abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217641100
De pro-Palestijnse betogers die woensdagavond in Katwijk tegen een pro-Israëlische viering hebben gedemonstreerd, zijn door de politie uit het dorp geleid. Ze waren daar het doelwit van tegendemonstranten. De protesten leidden tot rellen en onrust in de Zuid-Hollandse gemeente.

Een politiewoordvoerder zegt woensdagavond tegen NU.nl dat de pro-Palestijnse demonstranten "voor hun veiligheid" zijn weggeleid. "Zij zijn niet weggestuurd."

Het gaat om vijftien tot twintig mensen die deelnamen aan een betoging die door Ummah voor Gaza was aangevraagd. Zij demonstreerden bij de Nieuwe Kerk in Katwijk als reactie op een pro-Israëlische viering van Christenen voor Israël in die kerk.

"Een andere groep van ongeveer driehonderd personen verstoorde de openbare orde waarbij een aantal met stenen en bierflessen naar demonstranten en de politie gooiden", meldt de politie woensdagavond in een persbericht.

De pro-Palestijnse groep werd belaagd, uitgejoeld en kreeg leuzen te horen als: "Oprotten naar je eigen land." In onderstaande video is de onrust te zien die eerder op de avond plaatsvond in Katwijk.

Twee arrestaties en noodbevel

Bij de rellen raakte iemand gewond aan het gezicht. De politie heeft twee mensen aangehouden voor belediging en openlijke geweldpleging.

Volgens de politie was de situatie rond 20.30 uur nog onrustig. Een half uur later leidden agenten de pro-Palestijnse groep weg. Toen verspreidden ook de tegendemonstranten zich. Rond 21.45 uur was het weer rustig, meldt de politie.

Burgemeester Cornelis Visser had eerder een noodbevel afgekondigd "om het recht om te demonstreren te beschermen". Burgemeesters kunnen in uitzonderlijke omstandigheden een noodbevel afgeven om de openbare orde te herstellen of gevaar af te wenden.

In de kerk vierde de stichting Christenen voor Israël dat 77 jaar geleden de staat Israël is gesticht. Deze stichting heeft volgens onder meer onderzoeksplatform Investico bijgedragen aan de uitbreiding van illegale nederzettingen op de Westelijke Jordaanoever. Christenen voor Israël ontkent dat dat het geval is.

https://www.nu.nl/binnenl(...)eid-uit-katwijk.html
https://nos.nl/artikel/25(...)l-viering-in-katwijk

Kijk zo pak je het aan :D

twitter

Wel jammer dat de politie het nodig vond om die palliwappies te beschermen |:(
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_217641119
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_217641138
twitter

twitter
  donderdag 15 mei 2025 @ 13:41:30 #4
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_217641157
Ben wel klaar met dat babysitten door de politie. Hierdoor komen ze niet toe aan hun échte werk.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_217641172
quote:
80s.gif Op donderdag 15 mei 2025 13:33 schreef Ali_boo het volgende:
zijn door de politie uit het dorp geleid
Ze hadden ze nooit het dorp in moeten laten gaan.
Tijd om het demonstratierecht aan te pakken.
pi_217641178
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 13:41 schreef thedeedster het volgende:
Ben wel klaar met dat babysitten door de politie. Hierdoor komen ze niet toe aan hun échte werk.
Ja idd elke week is het wel een paar keer ellende ergens.
pi_217641186
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 13:41 schreef thedeedster het volgende:
Laat natuur zijn gang gaan idd

quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 13:44 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Ze hadden ze nooit het dorp in moeten laten gaan.
Tijd om het demonstratierecht aan te pakken.
Ze worden met de dag brutaler. Blij dat de mensen in Katwijk hun een lesje hebben geleerd
pi_217641188
twitter
pi_217641203
quote:
14s.gif Op donderdag 15 mei 2025 13:46 schreef Ali_boo het volgende:
Ze worden met de dag brutaler. Blij dat de mensen in Katwijk hun een lesje hebben geleerd
Ja idd. Ik hoop alleen niet dat hun nu opgepakt gaan worden, maar dat zal wel weer. -O-
pi_217641205
Geloofsdwazen die elkaar de tent uitvechten, het kan bijna niet gekker.
pi_217641206
TT moet zijn: pro Hamas*
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 15 mei 2025 @ 13:54:06 #12
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_217641228
Het is toch compleet gestoord dat in een Nederlandse kerk een feestje wordt gehouden voor een regime dat genocide pleegt en dat de mensen die daar iets van zeggen worden behandeld als het probleem? Hoe kan je serieus denken dat dit ok is?

En dan die stichting Christenen voor Israël, die aantoonbaar betrokken is bij illegale nederzettingen... maar he, laten we daar vooral voor applaudisseren.

Christenen voor Israël bouwt mee aan illegale wijk op Westelijke Jordaanoever

Nederlandse stichting biedt aan wapens te financieren voor Israëlische kolonisten

Advocaat: financiële steun aan Israël maakt je medeverantwoordelijk
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_217641253
quote:
16s.gif Op donderdag 15 mei 2025 13:54 schreef Starhopper het volgende:
Het is toch compleet gestoord dat in een Nederlandse kerk een feestje wordt gehouden voor een regime dat genocide pleegt en dat de mensen die daar iets van zeggen worden behandeld als het probleem? Hoe kan je serieus denken dat dit ok is?

En dan die stichting Christenen voor Israël, die aantoonbaar betrokken is bij illegale nederzettingen... maar he, laten we daar vooral voor applaudisseren.

Nederlandse stichting biedt aan wapens te financieren voor Israëlische kolonisten

Ben je inmiddels al naar Denk overgestapt?
  donderdag 15 mei 2025 @ 13:58:08 #14
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_217641259
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 13:57 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Ben je inmiddels al naar Denk overgestapt?
Waarom zou ik?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_217641265
quote:
De groep werd belaagd door tegendemonstranten, van wie sommigen bivakmutsen droegen.
Waarom is dat nu een probleem, NOS? Bij het gerel, geintimideer en gedemonstreer in de hoofdstad stikt het altijd van de met sjaals onherkenbaar gemaakte hoofden.
pi_217641288
Uitzetten dit soort Nederlandhaters

pi_217641293
quote:

Alhamdoelillah c_/

:') :') :') :') :')
pi_217641305
quote:

GeNoCiDe!!!!!!
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_217641306
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:02 schreef Nober het volgende:

[ afbeelding ]
Precies, die minderwaardige vrouwen moeten hun plek kennen en zijn niet welkom. De beweging van vrede en tolerantie.
pi_217641309
quote:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit soort salafisten krijgen alle ruimte om hun gal te spuwen. Waarom eigenlijk?
pi_217641317
twitter
pi_217641332
quote:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ook wel "opvallend" trouwens dat de media meent te moeten benoemen dat de stichting Christenen voor Israël volgens onderzoek heeft meegeholpen aan de uitbreiding van illegale nederzettingen, maar dat er maar helemaal wordt gezwegen over het feit dat organisatoren achter de tegendemonstratie op z'n minst ook een dubieuze doopceel hebben.
pi_217641373
Het is toch helemaal van de pot gerukt dat iedere keer wanneer die idioten uit Israel en Gaza elkaar de hersens weer eens in slaan, bij ons dan ook de pleuris uitbreekt. Hebben mensen niks beters te doen dan zich druk maken om een eindeloos conflict dat zich letterlijk duizenden kilometers verderop afspeelt?
pi_217641387
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ook wel "opvallend" trouwens dat de media meent te moeten benoemen dat de stichting Christenen voor Israël volgens onderzoek heeft meegeholpen aan de uitbreiding van illegale nederzettingen, maar dat er maar helemaal wordt gezwegen over het feit dat organisatoren achter de tegendemonstratie op z'n minst ook een dubieuze doopceel hebben.
Dubieus? Zeg maar ronduit crimineel, IS financieel steunen en gewoon vrij kunnen blijven rondlopen.

8)7
pi_217641441
Prima ontwikkelingen. Doet politie en justitie niets tegen het tuig dan moet de bevolking maar zelf in opstand komen. Goede actie Katwijk ^O^ Nu de rest van het land nog.
U MAD?
pi_217641444
quote:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alleen voor broeders, de kechs moeten thuis blijven.
  donderdag 15 mei 2025 @ 14:22:54 #27
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_217641461
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:13 schreef Hathor het volgende:
Het is toch helemaal van de pot gerukt dat iedere keer wanneer die idioten uit Israel en Gaza elkaar de hersens weer eens in slaan, bij ons dan ook de pleuris uitbreekt. Hebben mensen niks beters te doen dan zich druk maken om een eindeloos conflict dat zich letterlijk duizenden kilometers verderop afspeelt?
Het is heel triest wat daar gebeurt. Maar ga lekker die kant op als je er wat aan wilt doen.

Al dat gedram hier gaat onderhand alleen maar irriteren.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_217641570
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:22 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Het is heel triest wat daar gebeurt. Maar ga lekker die kant op als je er wat aan wilt doen.

Al dat gedram hier gaat onderhand alleen maar irriteren.
Het is inderdaad heel triest wat daar gebeurt, maar voor mij is het niets anders dan het zoveelste conflict in een grote boze wereld. In Darfur speelt zich ook een tragedie af, in Oekraine is een oorlog gaande met honderden doden elke dag, en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Het is de ver van mijn bed show, maar er lopen hier lieden rond die het ook ons probleem willen maken. Donderstraal lekker op met je gejank.
pi_217641594
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:28 schreef Hathor het volgende:

[..]
Het is inderdaad heel triest wat daar gebeurt, maar voor mij is het niets anders dan het zoveelste conflict in een grote boze wereld. In Darfur speelt zich ook een tragedie af, in Oekraine is een oorlog gaande met honderden doden elke dag, en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Het is de ver van mijn bed show, maar er lopen hier lieden rond die het ook ons probleem willen maken. Donderstraal lekker op met je gejank.
Aan de andere kan is het een uitgelezen kans om te laten zien dat je moreel deugt, zoals Halsema gisteren _O-
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_217641625
twitter

Maar ze kwamen in vrede hoor, deze dappere Hamas strijders.
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 15 mei 2025 @ 14:37:50 #31
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217641628
Uitstekend ingegrepen door de inwoners van Katwijk.
pi_217641643
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:36 schreef Haags het volgende:
[ x ]

Voel me bijna geroepen om zelf naar Katwijk af te reizen c_/
pi_217641684
lol

pi_217641685
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:28 schreef Hathor het volgende:

[..]
Het is in feite ook ons (het westen, de christenen enz.) probleem zonder dat die hooligans het gaan benadrukken.
pi_217641761
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:45 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Het is in feite ook ons (het westen, de christenen enz.) probleem zonder dat die hooligans het gaan benadrukken.
Zie jij het als jouw probleem? Ik dus totaal niet. Het gaat hier om twee partijen die elkaar al vanaf dag 1 naar het leven staan. Aan Israelische zijde heb je idioten, en aan Palestijnse zijde heb je idioten. Prima, maak elkaar maar af, ik zal er geen snee brood minder door eten. Ze zijn in dat deel van de wereld compleet krankjorum, allemaal. Ze verdienen elkaar gewoon.
  donderdag 15 mei 2025 @ 14:56:52 #36
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217641796
quote:
10s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:45 schreef Ali_boo het volgende:
lol

[ afbeelding ]
Uiteraard duiken de media hier weer op. Zo voorspelbaar allemaal.
pi_217641815
quote:
10s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:45 schreef Ali_boo het volgende:
lol

[ afbeelding ]
En wederom wil ik vaststellen dat de vele doodsbedreigingen die de propallies de afgelopen maanden zelf hebben geuit zelden tot dergelijke wijze tot artikelkop werden gemaakt.
pi_217641819
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:53 schreef Hathor het volgende:

[..]
Zie jij het als jouw probleem? Ik dus totaal niet. Het gaat hier om twee partijen die elkaar al vanaf dag 1 naar het leven staan. Aan Israelische zijde heb je idioten, en aan Palestijnse zijde heb je idioten. Prima, maak elkaar maar af, ik zal er geen snee brood minder door eten. Ze zijn in dat deel van de wereld compleet krankjorum, allemaal. Ze verdienen elkaar gewoon.
Ben het helemaal met je eens, maar jij en ik zijn slechts kleine schakeltjes. Zolang het westen Israel blijft steunen met geld, wapens en andere vormen van hulp, zullen er mafketels opstaan in Nederland om zaken nog verder op de spits te drijven.
Pas als de wapenleveringen en de geldstromen stoppen, zal er 'schot in de zaak' komen.
De Israeliers en Palestijnen zijn niks meer dan pionnen die continue tegen elkaar worden opgehitst/uitgespeeld.
  donderdag 15 mei 2025 @ 15:03:23 #39
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_217641841
Die Katwijkers begrijpen het tenminste. Laat dit maar vaker gebeuren tegen die pro Hamas idioten.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_217641886
quote:
14s.gif Op donderdag 15 mei 2025 15:03 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Die Katwijkers begrijpen het tenminste. Laat dit maar vaker gebeuren tegen die pro Hamas idioten.
Prima dat die Katwijkers voor zichzelf opkomen, maar geweld lokt alleen maar meer geweld uit.
Dit is geen oplossing, je verplaatst het probleem slechts.
Met als gevolg dat het steeds meer gaat escaleren en over een paar jaar zijn de meeste Nederlandse steden, stadjes en dorpjes verandert in oorlogsgebieden zoals je ook aantreft in de shithole countries.
pi_217641957
Pro-Palestijnen eerst: "we maken jacht op joden. Val pro-Israël demonstranten aan. Sloop alles van een ander. Defund the police ".

Pro Palestijnen nu: "help help we worden aangevallen. De politie moet ons beschermen".
Ô mon citoyens vous serez unis.
  donderdag 15 mei 2025 @ 15:20:55 #42
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217641981
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:37 schreef Richestorags het volgende:
Uitstekend ingegrepen door de inwoners van Katwijk.
Autoriteiten doen het niet, dus doet de bevolking het zelf maar weer.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 15 mei 2025 @ 15:22:16 #43
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217641988
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 15:11 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Prima dat die Katwijkers voor zichzelf opkomen, maar geweld lokt alleen maar meer geweld uit.
Dit is geen oplossing, je verplaatst het probleem slechts.
Met als gevolg dat het steeds meer gaat escaleren en over een paar jaar zijn de meeste Nederlandse steden, stadjes en dorpjes verandert in oorlogsgebieden zoals je ook aantreft in de shithole countries.
Importeer shit, krijg shit, wordt shit.

Kan je makkelijk voorkomen nu nog. Niet shit importeren en de shit die er nu is terug sturen.
1947-2016
pi_217641989
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:36 schreef Haags het volgende:
[ x ]

Nou die tweet is wel heel snel verwijderd zeg. _O-
pi_217642014
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 15:22 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Importeer shit, krijg shit, wordt shit.

Kan je makkelijk voorkomen nu nog. Niet shit importeren en de shit die er nu is terug sturen.
Ja, dat snapt mijn kat ook. Heb jij toevallig enig idee hoe je zoiets voor elkaar krijgt?
Zonder dat die ambtenaren van overheid en gemeentes zich er steeds tegen aan lopen te bemoeien?
  donderdag 15 mei 2025 @ 15:42:31 #46
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_217642138
quote:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alleen voor broeders… das ook niet inclusief Abou… heb je het soms niet zo op met vrouwen rechten?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_217642155
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 15:00 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
En wederom wil ik vaststellen dat de vele doodsbedreigingen die de propallies de afgelopen maanden zelf hebben geuit zelden tot dergelijke wijze tot artikelkop werden gemaakt.
Ja, dat is cultuur. :{
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_217642252
Prachtige actie van de lokale bevolking. Daar hebben ze nog ballen.
  donderdag 15 mei 2025 @ 16:10:49 #49
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217642358
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 15:25 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ja, dat snapt mijn kat ook. Heb jij toevallig enig idee hoe je zoiets voor elkaar krijgt?
Zonder dat die ambtenaren van overheid en gemeentes zich er steeds tegen aan lopen te bemoeien?
Door te doen wat ze in denemarken doen misschien? Hun bepaalde manier van leven van dat soort heel lastig maken. Hinderlijk lastig.

Maar heb jij een idee?
1947-2016
pi_217642376
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 15:22 schreef Hathor het volgende:

[..]
Nou die tweet is wel heel snel verwijderd zeg. _O-
Speciaal voor jouw, hier is die nog een keer o|O

twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')