abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217976956
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 13:12 schreef Remco het volgende:

[..]
Hier verbaas ik me ook altijd over, ook als je die mensen hoort zeggen 'ik heb geen idee waar het geld allemaal heen gaat'. Ik kan daar met mijn hoofd echt niet bij.
Er heeft jarenlang een programma gelopen met John Williams en Annemarie van Gaal, met elke week weer mensen die niet begrijpen dat als je elke maand meer uitgeeft dan je krijgt, je vroeg of laat in de problemen komt.

Wat me opvalt is dat deze mensen vaak heel passief zijn en geen idee hebben waar te beginnen. Gewoon eens een maand aan bankafschriften uitdraaien zodat je het lek boven krijgt bijvoorbeeld, die tegenwoordigheid van geest is er vaak helemaal niet.
pi_217977012
Die Kevin doet me op de een of andere manier echt denken aan Raymond van Barneveld in onderstaand interview. Echt zo volledig in zichzelf gekeerd en mega depressief. Hoop voor hem en zijn gezin dat dat nog in het positieve gaat veranderen, want het is inderdaad wel duidelijk (en dat zegt hij ook) dat Susanne de kar moet trekken daar.

Bekijk deze YouTube-video
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_217977421
Ik denk dat als Susanne het zonder Kevin zou moeten doen, alles 10 keer beter zou gaan. Kevin haalt met zijn negatieve houding alles naar beneden. Dan wil die trainer aan de slag op die sloopplaats, heeft hij er weer geen zin in. Nee, geen zin, hij gunt het Susanne…

Hoe ze het uithoudt met zo’n lapzwans.

Andere auto snap ik ook niet. Die oude was klein misschien maar Kevin blijft toch altijd depressief thuis, dus zo vaak zullen ze niet met z’n 5en in de auto zitten.

Ze hebben ook niet verteld hoe groot die vergoeding was voor dat ongeval en waar ze het voor de rest aan hebben uitgegeven. Ik geloof er namelijk niks van dat ze daar wel verstandig mee om gegaan zijn.

Renate ziet er een stuk beter uit dan aan het begin van het programma. Knap hoor. Orvino vind ik grappig, moet vaak om hem lachen.

Wilma’s extensions zagen er al niet meer zo mooi uit bij die rechtbank. Wel fijn dat dat huis is opgeruimd nu, denk alleen nooit dat het zo blijft.

Vond het sneu voor die zieke kat, ook voor de kapster. Gelukkig is er een potje blijkbaar voor huisdieren. Die kunnen er al helemaal niks aan doen.
  Miss 200.000.000! woensdag 18 juni 2025 @ 14:52:51 #154
367000 roos94
pi_217977503
Ongeval vergoeding was toch 3000 euro?

En dan koop je van dit geld een andere auto terwijl je eigen auto prima werkt en enkel "krap" was. Ondertussen krijgt je kind op de kinderboerderij geen drankje want het is te duur.

Mijn hemel.
pi_217977543
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2025 14:52 schreef roos94 het volgende:

En dan koop je van dit geld een andere auto terwijl je eigen auto prima werkt en enkel "krap" was. Ondertussen krijgt je kind op de kinderboerderij geen drankje want het is te duur.

Mijn hemel.
Er is volgens mij geen bedrag genoemd van die vergoeding voor het ongeval. Maar de auto kostte wel zoiets volgens mij.
pi_217977626
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2025 14:52 schreef roos94 het volgende:

Mijn hemel.
Mwa kinderen groeien dus ik snap die investering opzich wel.
  woensdag 18 juni 2025 @ 15:39:43 #157
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_217977805
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 15:12 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Mwa kinderen groeien dus ik snap die investering opzich wel.
Ik vind het kul. Auto's kosten een hoop geld, zelf eentje van EUR 3000. Dan kun je er op rekenen dat er binnen no time dure dingen aan kapot gaan. En je moet wegenbelasting betalen, benzine, WA-verzekering. Dus waarom gebruiken ze die 3000 euro niet om schulden af te lossen of een opleiding te volgen?

Waarom hebben al die bijstandstrekkers überhaupt een auto nodig? Ga lekker fietsen, desnoods met de kinderen in een zitje voor- of achterop. Als je een keer wat verder weg moet ga je gewoon met het OV. En voor evt. vakanties kun je altijd nog een auto huren.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_217977816
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 15:39 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Ik vind het kul. Auto's kosten een hoop geld, zelf eentje van EUR 3000. Dan kun je er op rekenen dat er binnen no time dure dingen aan kapot gaan. En je moet wegenbelasting betalen, benzine, WA-verzekering. Dus waarom gebruiken ze die 3000 euro niet om schulden af te lossen of een opleiding te volgen?

Waarom hebben al die bijstandstrekkers überhaupt een auto nodig? Ga lekker fietsen, desnoods met de kinderen in een zitje voor- of achterop. Als je een keer wat verder weg moet ga je gewoon met het OV. En voor evt. vakanties kun je altijd nog een auto huren.
Dit stel heeft geen schulden meer. En reizen met het OV, weet je wat dat kost?
pi_217977831
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 15:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Niet veel, tenminste, als je in Limburg woont:

quote:
Limburg is de eerste provincie in Nederland waar inwoners met een minimuminkomen tijdens daluren gratis gebruik kunnen maken van het regionale openbaar vervoer. Gedeputeerde Mobiliteit van Provincie Limburg Jasper Kuntzelaers, directeur van Arriva Limburg Michiel Cusell en wethouder bestaanszekerheid van gemeente Sittard-Geleen Judith Bühler markeren vandaag de start van dit initiatief.

https://www.limburg.nl/ac(...)er-limburgse-minima/
  woensdag 18 juni 2025 @ 15:50:14 #160
Bijdehand mannetje
pi_217977871
quote:

[..]
Volgens het introductiefilmpje van RTL zitten ze al 16 jaar in de schulden en staan ze onder bewind.

En OV is ook niet goedkoop, maar heeft wel als voordeel dat het alleen geld kost als je het gebruikt. Een auto kost altijd geld, ook al staat íe geparkeerd voor je deur. Dus in veel gevallen is het toch goedkoper om de auto weg te doen en voortaan OV of de fiets te gebruiken. Tenzij je elke week veel en ver moet reizen, maar dat lijkt me bij dit stel niet aan de orde.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_217977947
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 15:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Volgens het introductiefilmpje van RTL zitten ze al 16 jaar in de schulden en staan ze onder bewind.
Na 16 jaar in de schulden zijn ze nu eindelijk schuldenvrij.
  woensdag 18 juni 2025 @ 16:18:08 #162
Bijdehand mannetje
pi_217978086
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 15:58 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Na 16 jaar in de schulden zijn ze nu eindelijk schuldenvrij.
Dan had ik dat verkeerd begrepen. Ik dacht dat als je onder bewind stond en je schulden waren afgelost, dat het bewind werd opgeheven. Blijkbaar niet noodzakelijkerwijs.

Maar dat laat onverlet dat ze die meevaller van EUR 3000 beter hadden kunnen besteden dan er een (oude) auto van te kopen, die ze, gezien hun situatie, niet per se nodig hebben.
pi_217978182
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 14:37 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:
Ik denk dat als Susanne het zonder Kevin zou moeten doen, alles 10 keer beter zou gaan. Kevin haalt met zijn negatieve houding alles naar beneden. Dan wil die trainer aan de slag op die sloopplaats, heeft hij er weer geen zin in. Nee, geen zin, hij gunt het Susanne…

Hoe ze het uithoudt met zo’n lapzwans.

Andere auto snap ik ook niet. Die oude was klein misschien maar Kevin blijft toch altijd depressief thuis, dus zo vaak zullen ze niet met z’n 5en in de auto zitten.

Ze hebben ook niet verteld hoe groot die vergoeding was voor dat ongeval en waar ze het voor de rest aan hebben uitgegeven. Ik geloof er namelijk niks van dat ze daar wel verstandig mee om gegaan zijn.

Renate ziet er een stuk beter uit dan aan het begin van het programma. Knap hoor. Orvino vind ik grappig, moet vaak om hem lachen.

Wilma’s extensions zagen er al niet meer zo mooi uit bij die rechtbank. Wel fijn dat dat huis is opgeruimd nu, denk alleen nooit dat het zo blijft.

Vond het sneu voor die zieke kat, ook voor de kapster. Gelukkig is er een potje blijkbaar voor huisdieren. Die kunnen er al helemaal niks aan doen.
Niet roken , als je geen geld hebt voor je huisdier,
A’j mekaar geliek geft, bu’j rap oet e kuierd Als je niet in dicussie gaat, ben je snel uitgepraat
Aj gen kop hebt kuj ok niet uut het roam kiekn - als je geen hoofd hebt kun je ook niet uit het raam kijken
pi_217978196
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juni 2025 15:43 schreef nelaeryn het volgende:

[..]
Niet veel, tenminste, als je in Limburg woont:
[..]

Ook nog gratis reizen , ze willen nooit meer werken
A’j mekaar geliek geft, bu’j rap oet e kuierd Als je niet in dicussie gaat, ben je snel uitgepraat
Aj gen kop hebt kuj ok niet uut het roam kiekn - als je geen hoofd hebt kun je ook niet uit het raam kijken
pi_217978328
quote:

[..]
Dat is best te overzien. Kinderen kunnen gratis met Kids Vrij, en je kan een beetje shoppen voor actiekaarten links en rechts. Hoeft allemaal niet de wereld te kosten.

Een auto kost minimaal 300-400 per maand om op de weg te houden.
pi_217978359
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 16:48 schreef Spablauw214 het volgende:
Een auto kost minimaal 300-400 per maand om op de weg te houden.
Een dergelijke auto niet hoor.
pi_217978402
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 16:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Dan had ik dat verkeerd begrepen. Ik dacht dat als je onder bewind stond en je schulden waren afgelost, dat het bewind werd opgeheven. Blijkbaar niet noodzakelijkerwijs.

Maar dat laat onverlet dat ze die meevaller van EUR 3000 beter hadden kunnen besteden dan er een (oude) auto van te kopen, die ze, gezien hun situatie, niet per se nodig hebben.
Je weet toch helemaal niet of ze zo’n auto wel of niet nodig hebben? Wel veel aannames. Maar waaruit blijkt dat die vergoeding voor dat ongeval 3000 euro was? Dat heb ik even gemist. :o
  Miss 200.000.000! woensdag 18 juni 2025 @ 17:03:53 #168
367000 roos94
pi_217978482
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 16:54 schreef Saliethee het volgende:

[..]
Je weet toch helemaal niet of ze zo’n auto wel of niet nodig hebben? Wel veel aannames. Maar waaruit blijkt dat die vergoeding voor dat ongeval 3000 euro was? Dat heb ik even gemist. :o
Ze zeiden dat die auto 3000 euro was en dat zij van het geld van de bedrijfsongeval die auto konden kopen
  woensdag 18 juni 2025 @ 17:08:20 #169
Bijdehand mannetje
pi_217978515
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 16:50 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Een dergelijke auto niet hoor.
Volgens de ANWB autokostencalculator wel hoor
  woensdag 18 juni 2025 @ 17:19:50 #170
195027 D.Licious
Ik heb geen ondertitel
pi_217978591
Gisteravond dacht ik "Goh, zou dit nog altijd dezelfde drek zijn die ze altijd uitzenden?" Toch maar weer eens kijken. Het antwoord laat zicht raden: ja. Andere titel, zelfde troep. Het zal veel reclame-inkomsten opleveren zeker.

OT Het zal vast eerder gezegd zijn, maar waarom is het bij mensen in de armoede en/of met schulden (nagenoeg) altijd zo'n teringbende in huis? Ruim eens op en maak schoon, 'geen tijd hebben' is geen excuus, tijd moet je maken. Uiteraard roken ze ook altijd wel, ook niet de goedkoopste hobby, en nog ontzettend ongezond ook. De alcohol reken ik dan nog niet eens mee.

En natuurlijk hebben ze dan ook 4 katten, 2 cavia's, een parkiet en weet ik veel wat voor andere beesten. Die mankeren om de haverklap wat en moeten dus weer naar de dierenarts. Alwaar je ook nooit voor minder dan ¤ 100 à ¤ 150 klaar bent. En dan nog het eten voor al die beesten.

Ik heb heus wel begrip voor armoede en/of schulden, maar dit zijn gewoon verkeerde bestedingspatronen.
Wie altijd achter de kudde aanloopt, staat altijd in de stront.
Iedereen heeft recht op mijn mening.
pi_217979036
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 17:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Volgens de ANWB autokostencalculator wel hoor
Simpele berekening.
Verzekering 50
MRB 50
Brandstof 100
Onderhoud/banden/stukje afschrijving 100

En dat is nog conservatief geschat.
pi_217979064
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 16:54 schreef Saliethee het volgende:

[..]
Ze hebben hem nodig omdat ze te lui zijn om te fietsen voor boodschappen en anders niks.
Vakman pur sang
pi_217980292
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2025 18:24 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ze hebben hem nodig omdat ze te lui zijn om te fietsen voor boodschappen en anders niks.
En om rookwaar in Duitsland te halen. :P
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
  woensdag 18 juni 2025 @ 20:55:32 #174
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_217980335
Die Kevin is wel een beetje een lamzak.

“Ben niet toe aan werk”
Hou op met me.

[ Bericht 46% gewijzigd door Gunner op 18-06-2025 21:01:37 ]
Where law ends, tyrrany begins.
pi_217980370
Het stel had i.m.o. minimaal 5000 euro spaargeld kunnen hebben. 1000 euro hadden ze dan van alles en nog wat kunnen kopen, kleding, mobieltjes, dagjes uit en pizzeria.
Ze hebben nu geen schulden maar met deze beslissingen kan dat snel weer komen.

Ik denk dat de bewindvoerder ook nog wel voor hun spaart maar ze hadden zo veel meer kunnen hebben.

Geld voor een opleiding hebben ze ook niet nodig als ze de zorg in willen. De nood is daar zo hoog dat de werkgever betaald en ze dan bijna gelijk of na 6 maanden loon krijgen.

Aardig bedrag aan alimentatie heeft Orvino :o

De katten bij de kapster zagen er erg jong uit. Geen idee hoe de afleveringen zijn opgenomen en uitgezonden maar als ze de katten heeft aangeschaft nadat ze wist dat ze een ton schuld had is dat niet handig. En ja huisdieren zijn leuk en verlagen stress maar ze zit maar 1.5 jaar in de schuldsanering. Na die tijd kan je ook een huisdier nemen.
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')