Ja dat bedoel ik dus met een kritische houding. Tesla roept dit soort dingen al jaren. Goed ze gaan nu een marginale pilot doen in Austin, maar b.v. Waymo is al veel langer bezig en ook veel transparanter over resultaten. Een beetje kritisch investeerder gelooft bedrijven niet op hun spreekwoordelijke blauwe ogen. Ik hoor jou op dat vlak toch vooral braaf de praatpuntjes van Tesla oplepelen. Mensen die ik ken in de automotive innovatiehoek vertellen me toch iets andere verhalen.quote:Op woensdag 21 mei 2025 12:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
In 2024 was de MY nog steeds de best verkochte auto ter wereld. Dat zou je toch leidend kunnen noemen lijkt mij.
FSD loopt in Europa idd hopeloos achter. In de VS is het echt een heel ander verhaal. Op zeer korte termijn zal er sprake zijn van FSD unsupervised, aldus Tesla. Indien ze dat waarmaken heeft het veel langer geduurd dan Tesla heeft aangegeven, maar zijn ze ook veel sneller dan de critici zeiden…
Zoals ik ook in mijn eerste post in dit topic zei (waarna jij gelijk de Tesla webcare kwam uithangen) zit er een enorm stuk speculatie in het aandeel dat gewoon niet eeuwig blijft bestaan als de beloften enkel beloften blijven.quote:Financiële resultaten op korte termijn zijn voor een onderneming als Tesla minder relevant dan de ontwikkeling van nieuwe producten. En kennelijk denkt de markt daar ook zo over, nietwaar?
Ik heb die gebruikssporen ook niet. Heb ook geen collega's daar over gehoord, of andere mensen die het hebben. Maar, er zijn ook mensen die het wél hebben.quote:Op woensdag 21 mei 2025 14:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk niet 1 stuur gehad die duidelijke gebruikssporen had…
Maar je zal wel in de war zijn met de Yoke. Eerste versie had slijtageproblemen.
Op zich heb ik daar geen problemen mee, zolang het alleen op de snelweg is. Ik heb geen auto, maar loop en fiets wel door de stad. En ik wil geen beta-tester zijn aan de verkeerde kant van de bumper.quote:Op woensdag 21 mei 2025 14:37 schreef epicbeardman het volgende:
EU moet ook niet zo zielig zijn in het blokkeren van Elon's goddelijke innovaties alleen omdat ze zijn mening niet delen, FSD kan prima op de weg zolang je maar altijd diegene achter het stuur verantwoordelijk maakt. Dat is namelijk diegene die er voor kiest om deze optie aan te zetten en is daarmee ook verantwoordelijk voor eventuele ongelukken.
Als je een Mercedes S-Klasse met Drive Pilot hebt op sommige Duitse snelwegen (tot 60 km/u) en op een aantal snelwegen in Californië (onbeperkt). Waymo in een paar steden.quote:Het is niet zo dat je nu in een duitse auto de adaptive cruise control/automatic lane change kan aanzetten en in slaap vallen, dan crashen en duitse automerk de schuld geven. Ook daar ben je verantwoordelijk voor enige ongelukken.
Behalve dus soms in een Mercedes. Hun zelfrijdende vrachtwagen komt binnenkort ook op de markt. Daar zijn ze al heel lang mee bezig.quote:Zag overigens wel een jaartje terug een of andere gek op de snelweg in zijn audi met ogen dicht en in slaap gevallen. Zo'n eentje die wel adaptive cruise heeft maar net geen camera's om te controleren of iemand nog uberhaupt wakker is.
Als je in een auto stapt is alles wat je doet je eigen verantwoording, het is ook niet zo dat een piloot maar zo autopilot kan aanzetten en in slaap vallen en als landing dan niet goed gaat er naar vliegtuigmaker gekeken wordt.
Lidar, radar en aansprakelijkheid of niet toegelaten worden, wat mij betreft.quote:Als ze de taxicab releasen is het natuurlijk een ander verhaal. Alleen Tesla kennende zitten overal camera's en elk ongeluk zal worden bekeken en als ik dan de video's kijk hoe goed de systemen oppakken is het laatste wat ik verwacht dat die dingen in ongelukken komen of veroorzaken. Sluit het niet uit natuurlijk want ongelukken gebeuren overal, maar de software heeft goede awareness. Is wel gebleken aan aan die duizenden FSD video's die ondertussen online staan.
Doet Waymo dit niet al een tijdje in San Francisco?quote:Op woensdag 21 mei 2025 16:07 schreef Wantie het volgende:
Maar kort samengevat, er is nergens ter wereld unsupervised FSD op dit moment.
Niet volledig, de auto krijgt assistentie vanuit een datacenter, en als hij er dan nog niet uit komt, van een fysieke chauffeur.quote:Op woensdag 21 mei 2025 16:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
Doet Waymo dit niet al een tijdje in San Francisco?
Mercedes, als enige, op een paar stukken snelweg.quote:Op woensdag 21 mei 2025 16:07 schreef Wantie het volgende:
Maar kort samengevat, er is nergens ter wereld unsupervised FSD op dit moment.
Als je wat beter leest zie je dat ik gewoon neutraal ben ter zake. Er staat: als ze het waarmaken…quote:Op woensdag 21 mei 2025 15:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik dus met een kritische houding. Tesla roept dit soort dingen al jaren. Goed ze gaan nu een marginale pilot doen in Austin, maar b.v. Waymo is al veel langer bezig en ook veel transparanter over resultaten. Een beetje kritisch investeerder gelooft bedrijven niet op hun spreekwoordelijke blauwe ogen. Ik hoor jou op dat vlak toch vooral braaf de praatpuntjes van Tesla oplepelen. Mensen die ik ken in de automotive innovatiehoek vertellen me toch iets andere verhalen.
[..]
Zoals ik ook in mijn eerste post in dit topic zei (waarna jij gelijk de Tesla webcare kwam uithangen) zit er een enorm stuk speculatie in het aandeel dat gewoon niet eeuwig blijft bestaan als de beloften enkel beloften blijven.
Op 7 miljoen auto’s zit er wel eens een slechte tussen.quote:Op woensdag 21 mei 2025 15:08 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik heb die gebruikssporen ook niet. Heb ook geen collega's daar over gehoord, of andere mensen die het hebben. Maar, er zijn ook mensen die het wél hebben.
Wat Tesla’s al iets van 7 jaar kunnen.quote:Op woensdag 21 mei 2025 17:42 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Mercedes, als enige, op een paar stukken snelweg.
Appels en peren hèquote:Op woensdag 21 mei 2025 21:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Op 7 miljoen auto’s zit er wel eens een slechte tussen.
Recent nog: Tesla’s hebben 20 keer minder problemen dan een gemiddelde ICE. Dus de kwaliteit is gewoon prima op orde inmiddels.
Zitten we nog in de ontkennende fase?quote:Op woensdag 21 mei 2025 21:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat Tesla’s al iets van 7 jaar kunnen.
Gemiddelde van alle EV’s: 3 keer beter.quote:
Ik heb ruim 150.000 snelwegkilometers afgelegd met AP op de snelwegen in Europa. Werkt gewoon top.quote:Op woensdag 21 mei 2025 22:13 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Zitten we nog in de ontkennende fase?
"phantom brakes" klinkt niet goed betrouwbaarquote:Op woensdag 21 mei 2025 22:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb ruim 150.000 snelwegkilometers afgelegd met AP op de snelwegen in Europa. Werkt gewoon top.
Vroeger toen ze nog radar gebruikten wel wat phantom brakes, maar dat is al lang verleden tijd.
Maar goed, al fietsend zal jij wel beter weten hoe en wat…
Daar heeft iedere ACC met radar (en/of lidar) last van. Maar het probleem van phantom brakes is al opgelost.quote:Op woensdag 21 mei 2025 22:49 schreef Jaroon het volgende:
[..]
"phantom brakes" klinkt niet goed betrouwbaar
Je bent een vrachtwagenchauffeur neem ik dus aan? Jullie werken met Lidar? Werk je binnen of buiten de stad?quote:Op woensdag 21 mei 2025 22:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Daar heeft iedere ACC met radar (en/of lidar) last van. Maar het probleem van phantom brakes is al opgelost.
Ah, je zet de autopiloot aan en gaat even een dutje doen. Kijkt alleen de FSD of je actief op de weg let? Dan heb je maar mazzel dat je dat hier niet hoeft te doen.quote:Op woensdag 21 mei 2025 22:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb ruim 150.000 snelwegkilometers afgelegd met AP op de snelwegen in Europa. Werkt gewoon top.
Vroeger toen ze nog radar gebruikten wel wat phantom brakes, maar dat is al lang verleden tijd.
Maar goed, al fietsend zal jij wel beter weten hoe en wat…
Alleen Tesla. En de oplossing was: bij twijfel niet remmen.quote:Op woensdag 21 mei 2025 22:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Daar heeft iedere ACC met radar (en/of lidar) last van. Maar het probleem van phantom brakes is al opgelost.
....en zoek direct een boom op.quote:Op woensdag 21 mei 2025 23:03 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Alleen Tesla. En de oplossing was: bij twijfel niet remmen.
Dat is een betere vergelijkingquote:Op woensdag 21 mei 2025 22:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Gemiddelde van alle EV’s: 3 keer beter.
Waar?quote:Maar blijf vooral papagaaien dat Tesla’s veel problemen hebben…
Op snelwegen in Duitsland?quote:Op woensdag 21 mei 2025 21:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat Tesla’s al iets van 7 jaar kunnen.
Wat trek jij rare conclusies… Nee, geen vrachtwagenchauffeur.quote:Op woensdag 21 mei 2025 23:01 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Je bent een vrachtwagenchauffeur neem ik dus aan? Jullie werken met Lidar? Werk je binnen of buiten de stad?
Hou eens op met verzinnen van ‘argumenten’.quote:Op woensdag 21 mei 2025 23:03 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Alleen Tesla. En de oplossing was: bij twijfel niet remmen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |