Goede vraag wel!quote:Op vrijdag 16 mei 2025 15:52 schreef herverwijderd het volgende:
zou je dit topic ook geopend hebben als je op een onbewoond eiland zat, ts?
Ook weer waar.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 16:06 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Goede vraag wel!
Nee. Maar dan zou ik ook niet dagelijks lezen over mensen die van geslacht veranderen. Dus het werkt beide kanten op.
Ik heb ook geen ervaring en toch weet ik zeker dat het zo werkt. Als je geen andere mensen om je heen hebt en dus / of geen waarde hecht aan hun mening, waarom wou je hier dan überhaubt mee bezig zijn? Met je hele 'identiteit' en of je lichaam wel of niet 'juist' is.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 16:16 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Ook weer waar.
Ik denk, misschien, als je je voelt als het andere geslacht dan je lichaam is, dat je daar op een onbewoond eiland minder last van zou hebben. Dan zijn er immers geen mensen die steeds bevestigen dat je een man bent terwijl je je een vrouw voelt, bijvoorbeeld. Dan ben je gewoon in je hoofd een vrouw, en klaar ermee.
Maar ik heb er geen ervaring mee dus ik weet niet of het zo werkt.
Wel raar dat jij dagelijks leest over mensen die van geslacht veranderen. Ik lees best veel elke dag, maar kom bijna nooit zomaar iets over geslachtsveranderingen tegen. Dit topic is het eerste wat ik vandaag lees over geslachtsverandering. Geeft dit je niet te denken, dat jij de enige bent die dit hier vandaag ter sprake brengt?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 16:06 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Goede vraag wel!
Nee. Maar dan zou ik ook niet dagelijks lezen over mensen die van geslacht veranderen. Dus het werkt beide kanten op.
Dat is dan ook altijd zoquote:Op vrijdag 16 mei 2025 16:46 schreef knoopie het volgende:
[..]
Wel raar dat jij dagelijks leest over mensen die van geslacht veranderen. Ik lees best veel elke dag, maar kom bijna nooit zomaar iets over geslachtsveranderingen tegen. Dit topic is het eerste wat ik vandaag lees over geslachtsverandering. Geeft dit je niet te denken, dat jij de enige bent die dit hier vandaag ter sprake brengt?
Ok geen geslachtsverandering, maar vandaag gewoon weer op nu.nl:quote:Op vrijdag 16 mei 2025 16:46 schreef knoopie het volgende:
[..]
Wel raar dat jij dagelijks leest over mensen die van geslacht veranderen. Ik lees best veel elke dag, maar kom bijna nooit zomaar iets over geslachtsveranderingen tegen. Dit topic is het eerste wat ik vandaag lees over geslachtsverandering. Geeft dit je niet te denken, dat jij de enige bent die dit hier vandaag ter sprake brengt?
Nou, wat let je? Kies een eilandje uit.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 16:40 schreef Aberkullie het volgende:
Op een onbewoond eiland zie je ook niemand janken om transgenders
Waarom zou je de entertainment-sectie van nu.nl lezen? Je bent er dus gewoon naar op zoek. Prima, maar ga dan niet zeuren dat je het je "door de strot gedrukt wordt" of iets dergelijks.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 16:50 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Ok geen geslachtsverandering, maar vandaag gewoon weer op nu.nl:
https://www.nu.nl/achterk(...)-soms-een-vrouw.html
En zo is er inderdaad bijna elke dag wel wat.
In niet waar. Je hoeft maar een gemiddelde netflix serie aan te zetten, 'gewoon' nieuwswebsites lezen of gewoon te zappen op TV en je komt heel wat tegen. En dan uiteraard nog in je sociale kring. Bij mijn 7-jarige dochter zit er ook al eentje in de klas, een jongen die eigenlijk een meisje wil zijn en in een jurk + haren op knotje naar school komt en dit ook uitspreekt.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 16:49 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat is dan ook altijd zo
De mensen die spreken over forceren, door de strot geduwd blabla zijn degene die er dagelijks nieuws over opzoeken. De zwijgende meerderheid boeit het niet omdat je er niet dagelijks mee geconfronteerd wordt als je er niet actief mee bezig bent
Ik scroll gewon door nu.nl heen en dan zie ik het. Er staan maar 50 headlines op die site of zo, dus daar ben je zo doorheen.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 16:53 schreef knoopie het volgende:
[..]
Waarom zou je de entertainment-sectie van nu.nl lezen? Je bent er dus gewoon naar op zoek. Prima, maar ga dan niet zeuren dat je het je "door de strot gedrukt wordt" of iets dergelijks.
Ga je straks linda.nl en elle.nl lezen, en dan zeuren dat er een artikel over de overgang op staat?
Zou niet weten waarom, ik heb niet zo’n kronkel in mijn hersenen om er iets op tegen te hebbenquote:Op vrijdag 16 mei 2025 16:51 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Nou, wat let je? Kies een eilandje uit.
Mhm ja ze hebben opeens allemaal een kind inderdaad die het op dagelijkse basis op school meemaakt.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 16:54 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Bij mijn 7-jarige dochter zit er ook al eentje in de klas, een jongen die eigenlijk een meisje wil zijn en in een jurk + haren op knotje naar school komt en dit ook uitspreekt.
Haha oh nu geloof je me zeker niet... Wat een cognitieve dissonantie.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 16:59 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Mhm ja ze hebben opeens allemaal een kind inderdaad die het op dagelijkse basis op school meemaakt.
Huh. Ik reageer op jouw post waarin je zegt 'op een onbewoond eiland jankt ook niemand om transgenders', dus daarmee doe je het voorstellen alsof je dat 'gejank' om transgenders irritant vindt en dat je droomt van een plek waarin je dat gejank niet hoeft te lezen.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 16:56 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Zou niet weten waarom, ik heb niet zo’n kronkel in mijn hersenen om er iets op tegen te hebben
Nou, ik ga er in dit voorbeeld wel vanuit dat het iemand is die niet zijn of haar hele leven op dat eiland gewoond heeft. Maar misschien zit daar een denkfout.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 16:39 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Ik heb ook geen ervaring en toch weet ik zeker dat het zo werkt. Als je geen andere mensen om je heen hebt en dus / of geen waarde hecht aan hun mening, waarom wou je hier dan überhaubt mee bezig zijn? Met je hele 'identiteit' en of je lichaam wel of niet 'juist' is.
Daarmee reageer ik op jouw OP waarin je stelt dat op een onbewoond eiland niemand een geslachtsverandering wil. Ben jij laten vallen net na de geboorte?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:06 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Huh. Ik reageer op jouw post waarin je zegt 'op een onbewoond eiland jankt ook niemand om transgenders', dus daarmee doe je het voorstellen alsof je dat 'gejank' om transgenders irritant vindt en dat je droomt van een plek waarin je dat gejank niet hoeft te lezen.
Waarop ik aanraad dan naar een eiland te gaan
Dat heeft dus niks te maken met of jij wel of niet tegen de grote aantallen transgenders bent. Maar goed, fijn om te horen dat jij daar niets op tegen bent. Jij bent dan ook gewoon een echt goed persoon, die iedereen in hun waarde laat! Daar mag je trots op zijn! Was iedereen maar zoals jij!
Misschien is dat wel een goede oplossing! Als mensen bij de dokter aangeven dat ze last hebben van 'transgenderisme' en liever van geslacht willen veranderen, dat ze dan een all-inclusive vakantie krijgen naar een onbewoond eiland voor 6 maanden. Zonder internetverbinding.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:06 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Nou, ik ga er in dit voorbeeld wel vanuit dat het iemand is die niet zijn of haar hele leven op dat eiland gewoond heeft. Maar misschien zit daar een denkfout.
Met dat topje kan je dat in inderdaad in het zand zetten als een soort van punt.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 15:51 schreef Marsenal het volgende:
Als ik ooit met het vliegtuig neerstort en op een onbewoond eiland aanspoel is het eerste wat ik doe m'n lul er af snijden, gewoon om een punt te maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |