abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217654044
Goedemiddag,

De laatste weken loopt mijn relatie een stuk minder makkelijk dan voorheen. We zijn inmiddels 3,5 jaar samen, wonen bijna 2 jaar samen en hebben laatst gesprekken gehad over de toekomst. Haar droom is kinderen, ik sta daar anders in. Omdat ik hierover nog niet uit ben hebben we daar een optie op een nieuwbouwwoning voor laten schieten. Mocht het stuk kinderen een deelbreaker worden, zouden we vanuit de nieuwe woonsituatie beide op zoek moeten naar een nieuwe plek anders dan nu, namelijk maar 1 iemand.

Twee weken geleden had zij haar telefoon open laten liggen op tafel. Daarin stond haar Whatsapp open in de gearchiveerde chats. Een gesprek met iemand die zij van vroeger uit haar ouderlijk dorp kent, een normaal gesprek over hardlopen. Ze vroeg na verloop van tijd of hij haar niet te enthousiast vond waarop hij antwoordde: 'neehoor, zolang je maar geen probleem krijgt met je vriend dat je met mij appt'. Zij reageerde met:'neehoor, dit is geen geheim' wat vrij tegenstrijdig is als je die chat in je gearchiveerde lijst zet zodat er geen pop-ups op je telefoon naar boven komen.

Mijn vraag is: moet ik haar hier op aanspreken, met het risico dat ze denkt dat ik in haar telefoon snuffel?

Gisteravond liep ik achter haar langs toen ze op de bank zat en had ze wederom contact met hem. Ik kon niet zien wat er gezegd werd.

Enerzijds heb ik altijd gezegd: als je beter kan krijgen, pak dan je spullen als je met iemand anders je droom wilt waarmaken en je het idee hebt dat je dat mij bij niet kan of niet zeker weet. Anderzijds stoor ik me aan het feit dat zij juist degene is die het gesprek blijft aanzwengelen en hij niet echt reageert op een manier dat hij er gebruik van probeert te maken.

Hoe zien jullie dit?
  vrijdag 16 mei 2025 @ 13:55:40 #2
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_217654106
Even over dat archiveren van de chat... ik doe dat ook met vrijwel iedere chat omdat ik een neuroot ben. Notificaties en pop-ups heb ik sowieso uit staan, dat is de reden niet.
Dus dat hoeft niet per se een teken te zijn dat ze dingen probeert te verbergen voor je.

Verder kan je haar er wel op aanspreken als je ziet dat ze met hem aan het appen is toch? Probeer het niet te beschuldigend te laten klinken meteen en kijk eens wat ze zegt.

edit: hoe lang ben je al aan het wijfelen over kinderen? Als in.. hoe lang is dit al een gespreksonderwerp tussen jullie? Ik weet niet hoe oud jullie zijn, maar als zij echt kinderen wil kan ik me voorstellen dat ze geen zin heeft om 5 jaar te wachten tot jij eruit bent, bij wijze van spreken. Maar dat staat even los van het chatten met die hardloper.
pi_217654207
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 13:55 schreef herverwijderd het volgende:
Even over dat archiveren van de chat... ik doe dat ook met vrijwel iedere chat omdat ik een neuroot ben. Notificaties en pop-ups heb ik sowieso uit staan, dat is de reden niet.
Dus dat hoeft niet per se een teken te zijn dat ze dingen probeert te verbergen voor je.

Verder kan je haar er wel op aanspreken als je ziet dat ze met hem aan het appen is toch? Probeer het niet te beschuldigend te laten klinken meteen en kijk eens wat ze zegt.

edit: hoe lang ben je al aan het wijfelen over kinderen? Als in.. hoe lang is dit al een gespreksonderwerp tussen jullie? Ik weet niet hoe oud jullie zijn, maar als zij echt kinderen wil kan ik me voorstellen dat ze geen zin heeft om 5 jaar te wachten tot jij eruit bent, bij wijze van spreken. Maar dat staat even los van het chatten met die hardloper.
ik ben ook nooit van het beschuldigend aanspreken of direct druk maken om iets wat zij appt naar een ander. Mijn oog viel ook op het feit dat ze blijkbaar bespreekt dat het nu niet lekker loopt. Waarom hij zei: zonder wrijving geen glans. Ik snap niet dat iemand, die ze al jaren niet gesproken heeft, daarover gaat inlichten. Ook dat het geen geheim is, iets mij hierover vertellen doet ze niet, al hoef ik aan de andere kant ook niet alles te weten wat ze bespreekt met iedereen. Zij herstart constant het gesprek, ook over feestjes, wat gepland stond om samen naartoe te gaan.

Ik ben 31, zij 28. Aangegeven gewoon nog een jaar aan te willen kijken en dan mogelijk de stap te maken om aan kinderen te beginnen. Nu niet erachter staan en daaraan beginnen kan ook grandioos fout gaan. Daar wil ik mij en haar voor behoeden.
pi_217654541
Naja als er verder niets geks in staat en er zijn niet meer "signalen" zou ik me niet te druk maken.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  Spellchecker vrijdag 16 mei 2025 @ 15:00:38 #5
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_217654603
Misschien heeft ze haar telefoon expres zo laten liggen.

En wacht ze nu op jouw reactie.

Maar dat je serieus heel dat gesprek gaat lezen :X
  vrijdag 16 mei 2025 @ 15:03:19 #6
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_217654626
quote:
met het risico dat ze denkt dat ik in haar telefoon snuffel?
Dat is toch precies wat je doet?
Looked so alive, turns out I'm not real
Just something you paid for
  Spellchecker vrijdag 16 mei 2025 @ 15:04:49 #7
197773 crew  maily
pi_217654643
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 15:03 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
:Y
  Spellchecker vrijdag 16 mei 2025 @ 15:10:34 #8
197773 crew  maily
pi_217654680
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 14:04 schreef HulkHeld het volgende:

[..]
ik ben ook nooit van het beschuldigend aanspreken of direct druk maken om iets wat zij appt naar een ander. Mijn oog viel ook op het feit dat ze blijkbaar bespreekt dat het nu niet lekker loopt. Waarom hij zei: zonder wrijving geen glans. Ik snap niet dat iemand, die ze al jaren niet gesproken heeft, daarover gaat inlichten. Ook dat het geen geheim is, iets mij hierover vertellen doet ze niet, al hoef ik aan de andere kant ook niet alles te weten wat ze bespreekt met iedereen. Zij herstart constant het gesprek, ook over feestjes, wat gepland stond om samen naartoe te gaan.

Ik ben 31, zij 28. Aangegeven gewoon nog een jaar aan te willen kijken en dan mogelijk de stap te maken om aan kinderen te beginnen. Nu niet erachter staan en daaraan beginnen kan ook grandioos fout gaan. Daar wil ik mij en haar voor behoeden.
Ben je ergens in die gesprekken haar kinderwens tegengekomen?
En zo ja hoe reageert hij daarop?
pi_217654736
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 15:00 schreef maily het volgende:
Misschien heeft ze haar telefoon expres zo laten liggen.

En wacht ze nu op jouw reactie.

Maar dat je serieus heel dat gesprek gaat lezen :X
ik heb niet het hele gesprek gelezen, enkele de laatste dagen. Maar daar komt naar voren dat ze soort van bevestiging zoekt in iets, terwijl hij daar niet echt op ingaat.
  vrijdag 16 mei 2025 @ 15:20:30 #10
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_217654744
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 15:18 schreef HulkHeld het volgende:

[..]
ik heb niet het hele gesprek gelezen, enkele de laatste dagen. Maar daar komt naar voren dat ze soort van bevestiging zoekt in iets, terwijl hij daar niet echt op ingaat.
Netjes van hem.
Wel tijd om een gesprek met je vriendin aan te gaan. Misschien kun je dit doen door haar aan te spreken als je ziet dat ze met hem aan het appen is, anders moet je toe gaan geven dat je op haar telefoon gekeken hebt....
pi_217654745
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 15:03 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
klopt, maar niet bewust met het idee te controleren. Dat heb ik nooit gedaan. Zij liet het gesprek open liggen toen ik dingen aan het opruimen was. Wat open lag was dat over: als je maar geen problemen krijgt met je vriend. Dat triggerde om even terug te lezen.
pi_217654752
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 15:10 schreef maily het volgende:

[..]
Ben je ergens in die gesprekken haar kinderwens tegengekomen?
En zo ja hoe reageert hij daarop?
Nee, maar wel over dat het nu stroef loopt. Vreemd met iemand die 3,5 jaar niet ter sprake komt en van iemand waar ik het bestaan niet van weet, terwijl zij altijd praat over allerlei bekende personen voor haar.
  vrijdag 16 mei 2025 @ 15:22:16 #13
33189 RM-rf
1/998001
pi_217654753
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 13:47 schreef HulkHeld het volgende:
Enerzijds heb ik altijd gezegd: als je beter kan krijgen, pak dan je spullen
Waarom maak je de relatie zelf niet gewoon uit als er geen echte klik meer is?

het komt een beetje over alsof beiden niet de durf hebben iets te beeindigen dat eigenlijk allang niet meer goed loopt...
Is het enkel wegens de 'woonsituatie' dat jullie nu nog samen zijn?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_217654767
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 15:20 schreef herverwijderd het volgende:

[..]
Netjes van hem.
Wel tijd om een gesprek met je vriendin aan te gaan. Misschien kun je dit doen door haar aan te spreken als je ziet dat ze met hem aan het appen is, anders moet je toe gaan geven dat je op haar telefoon gekeken hebt....
Gisteravond hadden we het over een hardloopwedstrijd die was uitverkocht. Toen zei zij: ik ken iemand die daaraan meedoet, hij dus, noemde zijn naam en toen ik vroeg: wie is dat, negeerde ze het soort van, ze sprak ongeveer tegelijkertijd iets anders uit, waardoor ze het soort van niet hoorde of deed alsof.
  vrijdag 16 mei 2025 @ 15:25:10 #15
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_217654776
Probleem met stiekem lezen is dat je dan zaken leest die helemaal uit zijn verband kunnen liggen. En je er dingen uit gaat halen die dan dus niet kloppen. Resultaat is wantrouwen en daar zit jij nu mee in je maag.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 16 mei 2025 @ 15:26:34 #16
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_217654785
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 15:20 schreef HulkHeld het volgende:

[..]
klopt, maar niet bewust met het idee te controleren. Dat heb ik nooit gedaan. Zij liet het gesprek open liggen toen ik dingen aan het opruimen was. Wat open lag was dat over: als je maar geen problemen krijgt met je vriend. Dat triggerde om even terug te lezen.
Ja, in haar telefoon snuffelen dus.
Looked so alive, turns out I'm not real
Just something you paid for
pi_217654786
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 15:22 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Waarom maak je de relatie zelf niet gewoon uit als er geen echte klik meer is?

het komt een beetje over alsof beiden niet de durf hebben iets te beeindigen dat eigenlijk allang niet meer goed loopt...
Is het enkel wegens de 'woonsituatie' dat jullie nu nog samen zijn?
waaruit maak je op dat dit allang speelt? Dit is van de laatste weken omdat zij iets opzij moet schuiven, mogelijk, om haar droom te verwezenlijken, mij dus, of juist door hetgeen ze nu heeft, waarvan ze zegt dat ze dat ook nog nooit zo heeft ervaren haar droom, kinderen, aan de kant te zetten.

Ik twijfel niet aan dat ik bij haar wil blijven.
pi_217654795
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 15:25 schreef deedeetee het volgende:
Probleem met stiekem lezen is dat je dan zaken leest die helemaal uit zijn verband kunnen liggen. En je er dingen uit gaat halen die dan dus niet kloppen. Resultaat is wantrouwen en daar zit jij nu mee in je maag.
correct, en daarom ook de vraag: hoe daarmee om te gaan, confronteren ja of nee.
  vrijdag 16 mei 2025 @ 15:29:54 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217654804
Dat lijkt me echt een groot ding, als een een duidelijke kinderwens heeft en de ander niet.

Jij hebt de wens niet, dus jij zit in de positie dat je bepaalt. Ik kan me voorstellen dat bij haar een gevoel groeit van aan het lijntje gehouden worden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_217654808
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 15:26 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Ja, in haar telefoon snuffelen dus.
dat ontken ik ook niet.
  vrijdag 16 mei 2025 @ 15:31:41 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217654813
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 15:27 schreef HulkHeld het volgende:

[..]
correct, en daarom ook de vraag: hoe daarmee om te gaan, confronteren ja of nee.
[/quote]
Je kan haar ermee confronteren, maar dat niet samen op een lijn zitten voor jullie gezamenlijke toekomst is het echte punt.
pi_217654814
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 15:29 schreef Lienekien het volgende:
Dat lijkt me echt een groot ding, als een een duidelijke kinderwens heeft en de ander niet.

Jij hebt de wens niet, dus jij zit in de positie dat je bepaalt. Ik kan me voorstellen dat bij haar een gevoel groeit van aan het lijntje gehouden worden.
dit is iets tekort door de bocht. Dit is iets wat al heel vroeg in onze relatie duidelijk werd. Wonen nu 1,5 jaar samen en het gesprek kwam laatst ter sprake. Als er eerst een aantal dingen moeten settlen, dan snap ik niet waarom ik haar aan het lijntje houd

Mijn idee was altijd: komt het dan komt het en anders niet, maar wel onder voorwaarde dat het allemaal in een gunstig perspectief zou zijn.
  vrijdag 16 mei 2025 @ 15:33:16 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217654815
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 15:31 schreef HulkHeld het volgende:

[..]
dit is iets tekort door de bocht. Dit is iets wat al heel vroeg in onze relatie duidelijk werd. Wonen nu 1,5 jaar samen en het gesprek kwam laatst ter sprake. Als er eerst een aantal dingen moeten settlen, dan snap ik niet waarom ik haar aan het lijntje houd
Je kunt daar rationele afspraken over maken. Maar is dat ook hoe het voor haar voelt?
pi_217654826
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 15:31 schreef Lienekien het volgende:
[ afbeelding ] Op vrijdag 16 mei 2025 15:27 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Je kan haar ermee confronteren, maar dat niet samen op een lijn zitten voor jullie gezamenlijke toekomst is het echte punt.
[/quote] we hebben het gesprek gehad over hoe we er altijd tegenaan hebben gekeken en het feit dat ik daar nu nog tijd voor nodig heb, omdat ik nu niet het idee heb dat ik daar klaar voor ben. Wil ze daar niet op wachten, ben ik de laatste die zegt: zoek maar niet iemand anders. Alleen is dit in combinatie met die app, iets wat bij mij nu ook optelt
  vrijdag 16 mei 2025 @ 15:36:25 #25
33189 RM-rf
1/998001
pi_217654829
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 15:23 schreef HulkHeld het volgende:

[..]
Gisteravond hadden we het over een hardloopwedstrijd die was uitverkocht. Toen zei zij: ik ken iemand die daaraan meedoet, hij dus, noemde zijn naam en toen ik vroeg: wie is dat, negeerde ze het soort van, ze sprak ongeveer tegelijkertijd iets anders uit, waardoor ze het soort van niet hoorde of deed alsof.
mijn inschatting zal zijn dat ze idd wel op die persoon valt, maar er nog niet tussen hen voorgevallen is buiten 'flirten'; zelfs dat geflirt redelijk 'pril' is...

Die andere man (ik durf te wedden dat hij single is) zal nu doorhebben dat zij al op dit moment in een vaste relatie zit, en wil daarover meer duidelijkheid: Hoe dat nu precies zit en of hij een kans heeft en of dat voor haar serieus zou zijn...

Zij wil kennelijk nog niet aan hem aangegeven dat haar huidige relatie op het punt staat te breken en dat ze best open staat voor iemand anders; Daarom beweerde ze dat 'dit geen geheim is', om maar niet te hoeven toe te geven dat ze door hem versierd wil worden (wat vermoedelijk nog bevoor zal staan).

Vermoedelijk is ze wel al verliefd op hem en wil verder met hem, en heeft ze jou al opgegegeven omdat ze geen toekomst meer ziet als je zo zit moeilijk te doen over kinderen en een huis kopen, maar ook zij weet dat ze dan haar huidige relatie moet verbreken en de 'woonsituatie' dan initieel een probleem zou zijn.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')