abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217708425
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 12:36 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
In 2024 was de MY nog steeds de best verkochte auto ter wereld. Dat zou je toch leidend kunnen noemen lijkt mij.

FSD loopt in Europa idd hopeloos achter. In de VS is het echt een heel ander verhaal. Op zeer korte termijn zal er sprake zijn van FSD unsupervised, aldus Tesla. Indien ze dat waarmaken heeft het veel langer geduurd dan Tesla heeft aangegeven, maar zijn ze ook veel sneller dan de critici zeiden…
Ja dat bedoel ik dus met een kritische houding. Tesla roept dit soort dingen al jaren. Goed ze gaan nu een marginale pilot doen in Austin, maar b.v. Waymo is al veel langer bezig en ook veel transparanter over resultaten. Een beetje kritisch investeerder gelooft bedrijven niet op hun spreekwoordelijke blauwe ogen. Ik hoor jou op dat vlak toch vooral braaf de praatpuntjes van Tesla oplepelen. Mensen die ik ken in de automotive innovatiehoek vertellen me toch iets andere verhalen.

quote:
Financiële resultaten op korte termijn zijn voor een onderneming als Tesla minder relevant dan de ontwikkeling van nieuwe producten. En kennelijk denkt de markt daar ook zo over, nietwaar?
Zoals ik ook in mijn eerste post in dit topic zei (waarna jij gelijk de Tesla webcare kwam uithangen) zit er een enorm stuk speculatie in het aandeel dat gewoon niet eeuwig blijft bestaan als de beloften enkel beloften blijven.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator woensdag 21 mei 2025 @ 15:08:22 #202
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_217708489
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 14:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik heb werkelijk niet 1 stuur gehad die duidelijke gebruikssporen had…

Maar je zal wel in de war zijn met de Yoke. Eerste versie had slijtageproblemen.
Ik heb die gebruikssporen ook niet. Heb ook geen collega's daar over gehoord, of andere mensen die het hebben. Maar, er zijn ook mensen die het wél hebben.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_217708503
quote:
10s.gif Op woensdag 21 mei 2025 14:37 schreef epicbeardman het volgende:
EU moet ook niet zo zielig zijn in het blokkeren van Elon's goddelijke innovaties alleen omdat ze zijn mening niet delen, FSD kan prima op de weg zolang je maar altijd diegene achter het stuur verantwoordelijk maakt. Dat is namelijk diegene die er voor kiest om deze optie aan te zetten en is daarmee ook verantwoordelijk voor eventuele ongelukken.
Op zich heb ik daar geen problemen mee, zolang het alleen op de snelweg is. Ik heb geen auto, maar loop en fiets wel door de stad. En ik wil geen beta-tester zijn aan de verkeerde kant van de bumper.

Dus dan eerst een nationale enquete of de meerderheid hun leven wel op de waagschaal wil zetten in dat FSD experiment.

quote:
Het is niet zo dat je nu in een duitse auto de adaptive cruise control/automatic lane change kan aanzetten en in slaap vallen, dan crashen en duitse automerk de schuld geven. Ook daar ben je verantwoordelijk voor enige ongelukken.
Als je een Mercedes S-Klasse met Drive Pilot hebt op sommige Duitse snelwegen (tot 60 km/u) en op een aantal snelwegen in Californië (onbeperkt). Waymo in een paar steden.

quote:
Zag overigens wel een jaartje terug een of andere gek op de snelweg in zijn audi met ogen dicht en in slaap gevallen. Zo'n eentje die wel adaptive cruise heeft maar net geen camera's om te controleren of iemand nog uberhaupt wakker is.

Als je in een auto stapt is alles wat je doet je eigen verantwoording, het is ook niet zo dat een piloot maar zo autopilot kan aanzetten en in slaap vallen en als landing dan niet goed gaat er naar vliegtuigmaker gekeken wordt.
Behalve dus soms in een Mercedes. Hun zelfrijdende vrachtwagen komt binnenkort ook op de markt. Daar zijn ze al heel lang mee bezig.

quote:
Als ze de taxicab releasen is het natuurlijk een ander verhaal. Alleen Tesla kennende zitten overal camera's en elk ongeluk zal worden bekeken en als ik dan de video's kijk hoe goed de systemen oppakken is het laatste wat ik verwacht dat die dingen in ongelukken komen of veroorzaken. Sluit het niet uit natuurlijk want ongelukken gebeuren overal, maar de software heeft goede awareness. Is wel gebleken aan aan die duizenden FSD video's die ondertussen online staan.
Lidar, radar en aansprakelijkheid of niet toegelaten worden, wat mij betreft.
pi_217708949
Maar kort samengevat, er is nergens ter wereld unsupervised FSD op dit moment.
pi_217709027
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2025 16:07 schreef Wantie het volgende:
Maar kort samengevat, er is nergens ter wereld unsupervised FSD op dit moment.
Doet Waymo dit niet al een tijdje in San Francisco?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_217709178
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 16:20 schreef Monolith het volgende:

[..]
Doet Waymo dit niet al een tijdje in San Francisco?
Niet volledig, de auto krijgt assistentie vanuit een datacenter, en als hij er dan nog niet uit komt, van een fysieke chauffeur.
Verder rijdt de Taxi binnen een afgebakend gebied dat volledig in kaart is gebracht.

Het komt wel het dichtst bij unsupervised FSD.
pi_217709976
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2025 16:07 schreef Wantie het volgende:
Maar kort samengevat, er is nergens ter wereld unsupervised FSD op dit moment.
Mercedes, als enige, op een paar stukken snelweg.
pi_217711944
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 15:00 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ja dat bedoel ik dus met een kritische houding. Tesla roept dit soort dingen al jaren. Goed ze gaan nu een marginale pilot doen in Austin, maar b.v. Waymo is al veel langer bezig en ook veel transparanter over resultaten. Een beetje kritisch investeerder gelooft bedrijven niet op hun spreekwoordelijke blauwe ogen. Ik hoor jou op dat vlak toch vooral braaf de praatpuntjes van Tesla oplepelen. Mensen die ik ken in de automotive innovatiehoek vertellen me toch iets andere verhalen.
[..]
Zoals ik ook in mijn eerste post in dit topic zei (waarna jij gelijk de Tesla webcare kwam uithangen) zit er een enorm stuk speculatie in het aandeel dat gewoon niet eeuwig blijft bestaan als de beloften enkel beloften blijven.
Als je wat beter leest zie je dat ik gewoon neutraal ben ter zake. Er staat: als ze het waarmaken…
pi_217711955
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 15:08 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik heb die gebruikssporen ook niet. Heb ook geen collega's daar over gehoord, of andere mensen die het hebben. Maar, er zijn ook mensen die het wél hebben.
Op 7 miljoen auto’s zit er wel eens een slechte tussen.

Recent nog: Tesla’s hebben 20 keer minder problemen dan een gemiddelde ICE. Dus de kwaliteit is gewoon prima op orde inmiddels.
pi_217711964
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 17:42 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Mercedes, als enige, op een paar stukken snelweg.
Wat Tesla’s al iets van 7 jaar kunnen.
pi_217711965
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 21:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Op 7 miljoen auto’s zit er wel eens een slechte tussen.

Recent nog: Tesla’s hebben 20 keer minder problemen dan een gemiddelde ICE. Dus de kwaliteit is gewoon prima op orde inmiddels.
Appels en peren hè
pi_217712114
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 21:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wat Tesla’s al iets van 7 jaar kunnen.
Zitten we nog in de ontkennende fase?
pi_217712344
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2025 21:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
Appels en peren hè
Gemiddelde van alle EV’s: 3 keer beter.

Maar blijf vooral papagaaien dat Tesla’s veel problemen hebben…
pi_217712369
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 22:13 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Zitten we nog in de ontkennende fase?
Ik heb ruim 150.000 snelwegkilometers afgelegd met AP op de snelwegen in Europa. Werkt gewoon top.

Vroeger toen ze nog radar gebruikten wel wat phantom brakes, maar dat is al lang verleden tijd.

Maar goed, al fietsend zal jij wel beter weten hoe en wat…
pi_217712401
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 22:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik heb ruim 150.000 snelwegkilometers afgelegd met AP op de snelwegen in Europa. Werkt gewoon top.

Vroeger toen ze nog radar gebruikten wel wat phantom brakes, maar dat is al lang verleden tijd.

Maar goed, al fietsend zal jij wel beter weten hoe en wat…
"phantom brakes" klinkt niet goed betrouwbaar
pi_217712520
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 22:49 schreef Jaroon het volgende:

[..]
"phantom brakes" klinkt niet goed betrouwbaar
Daar heeft iedere ACC met radar (en/of lidar) last van. Maar het probleem van phantom brakes is al opgelost.
pi_217712552
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 22:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Daar heeft iedere ACC met radar (en/of lidar) last van. Maar het probleem van phantom brakes is al opgelost.
Je bent een vrachtwagenchauffeur neem ik dus aan? Jullie werken met Lidar? Werk je binnen of buiten de stad?
pi_217712565
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 22:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik heb ruim 150.000 snelwegkilometers afgelegd met AP op de snelwegen in Europa. Werkt gewoon top.

Vroeger toen ze nog radar gebruikten wel wat phantom brakes, maar dat is al lang verleden tijd.

Maar goed, al fietsend zal jij wel beter weten hoe en wat…
Ah, je zet de autopiloot aan en gaat even een dutje doen. Kijkt alleen de FSD of je actief op de weg let? Dan heb je maar mazzel dat je dat hier niet hoeft te doen.

En ja, liever af en toe een aanrijding dan dat onnodige remmen, natuurlijk. Dat is gewoon irritant. Dan liever invalide.

Kan iemand niet een apparaatje ontwikkelen waarbij je kunt zien waar de dichtstbijzijnde zelfrijdende Tesla is, zodat ik een omweg kan maken? Helpt reflecterende kleding, of herkent hij je dan niet? Moet ik nu speciale kleding aandoen zodat een Tesla me beter herkent en toch wel remt? Ik weet wel, dat je niet slim moet proberen te zijn en met de fiets aan de hand proberen over te steken op het zebrapad als er 1 aankomt. Dat hebben we gezien.

In Texas is het gevaar natuurlijk te verwaarlozen omdat daar iedereen gewapend is. Dus dan is een losgeslagen auto een stuk minder gevaarlijk dan iemand die op je begint te schieten. En ze geloven daar niet in dingen verbieden. Maar gelukkig hebben we daar hier geen last van.

Kortom, dat jij graag anderen in gevaar wilt brengen, wil niet zeggen dat zij daar ook van gediend zijn. En ik hoop dat de verzekeringen stoppen met daarvoor te betalen. Eerst bewijzen dat AP of FSD niet aan stonden. En niet pas een seconde of zo. En anders berechten voor doodslag.
pi_217712577
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 22:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Daar heeft iedere ACC met radar (en/of lidar) last van. Maar het probleem van phantom brakes is al opgelost.
Alleen Tesla. En de oplossing was: bij twijfel niet remmen.
pi_217712600
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 23:03 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Alleen Tesla. En de oplossing was: bij twijfel niet remmen.
....en zoek direct een boom op.
pi_217713298
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 22:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Gemiddelde van alle EV’s: 3 keer beter.
Dat is een betere vergelijking
quote:
Maar blijf vooral papagaaien dat Tesla’s veel problemen hebben…
Waar?
pi_217713476
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 21:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wat Tesla’s al iets van 7 jaar kunnen.
Op snelwegen in Duitsland?
pi_217713540
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 23:01 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Je bent een vrachtwagenchauffeur neem ik dus aan? Jullie werken met Lidar? Werk je binnen of buiten de stad?
Wat trek jij rare conclusies… Nee, geen vrachtwagenchauffeur.
pi_217713572
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 23:03 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Alleen Tesla. En de oplossing was: bij twijfel niet remmen.
Hou eens op met verzinnen van ‘argumenten’.
pi_217713584
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2025 07:31 schreef Wantie het volgende:

[..]
Op snelwegen in Duitsland?
Ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')