SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met pijn en moeite derde
Waarom gelden daar andere regels voor als voetballer bij jou? In andere branches streven de meeste toch ook gewoon voor het beste salaris.quote:Op donderdag 15 mei 2025 17:17 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Klopt, maar niet in je prime.
Dat valt om mij heen wel mee, eigenlijk. Maar goed, ik heb tot nu toe in het onderwijs en voor de overheid gewerkt.quote:Op donderdag 15 mei 2025 17:22 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Waarom gelden daar andere regels voor als voetballer bij jou? In andere branches streven de meeste toch ook gewoon voor het beste salaris.
Ik vind het altijd wel leuk als een speler voor een sportieve lijn kiest en dan genoegen neemt met wat minder dan de hoofdprijs, maar dat is iets dat ik zelf nooit zou doen, dus ik begrijp spelers die voor de hoogste bieder gaan volkomen.quote:Op donderdag 15 mei 2025 17:22 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Waarom gelden daar andere regels voor als voetballer bij jou? In andere branches streven de meeste toch ook gewoon voor het beste salaris.
Blijft een korte carrière, voetballer. Als je je levenstijl intact wil houden na die periode kan je maar beter alle risico's uitsluiten.quote:Op donderdag 15 mei 2025 17:34 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dat valt om mij heen wel mee, eigenlijk. Maar goed, ik heb tot nu toe in het onderwijs en voor de overheid gewerkt.
Ik wil ook niet impliceren dat ik salaris onbelangrijk vind of iets dergelijks, en aan het einde van je carrière of als je nog helemaal niks hebt begrijp ik dat je het doet, maar voor nog altijd vreselijk veel geld iedere week op topniveau voetballen bij een (sub)topper in Spanje, Duitsland of Engeland is toch veel mooier dan miljoentjes harken in de woestijn man.
Met wat minder snap ik dan ook wel, maar dat is bij dit soort aanbiedingen meestal niet van toepassingquote:Op donderdag 15 mei 2025 17:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vind het altijd wel leuk als een speler voor een sportieve lijn kiest en dan genoegen neemt met wat minder dan de hoofdprijs, maar dat is iets dat ik zelf nooit zou doen, dus ik begrijp spelers die voor de hoogste bieder gaan volkomen.
Dat is allemaal niet zo lastig hoor. Je uitgavepatroon en vaste lasten passen zich aan, aan het geld wat er binnenkomt. Hetzelfde voor het geld dat je eventueel verdeeld onder familie/vrienden, etc.quote:Op donderdag 15 mei 2025 17:02 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Maar geef eens antwoord op je eigen vraag dan, waarom precies? Ik snap Ronaldo in die zin ook niet hoor. Die gaat van 800 miljoen 1,1 miljard maken. Oké, en dan?
Ze moeten gewoon dat boekje van Ryan Babel kopen, dan zitten ze goed voor altijd.quote:Op donderdag 15 mei 2025 17:39 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Blijft een korte carrière, voetballer. Als je je levenstijl intact wil houden na die periode kan je maar beter alle risico's uitsluiten.
Op zich zal je in de woestijn weinig belasting betalen dus dat aspect hebt je dan al gedekt.quote:Op donderdag 15 mei 2025 18:45 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon dat boekje van Ryan Babel kopen, dan zitten ze goed voor altijd.
quote:Op donderdag 15 mei 2025 17:34 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dat valt om mij heen wel mee, eigenlijk. Maar goed, ik heb tot nu toe in het onderwijs en voor de overheid gewerkt.
Ik wil ook niet impliceren dat ik salaris onbelangrijk vind of iets dergelijks, en aan het einde van je carrière of als je nog helemaal niks hebt begrijp ik dat je het doet, maar voor nog altijd vreselijk veel geld iedere week op topniveau voetballen bij een (sub)topper in Spanje, Duitsland of Engeland is toch veel mooier dan miljoentjes harken in de woestijn man.
quote:Op donderdag 15 mei 2025 17:34 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik snap best wat je bedoelt hoor, maar boven bepaalde bedragen heeft het weinig meer met uitgavenpatronen, vaste lasten en meer van zulks te maken; dan wordt het gewoon plat ordinair geldharken.quote:Op donderdag 15 mei 2025 18:29 schreef fetX het volgende:
[..]
Dat is allemaal niet zo lastig hoor. Je uitgavepatroon en vaste lasten passen zich aan, aan het geld wat er binnenkomt. Hetzelfde voor het geld dat je eventueel verdeeld onder familie/vrienden, etc.
Dat het voor jou en mij moeilijk voor te stellen is omdat ze voor ons gevoel toch al alles hebben, maakt het niet minder waar.
Ik zie daar de voordelen gewoon niet zo van, tenzij je heel doelbewust op een lager pitje je geld wil harken wat ik wel begrijp maar natuurlijk totaal geen ambitie uitstraalt. Geen kwaad woord verder, los van dat het niet erg idealistisch is maar ach, zolang je maar geen achterlijke of schadelijke uitspraken doet verder (de toeslagenaffaire was ook erg).quote:Op donderdag 15 mei 2025 17:39 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Blijft een korte carrière, voetballer. Als je je levenstijl intact wil houden na die periode kan je maar beter alle risico's uitsluiten.
Uiteraard vind ik het ook zonde als voetballiefhebber om spelers naar de woestijn te zien vertrekken maar geen kwaad woord over verder. Je noemt het ook een woestijn maar je hebt er in werkelijkheid nog een fantastisch leven ook als je geen heimwee krijgt.
Serieus? Ik snap best dat je als 16 jarige dollartekens ziet hoor. Maar als jij Hancko bent, bij een (sub)topclub tussen de 4 en 6 miljoen per jaar kunt verdienen of 10 in de zandbak, dan ga je toch lekker nog een jaartje of 8 bij een fantastische club als Dortmund, Milan of Atletico spelen? Ik snap het oprecht niet, maar ik geef dan ook geen kut om geld (naast dat het een handig middel is).quote:Op donderdag 15 mei 2025 17:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vind het altijd wel leuk als een speler voor een sportieve lijn kiest en dan genoegen neemt met wat minder dan de hoofdprijs, maar dat is iets dat ik zelf nooit zou doen, dus ik begrijp spelers die voor de hoogste bieder gaan volkomen.
Ben je er ooit geweest? Ik 2x voor mijn werk.. en dat 'fantastische leven' laat je je echt influisteren door al die gasten die cursussen verkopen en vervolgens in de zandbak gaan wonen hoorquote:Op donderdag 15 mei 2025 17:39 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Uiteraard vind ik het ook zonde als voetballiefhebber om spelers naar de woestijn te zien vertrekken maar geen kwaad woord over verder. Je noemt het ook een woestijn maar je hebt er in werkelijkheid nog een fantastisch leven ook als je geen heimwee krijgt.
Ja das eigenlijk precies ook mijn punt, waarom elders nog meer harken als je het al goed hebtquote:Op donderdag 15 mei 2025 19:24 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
[..]![]()
Overheid is vaak al een geweldig salaris . Laat staan al die andere goeie voorwaarden.
Tussen 4 en 6 bruto en 10 netto zit een aardig gat.quote:Op donderdag 15 mei 2025 19:41 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Serieus? Ik snap best dat je als 16 jarige dollartekens ziet hoor. Maar als jij Hancko bent, bij een (sub)topclub tussen de 4 en 6 miljoen per jaar kunt verdienen of 10 in de zandbak, dan ga je toch lekker nog een jaartje of 8 bij een fantastische club als Dortmund, Milan of Atletico spelen? Ik snap het oprecht niet, maar ik geef dan ook geen kut om geld (naast dat het een handig middel is).
Ik denk dat voetballers ook gewoon een bepaald type mens zijn die gewoon heel anders zijn dan jij en ik in bepaalde dingen. Ik werk nu bijvoorbeeld bij een bedrijf waarvan ik weet dat ik onder het marktgemiddelde betaald krijg, maar ik heb hele leuke collega's en een relaxte, stressvrije baan die ik gewoon in mijn 40 uur kan doen. Het salaris is ondanks dat het onder het marktgemiddelde voor mijn functie is wel ruim bovenmodaal en ik kom er prima van rond. Dat vind ik prima, ik ben niet op zoek naar een of andere directierol waarbij ik 80 uur per week bereikbaar moet zijn en onder de stress zit.quote:Op donderdag 15 mei 2025 19:44 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ja das eigenlijk precies ook mijn punt, waarom elders nog meer harken als je het al goed hebt
Topsport is inderdaad iets heel anders dan een normale carrière. Maar dat maakt het voor mij des te opmerkelijker. Die hele drive van alles willen winnen, altijd beter worden valt toch ook weg in de zandbak. En het is niet alsof je voor die miljoenen lekker zomeravondpotjes kan voetballen, het blijft serieus werk. Maar ik denk dat bepaalde voetballers daar sowieso wel op stuklopen, zie iemand als Henderson.quote:Op donderdag 15 mei 2025 20:03 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik denk dat voetballers ook gewoon een bepaald type mens zijn die gewoon heel anders zijn dan jij en ik in bepaalde dingen…
Benieuwd wie hem op gaat volgen.quote:Op donderdag 15 mei 2025 17:35 schreef WethouderHekking het volgende:
Het afscheid voor Houtman was echt heel mooi. Ik hoop dat hij als toeschouwer nog lang in het stadion aanwezig mag zijn. Topkerel.
Dat moet gewoon KoertGod worden natuurlijkquote:Op donderdag 15 mei 2025 21:08 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Benieuwd wie hem op gaat volgen.
Als het maar niet een geïnstalleerd poppetje van Rotterdam Radicals wordt. Dat je zo'n semi-ultra achter de mic krijgt die allemaal onnavolgbare liedjes door iedereen z'n strot wil rammen
quote:Op donderdag 15 mei 2025 17:17 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Klopt, maar niet in je prime.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |