Bij de doehetzelf-garage kan je een hefbrug huren. prijs vanaf 12,50 euro per uur. Informeer vooraf of ze een brug voor je hebben. Doehetzelf-garage Heining Hobbyhal in Amsterdam is naar mijn idee drukker dan ooit.quote:Op woensdag 14 mei 2025 20:42 schreef Bocaj het volgende:
Ha daar zeg je wat.
Wat betalen jullie voor alleen een simpele oliewissel? (10w40 + oliefilter)
Bij KwikFit was het bijna 180 euro... Heb gelukkig flink wat van de prijs weten af te praten maar vind het veel.
Je zou haast bijna zelf aan de slag gaan. (Zo'n gedoe alleen zo voor het huis...)
Droog schurend geluid heb ik ook eens gehad. Ook pas na paar km rijden.quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:03 schreef spmunk het volgende:
Peugeot kwam na 5 minuten zoeken al achter het probleem en belde op dat de multiriem vervangen moest worden á440,-. Maar het schurende geluid (had ik al telefonisch en aan de balie aangegeven) begint pas bij een warme motor.
Bij mij wilden ze bij Johnny garagebox 120 euro hebben voor vw up 3,5 liter en filter kost 5 euroquote:Op woensdag 14 mei 2025 20:42 schreef Bocaj het volgende:
Ha daar zeg je wat.
Wat betalen jullie voor alleen een simpele oliewissel? (10w40 + oliefilter)
Bij KwikFit was het bijna 180 euro... Heb gelukkig flink wat van de prijs weten af te praten maar vind het veel.
Je zou haast bijna zelf aan de slag gaan. (Zo'n gedoe alleen zo voor het huis...)
Moet je eens bij Porsche kijken naar onderhouds prijzenquote:Op woensdag 14 mei 2025 21:27 schreef spectrumanalyser het volgende:
440 euro voor het vervangen van een multi-riem? Als het de multi-riem en de spanrol zijn dan zou het nog kunnen....
Za wel voornamelijk arbeid zijn, als je er slecht bij kan. Bij mijn auto staat daar 12,5 uur voor… Gelukkig heeft mijn garage daar een truukje voor zodat het nog maar 2 uur kost, maar bij de dealer ben je daar dus zo 1500 euro voor kwijt inclusief materiaal.quote:Op woensdag 14 mei 2025 21:27 schreef spectrumanalyser het volgende:
440 euro voor het vervangen van een multi-riem? Als het de multi-riem en de spanrol zijn dan zou het nog kunnen....
Keramische remschijven vervangen 30Kquote:Op woensdag 14 mei 2025 23:06 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Moet je eens bij Porsche kijken naar onderhouds prijzen![]()
600 euro alleen remblokken voor vervangen![]()
Ja, dat viel mij ook op. Na dertig jaar kleine nieuwe autootjes kopen een keer een vijf jaar oude Ford Fiesta gekocht.quote:Op donderdag 15 mei 2025 08:53 schreef TAmaru het volgende:
altijd een oudere auto kopen. Dat scheelt echt geld.
En dan ga je zelf de onderdeel prijzen zoeken op internet zit je helemaalquote:
Ik snap je bericht helemaal niet eerlijk gezegd. Ben je het nu wel of niet met me eens dat je beter een oudere auto kunt kopen?quote:Op donderdag 15 mei 2025 09:19 schreef 215 het volgende:
[..]
Ja, dat viel mij ook op. Na dertig jaar kleine nieuwe autootjes kopen een keer een vijf jaar oude Ford Fiesta gekocht.
Jesus, wat een gekloot met elke keer weer onverwachte garage rekeningen. Nooit meer een gebruikte auto als het even kan. Ja, misschien, heel misschien is de total cost of ownership vergelijkbaar en wel een iets luxere auto hebben maar mij is het de onzekerheid over hoge garage rekeningen niet waard.
Ford en Franse 🚗 niet kopenquote:Op donderdag 15 mei 2025 12:35 schreef TAmaru het volgende:
Zelf was ik bij mijn meer dan 20 jaar oude auto jaarlijks zo'n 400-750 euro kwijt aan onderhoud. De auto is in die tijd dat ik hem had overigens in waarde gestegen.
Een nieuwe auto heeft weinig onderhoud nodig, maar zal meteen veel in waarde dalen.
Het beste is denk ik een auto van 10-15 jaar oud met weinig kilometers. Het ligt ook heel erg aan het merk. Over Ford hoor ik nooit goede verhalen eigenlijk.
Kleine autootjes houden langer hun waarde, voor mij was dat altijd reden om ze nieuw te kopen want gebruikt waren ze veel te duur. Ik reed best veel en die kleine motortjes hebben vaak rond de 200k km het wel een beetje gehad, dan inruilen voor een nieuwe.quote:Op donderdag 15 mei 2025 12:58 schreef ikweethetookniet het volgende:
Klein en nieuw kopen, hier na 12 jaar nog steeds 60% van de aanschaf en geen bijzondere kosten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |