Als je gewoon goed rijdt heb je geen grote auto nodig om je te beschermen tegen een frontale aanrijding.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 15:27 schreef r_one het volgende:
[..]
Wel uit het A-segment, ja. Niet uit het C-segment. Je weet wel, de wat grotere auto's die jij ziet als auto's
[..]
(terwijl ik daar juist mijn oversized tampeloeris een beetje kwijt kan onder het dashboard, dat lukt me in een Alto niet)
Top auto welk bouwjaar? Sport of normaal model? 3 of 5 deurs?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 15:48 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik heb een swift en mijn 30kg golden past moeiteloos in de kofferbak, dus wat mij betreft prima auto.
Want andere sufkuttende weggebruikers kunnen uiteraard nooit die frontale aanrijding veroorzaken.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 16:39 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Als je gewoon goed rijdt heb je geen grote auto nodig om je te beschermen tegen een frontale aanrijding.
Dat is natuurlijk altijd mogelijk. Maar je kunt het risico dat je door een ander wordt aangereden wel reduceren door defensief te rijden en te anticiperen op fouten van andere weggebruikers, zoals je ook met een Suzuki op twee wielen doet.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:07 schreef r_one het volgende:
Want andere sufkuttende weggebruikers kunnen uiteraard nooit die frontale aanrijding veroorzaken.
Uiteraard (en dat leer je op twee wielen voor je A juist heel nadrukkelijk). Maar je kunt, ondanks defensief rijden, toch in de situatie komen dat je frontaal wordt aangereden. Dan heb ik liever de kreukelzone van een Renault Laguna dan van een Daewoo Matiz.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:30 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk altijd mogelijk. Maar je kunt het risico dat je door een ander wordt aangereden wel reduceren door defensief te rijden en te anticiperen op fouten van andere weggebruikers, zoals je ook met een Suzuki op twee wielen doet.
Ver vooruit kijken en anticiperenquote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:07 schreef r_one het volgende:
[..]
Want andere sufkuttende weggebruikers kunnen uiteraard nooit die frontale aanrijding veroorzaken.
Door dat minuscule risico betaal je meer dan 2x zo veel wegenbelasting, verzekering, onderhoud, brandstof etcquote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:34 schreef r_one het volgende:
[..]
Uiteraard (en dat leer je op twee wielen voor je A juist heel nadrukkelijk). Maar je kunt, ondanks defensief rijden, toch in de situatie komen dat je frontaal wordt aangereden. Dan heb ik liever de kreukelzone van een Renault Laguna dan van een Daewoo Matiz.
Vertel mij wat, ik heb als 25 jaar A.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:34 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ver vooruit kijken en anticiperen
Surequote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:36 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Door dat minuscule risico betaal je meer dan 2x zo veel wegenbelasting, verzekering, onderhoud, brandstof etc
Leer dan liever beter rijden en vermijd N wegen want daar gebeuren de meeste frontale aanrijdingen.
Gewoon goed opletten in de suzuki swift of andere kleine, wendbare auto. Je kan dan ook gemakkelijker uitwijken om een frontale aanrijdiing te voorkomen.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:39 schreef r_one het volgende:
[..]
Sure![]()
Beter laat je dan de auto helemaal staan (of schaf er geen aan), weet je 100% zeker dat je geen frontale aanrijdingen krijgt en betaal je helemáál geen wegenbelasting, verzekering, onderhoud, brandstof etc ..... win-win
Ja joh, dat is het ultieme remedie tegen alle onheil van buitenaf. Moet toch heerlijk zijn om zo naïef door het leven (en het verkeer) te gaan, je bent wat dat betreft een gezegend mens, ik benijd je.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:11 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Gewoon goed opletten in de suzuki swift of andere kleine, wendbare auto. Je kan dan ook gemakkelijker uitwijken om een frontale aanrijdiing te voorkomen.
Ja nee koop jij maar voor de zekerheid een Dodge ram, straks krijg je nog een frontale aanrijdingquote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:19 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja joh, dat is het ultieme remedie tegen alle onheil van buitenaf. Moet toch heerlijk zijn om zo naïef door het leven (en het verkeer) te gaan, je bent wat dat betreft een gezegend mens, ik benijd je.
Lastig om te anticiperen op blowende en zuipende chauffeurs.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:34 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ver vooruit kijken en anticiperen
Jij bent wel een mannetje van uitersten hèquote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:38 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ja nee koop jij maar voor de zekerheid een Dodge ram, straks krijg je nog een frontale aanrijding
quote:
2010, normaal, de exclusive oid (met automatisch rijverlichtingquote:Op zaterdag 17 mei 2025 16:40 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Top auto welk bouwjaar? Sport of normaal model? 3 of 5 deurs?
Ik probeer te vermijden om te rijden op tijdstippen dat alcomobilisten actief zijn . Dus voornamelijk vrijdag - en zaterdagavond en rondom feestdagen. Ook vermijd ik België. Dit komt doordat het aandeel straalbezopen automobilisten daar aanmerkelijk hoger ligt dan in NL. Echter kan je al deze zaken natuurlijk niet altijd vermijden het is een goede eerste stapquote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:50 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Lastig om te anticiperen op blowende en zuipende chauffeurs.
Ja de auto verlichting is de enige feature die ik mis op die van mijquote:Op zondag 18 mei 2025 13:01 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
2010, normaal, de exclusive oid (met automatisch rijverlichting), 5 deurs.
Ik wilde dit postenquote:
Voor mij maakt dat niet zoveel uit, ik vind de dingen als sensoren en getint glas achter belangrijker, daar zou ik niet meer zonder kunnen/willen. En wat verder belangrijk is zijn de kosten voor mij. Ik rijd dagelijks, maar wel onder de 12km (en in het weekend dan naar mijn ouders 80km verderop). Dus het mag eigenlijk niets kosten, maar het moet wel een beetje meekomenquote:Op maandag 19 mei 2025 09:35 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ja de auto verlichting is de enige feature die ik mis op die van mij
Mijn Swift occasion was veel duurder dan vergelijkbare autos , maar het voordeel is dat hij veel langer mee zal gaan dan andere modellen dus ik kan deze gewoon blijven rijden totdat ie op is.quote:Op maandag 19 mei 2025 09:51 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Voor mij maakt dat niet zoveel uit, ik vind de dingen als sensoren en getint glas achter belangrijker, daar zou ik niet meer zonder kunnen/willen. En wat verder belangrijk is zijn de kosten voor mij. Ik rijd dagelijks, maar wel onder de 12km (en in het weekend dan naar mijn ouders 80km verderop). Dus het mag eigenlijk niets kosten, maar het moet wel een beetje meekomenen wat opties hebben. Voordeel is dat wij kleine mensen zijn ( onder de 1.75) dus voor ons is al snel iets groot
Maaaar het is niet zo dat ik nu voor altijd een swift zou willen, ik zou binnen nu en 2? jaar wel wat nieuwer willen rijden, maar ik vind een swift occasion wel een beetje overpriced soms. Qua ruimte, opties en onderhoudskosten voor mij wel de meest ideale auto, maar er zijn ook prima andere opties.
quote:Op maandag 19 mei 2025 09:32 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Kies op deze tijdstippen voor achteraf wegen en rijd alleen waar nodig op hoofdwegen. Rijd vooral niet te langzaam maar gewoon vlot door. Indien mogelijk vermijd dan enkelbaans wegen zodat je niet tegen een dronken tegenligger kunt klappen .
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vermijd dus enkelbaans hoofdwegen zoals de N57 in Zeeland. Daar gebeuren de meeste ernstige frontale aanrijdingen. Iemand rijdt dronken, gaat net een beetje over de streep en boem, jij bent morsdood.quote:Op maandag 19 mei 2025 12:53 schreef r_one het volgende:
[..]![]()
Weer lekker aan het raaskallen, oh grote toetsenbordheld![]()
Tip: check je facts voordat je op 'send' drukt .... achteraf wegen zijn vrijwel altijd enkelbaans wegen![]()
Ik zou je adviseren: vermijd wegen!
Daar kon jij toch makkelijk op anticiperen?quote:Op maandag 19 mei 2025 13:34 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Iemand rijdt dronken, gaat net een beetje over de streep en boem, jij bent morsdood.
Daarom anticiperen, maar ook proberen om deze situatie te voorkomen. Het is en en, niet of of.quote:Op maandag 19 mei 2025 13:44 schreef r_one het volgende:
[..]
Daar kon jij toch makkelijk op anticiperen?![]()
Gewoon goed opletten in de suzuki swift of andere kleine, wendbare auto. Je kan dan ook gemakkelijker uitwijken om een frontale aanrijdiing te voorkomen.
(en nu ben je opeens *boem* morsdood)
Je kunt ook in een fatsoenlijke auto rijden ipv je route aan te moeten passen omdat je in een rijdende doodskist zit.quote:Op maandag 19 mei 2025 14:02 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Daarom anticiperen, maar ook proberen om deze situatie te voorkomen. Het is en en, niet of of.
Stel je moet midden in de nacht bijvoorbeeld van Terneuzen naar Schipluiden rijden, dan zou je kunnen overwegen om via de A58 te rijden ipv via de N57 of N256. Dan heb je namelijk twee keer twee rijstroken met ongelijkvloerse kruisingen, in plaats van een smalle enkelbaansweg met een maximumsnelheid van 80 (en op sommige plekken 100) km/u , en uiteindelijk is de kans dat je heelhuids aankomt groter.
En dat alles omdat iemand misschien net een beetje over de streep dreigt te kunnen gaanquote:Op maandag 19 mei 2025 14:02 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Stel je moet midden in de nacht bijvoorbeeld van Terneuzen naar Schipluiden rijden, dan zou je kunnen overwegen om via de A58 te rijden ipv via de N57 of N256. Dan heb je namelijk twee keer twee rijstroken met ongelijkvloerse kruisingen, in plaats van een smalle enkelbaansweg met een maximumsnelheid van 80 (en op sommige plekken 100) km/u , en uiteindelijk is de kans dat je heelhuids aankomt groter.
Uit ervaring weet ik dat de N57 om heel veel redenen kut is, maar ik heb nog nooit de angst gehad om daar te verongelukken.quote:Op maandag 19 mei 2025 14:20 schreef r_one het volgende:
[..]
En dat alles omdat iemand misschien net een beetje over de streep dreigt te kunnen gaan![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |