abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 mei 2025 @ 08:32:19 #101
447810 Treinhoer
Anuskloof
pi_217723089
Korte vlucht (onder 3 uur) binnen Europa maakt het tegenwoordig geen zak meer uit met wie je vliegt. Allemaal hetzelfde gezeik met je handbagage. Dat ene gratis drankje maakt echt geen verschil.

Enige waar ik nog een verschil in maak is wanneer ik voor werk boek, omdat ik weet dat er altijd een mogelijkheid is dat ik voor een X bedrag kan 'upgraden' naar priority boarding iets meer beenruimte. Dat laatste is wel een ding. Ik ben 2 meter. Vroeger kon je gewoon bij het inchecken netjes aangeven dat je ivm lengte graag rond de vleugel/nooduitgang wilde zitten en hield elke maatschappij gewoon rekening met zulke verzoeken zonder extra kosten. Tegenwoordig wordt je als Karen gezien aan de balie als je zoiets impliceert.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_217723139
quote:
3s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 08:32 schreef Treinhoer het volgende:
Korte vlucht (onder 3 uur) binnen Europa maakt het tegenwoordig geen zak meer uit met wie je vliegt. Allemaal hetzelfde gezeik met je handbagage. Dat ene gratis drankje maakt echt geen verschil.

Eerste mee eens. Of je nou budget of legacy vliegt, qua service en vliegtuig maakt het niet uit.

Echter heb je soms nog wel gratis je trolley, al worden dat steeds minder.
En dat ene hapje en drankje is toch wel lekker hoor bij zo'n vlucht.
De prijzen verschillen vaak niet erg veel als je je trolley nog moet bijkopen, dus dan neem ik toch vaak wel de duurdere met zo'n extra.

Al moet ik zeggen dat sinds ik niet meer in Nederland woon dat wel anders is. Toen koos ik vaak voor KLM, maar die vliegen hier niet.
Enige legacy carrier die echt wat doet hier is Turkish Airlines.
  vrijdag 23 mei 2025 @ 08:42:57 #103
447810 Treinhoer
Anuskloof
pi_217723158
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 08:40 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Eerste mee eens. Of je nou budget of legacy vliegt, qua service en vliegtuig maakt het niet uit.

Echter heb je soms nog wel gratis je trolley, al worden dat steeds minder.
En dat ene hapje en drankje is toch wel lekker hoor bij zo'n vlucht.
De prijzen verschillen vaak niet erg veel als je je trolley nog moet bijkopen, dus dan neem ik toch vaak wel de duurdere met zo'n extra.

Al moet ik zeggen dat sinds ik niet meer in Nederland woon dat wel anders is. Toen koos ik vaak voor KLM, maar die vliegen hier niet.
Enige legacy carrier die echt wat doet hier is Turkish Airlines.
Ik heb nog nooit met TA gevlogen, maar als ik ooit de mogelijkheid heb, dan overweeg ik het. Onder die 3 uur is inderdaad gewoon iene-miene-mutte, en als de baas betaald en het komt qua tijd uit, dan wil ik het wel eens proberen :D
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_217723198
quote:
3s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 08:42 schreef Treinhoer het volgende:

[..]
Ik heb nog nooit met TA gevlogen, maar als ik ooit de mogelijkheid heb, dan overweeg ik het. Onder die 3 uur is inderdaad gewoon iene-miene-mutte, en als de baas betaald en het komt qua tijd uit, dan wil ik het wel eens proberen :D
TA is gewoon prima. Hebben wat awards gewonnen, maar het is gewoon goed en dat is het.
Maaltijden (intercontinentaal) zijn echt best prima voor in het vliegtuig. En ze doen niet moeilijk over drinken vragen (een KLM overigens ook niet).
Service in de vliegtuigen is ook gewoon goed.

Owh en wat ik vooral goed vond is de gratis optie in Istanbul op een hotel en rondleiding door de stad.

Ze hebben alleen weinig Europese vluchten dus ik vlieg er weinig mee. Alleen naar Istanbul. Al kun je technisch gezien vanuit Istanbul dan Europees door reizen, maar dat is wel wat duurder.
pi_217723282
In Nederland is ook eigenlijk alleen maar ruimte voor een budgetmaatschappij. Nederlanders zijn immers niet bereid om te betalen voor service en kwaliteit op een enkeling na.
  vrijdag 23 mei 2025 @ 09:06:27 #106
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217723311
Cathay Pacific ftw.
pi_217723381
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 09:01 schreef VEM2012 het volgende:
In Nederland is ook eigenlijk alleen maar ruimte voor een budgetmaatschappij. Nederlanders zijn immers niet bereid om te betalen voor service en kwaliteit op een enkeling na.
KLM draait natuurlijk niet alleen op Nederlandse vliegreizigers.
  vrijdag 23 mei 2025 @ 09:32:35 #108
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217723507
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 09:06 schreef Richestorags het volgende:
Cathay Pacific ftw.
Singapore Airlines ook hoor O+ en Scoot, het budget zusje van Singapore Airlines zelfs.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_217723564
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 09:16 schreef Halcon het volgende:

[..]
KLM draait natuurlijk niet alleen op Nederlandse vliegreizigers.
Nee, maar dat zal niet gaan helpen. Uiteindelijk verwacht ik dat KLM ten onder zal gaan vanwege een vijandige overheid.
pi_217723580
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 09:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, maar dat zal niet gaan helpen. Uiteindelijk verwacht ik dat KLM ten onder zal gaan vanwege een vijandige overheid.
Ja, KLM is erg afhankelijk van Schiphol. Als Schiphol moet gaan krimpen of niet mag gaan groeien, dan wordt Schiphol steeds minder een overstaphub in Europa. En dat gaat KLM dan natuurlijk veel reizigers kosten.
  vrijdag 23 mei 2025 @ 09:44:08 #111
65846 Bocaj
47th President.
pi_217723606
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 19:57 schreef phpmystyle het volgende:
KLM heeft naast de service natuurlijk ook een premium imago (net zoals Apple) en daar willen mensen voor betalen.
Als je ergens in Verweggistan bent als Hollander en zo'n mooie blauwe zwaan staat je daar op te wachten om je thuis te brengen dan heeft dat wel wat inderdaad. ^O^
pi_217723953
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 09:44 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Als je ergens in Verweggistan bent als Hollander en zo'n mooie blauwe zwaan staat je daar op te wachten om je thuis te brengen dan heeft dat wel wat inderdaad. ^O^
Andersom heb ik dat ook altijd als ik naar de Antillen vlieg. Dan land je op Curaçao of Sint Maarten met KLM en ben je nog steeds in Nederland ondanks dat je zo’n eind van huis bent.
pi_217723989
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 09:44 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Het zal snel een stuk minder hebben als het imago een flinke downgrade krijgt doordat ze budgetmaatschappij gaan worden.
pi_217724085
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 10:20 schreef Halcon het volgende:

[..]
Het zal snel een stuk minder hebben als het imago een flinke downgrade krijgt doordat ze budgetmaatschappij gaan worden.
Kijk maar wat er van Brussels Airlines is geworden nadat Sabena over de kop ging, dan heb je je antwoord.

En als je naar Zaventem kijkt zie je ook direct wat er gebeurt als Schiphol moet gaan krimpen. Een kleinere luchthaven met minder airlines en bestemmingen, en KLM kan de helft van z’n vloot afstoten.
pi_217724343
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 09:41 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, KLM is erg afhankelijk van Schiphol. Als Schiphol moet gaan krimpen of niet mag gaan groeien, dan wordt Schiphol steeds minder een overstaphub in Europa. En dat gaat KLM dan natuurlijk veel reizigers kosten.
Ik snap ook niet dat de politiek zo oerdom kan zijn. Het is alsof ze denken dat Nederland ook een gaaf land is zonder de welvaart die we nu hebben. Echter: dat is werkelijk het enige wat Nederland nog voor heeft op andere landen.
  vrijdag 23 mei 2025 @ 11:01:54 #116
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217724395
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 10:29 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Kijk maar wat er van Brussels Airlines is geworden nadat Sabena over de kop ging, dan heb je je antwoord.

En als je naar Zaventem kijkt zie je ook direct wat er gebeurt als Schiphol moet gaan krimpen. Een kleinere luchthaven met minder airlines en bestemmingen, en KLM kan de helft van z’n vloot afstoten.
Zelfs op Zaventem komen ze er nu achter dat 25 jaar geen moer doen aan je luchthaven en het laten verpieteren toch echt helemaal kut is.

De vrachtarealen hebben al een flinke upgrade gekregen en nu gaat ook de paxterminal er eindelijk aan geloven voor de modernisering.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 23 mei 2025 @ 11:04:57 #117
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217724426
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 10:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik snap ook niet dat de politiek zo oerdom kan zijn. Het is alsof ze denken dat Nederland ook een gaaf land is zonder de welvaart die we nu hebben. Echter: dat is werkelijk het enige wat Nederland nog voor heeft op andere landen.
Je snapt dat niet?
Overheid faalt op gebied van wonen, milieu, migratie, onderwijs, gezondheidszorg, energie. Overheid dumpt staalslakken en granuliet afval. Overheid faalt keer op keer met toeslagen, overtreed de wet met het afluisteren van journalisten en advocaten. En dan snap jij niet dat ze oerdom zijn?
De Media besteden waarschijnlijk meer aandacht aan de stinkscheten van Trump, maar dan nog.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')