abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217675148
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 23:34 schreef Hanca het volgende:
Top 3, zonder Claude:

Oostenrijk
Israël
Frankrijk

Met Luxemburg als goede 4e.
Dat kwam nog redelijk uit zo...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_217675167
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2025 09:07 schreef Dazalbest1 het volgende:
Waarom die 'Franse' sneer van chantal bij punten uitdelen eigenlijk?

Ik snap de 'laat ze maar lullen' als hart onder de riem naar Claude niet zo, er werd toch geen boe geroepen tijdens zijn optreden?

En na er ging iets fout
En ja mensen kunnen negatief zijn....

Hoezo had Claude dit nodig?
Ik snap m niet van Chantal..... :{
Sowieso waarom mogen mensen niet kritisch zijn ? Of is het in Hilversum alleen maar slijmen en elkaars achterste likken ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_217675186
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 08:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zonder oorlog had Israël misschien 150 jurypunten en 50 televotingpunten. Daarmee waren ze rond plek 10 geëindigd
Echt niet waar, de beste ballad krijgt vaak gewoon redelijk veel televotingpunten. En dit was gewoon uitstekend gezongen.

Ik ben blij dat Israël niet gewonnen heeft. Om politieke en organisatorische redenen. Maar Israël hoort gewoon hoog in de uitslag op basis van de kwaliteit van het nummer. Daarom ook wel vreemd dat de jury hen zo laag inschaalde, maar de jury heeft jaarlijks eigenlijk hele vreemde scores waarbij ze de factor 'zangkwaliteit' volledig lijken te negeren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Redactie Sport zondag 18 mei 2025 @ 09:16:22 #79
274204 crew  Mexicanobakker
pi_217675209
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 09:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Echt niet waar, de beste ballad krijgt vaak gewoon redelijk veel televotingpunten. En dit was gewoon uitstekend gezongen.

Ik ben blij dat Israël niet gewonnen heeft. Om politieke en organisatorische redenen. Maar Israël hoort gewoon hoog in de uitslag op basis van de kwaliteit van het nummer. Daarom ook wel vreemd dat de jury hen zo laag inschaalde, maar de jury heeft jaarlijks eigenlijk hele vreemde scores waarbij ze de factor 'zangkwaliteit' volledig lijken te negeren.
De jury is natuurlijk gevraagd om Israel weinig punten te geven. Maar Israel zat vrij vroeg in de running order, net na Estland, met een ballad die niet zodanig er uit sprong dat het snel vergeten wordt. Ik geloof niet dat dit lied normaal veel televotingpunten had gescoord. Maar ja, we zullen het ook nooit precies weten.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_217675230
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 09:16 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
De jury is natuurlijk gevraagd om Israel weinig punten te geven.
Klopt. Maar dat ze daarna voor het VK gaan, of andere nummers waar gewoon slecht gezongen werd... dat was toch niet helemaal de bedoeling van het invoeren van de jury, dat slecht gezongen nummers meer jurypunten krijgen dan televoting.
  Redactie Sport zondag 18 mei 2025 @ 09:21:27 #81
pi_217675245
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 09:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
Klopt. Maar dat ze daarna voor het VK gaan, of andere nummers waar gewoon slecht gezongen werd... dat was toch niet helemaal de bedoeling van het invoeren van de jury, dat slecht gezongen nummers meer jurypunten krijgen dan televoting.
Ik vond het VK qua zang niet een zo slecht in de finale, de SF was vreselijk maar in de finale was het zangtechnisch allemaal wel proma
  zondag 18 mei 2025 @ 10:05:04 #82
263417 Keyos
Like a Boss
pi_217675582
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 09:21 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik vond het VK qua zang niet een zo slecht in de finale, de SF was vreselijk maar in de finale was het zangtechnisch allemaal wel proma
Yeah die ging wel beter idd. Het nummer afkijken blijft alleen wel altijd een torture, maar dat geldt niet veel anders met het nummer van Oostenrijk.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_217675602
Ik zit alweer aan een Espresso tegen mijn depresso. c_/
pi_217675650
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 09:21 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Met alle respect voor de zang, maar als de jury dit soort muzikale allegaartjes in hun top 10 zet, dan gaat er aan die kant toch ook wel iets mis.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_217675705
Wat je zangtechniek ook van UK vindt, het liedje an sich was gewoon vreselijk.
Al zing je loepzuiver.
  Redactie Sport zondag 18 mei 2025 @ 10:18:09 #86
pi_217675721
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2025 10:16 schreef vencodark het volgende:
Wat je zangtechniek ook van UK vindt, het liedje an sich was gewoon vreselijk.
Al zing je loepzuiver.
Pure kitsch ja. Een soort Rood van Marco Borsato.
pi_217675790
Luxemburg en Duitsland hebben flink ondergepresteerd terwijl Oekraïne, Israël en Albanië (van de eerste twee weten we waarom) flink overgepresteerd hebben. Zwitserland was echt oersaai en niemand wil dat het thuisland wint dus terecht 0 punten bij de tele votes.

Van Portugal wil ik nog wel even zeggen dat het lied vreselijk tam was maar dat als er meer pit in had gezeten er ook qua resultaat veel meer in had gezeten. Die jongens hadden een enorme gunfactor.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_217675805
Bookies de grote verliezers van de avond.
  Redactie Sport zondag 18 mei 2025 @ 10:28:21 #89
pi_217675808
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 10:25 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Luxemburg en Duitsland hebben flink ondergepresteerd terwijl Oekraïne, Israël en Albanië (van de eerste twee weten we waarom) flink overgepresteerd hebben. Zwitserland was echt oersaai en niemand wil dat het thuisland wint dus terecht 0 punten bij de tele votes.

Van Portugal wil ik nog wel even zeggen dat het lied vreselijk tam was maar dat als er meer pit in had gezeten er ook qua resultaat veel meer in had gezeten. Die jongens hadden een enorme gunfactor.
Luxemburg ontzettend mat, Duitsland had wel een oorwurm maar dat Balalala klonk steeds heel lelijk blikkerig, jammer want verder eigenlijk wel een goeie song.
pi_217675809
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 10:25 schreef Ronald-Koeman het volgende:

Hebben wij naar dezelfde Portugezen gekeken? :P
  Redactie Sport zondag 18 mei 2025 @ 10:28:40 #91
pi_217675811
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 10:27 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Winnaars juist toch, met deze onvoorspelbare uitslag? ;)
Al wint het huis in principe altijd. Nouja, als ze de odds ongeveer hebben gezet zoals mensen inleggen.
pi_217675820
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2025 10:28 schreef vencodark het volgende:

[..]
Hebben wij naar dezelfde Portugezen gekeken? :P
Vond je hun lied niet tam of vond je hun geen gunfactor hebben? :P
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_217675829
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 10:29 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Vond je hun lied niet tam of vond je hun geen gunfactor hebben? :P
Oh, dat laatste. :+
pi_217675834
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 10:28 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Winnaars juist toch, met deze onvoorspelbare uitslag? ;)
Al wint het huis in principe altijd. Nouja, als ze de odds ongeveer hebben gezet zoals mensen inleggen.
Ja, bedoelde het ook meer als dat ze er flink naast zaten qua wat het goed zou doen en wat niet.
  zondag 18 mei 2025 @ 10:43:58 #95
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217675911
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 10:27 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Dat denk ik niet, die hebben zoals gebruikelijk waarschijnlijk weer lekkere omzet gedraaid.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_217675952
quote:

Ik snap de 'laat ze maar lullen' als hart onder de riem naar Claude niet zo, er werd toch geen boe geroepen tijdens zijn optreden?

En na er ging iets fout

Vond ik ook raar en onnodig.
pi_217675977
quote:

En na er ging iets fout

Wat zei Chantal dan? Stukje gemist.
  zondag 18 mei 2025 @ 10:53:18 #98
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_217675993
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 10:11 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Met alle respect voor de zang, maar als de jury dit soort muzikale allegaartjes in hun top 10 zet, dan gaat er aan die kant toch ook wel iets mis.
Dat ging inderdaad echt nergens over. Leek er bijna op dat de jury een volledige blamage wilden voorkomen. Zowel het VK als Spanje zijn door de jury gered door de afgang van de laatste plekken.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zondag 18 mei 2025 @ 10:54:22 #99
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_217676002
Ook totaal niet grappig. En onnodig. Bedank ze gewoon voor de show en geef direct de punten, al dat gezemel eromheen zit echt niemand op te wachten.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  zondag 18 mei 2025 @ 10:57:17 #100
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_217676012
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 09:12 schreef Hanca het volgende:

[..]

Griekenland kreeg maar 45 punten meer van de jury, terwijl die liedjes vrij goed te vergelijken zijn als het om het jury 'pleasen' gaat. Dus ik betwijfel of het zo ontzettend veel meer punten had gekregen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')