Gewoon je adem 2 minuten inhouden en je hebt geen last van de rook.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 23:39 schreef InzolVC het volgende:
Er is bijna geen plek over waar ze je sfeer niet kunnen verpesten met die smerigheid van ze. De enige plek lijkt nog de badkamer, want daar is een lichte actieve afzuiging aanwezig. Maar zelfs daar merk ik dat het afentoe via dat ventilatiefgat binnenkomt. De schoorsteen zit namelijk op het dak als zo'n teringlijer uit zijn haar dakroom rookt kan het afentoe toch bij de buren naar binnen als de wind slecht staat. Soms zou ik wel ... ....... ...... kopen. Er is namelijk geen andere oplossing. En ik heb genoeg gepikt van ze.
Ik kan zomers ook geen ramen opendoen. Ook geen raamroosters. En ze roken zelf overal. Voor achter, 'snachts, vroeg in de ochtend. Ik durf nieteens meer de voordeur open te doen bang dat ze staan te roken om pakketjes aan te nemen. Want ik kan ik kan ze niet direkt zien.
Het zijn werkelijk nare teringlijers.
Ik rook ook niet maar wat een aansteller ben jij zegquote:Op zaterdag 17 mei 2025 23:39 schreef InzolVC het volgende:
Er is bijna geen plek over waar ze je sfeer niet kunnen verpesten met die smerigheid van ze. De enige plek lijkt nog de badkamer, want daar is een lichte actieve afzuiging aanwezig. Maar zelfs daar merk ik dat het afentoe via dat ventilatiefgat binnenkomt. De schoorsteen zit namelijk op het dak als zo'n teringlijer uit zijn haar dakroom rookt kan het afentoe toch bij de buren naar binnen als de wind slecht staat. Soms zou ik wel ... ....... ...... kopen. Er is namelijk geen andere oplossing. En ik heb genoeg gepikt van ze.
Ik kan zomers ook geen ramen opendoen. Ook geen raamroosters. En ze roken zelf overal. Voor achter, 'snachts, vroeg in de ochtend. Ik durf nieteens meer de voordeur open te doen bang dat ze staan te roken om pakketjes aan te nemen. Want ik kan ik kan ze niet direkt zien.
Het zijn werkelijk nare teringlijers.
Vraag beantwoord. Slotje.quote:Op zondag 18 mei 2025 00:39 schreef dikkedaniel het volgende:
Als je zelf gaat roken ruik je ze niet meer
En hijzelf 2 weken niet meer in zijn eigen huis.quote:Op zondag 18 mei 2025 12:22 schreef ToT het volgende:
In Aziatische toko's heb je van die kleine gedroogde visjes.
Bak daar ff een paar van, en zelfs je buren zullen de komende 3 dagen niet meer thuis willen komen.
Ssssssst!quote:Op zondag 18 mei 2025 12:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En hijzelf 2 weken niet meer in zijn eigen huis.
Bij veel vrijstaande woningen binnen de bebouwde die windafwaarts staan ten opzichte van rokende buren kun je dat nog steeds ruiken afhankelijk van waar de buren precies roken.quote:
Je kunt het verhullen met iets dat sterker ruikt, maar je blijft besmet met die gore troep uit iemand anders longen. Dit vind ik absoluut niet prettig.quote:Op maandag 19 mei 2025 08:30 schreef JopieKlaassen het volgende:
Ik elk neusgat een teen knoflook stoppen. Grote kans dat je de rook niet meer ruikt.
Nou nou, je kunt het ook overdrijven.quote:Op maandag 19 mei 2025 17:41 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Je kunt het verhullen met iets dat sterker ruikt, maar je blijft besmet met die gore troep uit iemand anders longen. Dit vind ik absoluut niet prettig.
Ik heb een gezicht dat alleen geschikt is voor de radio, en een stem dat alleen geschikt is voor de geschreven krant. Ik wil niet op tv met m'n bakkesquote:
Huilie johquote:Op maandag 19 mei 2025 17:36 schreef InzolVC het volgende:
Er is maar één roker nodig en alles raakt besmet door eenmaal binnengewaaide lucht vol met van die smerigheid. Het trekt direkt in je gordijnen, bankbekleding, sluipt via kieren al je kasten in, zelfs je hifi met die kleine openingen wordt aangetast. Die viezigheid nestelt zich binnen in je apparaten, op de printplaten, overal. En dit alles in enkele sec9nde omdat één iemand vier minuten als een idioot wilt zitten zuigen als een homo aan een micro piemeltje (zo lijkt het toch, echt een smerige aanzicht om te zien).
En je krijgt die smerigheid ook niet weg, want dit moet chemisch. Eén zucht van die troep en je blijft de hele avond eraan herinnerd dat je kleding en je hele gezicht maar ook je longen onder de rook zitten. Je mond en je keel ook. Want ja je moet blijven ademen dus je ruikt het. Mentaal wegdrukken werkt voor mij dus niet.
(Ja, ik ben emotioneel dus ik schrijf onsamenhangend).
Rokers zijn zeer asociale mensen anno 2025, roken kan toch echt niet meer!
Naar mijn beleving is dit totaal niet overdreven maar juist het onderkennen van de realiteit en de feiten. Anderen drukken de last voor tabaksrook mentaal weg, maar blijven het natuurlijk ruiken. En doen dan alsof het allemaal ok is. Ik wil en kan dit niet (meer).quote:Op maandag 19 mei 2025 17:50 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou nou, je kunt het ook overdrijven.
Je hebt een variant van smetvrees. Ik snap dat het jou rationeel lijkt, maar bij de keuze of jij gek bent of de hele wereld valt in dit geval de keuze op jij bent gek.quote:Op maandag 19 mei 2025 17:56 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Naar mijn beleving is dit totaal niet overdreven maar juist het onderkennen van de realiteit en de feiten. Anderen drukken de last voor tabaksrook mentaal weg, maar blijven het natuurlijk ruiken. En doen dan alsof het allemaal ok is. Ik wil en kan dit niet (meer).
Ruik eens aan boodschappen, als je door een groep rokers bent gelopen met je boodschappen-tas. Je kunt bij thuiskomst de boodschappen afnemen met een vochtig doekje, maar ruik er nogeens aan na een half uur tot een uur. Je blijft de tabak ruiken. Echt goor. Je krijgt het dus niet weg, dit moet chemisch! Dit spul kleeft aan kleding in je longen en al je dierbare bezittingen. Naar naar naar.
Tegen de tijd dat het je stooort dat het de miniscule openingen van je hifi binnendringt, of dat je in de supermarkt last hebt van het feit dat er ook rokers gelopen hebben, dan is je beleving van rokers dermate afwijkend en hinderend geworden dat je wat aan je beleving moet doen.quote:Op maandag 19 mei 2025 18:28 schreef InzolVC het volgende:
Als ik er mee zou moeten leren leven, dan zou dit betekenen dat ik die tabaksrook overal maar zou moeten pikken. En ik kan dat gore spul niet (meer) ontkennen, of doen alsof er dan niets aan de hand zou zijn. Dat vieze spul wat mijn leven al jaren op zijn kop zet zit namelijk niet tussen mijn oren, het is niet ingebeeld. Het is ook niet zo dat ik niet sociaal ben geweest met rokers, integendeel.
Prachtige alliteratie.quote:
Ook al ervaart TS het echt extreem, roken is niet normaal. Nooit geweest en bij alles wat we leren is roken alleen maar meer pre-historisch geworden.quote:Op maandag 19 mei 2025 18:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Je hebt een variant van smetvrees. Ik snap dat het jou rationeel lijkt, maar bij de keuze of jij gek bent of de hele wereld valt in dit geval de keuze op jij bent gek.
Dat kan de beste overkomen, maar als je er beter mee wil leren leven zal je wat aan jezelf moeten veranderen, en niet aan de wereld. Praat er eens over met je huisarts
quote:Op maandag 19 mei 2025 23:01 schreef TAmaru het volgende:
Ik vind rokers ook wel echt een van de smerigste soorten mensen die er zijn. Wat zeg ik, mensen? Eigenlijk verdienen ze die benaming niet eens. Wat mij betreft mogen ze keihard worden aangepakt. Ga het maar verbieden.
Die kutoverheid ook. Ons maanden met mondkapjes laten lopen en dan wel toestaan dat mensen op elke hoek van de straat kankerverwekkende stoffen de lucht in blazen die jij vervolgens niet kunt ontwijken.
Autorijden en fabrieken ook maar verbiedenquote:Op maandag 19 mei 2025 23:01 schreef TAmaru het volgende:
Ik vind rokers ook wel echt een van de smerigste soorten mensen die er zijn. Wat zeg ik, mensen? Eigenlijk verdienen ze die benaming niet eens. Wat mij betreft mogen ze keihard worden aangepakt. Ga het maar verbieden.
Die kutoverheid ook. Ons maanden met mondkapjes laten lopen en dan wel toestaan dat mensen op elke hoek van de straat kankerverwekkende stoffen de lucht in blazen die jij vervolgens niet kunt ontwijken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |