ik ben ook nooit van het beschuldigend aanspreken of direct druk maken om iets wat zij appt naar een ander. Mijn oog viel ook op het feit dat ze blijkbaar bespreekt dat het nu niet lekker loopt. Waarom hij zei: zonder wrijving geen glans. Ik snap niet dat iemand, die ze al jaren niet gesproken heeft, daarover gaat inlichten. Ook dat het geen geheim is, iets mij hierover vertellen doet ze niet, al hoef ik aan de andere kant ook niet alles te weten wat ze bespreekt met iedereen. Zij herstart constant het gesprek, ook over feestjes, wat gepland stond om samen naartoe te gaan.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:55 schreef herverwijderd het volgende:
Even over dat archiveren van de chat... ik doe dat ook met vrijwel iedere chat omdat ik een neuroot ben. Notificaties en pop-ups heb ik sowieso uit staan, dat is de reden niet.
Dus dat hoeft niet per se een teken te zijn dat ze dingen probeert te verbergen voor je.
Verder kan je haar er wel op aanspreken als je ziet dat ze met hem aan het appen is toch? Probeer het niet te beschuldigend te laten klinken meteen en kijk eens wat ze zegt.
edit: hoe lang ben je al aan het wijfelen over kinderen? Als in.. hoe lang is dit al een gespreksonderwerp tussen jullie? Ik weet niet hoe oud jullie zijn, maar als zij echt kinderen wil kan ik me voorstellen dat ze geen zin heeft om 5 jaar te wachten tot jij eruit bent, bij wijze van spreken. Maar dat staat even los van het chatten met die hardloper.
Dat is toch precies wat je doet?quote:met het risico dat ze denkt dat ik in haar telefoon snuffel?
Ben je ergens in die gesprekken haar kinderwens tegengekomen?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 14:04 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
ik ben ook nooit van het beschuldigend aanspreken of direct druk maken om iets wat zij appt naar een ander. Mijn oog viel ook op het feit dat ze blijkbaar bespreekt dat het nu niet lekker loopt. Waarom hij zei: zonder wrijving geen glans. Ik snap niet dat iemand, die ze al jaren niet gesproken heeft, daarover gaat inlichten. Ook dat het geen geheim is, iets mij hierover vertellen doet ze niet, al hoef ik aan de andere kant ook niet alles te weten wat ze bespreekt met iedereen. Zij herstart constant het gesprek, ook over feestjes, wat gepland stond om samen naartoe te gaan.
Ik ben 31, zij 28. Aangegeven gewoon nog een jaar aan te willen kijken en dan mogelijk de stap te maken om aan kinderen te beginnen. Nu niet erachter staan en daaraan beginnen kan ook grandioos fout gaan. Daar wil ik mij en haar voor behoeden.
ik heb niet het hele gesprek gelezen, enkele de laatste dagen. Maar daar komt naar voren dat ze soort van bevestiging zoekt in iets, terwijl hij daar niet echt op ingaat.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 15:00 schreef maily het volgende:
Misschien heeft ze haar telefoon expres zo laten liggen.
En wacht ze nu op jouw reactie.
Maar dat je serieus heel dat gesprek gaat lezen![]()
Netjes van hem.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 15:18 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
ik heb niet het hele gesprek gelezen, enkele de laatste dagen. Maar daar komt naar voren dat ze soort van bevestiging zoekt in iets, terwijl hij daar niet echt op ingaat.
klopt, maar niet bewust met het idee te controleren. Dat heb ik nooit gedaan. Zij liet het gesprek open liggen toen ik dingen aan het opruimen was. Wat open lag was dat over: als je maar geen problemen krijgt met je vriend. Dat triggerde om even terug te lezen.quote:
Nee, maar wel over dat het nu stroef loopt. Vreemd met iemand die 3,5 jaar niet ter sprake komt en van iemand waar ik het bestaan niet van weet, terwijl zij altijd praat over allerlei bekende personen voor haar.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 15:10 schreef maily het volgende:
[..]
Ben je ergens in die gesprekken haar kinderwens tegengekomen?
En zo ja hoe reageert hij daarop?
Waarom maak je de relatie zelf niet gewoon uit als er geen echte klik meer is?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:47 schreef HulkHeld het volgende:
Enerzijds heb ik altijd gezegd: als je beter kan krijgen, pak dan je spullen
Gisteravond hadden we het over een hardloopwedstrijd die was uitverkocht. Toen zei zij: ik ken iemand die daaraan meedoet, hij dus, noemde zijn naam en toen ik vroeg: wie is dat, negeerde ze het soort van, ze sprak ongeveer tegelijkertijd iets anders uit, waardoor ze het soort van niet hoorde of deed alsof.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 15:20 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Netjes van hem.
Wel tijd om een gesprek met je vriendin aan te gaan. Misschien kun je dit doen door haar aan te spreken als je ziet dat ze met hem aan het appen is, anders moet je toe gaan geven dat je op haar telefoon gekeken hebt....
Ja, in haar telefoon snuffelen dus.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 15:20 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
klopt, maar niet bewust met het idee te controleren. Dat heb ik nooit gedaan. Zij liet het gesprek open liggen toen ik dingen aan het opruimen was. Wat open lag was dat over: als je maar geen problemen krijgt met je vriend. Dat triggerde om even terug te lezen.
waaruit maak je op dat dit allang speelt? Dit is van de laatste weken omdat zij iets opzij moet schuiven, mogelijk, om haar droom te verwezenlijken, mij dus, of juist door hetgeen ze nu heeft, waarvan ze zegt dat ze dat ook nog nooit zo heeft ervaren haar droom, kinderen, aan de kant te zetten.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 15:22 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Waarom maak je de relatie zelf niet gewoon uit als er geen echte klik meer is?
het komt een beetje over alsof beiden niet de durf hebben iets te beeindigen dat eigenlijk allang niet meer goed loopt...
Is het enkel wegens de 'woonsituatie' dat jullie nu nog samen zijn?
correct, en daarom ook de vraag: hoe daarmee om te gaan, confronteren ja of nee.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 15:25 schreef deedeetee het volgende:
Probleem met stiekem lezen is dat je dan zaken leest die helemaal uit zijn verband kunnen liggen. En je er dingen uit gaat halen die dan dus niet kloppen. Resultaat is wantrouwen en daar zit jij nu mee in je maag.
dat ontken ik ook niet.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 15:26 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ja, in haar telefoon snuffelen dus.
dit is iets tekort door de bocht. Dit is iets wat al heel vroeg in onze relatie duidelijk werd. Wonen nu 1,5 jaar samen en het gesprek kwam laatst ter sprake. Als er eerst een aantal dingen moeten settlen, dan snap ik niet waarom ik haar aan het lijntje houdquote:Op vrijdag 16 mei 2025 15:29 schreef Lienekien het volgende:
Dat lijkt me echt een groot ding, als een een duidelijke kinderwens heeft en de ander niet.
Jij hebt de wens niet, dus jij zit in de positie dat je bepaalt. Ik kan me voorstellen dat bij haar een gevoel groeit van aan het lijntje gehouden worden.
Je kunt daar rationele afspraken over maken. Maar is dat ook hoe het voor haar voelt?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 15:31 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
dit is iets tekort door de bocht. Dit is iets wat al heel vroeg in onze relatie duidelijk werd. Wonen nu 1,5 jaar samen en het gesprek kwam laatst ter sprake. Als er eerst een aantal dingen moeten settlen, dan snap ik niet waarom ik haar aan het lijntje houd
Je kan haar ermee confronteren, maar dat niet samen op een lijn zitten voor jullie gezamenlijke toekomst is het echte punt.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 15:31 schreef Lienekien het volgende:
[ afbeelding ] Op vrijdag 16 mei 2025 15:27 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
correct, en daarom ook de vraag: hoe daarmee om te gaan, confronteren ja of nee.
mijn inschatting zal zijn dat ze idd wel op die persoon valt, maar er nog niet tussen hen voorgevallen is buiten 'flirten'; zelfs dat geflirt redelijk 'pril' is...quote:Op vrijdag 16 mei 2025 15:23 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Gisteravond hadden we het over een hardloopwedstrijd die was uitverkocht. Toen zei zij: ik ken iemand die daaraan meedoet, hij dus, noemde zijn naam en toen ik vroeg: wie is dat, negeerde ze het soort van, ze sprak ongeveer tegelijkertijd iets anders uit, waardoor ze het soort van niet hoorde of deed alsof.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |