abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217661632
Mijn top 5:

5. Zoë Më - Voyage (Zwitserland)
Prachtige kleingehouden ballad. Eigenlijk vind ik dit veel mooier dan The Code wat toch vooral een tour-de-force van Nemo was maar mij als nummer minder beklijft.

4. Abor & Tynna – Baller (Duitsland)
Modern, typisch Duits, lekker in het gehoor liggend nummer, een beetje het Snap van dit jaar: gaat niet superhoog eindigen maar enorm radio-gevoelig.

3. Claude - C'est La Vie (Nederland)
Ja, deze plek is zeker deels chauvinistisch bepaald, maar wie gunt het Claude nou niet? En het is bij alle gekheid en geweld gewoon een prettig nummer.

Twee nummers steken voor mij met kop en schouders boven de rest uit. En eigenlijk kan ik niet kiezen welke ik mooier vind, dus dan maar twee maal een nummer 1.

1. Tautumeitas – Bur Man Laimi (Letland)
Het artistieke hoogtepunt van dit jaar; alles klopt hier gewoon aan. De prachtige harmonieuze zang, de slimme staging met krachtige beelden (als de dames elkaar tot een rechthoek aanvullen is echt een fenomenaal schot), een uniek, mysterius en mystiek nummer met cinematische kwaliteit. Dit past naadloos in het rijtje metprachtige, bijzondere liedjes als Saudade en Shum die het ESC voortbrengt.

1. Lucio Corsi - Volevo Essere Un Duro (Italië)
Wat een prachtig en smaakvol nummer met een geweldige orchestratie (die violen, oh wat mooi). Jammer dat we de shitty akoustiek van het ESC krijgen en niet het volle geluid van Sanremo. De songtekst is zo mooi en poëtisch. De boodschap van ESC inzendingen wordt vaak nogal hoogdravend verkondigd, maar hier voel je de kwetsbaarheid van Lucio echt. En Corsi is ook nog een geweldig muzikaal talent die moeiteloos tussen piano, gitaar - en mondharmonika - switcht.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 mei 2025 @ 20:56:31 #2
862 Arcee
Look closer
pi_217665605
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 13:03 schreef SamCooke het volgende:
1. Tautumeitas – Bur Man Laimi (Letland)
Het artistieke hoogtepunt van dit jaar; alles klopt hier gewoon aan. De prachtige harmonieuze zang, de slimme staging met krachtige beelden (als de dames elkaar tot een rechthoek aanvullen is echt een fenomenaal schot), een uniek, mysterius en mystiek nummer met cinematische kwaliteit. Dit past naadloos in het rijtje metprachtige, bijzondere liedjes als Saudade en Shum die het ESC voortbrengt.
Dat vonden ze zelf blijkbaar ook:

Bekijk deze YouTube-video

Prachtig nummer en wat een prachtige cover. O+
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')