Dat is je goed recht en met jouw geld moet je vooral doen wat jij het liefst wil.quote:Op zondag 13 juli 2025 08:45 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ja daar geef ik het liever aan uit dan aan een keuken.
Vroeg in m'n jeugd vond ik auto's al vet, keukens en interieur van een huis konden me toen ook al gestolen worden lekker boeiend![]()
je bedoeld "voor jou onnodige zaken" ...quote:Op zondag 13 juli 2025 12:50 schreef Fritzpietertje het volgende:
Als ik zie hoeveel troep mensen om me heen, continue, verzamelen durf ik wel te stellen dat de meeste mensen geld uitgeven aan onnodige zaken.
Bedenk: het hebben van de zaak, is het einde van het vermaak. Gaat om het kopen en verzamelen; niet om het "hebben".quote:Op zondag 13 juli 2025 12:50 schreef Fritzpietertje het volgende:
Als ik zie hoeveel troep mensen om me heen, continue, verzamelen durf ik wel te stellen dat de meeste mensen geld uitgeven aan onnodige zaken.
Niet altijd, als dat zo is dan was het inderdaad een flauwekul aankoop die je beter niet had kunnen doen.quote:Op zondag 13 juli 2025 13:21 schreef blomke het volgende:
[..]
Bedenk: het hebben van de zaak, is het einde van het vermaak. Gaat om het kopen en verzamelen; niet om het "hebben".
Gevoelige snaar geraakt zie ik.quote:Op zondag 13 juli 2025 12:57 schreef RM-rf het volgende:
[..]
je bedoeld "voor jou onnodige zaken" ...
Waar haal het recht vandaan te claimen dat jij te bepalen hebt of die mensen hun geld beter zouden kunnen sparen?
Is het niet zo dat die mensen zélf wel mogen bepalen of ze een uitgave willen doen ergens aan, of dat te sparen... het is toch gewoon hun eigen geld?
ik heb vorige week een paar honder euro uitgegeven aan concertkaartjes, ongetwijfeld een soort van muziek die sommige mensen hier niet bevalt, maar mij wel... Is het niet gewoon mijn eigen keuze daaraan geld uit te geven, zonder dat betweters gaan roepen: "ik vind het maar onnodig dat jij je eigen geld uitgeeft aan iets dat jijzelf leuk vind, maar ik niet" ?
Nee hoor, maar je komt gewoon betweterig en bemoeizuchtig over met jouw ‘oordeel’ over wat andere mensen wel of niet met hun eigen geld mogen doen volgens jou.quote:Op zondag 13 juli 2025 16:20 schreef Fritzpietertje het volgende:
[..]
Gevoelige snaar geraakt zie ik.
Dus conclusie: Mannen geven net zo "dom" geld uit als vrouwen, kwestie van persoonlijke voorkeur. Elke buitensporige euro bovenop van "A naar B en veiligheid" is ook om cosmetische of comfort redenen dus in jouw redenatie ook gewoon weggegooid geld.quote:Op zondag 13 juli 2025 08:45 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ja daar geef ik het liever aan uit dan aan een keuken.
Vroeg in m'n jeugd vond ik auto's al vet, keukens en interieur van een huis konden me toen ook al gestolen worden lekker boeiend![]()
Nou bijvoorbeeld aan een paar leuke jonge jaren zoals TS.quote:Op zondag 13 juli 2025 00:56 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Wat dan?
Is het niet gewoon iets dat iedereen voor zich zelf moet beslissen , omdat ze dat van hun eigen geld doen?
Ik heb uiteindelijk zelfs wel wat meer dan 20k voor mn keuken uitgegeven (14k voor de inrichting, in 2016, dus nu zal dat vast een stuk meer kosten)
Maar met de hele renovatie van de ruimte (geheel ontkernd, nieuwe bodem met vloerverwarming, nieuw plafond met belichting, electro nieuw gelegd en de hele ruimte nieuw gestuct) gaat dat wel over de 25k heen….
Inderdaad vooral ‘zodat alles er goed uitziet’ maar ook dat merk je dagelijks, goed uitzien betekent voor mij ook optimale efficiëntie en gebruiksgemak.
Geen seconde spijt van het geld dat ik daarin gestoken heb: Geld sparen is leuk, maar als je nooit iets uitgeeft heb je ook helemaal niks daarvan.
Lijkt me verschrikkelijk om op je sterfbed te moeten concluderen dat je enkel veel meer gespaard hebt, en niks uitgegeven te hebben (of als je oud en gebrekkig bent plots meer geld te hebben dan je nog kunt uitgeven)
O zeker zijn er nuttige zaken. Maar ik laat me niet verleiden tot impulsaankopen maar zoek de beste kwaliteit uit, Zodat ik met kleding (broeken, hemden, truien) > 10 jaar doe en met gereedschap > 25 jaar. Dan heb ik amper wat nieuws nodigquote:Op zondag 13 juli 2025 13:58 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Niet altijd, als dat zo is dan was het inderdaad een flauwekul aankoop die je beter niet had kunnen doen.
Maar genoeg aankopen die ik heb gedaan die mijn leven serieus verrijken of vergemakkelijken, dingen die ik direct weer zou vervangen mochten ze kapot gaan of versleten zijn.
Dequote:Op zondag 13 juli 2025 16:20 schreef Fritzpietertje het volgende:
Neen, mensen kopen gewoon onnodig veel troep. Daar komt ook nog eens bij dat er veel inferieure producten worden aangeschaft met een eindeloze cyclus van produceren, kopen, weggooien en weer herhalen tot gevolg.
Hele industrieën bestaan enkel vanwege de koopdrift van, voornamelijk, bevolking in rijke landen. Er zijn daarvoor geraffineerde manieren bedacht om het menselijk brein tot actie te krijgen en spullen en immateriële zaken te (blijven) kopen.
en heeft een Porsche buiten voor zijn villa staan en een Audi coupe in de garagequote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:52 schreef Halcon het volgende:
De gemiddelde Fokker is miljonair en heeft een geslachtsdeel van 'n halve meter.
ik verbaas me voortdurend over het gemak waarmee sommigen een duur leren bankstel,quote:Op zondag 13 juli 2025 16:20 schreef Fritzpietertje het volgende:
[..]
Gevoelige snaar geraakt zie ik.
Neen, mensen kopen gewoon onnodig veel troep. Daar komt ook nog eens bij dat er veel inferieure producten worden aangeschaft met een eindeloze cyclus van produceren, kopen, weggooien en weer herhalen tot gevolg.
Hele industrieën bestaan enkel vanwege de koopdrift van, voornamelijk, bevolking in rijke landen. Er zijn daarvoor geraffineerde manieren bedacht om het menselijk brein tot actie te krijgen en spullen en immateriële zaken te (blijven) kopen.
Ik zou de Porsche binnen zetten en de Audi buiten.quote:Op maandag 14 juli 2025 02:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en heeft een Porsche buiten voor zijn villa staan en een Audi coupe in de garage
Plus een dozijn bedpartners/jaar achter de rug.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:52 schreef Halcon het volgende:
De gemiddelde Fokker is miljonair en heeft een geslachtsdeel van 'n halve meter.
die krijgen daar voor betaald ook he, staan ze in de rij buiten te wachtenquote:Op maandag 14 juli 2025 08:51 schreef blomke het volgende:
[..]
Plus een dozijn bedpartners/jaar achter de rug.
Ik had op mijn 25 ste de premie A koopwoning opgeleverd gekregen en andere verkocht waar we 3 jaar gewoond hadden , de woonlasten gingen gelijk fors omlaag met de nieuwe hypotheek tegen 8,75% en was hetzelfde jaar nog vaderquote:Op maandag 14 juli 2025 13:18 schreef Ridocar het volgende:
Ik had het op m'n 25ste een stuk slechter.
Mensen mogen van mij ook zelf weten waar ze hun geld aan spenderen, maar het zijn juist de minder briljante uitgaven waar ik wel een mening over heb. En dat hoeft niet altijd de schuld te zijn van de mensen zelf. Ook ondernemers hebben er een handje van alle middelen in te zetten voor winstmaximalisatie. En de meesten trappen daar met beide voeten in.quote:Op zondag 13 juli 2025 16:39 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Nee hoor, maar je komt gewoon betweterig en bemoeizuchtig over met jouw ‘oordeel’ over wat andere mensen wel of niet met hun eigen geld mogen doen volgens jou.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |