Bekijk deze YouTube-videoquote:Op maandag 12 mei 2025 23:03 schreef Masberum het volgende:
Naast het stoppen met alcohol drinken, wat zijn andere tips? Zoals veel water drinken?
Dit is geen onderwerp voor dit forum. Jij hebt professionele (medische) hulp nodig.quote:Op maandag 12 mei 2025 23:03 schreef Masberum het volgende:
Ik ben alcoholist en ben veel te zwaar daardoor. Ik heb nu 5 dagen niet gegeten maar drink wel wodka en vitaminedrank (0kcal). Ik ben wat afgevallen, want alcohol wordt niet opgeslagen maar verbrand en wodka is vrij schoon wat dat betreft. Maar ik weet dat ik dit niet nog weken kan blijven doen, want dan gaat mijn lichaam kapot, ongeacht of ik vitaminepillen 's ochtends slik etc.
Maar hoelang kan ik dit blijven doen met een beperkt risico? in 5 dagen was het nu 2 kilo. Ik wil graag blijven afvallen maar ik denk niet dat ik de alcohol kan laten staan. Ik heb wel gekeken naar pillen die je extreem misselijk maken als je alcohol drinkt. Maar ik denk niet dat ik daar klaar voor ben (en nooit zal zijn, ik ben denk ik een alcoholist tot ik dood ga, vroegtijdig).
Naast het stoppen met alcohol drinken, wat zijn andere tips? Zoals veel water drinken? Ik dronk vroeger vanaf 18:00 maar nu vanaf 20:00 om te zorgen dat ik zo weinig mogelijk tijd heb om alcohol tot me te nemen. Dat werkt wel, in plaats van ongeveer 0,85 cl zit ik nu op 0,50. Ik kan nou eenmaal maar een beperkte hoeveelheid innemen in een bepaalde hoeveelheid tijd.
Dat is een vrij directe en felle reactie. Kan en wil je het onderbouwen?quote:Op maandag 12 mei 2025 23:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dit is geen onderwerp voor dit forum. Jij hebt professionele (medische) hulp nodig.
En hoe kom je erbij dat er geen 'echte gronden' zouden zijn dan?quote:Op maandag 12 mei 2025 23:10 schreef Masberum het volgende:
[..]
Dat is een vrij directe en felle reactie. Kan en wil je het onderbouwen?
Zoiets als wat jij typt zou niet zomaar gezegd mogen worden zonder echte gronden, of vind je niet?
Zou je zomaar mogen typen dat je kanker hebt zonder echte gronden?quote:Op maandag 12 mei 2025 23:10 schreef Masberum het volgende:
[..]
Dat is een vrij directe en felle reactie. Kan en wil je het onderbouwen?
Zoiets als wat jij typt zou niet zomaar gezegd mogen worden zonder echte gronden, of vind je niet?
Alsjeblieft zeg. Ik vraag jou wat ze zijn. Of je het wil onderbouwen.quote:Op maandag 12 mei 2025 23:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En hoe kom je erbij dat er geen 'echte gronden' zouden zijn dan?
Je eigen OP.quote:Op maandag 12 mei 2025 23:12 schreef Masberum het volgende:
[..]
Alsjeblieft zeg. Ik vraag jou wat ze zijn. Of je het wil onderbouwen.
Ja dat mag je. En anderen mogen mij daarna straffen met een ban van een jaar.. die ik gewoon accepteerde. Wat wil je hiermee bewijzen?quote:Op maandag 12 mei 2025 23:12 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Zou je zomaar mogen typen dat je kanker hebt zonder echte gronden?
Ongepast naar mijn mening. Deze user heeft al járen een fors alcoholprobleem (volgens zijn eigen posts). Niet iets om lichtzinnig of lollig over te doen dus (wederom mijn mening).quote:Op maandag 12 mei 2025 23:12 schreef capricia het volgende:
Heb je het sherry dieet uit, wat is het, de jaren 70 of 80 heruitgevonden?![]()
Slik dan ieg vitamine pillen. Je wil geen Korsakov.
Serieus?quote:Op maandag 12 mei 2025 23:12 schreef capricia het volgende:
Als ik al jaren een alcoholprobleem heb en niet wil verbeteren is haar alternatief nog 1 van de beste. Jouw reactie is dan ongepast om de beste oplossing als ongepast te bestempelenquote:Op maandag 12 mei 2025 23:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ongepast. Deze user heeft al járen een fors alcoholprobleem (volgens zijn eigen pists).
Ja. En volgens dat dieet moest je steeds een gekookt ei eten of zo.quote:
Ik heb er weleens van gehoord.quote:Op maandag 12 mei 2025 23:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. En volgens dat dieet moest je steeds een gekookt ei eten of zo.
Maar je begon wel al smorgens al met sherry.
Dat was een serieus dieet. Vroeger.
Uhuh.. Uiteraard. Je zou eens gewoon afkicken joh (met al dan niet medische hulp uiteraard)quote:Op maandag 12 mei 2025 23:14 schreef Masberum het volgende:
[..]
Als ik al jaren een alcoholprobleem heb en niet wil verbeteren is haar alternatief nog 1 van de beste. Jouw reactie is dan ongepast om de beste oplossing als ongepast te bestempelen
0 relevantie voor dit topic. WTF?!quote:Op maandag 12 mei 2025 23:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. En volgens dat dieet moest je steeds een gekookt ei eten of zo.
Maar je begon wel al smorgens al met sherry.
Dat was een serieus dieet. Vroeger.
Ja. We weten allemaal dat deze user een alcohol probleem heeft. Hij weet het zelf ook.quote:Op maandag 12 mei 2025 23:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ongepast naar mijn mening. Deze user heeft al járen een fors alcoholprobleem (volgens zijn eigen posts). Niet iets om lichtzinnig of lollig over te doen dus (wederom mijn mening).
Haar reactie is meer relevant als antwoord op mijn vraag dan o.a. jouw reactie. En dat bedoel ik echt niet vervelend, maar dat is gewoon een feit.. Je reageert zoveel maar niet echt inhoudelijk..quote:Op maandag 12 mei 2025 23:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
0 relevantie voor dit topic. WTF?!
Daar is wel degelijk iets mis mee. Net als met je totaal irrelevante geraaskal over het sherry-dieet.quote:Op maandag 12 mei 2025 23:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. We weten allemaal dat deze user een alcohol probleem heeft. Hij weet het zelf ook.
Niets mis met de tip om vitamine tabletten te nemen.
Alle andere adviezen zijn al 100 keer gegeven.
Nee, ik zeg niet wat je wil horen. Namelijk dat je moet afkickenquote:Op maandag 12 mei 2025 23:20 schreef Masberum het volgende:
[..]
Haar reactie is meer relevant als antwoord op mijn vraag dan o.a. jouw reactie. En dat bedoel ik echt niet vervelend, maar dat is gewoon een feit.. Je reageert zoveel maar niet echt inhoudelijk..
Dat lukt niet iedereen.quote:Op maandag 12 mei 2025 23:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Uhuh.. Uiteraard. Je zou eens gewoon afkicken joh (met al dan niet medische hulp uiteraard)
Er is wel degelijk iets mis mee om te adviseren om meer vitamines te nemenquote:Op maandag 12 mei 2025 23:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Daar is wel degelijk iets mis mee. Net als met je totaal irrelevante geraaskal over het sherry-dieet.
Dat zeg ik inderdaad. Het helpt je totaal niet.quote:Op maandag 12 mei 2025 23:21 schreef Masberum het volgende:
[..]
Er is wel degelijk iets mis mee om te adviseren om meer vitamines te nemen
Dus in een topic waarin een verslaafde om hulp vraagt om te minderen, tips vraagt om wat gezond te blijven etc. is jouw reactie dat hij moet afkicken. Dat is jouw geweldige antwoordquote:Op maandag 12 mei 2025 23:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, ik zeg niet wat je wil horen. Namelijk dat je moet afkicken
Niet dat hij door moet gaan met NIET eten en wél alcohol drinken i.i.g..quote:Op maandag 12 mei 2025 23:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat lukt niet iedereen.
Wat voor advies zou je kunnen geven dat iemand naast zijn verslaving nog überhaupt enigszins gezond zou kunnen blijven?
Dat is inderdaad het enige zinnige antwoord.quote:Op maandag 12 mei 2025 23:23 schreef Masberum het volgende:
[..]
Dus in een topic waarin een verslaafde om hulp vraagt om te minderen, tips vraagt om wat gezond te blijven etc. is jouw reactie dat hij moet afkicken. Dat is jouw geweldige antwoord
Ik gooi niet een vitaminepil bij de alcohol. Ik doe dat 's ochtends zoals ik aangaf. Ik drink pas 's avonds. Ik begrijp dat het niet geweldig lijkt voor jou, het is ook niet geweldig. Maar waarom kan er niet gewoon gereageerd worden op wat ik zeg in plaats van dat allerlei dingen verzonnen worden?quote:Op maandag 12 mei 2025 23:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niet dat hij door moet gaan met NIET eten en wél alcohol drinken i.i.g..
Of hij bij die alcohol nou wel of niet een vitaminepil gooit.
Dan zit er gewoon nog alcohol in je lijf.quote:Op maandag 12 mei 2025 23:25 schreef Masberum het volgende:
[..]
Ik gooi niet een vitaminepil bij de alcohol. Ik doe dat 's ochtends zoals ik aangaf. Ik drink pas 's avonds. Ik begrijp dat het niet geweldig lijkt voor jou, het is ook niet geweldig. Maar waarom kan er niet gewoon gereageerd worden op wat ik zeg in plaats van dat allerlei dingen verzonnen worden?
Oke, ja het ideale resultaat is inderdaad dat ik compleet zou stoppen. Maar jammer genoeg is daar geen sprake van. Dus ik vraag hoe deze tussenstap (en ja dat mag misschien niks waard zijn) waard is...quote:Op maandag 12 mei 2025 23:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het enige zinnige antwoord.
Afkicken is het beste antwoord.quote:Op maandag 12 mei 2025 23:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dit weet TS ook wel.quote:Op maandag 12 mei 2025 23:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Mag ik een vraag stellen? Ben je zo fanatiek omdat je me wil helpen of omdat je nare ervaringen hebt gehad met mensen die alcoholist zijn geweest?quote:Op maandag 12 mei 2025 23:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dan zit er gewoon nog alcohol in je lijf.
Klopt, en niks tegen Whisker, want ze is nogal fanatiek om mensen te weerhouden van zelfbeschadiging. Wat ik nogal kan waarderen. Maar alcoholisme is zoals ik er ook naar kijk een geestesziekte. Compleet afkicken is de oplossing maar om dat zomaar te doen is voor mij in ieder geval extreem moeilijk.quote:
Maar niet voor alcoholisme, wel geestelijke hulpquote:Op maandag 12 mei 2025 23:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dit is geen onderwerp voor dit forum. Jij hebt professionele (medische) hulp nodig.
Uiteraard mag dat. Allebei niet eigenlijk, hoewel uiteindelijk het eerste. Omdat je jezelf voor de gek houdt + waar je nu mee bezig bent geen oplossing is. Noch voor een alcoholverslaving, noch om af te vallen. Je beschadigt jezelf alleen méér zo.quote:Op maandag 12 mei 2025 23:28 schreef Masberum het volgende:
[..]
Mag ik een vraag stellen? Ben je zo fanatiek omdat je me wil helpen of omdat je nare ervaringen hebt gehad met mensen die alcoholist zijn geweest?
quote:Op maandag 12 mei 2025 23:30 schreef Moonversion het volgende:
[..]
Maar niet voor alcoholisme, wel geestelijke hulp
quote:Op maandag 12 mei 2025 23:36 schreef Durmada het volgende:
Topic kan dicht lijkt mij? Niet heel ethisch om tips te geven om een buitengewoon ongezonde situatie in stand te houden, zeker omdat er geen blijk is dat TS wil gaan stoppen met drinken.
quote:Op maandag 12 mei 2025 23:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
alcoholverslaving is een actquote:Op maandag 12 mei 2025 23:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Geestelijke hulp is erg belangrijk bij verslavingen.
Een echte alcoholverslaving is zeker geen act. Al heb ik bij deze TS wel mijn twijfels moet ik zeggen.quote:
Ik niet. Gezien zijn pohi (die ik toen ook gelezen heb, niet achteraf). Vrij kenmerkend.quote:Op maandag 12 mei 2025 23:47 schreef Durmada het volgende:
[..]
Een echte alcoholverslaving is zeker geen act. Al heb ik bij deze TS wel mijn twijfels niet ik zeggen.
Whaha, sherry.quote:Op maandag 12 mei 2025 23:12 schreef capricia het volgende:
Misschien lach je omdat dat overbodige informatie is maar jij moet 2 maal daags thiamine nemen.quote:Op maandag 12 mei 2025 23:21 schreef Masberum het volgende:
[..]
Er is wel degelijk iets mis mee om te adviseren om meer vitamines te nemen
Hij kan ook op zijn handen gaan staan, dat is net zo goed (dom/nutteloos) advies.quote:Op maandag 12 mei 2025 23:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Afkicken is het beste antwoord.
Maar in de tussentijd, als TS niet of weinig eet, slik gewoon multi-vitamine pillen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |