Ijsland vond ik op zich niet verkeerd, maar Noorwegen was echt een marteling voor de trommelvliezen.quote:Op woensdag 14 mei 2025 09:26 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
De boomers die op IJsland en Noorwegen stemmen… interessant.
De jeugd vindt die app ook erg leuk.
Zijn familie komt ook zo lief overquote:Op woensdag 14 mei 2025 09:57 schreef Dave het volgende:
[ x ]
En goede vriendjes met Aran als ik het goed zie op 0:40
Gemiste kans voor C'est la vlaai.quote:Op woensdag 14 mei 2025 10:45 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Taart voor Claude en de pers van AVROTROS
De stad Malmö heeft gezegd dat ze het niet meer willen, mocht Zweden winnen. Het lokale bestuur. Dan zou het in een andere stad moeten.quote:Op woensdag 14 mei 2025 08:46 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Volgens de praattafel bij de voorbeschouwing hebben de Zweden inmiddels zelf ook geen zin meer om het te organiseren.
Geen idee of het waar is maar ik zou het wel bijzonder vinden als het waar is. Eerst het hele ESF kapen en alles naar je hand zetten, en dan gaan huilen dat je te vaak wint.
Ik begin eigenlijk ook wel wat aan Zweden te twijfelen, vooral bij de jury. Maar ja wie dan.quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:38 schreef aarontje112 het volgende:
Ik weet niet of dit iets zegt qua winnaar maar toch erg opvallend. TikTok views van de halve finale:
1. Estland, 2,5 miljoen
2. Polen, 915k
3. Nederland 880k
Zweden pas op de 11e plek met slechts 306k views. Zou het kunnen dat ze toch niet de televoting gaan winnen met overmacht?
Denk dat heel Scandinavië dat nummer en performance inmiddels wel heeft gezien, dus daar zal de nieuwigheid wel vanaf zijn. Veel views zullen toch uit eigen land komen. Bij Estland is dat "eigen land" dan Italiëquote:Op woensdag 14 mei 2025 11:38 schreef aarontje112 het volgende:
Ik weet niet of dit iets zegt qua winnaar maar toch erg opvallend. TikTok views van de halve finale:
1. Estland, 2,5 miljoen
2. Polen, 915k
3. Nederland 880k
Zweden pas op de 11e plek met slechts 306k views. Zou het kunnen dat ze toch niet de televoting gaan winnen met overmacht?
En nu maar hopen dat er weer een grote artiest een arena komt opeisen. Lady Gaga misschien?quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:45 schreef NLpop het volgende:
[..]
De stad Malmö heeft gezegd dat ze het niet meer willen, mocht Zweden winnen. Het lokale bestuur. Dan zou het in een andere stad moeten.
Maar we mogen er wel vanuit gaan dat de Björksterdahl & co maffia wel wil winnen.
fingers crossed - no more Sweden in the next 10 years pleasequote:Op woensdag 14 mei 2025 11:38 schreef aarontje112 het volgende:
1. Estland, 2,5 miljoen
2. Polen, 915k
3. Nederland 880k
had dat ook, was zoveel overdaad bij de andere landen dat het bijkomen was bij Claude en (my guilty pleasure sinds 2021) Portugalquote:Op woensdag 14 mei 2025 12:04 schreef Greys het volgende:
Ik vond Claude echt een verademing gister tussen al dat *veel*.
En ja z'n zenuwen waren hoorbaar en zichtbaar (beetje trillende hand toen hij close up de microfoon naar zijn mond bracht) maar dat werkte juist versterkend in zijn optreden. Dat hele close gefilmde ook, je (be)leefde het hele ding van seconde tot seconde met hem mee. Inclusief de zenuwen. Maakte het één brok menselijkheid en warmte.
Het maakt hem ook die 21-jarige jongen, ipv de 35-jarige man zoals de hele vibe van deze staging is.quote:Op woensdag 14 mei 2025 12:04 schreef Greys het volgende:
Ik vond Claude echt een verademing gister tussen al dat *veel*.
En ja z'n zenuwen waren hoorbaar en zichtbaar (beetje trillende hand toen hij close up de microfoon naar zijn mond bracht) maar dat werkte juist versterkend in zijn optreden. Dat hele close gefilmde ook, je (be)leefde het hele ding van seconde tot seconde met hem mee. Inclusief de zenuwen. Maakte het één brok menselijkheid en warmte.
(En stiekem dacht ik gister heel even 'dit had zelfs alleen met de violen gekund, de dansers waren niet zo'n belangrijke toevoeging. Kan je nagaan. 😄)
Ja. Ook dat. Heel lief. Net als die uiting van opluchting, dat heel hoorbare opgeluchte ademen en z'n "poahhhh I did it!"-blik toen, meteen na de laatste noot.quote:Op woensdag 14 mei 2025 12:08 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het maakt hem ook die 21-jarige jongen, ipv de 35-jarige man zoals de hele vibe van deze staging is.
Hoe vaker ik het optreden van Claude bekijk, hoe meer ik onder de gedachte achter de staging snap.quote:Op woensdag 14 mei 2025 12:00 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik vind het trouwens wel geinig dat wij ons druk maken om die staging, en dan zie je zo'n tiktok-filmpje waarop de staging toch amper is te zien. Je ziet alleen Claude, de rest is buiten beeld. En dat hoofd van Claude doet het natuurlijk wel goed.
Misschien moet je het er wel een beetje dik bovenop laten liggen inderdaad, want ook hier kreeg je reacties toen er violen in de staging bleken te zitten als "maar er zitten toch helemaal geen violen in het nummer?" Al neem ik aan dat de juryleden dat wel horen.quote:Op woensdag 14 mei 2025 12:14 schreef Niels93 het volgende:
[..]
- Violen om de kwaliteit van het nummer te benadrukken, juist richting de juries
Lalala met naar binnen gezogen bovenlip etc bedoel je?quote:Op woensdag 14 mei 2025 12:12 schreef Guanabana het volgende:
Hij moet wel een beetje letten op die rare dingen die hij met zijn mond deedSnap dat dat zenuwen kunnen zijn geweest, maar vond het er soms een beetje raar uitzien.
True! Al zou het mij dus ook niks verbazen als Zweden eigenlijk alleen favoriet is in Scandinavië en Noord-West Europaquote:Op woensdag 14 mei 2025 12:00 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Denk dat heel Scandinavië dat nummer en performance inmiddels wel heeft gezien, dus daar zal de nieuwigheid wel vanaf zijn. Veel views zullen toch uit eigen land komen. Bij Estland is dat "eigen land" dan Italië
Ik vind het trouwens wel geinig dat wij ons druk maken om die staging, en dan zie je zo'n tiktok-filmpje waarop de staging toch amper is te zien. Je ziet alleen Claude, de rest is buiten beeld. En dat hoofd van Claude doet het natuurlijk wel goed.
Malmö heeft er ook een puinhoop van gemaakt en had de pech van ongebruikelijk hoge beveiligingskosten. Normaal gesproken is de organisatie van een ESF een bijzonder goedkope manier om je stad voor 160 miljoen kijkers in beeld te brengen, en ik er twijfel er ook niet aan dat ze in Göteborg of Stockholm heel enthousiast zullen zijn.quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:45 schreef NLpop het volgende:
[..]
De stad Malmö heeft gezegd dat ze het niet meer willen, mocht Zweden winnen. Het lokale bestuur. Dan zou het in een andere stad moeten.
Maar we mogen er wel vanuit gaan dat de Björksterdahl & co maffia wel wil winnen.
Als dat IJsland, Noorwegen, Finland, Denemarken, Estland, Letland, Litouwen, Ierland, UK, Nederland, België, Luxemburg, Duitsland en Frankrijk zijn, kunnen ze in totaal natuurlijk nog best 250-300 punten pakken.quote:Op woensdag 14 mei 2025 12:40 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
True! Al zou het mij dus ook niks verbazen als Zweden eigenlijk alleen favoriet is in Scandinavië en Noord-West Europa
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |