Die had ik eigenlijk verdrongen. En dat zijn geen Don Leo's.quote:Op zondag 11 mei 2025 00:03 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Als voetbalvolger moet je toch ook Leo Driessen en Leo Oldenburger kennen...
Leo van Veen is wellicht van voor jouw tijd...
Protestants = rechtlijnig, onverzoenlijk, bekrompen, kleinburgerlijk, moralistisch, vreugdeloos, sober, spaarzaam, stijf.quote:Op zondag 11 mei 2025 00:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ondanks alles blijf ik me katholiek noemen en voelen. De liturgie en pracht en schoonheid van de kerk, zou niet zonder kunnen.
Koop je nog een bosje pfas hoor je moeder?quote:
Nee dat zijn zeker geen Don Leo's Verre van dat zelfsquote:Op zondag 11 mei 2025 00:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Die had ik eigenlijk verdrongen. En dat zijn geen Don Leo's.
Mijn moeder is al lang dood en gecremeerd en had echt een hekel aan dagen als moeder-vader-valentijnsdagquote:Op zondag 11 mei 2025 00:07 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Koop je nog een bosje pfas hoor je moeder?
Oh excuses.quote:Op zondag 11 mei 2025 00:08 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Mijn moeder is al lang dood en gecremeerd en had echt een hekel aan dagen als moeder-vader-valentijnsdag
Met een gastoeterquote:
ik was toen al overtuigd dat ik wat in de IT ging doenquote:Op zaterdag 10 mei 2025 23:10 schreef ieniminimuis het volgende:
Leuk weetje op de basisschool vond ik non worden wel een van de opties na de middelbare
quote:Op zondag 11 mei 2025 00:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Fijne moederdag aan alle moeders
.
Sterker nogquote:Op zondag 11 mei 2025 00:17 schreef UitStraling het volgende:
Paus Johannes XII (937 – 964)
Nog zo’n apart figuur was paus Johannes XII. De vader van deze paus was een machtige senator in Rome. Hij zorgde ervoor dat zijn zoon al op zijn achttiende paus van de rooms-katholieke kerk werd.
Geschreven documenten onthullen wandaden die Johannes XII beging. Zo zat hij voortdurend achter vrouwen aan. Zelfs zijn eigen nichtje was onveilig voor hem. Waarschijnlijk werd Johannes XII vermoord door een man op wiens vrouw hij een oogje had.
gaan we alle pausen tussen toen en nu besprekenquote:Op zondag 11 mei 2025 00:17 schreef UitStraling het volgende:
Paus Johannes XII (937 – 964)
Nog zo’n apart figuur was paus Johannes XII. De vader van deze paus was een machtige senator in Rome. Hij zorgde ervoor dat zijn zoon al op zijn achttiende paus van de rooms-katholieke kerk werd.
Geschreven documenten onthullen wandaden die Johannes XII beging. Zo zat hij voortdurend achter vrouwen aan. Zelfs zijn eigen nichtje was onveilig voor hem. Waarschijnlijk werd Johannes XII vermoord door een man op wiens vrouw hij een oogje had.
Op zich best een bonte parade van totaalgekkies,quote:Op zondag 11 mei 2025 00:30 schreef Koen66 het volgende:
[..]
gaan we alle pausen tussen toen en nu bespreken
wow, hoop dat die Leo ook wat meer reuring gaat veroorzakenquote:Op zondag 11 mei 2025 00:36 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Op zich best een bonte parade van totaalgekkies,
Paus Urbanus VI (1378 – 1389)
Na de dood van paus Gregorius XI wilde het Romeinse volk een Italiaanse paus. De kardinalen kozen uiteindelijk voor Bartolomeo Prignano, een makkelijk te beïnvloeden en zachtmoedige man. Tenminste, dit leek zo. Als paus Urbanus VI was Bartolomeo Prignano een tiran. Het was een driftkikker met een paar steekjes los. De kardinalen probeerden hun beslissing terug te nemen en introduceerden een tweede paus: Clemens VII. Hierdoor begon het Westers Schisma, een periode in de geschiedenis van de rooms-katholieke kerk van 1378 tot 1417 waarin pausen en tegenpausen elkaar tegenwerkten. Op het hoogtepunt waren er drie pausen: eentje in Pisa, één in Avignon en eentje in Rome.
De introductie van de tegenpaus Clemens VII maakte Urbanus VI nog opvliegender. Hij vervolgde kardinalen en mensen die tegen hem waren. Hij zette deze mensen vast en besloot om ze te mishandelen. Urbanus VI klaagde erover dat hij niet genoeg geschreeuw hoorde toen zijn kardinalen werden gemarteld.
Na de dood van Urbanus VI is er nooit meer een niet-kardinaal aangesteld als paus.
thnx maar ik doe er niks aanquote:Op zondag 11 mei 2025 00:45 schreef Moeraskat het volgende:
Fijne Moederdag. Behalve voor de Vlamingen onder ons.![]()
![]()
jij ookquote:Op zondag 11 mei 2025 00:45 schreef Moeraskat het volgende:
Fijne Moederdag. Behalve voor de Vlamingen onder ons.![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |