Eerste mee eens. Of je nou budget of legacy vliegt, qua service en vliegtuig maakt het niet uit.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 08:32 schreef Treinhoer het volgende:
Korte vlucht (onder 3 uur) binnen Europa maakt het tegenwoordig geen zak meer uit met wie je vliegt. Allemaal hetzelfde gezeik met je handbagage. Dat ene gratis drankje maakt echt geen verschil.
Ik heb nog nooit met TA gevlogen, maar als ik ooit de mogelijkheid heb, dan overweeg ik het. Onder die 3 uur is inderdaad gewoon iene-miene-mutte, en als de baas betaald en het komt qua tijd uit, dan wil ik het wel eens proberenquote:Op vrijdag 23 mei 2025 08:40 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Eerste mee eens. Of je nou budget of legacy vliegt, qua service en vliegtuig maakt het niet uit.
Echter heb je soms nog wel gratis je trolley, al worden dat steeds minder.
En dat ene hapje en drankje is toch wel lekker hoor bij zo'n vlucht.
De prijzen verschillen vaak niet erg veel als je je trolley nog moet bijkopen, dus dan neem ik toch vaak wel de duurdere met zo'n extra.
Al moet ik zeggen dat sinds ik niet meer in Nederland woon dat wel anders is. Toen koos ik vaak voor KLM, maar die vliegen hier niet.
Enige legacy carrier die echt wat doet hier is Turkish Airlines.
TA is gewoon prima. Hebben wat awards gewonnen, maar het is gewoon goed en dat is het.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 08:42 schreef Treinhoer het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit met TA gevlogen, maar als ik ooit de mogelijkheid heb, dan overweeg ik het. Onder die 3 uur is inderdaad gewoon iene-miene-mutte, en als de baas betaald en het komt qua tijd uit, dan wil ik het wel eens proberen
KLM draait natuurlijk niet alleen op Nederlandse vliegreizigers.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 09:01 schreef VEM2012 het volgende:
In Nederland is ook eigenlijk alleen maar ruimte voor een budgetmaatschappij. Nederlanders zijn immers niet bereid om te betalen voor service en kwaliteit op een enkeling na.
Singapore Airlines ook hoorquote:
Nee, maar dat zal niet gaan helpen. Uiteindelijk verwacht ik dat KLM ten onder zal gaan vanwege een vijandige overheid.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 09:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
KLM draait natuurlijk niet alleen op Nederlandse vliegreizigers.
Ja, KLM is erg afhankelijk van Schiphol. Als Schiphol moet gaan krimpen of niet mag gaan groeien, dan wordt Schiphol steeds minder een overstaphub in Europa. En dat gaat KLM dan natuurlijk veel reizigers kosten.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 09:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, maar dat zal niet gaan helpen. Uiteindelijk verwacht ik dat KLM ten onder zal gaan vanwege een vijandige overheid.
Als je ergens in Verweggistan bent als Hollander en zo'n mooie blauwe zwaan staat je daar op te wachten om je thuis te brengen dan heeft dat wel wat inderdaad.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 19:57 schreef phpmystyle het volgende:
KLM heeft naast de service natuurlijk ook een premium imago (net zoals Apple) en daar willen mensen voor betalen.
Andersom heb ik dat ook altijd als ik naar de Antillen vlieg. Dan land je op Curaçao of Sint Maarten met KLM en ben je nog steeds in Nederland ondanks dat je zo’n eind van huis bent.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 09:44 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Als je ergens in Verweggistan bent als Hollander en zo'n mooie blauwe zwaan staat je daar op te wachten om je thuis te brengen dan heeft dat wel wat inderdaad.
Het zal snel een stuk minder hebben als het imago een flinke downgrade krijgt doordat ze budgetmaatschappij gaan worden.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 09:44 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Als je ergens in Verweggistan bent als Hollander en zo'n mooie blauwe zwaan staat je daar op te wachten om je thuis te brengen dan heeft dat wel wat inderdaad.
Kijk maar wat er van Brussels Airlines is geworden nadat Sabena over de kop ging, dan heb je je antwoord.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 10:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het zal snel een stuk minder hebben als het imago een flinke downgrade krijgt doordat ze budgetmaatschappij gaan worden.
Ik snap ook niet dat de politiek zo oerdom kan zijn. Het is alsof ze denken dat Nederland ook een gaaf land is zonder de welvaart die we nu hebben. Echter: dat is werkelijk het enige wat Nederland nog voor heeft op andere landen.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 09:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, KLM is erg afhankelijk van Schiphol. Als Schiphol moet gaan krimpen of niet mag gaan groeien, dan wordt Schiphol steeds minder een overstaphub in Europa. En dat gaat KLM dan natuurlijk veel reizigers kosten.
Zelfs op Zaventem komen ze er nu achter dat 25 jaar geen moer doen aan je luchthaven en het laten verpieteren toch echt helemaal kut is.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 10:29 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Kijk maar wat er van Brussels Airlines is geworden nadat Sabena over de kop ging, dan heb je je antwoord.
En als je naar Zaventem kijkt zie je ook direct wat er gebeurt als Schiphol moet gaan krimpen. Een kleinere luchthaven met minder airlines en bestemmingen, en KLM kan de helft van z’n vloot afstoten.
Je snapt dat niet?quote:Op vrijdag 23 mei 2025 10:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik snap ook niet dat de politiek zo oerdom kan zijn. Het is alsof ze denken dat Nederland ook een gaaf land is zonder de welvaart die we nu hebben. Echter: dat is werkelijk het enige wat Nederland nog voor heeft op andere landen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |