Er heeft jarenlang een programma gelopen met John Williams en Annemarie van Gaal, met elke week weer mensen die niet begrijpen dat als je elke maand meer uitgeeft dan je krijgt, je vroeg of laat in de problemen komt.quote:Op woensdag 18 juni 2025 13:12 schreef Remco het volgende:
[..]
Hier verbaas ik me ook altijd over, ook als je die mensen hoort zeggen 'ik heb geen idee waar het geld allemaal heen gaat'. Ik kan daar met mijn hoofd echt niet bij.
Er is volgens mij geen bedrag genoemd van die vergoeding voor het ongeval. Maar de auto kostte wel zoiets volgens mij.quote:Op woensdag 18 juni 2025 14:52 schreef roos94 het volgende:
Ongeval vergoeding was toch 3000 euro?
En dan koop je van dit geld een andere auto terwijl je eigen auto prima werkt en enkel "krap" was. Ondertussen krijgt je kind op de kinderboerderij geen drankje want het is te duur.
Mijn hemel.
Mwa kinderen groeien dus ik snap die investering opzich wel.quote:Op woensdag 18 juni 2025 14:52 schreef roos94 het volgende:
Ongeval vergoeding was toch 3000 euro?
En dan koop je van dit geld een andere auto terwijl je eigen auto prima werkt en enkel "krap" was. Ondertussen krijgt je kind op de kinderboerderij geen drankje want het is te duur.
Mijn hemel.
Ik vind het kul. Auto's kosten een hoop geld, zelf eentje van EUR 3000. Dan kun je er op rekenen dat er binnen no time dure dingen aan kapot gaan. En je moet wegenbelasting betalen, benzine, WA-verzekering. Dus waarom gebruiken ze die 3000 euro niet om schulden af te lossen of een opleiding te volgen?quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mwa kinderen groeien dus ik snap die investering opzich wel.
Dit stel heeft geen schulden meer. En reizen met het OV, weet je wat dat kost?quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:39 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik vind het kul. Auto's kosten een hoop geld, zelf eentje van EUR 3000. Dan kun je er op rekenen dat er binnen no time dure dingen aan kapot gaan. En je moet wegenbelasting betalen, benzine, WA-verzekering. Dus waarom gebruiken ze die 3000 euro niet om schulden af te lossen of een opleiding te volgen?
Waarom hebben al die bijstandstrekkers überhaupt een auto nodig? Ga lekker fietsen, desnoods met de kinderen in een zitje voor- of achterop. Als je een keer wat verder weg moet ga je gewoon met het OV. En voor evt. vakanties kun je altijd nog een auto huren.
Niet veel, tenminste, als je in Limburg woont:quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Dit stel heeft geen schulden meer. En reizen met het OV, weet je wat dat kost?
quote:Limburg is de eerste provincie in Nederland waar inwoners met een minimuminkomen tijdens daluren gratis gebruik kunnen maken van het regionale openbaar vervoer. Gedeputeerde Mobiliteit van Provincie Limburg Jasper Kuntzelaers, directeur van Arriva Limburg Michiel Cusell en wethouder bestaanszekerheid van gemeente Sittard-Geleen Judith Bühler markeren vandaag de start van dit initiatief.
https://www.limburg.nl/ac(...)er-limburgse-minima/
Volgens het introductiefilmpje van RTL zitten ze al 16 jaar in de schulden en staan ze onder bewind.quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Na 16 jaar in de schulden zijn ze nu eindelijk schuldenvrij.quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Volgens het introductiefilmpje van RTL zitten ze al 16 jaar in de schulden en staan ze onder bewind.
Dan had ik dat verkeerd begrepen. Ik dacht dat als je onder bewind stond en je schulden waren afgelost, dat het bewind werd opgeheven. Blijkbaar niet noodzakelijkerwijs.quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Na 16 jaar in de schulden zijn ze nu eindelijk schuldenvrij.
Niet roken , als je geen geld hebt voor je huisdier,quote:Op woensdag 18 juni 2025 14:37 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:
Ik denk dat als Susanne het zonder Kevin zou moeten doen, alles 10 keer beter zou gaan. Kevin haalt met zijn negatieve houding alles naar beneden. Dan wil die trainer aan de slag op die sloopplaats, heeft hij er weer geen zin in. Nee, geen zin, hij gunt het Susanne…
Hoe ze het uithoudt met zo’n lapzwans.
Andere auto snap ik ook niet. Die oude was klein misschien maar Kevin blijft toch altijd depressief thuis, dus zo vaak zullen ze niet met z’n 5en in de auto zitten.
Ze hebben ook niet verteld hoe groot die vergoeding was voor dat ongeval en waar ze het voor de rest aan hebben uitgegeven. Ik geloof er namelijk niks van dat ze daar wel verstandig mee om gegaan zijn.
Renate ziet er een stuk beter uit dan aan het begin van het programma. Knap hoor. Orvino vind ik grappig, moet vaak om hem lachen.
Wilma’s extensions zagen er al niet meer zo mooi uit bij die rechtbank. Wel fijn dat dat huis is opgeruimd nu, denk alleen nooit dat het zo blijft.
Vond het sneu voor die zieke kat, ook voor de kapster. Gelukkig is er een potje blijkbaar voor huisdieren. Die kunnen er al helemaal niks aan doen.
Ook nog gratis reizen , ze willen nooit meer werkenquote:Op woensdag 18 juni 2025 15:43 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Niet veel, tenminste, als je in Limburg woont:
[..]
Dat is best te overzien. Kinderen kunnen gratis met Kids Vrij, en je kan een beetje shoppen voor actiekaarten links en rechts. Hoeft allemaal niet de wereld te kosten.quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Een dergelijke auto niet hoor.quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:48 schreef Spablauw214 het volgende:
Een auto kost minimaal 300-400 per maand om op de weg te houden.
Je weet toch helemaal niet of ze zo’n auto wel of niet nodig hebben? Wel veel aannames. Maar waaruit blijkt dat die vergoeding voor dat ongeval 3000 euro was? Dat heb ik even gemist.quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dan had ik dat verkeerd begrepen. Ik dacht dat als je onder bewind stond en je schulden waren afgelost, dat het bewind werd opgeheven. Blijkbaar niet noodzakelijkerwijs.
Maar dat laat onverlet dat ze die meevaller van EUR 3000 beter hadden kunnen besteden dan er een (oude) auto van te kopen, die ze, gezien hun situatie, niet per se nodig hebben.
Ze zeiden dat die auto 3000 euro was en dat zij van het geld van de bedrijfsongeval die auto konden kopenquote:Op woensdag 18 juni 2025 16:54 schreef Saliethee het volgende:
[..]
Je weet toch helemaal niet of ze zo’n auto wel of niet nodig hebben? Wel veel aannames. Maar waaruit blijkt dat die vergoeding voor dat ongeval 3000 euro was? Dat heb ik even gemist.
Volgens de ANWB autokostencalculator wel hoorquote:
Simpele berekening.quote:Op woensdag 18 juni 2025 17:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Volgens de ANWB autokostencalculator wel hoor
Ze hebben hem nodig omdat ze te lui zijn om te fietsen voor boodschappen en anders niks.quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:54 schreef Saliethee het volgende:
[..]
Je weet toch helemaal niet of ze zo’n auto wel of niet nodig hebben? Wel veel aannames. Maar waaruit blijkt dat die vergoeding voor dat ongeval 3000 euro was? Dat heb ik even gemist.
En om rookwaar in Duitsland te halen.quote:Op woensdag 18 juni 2025 18:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ze hebben hem nodig omdat ze te lui zijn om te fietsen voor boodschappen en anders niks.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |