris worden met de ramen open als het buiten koud is.quote:
Lijkt mij sterk als je ze alleen maar in de avond/nacht dicht hebt.. En je hebt ook nog ventilatierooster boven het raam.. Dus er wordt genoeg geventileerdquote:Op zondag 18 mei 2025 11:05 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Ik ben er dus bang voor dat die de ventilatie tegenhouden.
Heb ik ook. Maar dan is de frisse lucht wegquote:Op zondag 18 mei 2025 11:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Rolluiken. Dat is het enige wat werkt.
Of het raam open staat of het rooster, in beide gevallen moet de verse lucht langs de gordijnen.quote:Op zondag 18 mei 2025 11:27 schreef Lovely het volgende:
[..]
Lijkt mij sterk als je ze alleen maar in de avond/nacht dicht hebt.. En je hebt ook nog ventilatierooster boven het raam.. Dus er wordt genoeg geventileerd
Die hangt er, maar wordt nog niet gebruikt 's nachts. Betwijfel of die verse lucht aanvoert.quote:
Ja zou mooi zijn. Maar kan / mag niet (appartement).quote:Op zondag 18 mei 2025 11:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Rolluiken. Dat is het enige wat werkt.
Ik heb dat gisteren toevallig uitgeprobeerd met afplaktape. Dat werkt wel een beetje. Meeste licht komt van het ventilatierooster.quote:Op zondag 18 mei 2025 12:25 schreef YoopY het volgende:
Ik zou smalle strookjes zwarte tape of raamsticker gebruiken lang de randen waar nu het licht door valt. Dus langs de randen van het glas zeg maar. Enige nadeel bij open gordijnen is dan een beetje minder uitzicht. Is dat wat?
Dat betekent dat de ventilatie dus op zich goed blijft met (verduisterende) gordijnen?quote:Op zondag 18 mei 2025 11:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Gordijnen hebben een nihile isolatie waarde dus zal het wel fris worden met de ramen open als het buiten koud is.
Hoe zorgt een airco voor frisse lucht? Die circuleren lucht, maar blazen geen nieuwe lucht naar binnen.quote:Op zondag 18 mei 2025 11:46 schreef Rene het volgende:
[..]
Heb ik ook. Maar dan is de frisse lucht weg
Ik denk een airco nemen en dan verduisterende gordijnen.
Isolatie is wat anders dan ventilatie. Isolatie is warmte/koudte tegenhouden.quote:Op zondag 18 mei 2025 13:14 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Dat betekent dat de ventilatie dus op zich goed blijft met (verduisterende) gordijnen?
Ja als ik de onderste foto bij jou zie met je raam open en je laat je gordijn rail bevestigd tegen je plafond iets van het raam af dan lijk mij je ventilatie meer dan goed.quote:Op zondag 18 mei 2025 13:14 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Dat betekent dat de ventilatie dus op zich goed blijft met (verduisterende) gordijnen?
Geluid is gelukkig al jaren geen slaapuitdaging meer, dankzij fijne op maat gemaakte oordoppen.quote:Op zondag 18 mei 2025 13:32 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Hoe zorgt een airco voor frisse lucht? Die circuleren lucht, maar blazen geen nieuwe lucht naar binnen.
@:Sometimes: Een kamer helemaal donker met het raam open is denk ik utopisch. Als je wil ventileren in een donkere kamer, zal je iets van een ventilatiesysteem moeten hebben dat via 2 ventielen in het plafond lucht naar binnen blaast & afzuigt. Dan heb je weer tal van mogelijkheden die in dit topic reeds genoemd zijn. Zoals rolluiken, gordijnen enz.
Een over-engineered oplossing zou kunnen zijn als je rolluiken met somfy motoren monteert die met een home automation oplossing de luiken op ventilatiestand zet als het echt donker is buiten, om ze weer voor zonsondergang volledig te sluiten.
Maar als ik het zo lees heb je de nodig slaapuitdagingen. Dus zou het mij niet verbazen dat je wakker wordt van de rolluiken als ze snachts een klein stukje dicht&open gaan. Want dat gaat natuurlijk niet in absolute stilte.
Ja, ik kom daar ook niet echt uit. Sommige airco's kunnen het blijkbaar wel maar niet allemaal. Ga er van uit dat die van mij het niet kan, want op die functionaliteit heb ik ze niet gekocht.quote:Op zondag 18 mei 2025 13:36 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Isolatie is wat anders dan ventilatie. Isolatie is warmte/koudte tegenhouden.
Ventilatie is frisse lucht binnenhalen/de lucht verversen.
Ik post hierboven trouwens dat airco's niet voor frisse lucht zorgen. Ik las net dat dat discutabel is. Airco's zuiveren de lucht wel tot op zekere hoogte. Ze voegen daarentegen geen zuurstof toe. Dus ja, ze zorgen wel voor frisse lucht.
De onze trekt lucht uit buiten (wand model). Dat doet wel aardig frisse lucht trekken.quote:Op zondag 18 mei 2025 13:32 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Hoe zorgt een airco voor frisse lucht? Die circuleren lucht, maar blazen geen nieuwe lucht naar binnen.
@:Sometimes: Een kamer helemaal donker met het raam open is denk ik utopisch. Als je wil ventileren in een donkere kamer, zal je iets van een ventilatiesysteem moeten hebben dat via 2 ventielen in het plafond lucht naar binnen blaast & afzuigt. Dan heb je weer tal van mogelijkheden die in dit topic reeds genoemd zijn. Zoals rolluiken, gordijnen enz.
Een over-engineered oplossing zou kunnen zijn als je rolluiken met somfy motoren monteert die met een home automation oplossing de luiken op ventilatiestand zet als het echt donker is buiten, om ze weer voor zonsondergang volledig te sluiten.
Maar als ik het zo lees heb je de nodig slaapuitdagingen. Dus zou het mij niet verbazen dat je wakker wordt van de rolluiken als ze snachts een klein stukje dicht&open gaan. Want dat gaat natuurlijk niet in absolute stilte.
Weet je dat zeker? Is namelijk niet echt logisch.quote:Op zondag 18 mei 2025 13:58 schreef Rene het volgende:
[..]
De onze trekt lucht uit buiten (wand model). Dat doet wel aardig frisse lucht trekken.
Nouja. Ben niet overtuigd. Maar het is een Mitsubishi.quote:Op zondag 18 mei 2025 15:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Weet je dat zeker? Is namelijk niet echt logisch.
Heb je een typenummer?
Zoiets toevallig?quote:Op zondag 18 mei 2025 21:03 schreef Rene het volgende:
[..]
Nouja. Ben niet overtuigd. Maar het is een Mitsubishi.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |