abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 februari 2003 @ 23:52:08 #1
25473 lawsuit
Mononoke hime
pi_8641208
Ik begrijp de vredes-activisten niet, neem nu die human shields, ze denken dat het verdedigen van Saddam (terwijl ze meestal geen enkel idee hebben wat hij allemaal misdaan heeft)positief is, ze hebben er werkelijk geen enig idee van dat ze propaganda zijn.

Waarom laten dit soort mensen zich zo verschrikkelijk misbruiken?
Denken ze echt dat een voortzetting van Saddams beleid beter is dan een oorlog om dat regime omver te werpen???

Toppunt van ironie: Een [url=http://flag.blackened.net/wwwthreads/foruminfo.php?Cat=&Board=afb]anarchy forum[/url] met moderators.
pi_8641224
Die mensen zijn gewoon zo verblind door hun anti-Amerikanisme, dat ze hun ziel nog aan de duivel zouden verkopen om maar iets te doen dat tegen die fascistencowboys ingaat.
It is much easier to be critical than to be correct.
pi_8641266
Was gisteren wel leuk, zo'n human shield op de Belgische TV die nog even voor vertrek uit Syrie een Iraqi tegenkwam die vond dat hij niet naar Iraq moest gaan omdat die oorlog tegen Saddam juist gerechtvaardigd was.
pi_8641311
Ik snap ook niet wat die mensen bezielt, laat gaan denk ik dan weer.Ieder zijn ding, ja toch??
  † In Memoriam † zaterdag 22 februari 2003 @ 00:07:34 #5
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_8641520
Hoezo laten ze zich misbruiken?

Als je het dan over misbruik hebt; ook al zijn ze zo gek als een gieter, het is hun eigen keus. Neem liever de Amerikaanse troepen die moeten aanvallen omdat ze beloofd hebben het vaderland te verdedigen.

zaterdag 22 februari 2003 @ 00:11:21 #6
39568 _MaximuS_
Maximus Timius Meridius
pi_8641585
Volgens mij begrijpen jullie het niet helemaal...

Die mensen die de oorlog tegen proberen te houden, zijn niet voor Bush, maar ook niet voor Saddam, ze zijn gewoon tegen oorlog, en terecht, zolang er andere middelen zijn om een conflict op te lossen hoeven er geen mensenlevens in gevaar gebracht te worden...

Vaak als je vrolijk bent... ziet niemand je glimlach,
Vaak als je huilt... ziet niemand je tranen,
Vaak als je zorgen hebt... merkt niemand het op,
Maar laat je een scheet...
pi_8641598
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 00:07 schreef NorthernStar het volgende:
Hoezo laten ze zich misbruiken?

Als je het dan over misbruik hebt; ook al zijn ze zo gek als een gieter, het is hun eigen keus. Neem liever de Amerikaanse troepen die moeten aanvallen omdat ze beloofd hebben het vaderland te verdedigen.

Wat een non-argument!

Volg jij helemaal geen nieuws?
Het Regime van Saddam gebruikt die "Human shields" als propaganda in de zin van: "Zie je wel, zelfs westerlingen zijn tegen oorlog".

En ze (human shields) en zelfs de Miss Duitsland doet er nix tegen.

Weten ze nu echt niet wat er speelt of zijn ze werkelijk zo anti-amerika dat ze de misdaden van Saddam niet meer zien?

Toppunt van ironie: Een [url=http://flag.blackened.net/wwwthreads/foruminfo.php?Cat=&Board=afb]anarchy forum[/url] met moderators.
pi_8641603
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 00:11 schreef _MaximuS_ het volgende:

Die mensen die de oorlog tegen proberen te houden, zijn niet voor Bush, maar ook niet voor Saddam, ze zijn gewoon tegen oorlog, en terecht, zolang er andere middelen zijn om een conflict op te lossen hoeven er geen mensenlevens in gevaar gebracht te worden...

Ze zijn dus voor Saddam, want de oorlog is tegen Saddam.
  zaterdag 22 februari 2003 @ 00:13:43 #9
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8641622
Die mensen gaan niet naar Irak om Saddam Hoessein te verdedigen, zij gaan in ziekenhuizen en scholen zitten, om te voorkomen dat die worden gebombardeerd door Amerika. En dat kwam in het verleden nogal vaak voor.
  zaterdag 22 februari 2003 @ 00:14:16 #10
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8641638
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 00:12 schreef NightH4wk het volgende:
Aha, dus je bent ook voor Hitler als je tegen het gebruik van kernwapens tegen hem bent?
  zaterdag 22 februari 2003 @ 00:14:44 #11
25473 lawsuit
Mononoke hime
pi_8641648
quote:

Maar das helemaal niet de intentie van mijn topic, ik vraag me af of vredes-activisten zo verblind zijn door hun anti-alles, dat ze misstanden niet meer willen zien omdat ze tegen oorlog zijn.
  zaterdag 22 februari 2003 @ 00:14:50 #12
39568 _MaximuS_
Maximus Timius Meridius
pi_8641651
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 00:12 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Bullshit!!!!!

als Saddam oorlog zou gaan voeren tegen Amerika zouden ze ook demonstreren, en dan zijn ze volgens jouw redenering dus ineens voor Bush

pi_8641663
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 00:14 schreef Farzin het volgende:

[..]

Aha, dus je bent ook voor Hitler als je tegen het gebruik van kernwapens tegen hem bent?

Nee, maar je helpt hem wel, en je vergelijking klopt niet.
pi_8641666
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 00:13 schreef Farzin het volgende:
Die mensen gaan niet naar Irak om Saddam Hoessein te verdedigen, zij gaan in ziekenhuizen en scholen zitten, om te voorkomen dat die worden gebombardeerd door Amerika. En dat kwam in het verleden nogal vaak voor.
Dat zal dit keer niet ander zijn hoor. Misschien dat Amerika nog wat oprechter "Oeps, sorry" zal roepen.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_8641668
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 00:14 schreef _MaximuS_ het volgende:

[..]

Bullshit!!!!!

als Saddam oorlog zou gaan voeren tegen Amerika zouden ze ook demonstreren, en dan zijn ze volgens jouw redenering dus ineens voor Bush

Dat zouden ze helemaal niet. Ze zouden het toejuichen dat die Amerikaanse nazi's aangevallen worden. De burgerslachtoffers van het WTC waren immers ook maar collateral damage.
  zaterdag 22 februari 2003 @ 00:17:12 #16
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8641692
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 00:14 schreef lawsuit het volgende:
Maar das helemaal niet de intentie van mijn topic, ik vraag me af of vredes-activisten zo verblind zijn door hun anti-alles, dat ze misstanden niet meer willen zien omdat ze tegen oorlog zijn.
Wat een dooddoener, jij weet niet wat de motieven van die vredesactivisten zijn, dus jij mag er ook niet over oordelen.
  zaterdag 22 februari 2003 @ 00:17:28 #17
25473 lawsuit
Mononoke hime
pi_8641697
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 00:13 schreef Farzin het volgende:
Farzin, jij begrijpt mij niet, ik vraag me af waarom die mensen dat doen terwijl zij weten dat ze als pro-saddam propaganda gebruikt gaan worden, Saddam is op zijn minst een seriemoordenaar, waarom lenen zei zich daarvoor?
  zaterdag 22 februari 2003 @ 00:18:00 #18
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8641706
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 00:15 schreef NightH4wk het volgende:
Nee, maar je helpt hem wel,
Hoe?
quote:
en je vergelijking klopt niet.
Waarom niet?
  zaterdag 22 februari 2003 @ 00:18:24 #19
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8641718
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 00:15 schreef Meneer_Aart het volgende:
Dat zouden ze helemaal niet. Ze zouden het toejuichen dat die Amerikaanse nazi's aangevallen worden. De burgerslachtoffers van het WTC waren immers ook maar collateral damage.
Bron?
  † In Memoriam † zaterdag 22 februari 2003 @ 00:18:39 #20
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_8641727
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 00:12 schreef lawsuit het volgende:

[..]

Wat een non-argument!

Volg jij helemaal geen nieuws?
Het Regime van Saddam gebruikt die "Human shields" als propaganda in de zin van: "Zie je wel, zelfs westerlingen zijn tegen oorlog".

En ze (human shields) en zelfs de Miss Duitsland doet er nix tegen.

Weten ze nu echt niet wat er speelt of zijn ze werkelijk zo anti-amerika dat ze de misdaden van Saddam niet meer zien?

Lost case
pi_8641729
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 00:18 schreef Farzin het volgende:

[..]

Bron?

pi_8641736
046
Dank aan Yeahinho
  zaterdag 22 februari 2003 @ 00:19:27 #23
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8641742
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 00:17 schreef lawsuit het volgende:
Farzin, jij begrijpt mij niet, ik vraag me af waarom die mensen dat doen terwijl zij weten dat ze als pro-saddam propaganda gebruikt gaan worden, Saddam is op zijn minst een seriemoordenaar, waarom lenen zei zich daarvoor?
Over serie- en massamoordenaars gesproken, hoeveel onschuldige burgers zijn er wel niet in Afghanistan omgekomen? Hoeveel onschuldige burgers zijn er niet omgekomen door Pinochet en Soeharto, die steun kregen van Amerika?
  zaterdag 22 februari 2003 @ 00:19:31 #24
39568 _MaximuS_
Maximus Timius Meridius
pi_8641743
quote:

[..]

Waar slaat dit op?
Neem GreenPeace... het tweede deel van het woord zegt het toch al...
En zo zijn er genoeg anderen die alleen maar protesteren tegen een oorlog!
natuurlijk is er een kleine groep die anti-amerika is, maar de overgrote meerderheid die tegen de oorlog is, is ook echt tegen de oorlog en niet tegen Amerika!
  zaterdag 22 februari 2003 @ 00:19:55 #25
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8641749
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 00:18 schreef Meneer_Aart het volgende:

Met andere woorden: ik heb geen bron die dat bewijst...?
  † In Memoriam † zaterdag 22 februari 2003 @ 00:20:53 #26
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_8641768
quote:

[..]

Vreemde kijk heb jij op pacifisten.
  zaterdag 22 februari 2003 @ 00:21:35 #27
25473 lawsuit
Mononoke hime
pi_8641787
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 00:17 schreef Farzin het volgende:

[..]

Wat een dooddoener, jij weet niet wat de motieven van die vredesactivisten zijn, dus jij mag er ook niet over oordelen.

Maar anti-oorlog mag toch nooit pro-Dictator worden of ben je het daar niet mee eens?

Ik ben ook anti-oorlog, maar tegen een Diktator zoals saddam wil ik zelfs wel in de frontlinie strijden, het maakt niet uit voor welk land.

pi_8641794
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 00:18 schreef Farzin het volgende:

[..]

Hoe?
[..]

Waarom niet?

Hoe:
Je zorgt ervoor dat misschien bepaalde wapens niet ingezet worden die misschien wel handig zijn om de oorlog sneller te laten verlopen, en dus help je de ander die in het nadeel zouden zijn als die wapens gebruik zouden worden.

Waarom niet?:
De VS gaat niet zulk soort wapens gebruiken.

[Dit bericht is gewijzigd door NightH4wk op 22-02-2003 00:22]

zaterdag 22 februari 2003 @ 00:21:57 #29
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8641795
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 00:20 schreef NorthernStar het volgende:
Daar heeft hij weleens vaker last van.
  zaterdag 22 februari 2003 @ 00:23:23 #30
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8641823
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 00:21 schreef lawsuit het volgende:
Maar anti-oorlog mag toch nooit pro-Dictator worden of ben je het daar niet mee eens?
Ben ik het mee eens.
quote:
Ik ben ook anti-oorlog, maar tegen een Diktator zoals saddam wil ik zelfs wel in de frontlinie strijden, het maakt niet uit voor welk land.
De risico's zijn te groot, en je weet maar nooit wat er daarna zal gebeuren. Wat voor een regering wordt er door Amerika in Irak geïnstalleerd? Een nieuwe dictatuur, waarschijnlijk. De Iraakse oppositie heeft al verklaard dat Amerikaanse oliemaatschappijen 'als teken van dank' na de oorlog de olievelden toegewezen zullen krijgen. En dat zal anders kunnen uitpakken als de Irakezen hun eigen leiders mogen kiezen.
  zaterdag 22 februari 2003 @ 00:23:40 #31
25473 lawsuit
Mononoke hime
pi_8641829
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 00:19 schreef Farzin het volgende:

[..]

Over serie- en massamoordenaars gesproken, hoeveel onschuldige burgers zijn er wel niet in Afghanistan omgekomen? Hoeveel onschuldige burgers zijn er niet omgekomen door Pinochet en Soeharto, die steun kregen van Amerika?

Maar Farzin, zelfs als een seriemoordenaar een andere seriemoordenaa om zeep helpt, vindt jij dat nog steeds geen goede daad dan?
  zaterdag 22 februari 2003 @ 00:24:48 #32
39568 _MaximuS_
Maximus Timius Meridius
pi_8641853
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 00:23 schreef lawsuit het volgende:

[..]

Maar Farzin, zelfs als een seriemoordenaar een andere seriemoordenaa om zeep helpt, vindt jij dat nog steeds geen goede daad dan?

Als hij ALLEEN de andere seriemoordenaar af zou maken misschien wel jah....
...maar dat gebeurt dus niet!
  zaterdag 22 februari 2003 @ 00:25:33 #33
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8641871
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 00:21 schreef NightH4wk het volgende:
Hoe:
Je zorgt ervoor dat misschien bepaalde wapens niet ingezet worden die misschien wel handig zijn om de oorlog sneller te laten verlopen, en dus help je de ander die in het nadeel zouden zijn als die wapens gebruik zouden worden.
Amerika heeft in de jaren 80 veel massavernietigingswapens geleverd aan Irak. Deze zijn nooit door Irak ingezet tegen een pro-Amerikaans land. Ook niet in de jaren 90, ook niet tijdens de Golfoorlog. Dus waarom zou dat nu wel gebeuren? Er is een kans dat er massavernietigingswapens worden ingezet door Irak, en dat is als er niets meer te redden valt.
quote:
Waarom niet?:
De VS gaat niet zulk soort wapens gebruiken.
Dat neemt niet weg dat niet tegen automatisch voor is.
  † In Memoriam † zaterdag 22 februari 2003 @ 00:25:53 #34
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_8641874
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 00:23 schreef lawsuit het volgende:

[..]

Wat denk jezelf als in het proces een zooi onschuldige mensen mee om zeep worden geholpen en nog eens een hoop op de vlucht moeten, hun familieleden kwijtraken en voor het leven beschadigd worden...

etc..

[Dit bericht is gewijzigd door NorthernStar op 22-02-2003 00:26]

zaterdag 22 februari 2003 @ 00:26:01 #35
8369 speknek
Another day another slay
pi_8641878
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 00:20 schreef NorthernStar het volgende:
Het zijn geen pacifisten maar fellow travellers. Je had ze al ten tijde van de koude oorlog, mensen die zo tegen het Amerikaanse kapitalisme waren dat ze de minpunten van de communistische Sovjet-Unie niet meer zagen en in tegenstelling tot de gigantische vluchtelingenstroom juist daar naartoe trokken.
Verreweg de meesten kwamen heel vrolijk om in Siberische strafkampen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 22 februari 2003 @ 00:26:06 #36
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8641880
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 00:24 schreef _MaximuS_ het volgende:
Als hij ALLEEN de andere seriemoordenaar af zou maken misschien wel jah....
...maar dat gebeurt dus niet!
Precies.
pi_8641923
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 00:26 schreef speknek het volgende:

[..]

Het zijn geen pacifisten maar fellow travellers. Je had ze al ten tijde van de koude oorlog, mensen die zo tegen het Amerikaanse kapitalisme waren dat ze de minpunten van de communistische Sovjet-Unie niet meer zagen en in tegenstelling tot de gigantische vluchtelingenstroom juist daar naartoe trokken.

Precies. Of die mensen die vroeger betoogden in Amsterdam voor het communisme en tegen de kapitalistische maatschappij. Totdat een liberale mevrouw ze kwam vertellen dat die mensen in hun verafgode Sovjet Unie doodgeschoten zouden worden als ze zouden willen betogen. Ik zie Farzin al staan tussen die dichtgetikte massa.
  † In Memoriam † zaterdag 22 februari 2003 @ 00:28:21 #38
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_8641926
quote:

[..]

Misschien wel, die zullen er ongetwijfeld tussen zitten. Net zoals je mensen hebben die die hard pro-Yank zijn en blind achter de propaganda aanlopen.
  zaterdag 22 februari 2003 @ 00:28:34 #39
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8641931
quote:
Bron?
  zaterdag 22 februari 2003 @ 00:28:50 #40
25473 lawsuit
Mononoke hime
pi_8641936
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 00:23 schreef Farzin het volgende:

[..]

Ben ik het mee eens.
[..]

De risico's zijn te groot, en je weet maar nooit wat er daarna zal gebeuren. Wat voor een regering wordt er door Amerika in Irak geïnstalleerd? Een nieuwe dictatuur, waarschijnlijk. De Iraakse oppositie heeft al verklaard dat Amerikaanse oliemaatschappijen 'als teken van dank' na de oorlog de olievelden toegewezen zullen krijgen. En dat zal anders kunnen uitpakken als de Irakezen hun eigen leiders mogen kiezen.

Ok, meegaand in jouw olie theorie, denk je werkelijk dat de bevolking van Irak nog steeds zo onderdrukt wordt?

Alles heeft zijn prijs, ik weet zeker dat als wij olie hadden gehad in wo2 en Amerika daarom de strijd tegen hitler aanging dat we nog steeds dankbaar waren voor de bevrijding.

pi_8641952
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 00:28 schreef Farzin het volgende:

[..]

Bron?

Algemene ontwikkeling heet dat. Met dat autistische gezeur van je om 'bron? bron?'
  zaterdag 22 februari 2003 @ 00:31:41 #42
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8641991
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 00:28 schreef lawsuit het volgende:
Ok, meegaand in jouw olie theorie, denk je werkelijk dat de bevolking van Irak nog steeds zo onderdrukt wordt?
quote:
Alles heeft zijn prijs, ik weet zeker dat als wij olie hadden gehad in wo2 en Amerika daarom de strijd tegen hitler aanging dat we nog steeds dankbaar waren voor de bevrijding.
Als je even doordenkt, dan zul je weten dat Amerika Hitler in het kwadraat had geïnstalleerd in Nederland, als het om de olie ging. Want een democratisch gekozen regering zou weleens kunnen weigeren olie aan Amerika te leveren. En daar gaat het ze om.

Denk je nou echt dat Amerika de keuze van het Iraakse volk gaat respecteren? Stel dat de Irakezen een tweede Saddam kiezen? Wat verwacht je dan?

zaterdag 22 februari 2003 @ 00:31:55 #43
8369 speknek
Another day another slay
pi_8641995
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 00:28 schreef NorthernStar het volgende:
Misschien wel, die zullen er ongetwijfeld tussen zitten. Net zoals je mensen hebben die die hard pro-Yank zijn en blind achter de propaganda aanlopen.
Uiteraard, maar daar is volgens mij geen speciale term voor. Dus of die groep is minimaal of psychologisch oninteressant. En daar gaat het in dit topic ook niet over.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 22 februari 2003 @ 00:32:43 #44
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8642010
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 00:29 schreef Meneer_Aart het volgende:
Algemene ontwikkeling heet dat. Met dat autistische gezeur van je om 'bron? bron?'
Vallen extreemrechtse teksten tegenwoordig dan onder 'algemene ontwikkeling'?

Bovendien moet je je beweringen kunnen bewijzen, in dit geval met een bron. Het heeft niets met algemene ontwikkeling te maken, blijkbaar heb je geen bron en probeer je een antwoord te ontwijken.

zaterdag 22 februari 2003 @ 00:32:57 #45
8369 speknek
Another day another slay
pi_8642015
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 00:28 schreef Farzin het volgende:
Bron?
Bron?
pi_8642042
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 00:32 schreef Farzin het volgende:

[..]

Vallen extreemrechtse teksten tegenwoordig dan onder 'algemene ontwikkeling'?

Schrijven speknek of ik extreemrechtse teksten?
quote:
Bovendien moet je je beweringen kunnen bewijzen, in dit geval met een bron. Het heeft niets met algemene ontwikkeling te maken, blijkbaar heb je geen bron en probeer je een antwoord te ontwijken.
Bron?
  zaterdag 22 februari 2003 @ 00:35:15 #47
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8642057
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 00:34 schreef Meneer_Aart het volgende:
Nee, maar ik meen zoiets op een extreemrechtse website te hebben gelezen, alleen had hij het niet over vredesdemonstranten, maar over 'politiek correcte figuren'.
pi_8642078
quote:

[..]

Harry Mulisch>>>Cuba.
  zaterdag 22 februari 2003 @ 00:37:33 #49
8369 speknek
Another day another slay
pi_8642097
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 00:35 schreef Farzin het volgende:
Nee, maar ik meen zoiets op een extreemrechtse website te hebben gelezen, alleen had hij het niet over vredesdemonstranten, maar over 'politiek correcte figuren'.
Bron?
  zaterdag 22 februari 2003 @ 00:38:34 #50
39568 _MaximuS_
Maximus Timius Meridius
pi_8642112
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 00:34 schreef Meneer_Aart het volgende:

[..]

[..]

Bron?

http://ict.aps.nl/octopus/verwerken/validiteit.htm
  zaterdag 22 februari 2003 @ 00:39:08 #51
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8642122
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 00:37 schreef speknek het volgende:
Bron?
http://www.democrates.net/communisme.htm
  zaterdag 22 februari 2003 @ 00:39:12 #52
45073 OK_DAN
Opgezoute Mening
pi_8642124
Hé bron.

Het Politiek Correcte Denken verlangt dat je ten allen tijden de slachtoffers van het Kapitaal (Amerika) beschermt, de slachtoffers zijn heilig.

All the money in the fucking world couldn't buy me one second of trust or one ounce of faith in anything you're about. Fuck you all.
  zaterdag 22 februari 2003 @ 00:41:48 #53
8369 speknek
Another day another slay
pi_8642165
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 00:38 schreef _MaximuS_ het volgende:
http://ict.aps.nl/octopus/verwerken/validiteit.htm
Ach kom op, het begrip 'fellow traveller' hoort wel degelijk bij de algemene opvoeding, iedereen die wel eens de krant openslaat op de opinie pagina kent het. En zo niet typ je het even in bij google.

Het is net zoiets als zeggen 'de slag bij nieuwpoort was in 1600'
Waarna de volgende reageert met 'bron?' 'ik heb zoiets wel eens gelezen op een extreem-rechtse site..'. Moeten wij dat serieus nemen?

zaterdag 22 februari 2003 @ 00:42:42 #54
25473 lawsuit
Mononoke hime
pi_8642180
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 00:31 schreef Farzin het volgende:

[..]

[..]

Als je even doordenkt, dan zul je weten dat Amerika Hitler in het kwadraat had geïnstalleerd in Nederland, als het om de olie ging. Want een democratisch gekozen regering zou weleens kunnen weigeren olie aan Amerika te leveren. En daar gaat het ze om.

Denk je nou echt dat Amerika de keuze van het Iraakse volk gaat respecteren? Stel dat de Irakezen een tweede Saddam kiezen? Wat verwacht je dan?

Jezus Farzin, geloof je dat echt? Amerika verschilt helemaal niet zoveel van ons als je denkt hoor.

In WO1 offerden ze miljoenen militairen op voor onze vrijheid, in WO2 deden ze dit weer, zonder enig gewin, maar vanwege verbondenheid.

Er is nog steeds weinig verschil tussen ons en Amerika, maar hun Durfen zaken aan te pakken, en op de balkan is gebleken dat wij dat niet durfen.

Moeten we nu werkelijk een diktator zijn gang laten gaan?
We zouden juist alle diktators in deze wereld moeten verjagen!

zaterdag 22 februari 2003 @ 00:43:15 #55
8369 speknek
Another day another slay
pi_8642188
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 00:39 schreef Farzin het volgende:
http://www.democrates.net/communisme.htm
www.dictionary.com

fellow traveller

n 1: a communist sympathizer (but not a member of the Communist Party)

zaterdag 22 februari 2003 @ 00:44:26 #56
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8642209
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 00:41 schreef speknek het volgende:
Ach kom op, het begrip 'fellow traveller' hoort wel degelijk bij de algemene opvoeding, iedereen die wel eens de krant openslaat op de opinie pagina kent het. En zo niet typ je het even in bij google.
Dat was dan ook niet de vraag.
quote:
10. het vertekenen van een standpunt:
en het vertekende standpunt dan bestrijden;
Jij beweert dat die mensen 'fellow travellers' zijn. Daarvoor wil ik graag een bron.
  zaterdag 22 februari 2003 @ 00:46:51 #57
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8642247
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 00:42 schreef lawsuit het volgende:
Jezus Farzin, geloof je dat echt? Amerika verschilt helemaal niet zoveel van ons als je denkt hoor.
Heel erg veel. Bush had immers niet de meerderheid van de stemmen, en als de stemmen op de juiste manier waren geteld, was Al Gore president geworden.
quote:
In WO1 offerden ze miljoenen militairen op voor onze vrijheid,
Voor onze vrijheid?
Was Nederland dan betrokken bij WO I?

Bovendien raakte Amerika betrokken bij de oorlog omdat Duitsland Amerikaanse schepen torpedeerde, dat heeft echt niets te maken met "opofferen voor onze vrijheid".

quote:
in WO2 deden ze dit weer, zonder enig gewin, maar vanwege verbondenheid.
Sure, waarom hadden ze tot december 1941 dan niets gedaan? Blijkbaar ging het ze helemaal niet om 'onze vrijheid'.
quote:
Mee eens. Maar niet door zijn volk uit te moorden.
  zaterdag 22 februari 2003 @ 00:49:21 #58
8369 speknek
Another day another slay
pi_8642282
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 00:44 schreef Farzin het volgende:
Jij beweert dat die mensen 'fellow travellers' zijn. Daarvoor wil ik graag een bron.
Sorry mijn deductief vermogen is ontoereikend om uit een enkelvoudig woord een causale implicatie af te leiden.

Nee ik heb geen CAT scan bij de hand om m'n bejegeningen te toetsen, maar de vergelijking gaat op alle punten op dus ik heb ook heel geen reden iets anders aan te nemen.

pi_8642314
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 00:46 schreef Farzin het volgende:

[..]

Heel erg veel. Bush had immers niet de meerderheid van de stemmen, en als de stemmen op de juiste manier waren geteld, was Al Gore president geworden.
[..]

Ja, en?
quote:
Volgens mij is dat ook niet de bedoeling of denk je van wel? En waarom dan????
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 22 februari 2003 @ 00:51:45 #60
25473 lawsuit
Mononoke hime
pi_8642317
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 00:46 schreef Farzin het volgende:

[..]

[..]

Voor onze vrijheid?

Bovendien raakte Amerika betrokken bij de oorlog omdat Duitsland Amerikaanse schepen torpedeerde, dat heeft echt niets te maken met "opofferen voor onze vrijheid".
[..]

Sure, waarom hadden ze tot december 1941 dan niets gedaan? Blijkbaar ging het ze helemaal niet om 'onze vrijheid'.
[..]

Meen je dit nu serieus?
Denk je nu echt dat Amerika nix voor ons heeft gedaan?
Amerika bestaat uit Europeanen hoor, we hebben een lotsverbondenheid.

Amerika gaat heus geen burgers uitmoorden om Saddam te verdrijven.

Dit is nu precies wat ik met dit topic bedoel, ben je nu echt zo verblindt door je anti-Amerikanisme dat je Saddam prefereerd?

zaterdag 22 februari 2003 @ 00:52:01 #61
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8642321
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 00:49 schreef speknek het volgende:
maar de vergelijking gaat op alle punten op
Vertel...
  zaterdag 22 februari 2003 @ 00:53:34 #62
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8642346
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 00:51 schreef Montagui het volgende:
Ja, en?
Dus kun je het nauwelijks meer een pure democratie noemen. Bovendien worden burgerrechten ingeperkt door de regering-Bush, als je kritiek uit op Bush word je op een 'zwarte lijst' gezet.
quote:
Volgens mij is dat ook niet de bedoeling of denk je van wel? En waarom dan????
Omdat je Irak gaat bombarderen, terwijl Saddam Hoessein gezellig met zijn dubbelgangers in een bunker zit. Wie wordt er dan als eerste geraakt?
  zaterdag 22 februari 2003 @ 00:56:00 #63
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8642377
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 00:51 schreef lawsuit het volgende:
Meen je dit nu serieus?
Denk je nu echt dat Amerika nix voor ons heeft gedaan?
Indirect misschien, maar op geen moment hebben ze voor onze vrijheid gestreden. Chilenen en Indonesiërs kunnen hierover meepraten.
quote:
Amerika bestaat uit Europeanen hoor, we hebben een lotsverbondenheid.
Ja, dus?
quote:
Amerika gaat heus geen burgers uitmoorden om Saddam te verdrijven.
Nee, dat zeiden ze over Afghanistan ook.
quote:
Dit is nu precies wat ik met dit topic bedoel, ben je nu echt zo verblindt door je anti-Amerikanisme dat je Saddam prefereerd?
Je verdraait mijn standpunt. Allereerst ben ik niet anti-Amerikaans, dat is een goedkoop 'argument' om de discussie dood te slaan. Niet iedereen die het niet eens is met Bush is anti-Amerikaans. Bovendien zeg jij dat ik "Saddam prefereer", wat geenszins het geval is. Ik vertrouw alleen zeker niet op Amerika, aangezien zij de meest wrede dictators hebben gesteund, dus waarom nu niet?
  zaterdag 22 februari 2003 @ 00:58:34 #64
8369 speknek
Another day another slay
pi_8642412
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 00:53 schreef Farzin het volgende:
Dus kun je het nauwelijks meer een pure democratie noemen
Inderdaad. Frankrijk en Duitsland zijn derhalve ook geen pure democratieën. Bij ons is het helemaal mooi, want de minister-president wordt met nul stemmen van de Nederlanders gekozen en ons staatshoofd mag niet eens over gedebatteerd worden!!
  zaterdag 22 februari 2003 @ 01:00:47 #65
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8642438
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 00:58 schreef speknek het volgende:
Inderdaad. Frankrijk en Duitsland zijn derhalve ook geen pure democratieën. Bij ons is het helemaal mooi, want de minister-president wordt met nul stemmen van de Nederlanders gekozen en ons staatshoofd mag niet eens over gedebatteerd worden!!
Het kan inderdaad veel en veel beter. De Kamer moet zich onafhankelijk opstellen tegenover het kabinet. Maar Nederland is veel democratischer en vrijer dan Amerika.
  zaterdag 22 februari 2003 @ 01:00:58 #66
25473 lawsuit
Mononoke hime
pi_8642441
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 00:56 schreef Farzin het volgende:

[..]

Indirect misschien, maar op geen moment hebben ze voor onze vrijheid gestreden. Chilenen en Indonesiërs kunnen hierover meepraten.
[..]

Ja, dus?
[..]

Nee, dat zeiden ze over Afghanistan ook.
[..]

Je verdraait mijn standpunt. Allereerst ben ik niet anti-Amerikaans, dat is een goedkoop 'argument' om de discussie dood te slaan. Niet iedereen die het niet eens is met Bush is anti-Amerikaans. Bovendien zeg jij dat ik "Saddam prefereer", wat geenszins het geval is. Ik vertrouw alleen zeker niet op Amerika, aangezien zij de meest wrede dictators hebben gesteund, dus waarom nu niet?

De tijd dat Amerika dictators steunden is allang voorbij, dat was tijdens de koude oorlog, duidelijk een tijd waar jij niks vanaf weet.

Amerika heeft nog nooit een oorlog gevoerd om te onderdrukken en dat zullen ze ook nooit doen.

Er is nix slechts aan een oorlog om een dictator te verdrijven.

zaterdag 22 februari 2003 @ 01:01:51 #67
8369 speknek
Another day another slay
pi_8642449
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 00:52 schreef Farzin het volgende:
Vertel...
Mensen die zich afkeren van traditionele bondgenoten en vrije landen en als protest naar het land van de gezworen vijand gaan om die diensten te verlenen. Blijkbaar blind voor de despotische dictatuur die ze zo omarmen.
  zaterdag 22 februari 2003 @ 01:06:14 #68
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8642518
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 01:00 schreef lawsuit het volgende:
De tijd dat Amerika dictators steunden is allang voorbij, dat was tijdens de koude oorlog, duidelijk een tijd waar jij niks vanaf weet.
Wat te denken van Musharraf, in Pakistan? Of van het Saudische koningshuis? Die knuffeldictators kunnen nog altijd rekenen op Amerikaanse steun.
quote:
Amerika heeft nog nooit een oorlog gevoerd om te onderdrukken en dat zullen ze ook nooit doen.
Het begint met een V en het eindigt op ietnam.
quote:
Er is nix slechts aan een oorlog om een dictator te verdrijven.
Oorlog is niet de juiste methode om dictators te verdrijven. Democratische hervormingen komen allereerst vanuit het land zelf, een democratie kan niet door een ander land worden opgelegd, tenzij de bevolking van een land erg gezagstrouw is, bijvoorbeeld de Chinezen. Ten tweede moeten mensen die voor de oorlog zijn eens niet zo wisselen van standpunt. Als ze de discussie dreigen te verliezen, beginnen ze te strooien met een ander argument. Voorbeeld: het gaat over massavernietigingswapens, het blijkt dat Blix en El-Baradei niets gevonden hebben, en vinden dat Irak goed meewerkt, dan moet Saddam Hoessein opeens weg omdat hij de mensenrechten schendt. Zoals zoveel andere dictators, en de mensen die voor de oorlog zijn steunen de grootste steuner van dictators op deze aarde, en dat is Amerika. Ten derde weet je niet wat er na de oorlog met Irak gaat gebeuren. Amerika voert waarschijnlijk een oorlog om haar oliebelangen veilig te stellen, dan zal het land echt niet blij zijn als er een anti-Amerikaanse regering wordt gekozen, die weigert de Amerikanen hun olie te geven.
  zaterdag 22 februari 2003 @ 01:07:20 #69
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8642535
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 01:01 schreef speknek het volgende:
Mensen die zich afkeren van traditionele bondgenoten en vrije landen en als protest naar het land van de gezworen vijand gaan om die diensten te verlenen. Blijkbaar blind voor de despotische dictatuur die ze zo omarmen.
Ik dacht toch echt dat die levende schilden hadden gezegd dat ze zich zowel verzetten tegen Amerika als tegen Saddam Hoessein. Ze gaan alleen maar in kwetsbare burgergebouwen zitten, om te voorkomen dat deze worden gebombardeerd door Amerika.
pi_8642726
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 00:53 schreef Farzin het volgende:

[..]

Dus kun je het nauwelijks meer een pure democratie noemen. Bovendien worden burgerrechten ingeperkt door de regering-Bush, als je kritiek uit op Bush word je op een 'zwarte lijst' gezet.
[..]

ALTIJD nog te prefereren boven Saddam. En zolang het minste kwaad de overhand heeft t.o.v. het ergste kwaad m.i. no problem. Laten we eerst het ergste kwaad aanpakken, daarna kan dan het mindere kwaad aangepakt worden.
quote:
Omdat je Irak gaat bombarderen, terwijl Saddam Hoessein gezellig met zijn dubbelgangers in een bunker zit. Wie wordt er dan als eerste geraakt?
Denk niet dat het zo 'random' er aan toe zal gaan. Amerika weet heus wel dat ze dat niet kunnen maken.
  zaterdag 22 februari 2003 @ 01:23:02 #71
8369 speknek
Another day another slay
pi_8642755
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 01:07 schreef Farzin het volgende:
Ik dacht toch echt dat die levende schilden hadden gezegd dat ze zich zowel verzetten tegen Amerika als tegen Saddam Hoessein. Ze gaan alleen maar in kwetsbare burgergebouwen zitten, om te voorkomen dat deze worden gebombardeerd door Amerika.
Origineel keurde de fellow traveller het Sovjet bewind ook af. Maar in the end steun je het wel.
  zaterdag 22 februari 2003 @ 01:25:08 #72
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8642784
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 01:20 schreef Montagui het volgende:
ALTIJD nog te prefereren boven Saddam. En zolang het minste kwaad de overhand heeft t.o.v. het ergste kwaad m.i. no problem. Laten we eerst het ergste kwaad aanpakken, daarna kan dan het mindere kwaad aangepakt worden.
Allereerst ben ik het oneens met jouw idee dat Saddam Hoessein een groter kwaad is dan Amerika. Saddam Hoessein mag dan een gevaar zijn voor zijn buurlanden, Amerika is een gevaar voor de wereld. Eerst kwam dat land met de invasiewet, Amerika wil een 'bondgenoot' binnenvallen en platbranden als er ooit een Amerikaan wordt gevangengezet door het Strafhof. Dat is een groter gevaar dan een Saddam Hoessein die gegijzeld wordt door wapeninspecteurs.
quote:
Denk niet dat het zo 'random' er aan toe zal gaan. Amerika weet heus wel dat ze dat niet kunnen maken.
Dat is geen argument.
  zaterdag 22 februari 2003 @ 01:25:45 #73
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8642791
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 01:23 schreef speknek het volgende:
Origineel keurde de fellow traveller het Sovjet bewind ook af. Maar in the end steun je het wel.
Denk je?
  zaterdag 22 februari 2003 @ 01:27:30 #74
25473 lawsuit
Mononoke hime
pi_8642829
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 01:06 schreef Farzin het volgende:

[..]

Wat te denken van Musharraf, in Pakistan? Of van het Saudische koningshuis? Die knuffeldictators kunnen nog altijd rekenen op Amerikaanse steun.
[..]

Het begint met een V en het eindigt op ietnam.
[..]

Oorlog is niet de juiste methode om dictators te verdrijven. Democratische hervormingen komen allereerst vanuit het land zelf, een democratie kan niet door een ander land worden opgelegd, tenzij de bevolking van een land erg gezagstrouw is, bijvoorbeeld de Chinezen. Ten tweede moeten mensen die voor de oorlog zijn eens niet zo wisselen van standpunt. Als ze de discussie dreigen te verliezen, beginnen ze te strooien met een ander argument. Voorbeeld: het gaat over massavernietigingswapens, het blijkt dat Blix en El-Baradei niets gevonden hebben, en vinden dat Irak goed meewerkt, dan moet Saddam Hoessein opeens weg omdat hij de mensenrechten schendt. Zoals zoveel andere dictators, en de mensen die voor de oorlog zijn steunen de grootste steuner van dictators op deze aarde, en dat is Amerika. Ten derde weet je niet wat er na de oorlog met Irak gaat gebeuren. Amerika voert waarschijnlijk een oorlog om haar oliebelangen veilig te stellen, dan zal het land echt niet blij zijn als er een anti-Amerikaanse regering wordt gekozen, die weigert de Amerikanen hun olie te geven.

Vietnam was geen oorlog ter onderdrukking, een beetje raar als je samen met een land vecht tegen een gezamelijke vijand als het je te doen is om onderdrukking nietwaar?

Wat Pakistan betreft, als je daar een democratie uitroept stemmen ze nog steeds op Musharraf, er is daar een koude oorlog gaande of is dat je niet op gevallen?

Oorlog is juist wel de juiste manier om dictators te bestrijden, omdat jer er gelijk de voorstanders mee uitschakelt.
Noem me maar naief, maar ik denk dat Amerika nooit een land aanvalt die desondanks zijn anti-Amerikanisme democratisch is, of tegen terrosissme.

zaterdag 22 februari 2003 @ 01:31:50 #75
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8642895
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 01:27 schreef lawsuit het volgende:
Vietnam was geen oorlog ter onderdrukking, een beetje raar als je samen met een land vecht tegen een gezamelijke vijand als het je te doen is om onderdrukking nietwaar?
quote:
De twee partijen kwamen overeen Vietnam tijdelijk in tweëen te delen en in 1956 vrije verkiezingen te houden. De Amerikanen installeerden een Veramerikaniseerde Vietnamees genaamd Ngo Dinh Diem in Zuid-Vietnam, maar de Vietnamezen accepteerden hem niet. Toen de Amerikanen daarna weigerden de verkiezingen in 1956 te laten doorgaan, begonnen Vietminh guerilla's uit het Zuiden (genaamd Vietcong) openlijk te rebelleren.

Lees verder: Link

quote:
Wat Pakistan betreft, als je daar een democratie uitroept stemmen ze nog steeds op Musharraf, er is daar een koude oorlog gaande of is dat je niet op gevallen?
Wat is je bron?
quote:
Oorlog is juist wel de juiste manier om dictators te bestrijden, omdat jer er gelijk de voorstanders mee uitschakelt.
Jij denkt dat je 'even' de één miljoen aanhangers van Saddam Hoesseins partij uitschakelt?
quote:
Noem me maar naief, maar ik denk dat Amerika nooit een land aanvalt die desondanks zijn anti-Amerikanisme democratisch is, of tegen terrosissme.
Venezuela dan? Vorig jaar werd Chàvez afgezet, met steun van Amerika. En dat terwijl het een democratische antiterroristische president was. Gelukkig kwam hij weer terug, en is Carmona (coupleider) aangehouden.
  zaterdag 22 februari 2003 @ 01:32:07 #76
25473 lawsuit
Mononoke hime
pi_8642900
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 01:25 schreef Farzin het volgende:

[..]

Allereerst ben ik het oneens met jouw idee dat Saddam Hoessein een groter kwaad is dan Amerika. Saddam Hoessein mag dan een gevaar zijn voor zijn buurlanden, Amerika is een gevaar voor de wereld. Eerst kwam dat land met de invasiewet, Amerika wil een 'bondgenoot' binnenvallen en platbranden als er ooit een Amerikaan wordt gevangengezet door het Strafhof. Dat is een groter gevaar dan een Saddam Hoessein die gegijzeld wordt door wapeninspecteurs.
[..]

Dat is geen argument.

Kijk, en daar geef je het uiteindelijk toe, pro saddam.

Je bekritiseerd Amerika, maar wie wordt daar gefolterd? Wie wordt daar vermoord omdat hij het niet met de regerende eens is?

Is zelfs een Amerikaanse dan niet beter dan een Saddam regime?

pi_8642920
quote:

[..]

[..]

Dat is geen argument.

Effe voor de duidelijkheid. Ik mag die hele attitude van Amerika ook niet! Maar op dit moment zitten we wel met een grotere onzekerheid dan Amerika, het terrorisme! Laten we effe utopish reageren. Wat dat betreft ben ik er voor om eerst het terrorisme de wereld uit te helpen en reken maar dat als Amerika dan nog zo bezig blijft dat Belgie, Frankrijk en Duitsland veel meer steun gaan krijgen!

Maar ja, zolang als er fundamentalisme is zal je het terrorisme niet snel de wereld uit krijgen.

zaterdag 22 februari 2003 @ 01:34:34 #78
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8642926
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 01:32 schreef lawsuit het volgende:
Kijk, en daar geef je het uiteindelijk toe, pro saddam.
Ik ga morgen wel in op de posts in dit topic, dit soort opmerkingen zorgen er echt voor dat ik er geen zin meer an heb.
  zaterdag 22 februari 2003 @ 01:38:10 #79
25473 lawsuit
Mononoke hime
pi_8642974
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 01:31 schreef Farzin het volgende:

[..]

[..]

[..]

Wat is je bron?
[..]

Jij denkt dat je 'even' de één miljoen aanhangers van Saddam Hoesseins partij uitschakelt?
[..]

Venezuela dan? Vorig jaar werd Chàvez afgezet, met steun van Amerika. En dat terwijl het een democratische antiterroristische president was. Gelukkig kwam hij weer terug, en is Carmona (coupleider) aangehouden.

Vooruit, speciaal voor jou, op wiens verzoek was Amerika aanwezig in Vietnam, en probeerden ze niet zuid-Vietnam maximaal te steunen?

Pakistan: heb je enig id wat daar gaande is tussen india en pakistan en waarom?

Venezuala: Ik geef toe, Amerika probeerde hier het beleid te invloeden, maar ze hebben zich _niet_ bemoeid met de verkiezingen, en na de verkiezingen hebben ze er ook zich niet meer mee bemoeid.

zaterdag 22 februari 2003 @ 01:39:42 #80
25473 lawsuit
Mononoke hime
pi_8642989
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 01:34 schreef Farzin het volgende:

[..]

Ik ga morgen wel in op de posts in dit topic, dit soort opmerkingen zorgen er echt voor dat ik er geen zin meer an heb.

Ok, ik geef toe, een beetje flauw van mij.
  zaterdag 22 februari 2003 @ 09:47:31 #81
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_8644543
quote:

Ja maar ze laten zich wel misbruiken door de propaganda machiene van Saddam.
  zaterdag 22 februari 2003 @ 10:29:17 #82
8369 speknek
Another day another slay
pi_8644712
quote:
Denk je?
Ik wel ja.
  zaterdag 22 februari 2003 @ 12:18:04 #83
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_8646021
Hey Farzin,
quote:
De Iraakse oppositie heeft al verklaard dat Amerikaanse oliemaatschappijen 'als teken van dank' na de oorlog de olievelden toegewezen zullen krijgen.
Bron?
quote:
Bovendien worden burgerrechten ingeperkt door de regering-Bush, als je kritiek uit op Bush word je op een 'zwarte lijst' gezet.
Bron?
quote:
Eerst kwam dat land met de invasiewet, Amerika wil een 'bondgenoot' binnenvallen en platbranden als er ooit een Amerikaan wordt gevangengezet door het Strafhof.
En bij deze gaat het me vooral om het platbranden, waar staat dat?

En gaarne geen links naar frontpages van het CBS of de CIA ofzo, maar diepe links naar waar meteen bewijs staat van wat jij beweert.

Dank u.

En de opmerking 'autistisch gezeur' vind ik wel heel treffend

zaterdag 22 februari 2003 @ 15:29:03 #84
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8648509
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 12:18 schreef ExTec het volgende:
Bron?
quote:
Sinds de aanslagen op 11 september is het patriottisme aan de macht in Amerika. Zo erg houdt de Amerikaanse overheid vast aan de eigen opvattingen over goed en slecht, dat andere meningen niet meer geduld worden. De vrijheid van meningsuiting, vastgelegd in de grondwet van de vijftig staten, is officieel nog steeds een van de pijlers van de Verenigde Staten. Maar inmiddels is er een blacklist van journalisten en docenten die kritiek hebben op de politiek van Bush. (Zie ook het videofragment van Katrina vanden Heuvel, rechts op deze pagina)

Lynne Cheney, de vrouw van vice-president en minister van Defensie Dick Cheney, heeft zich niet bijster populair gemaakt in de onderwijswereld. Als voorzitter van de ACTA, een non-profitorganisatie voor alumni van universiteiten, heeft zij opdracht gegeven tot het schrijven van een rapport genaamd: Defending Civilization: How Our Universities Are Failing America And What Can Be Done About It.

Het rapport is geschreven als reactie op de aanslagen van 11 september vorig jaar. Lynne Cheney en het ACTA waren van mening dat in moeilijke tijden, waarin de waarden van Amerika onder vuur lagen, het belangrijk was de Amerikaanse geschiedenis tot een prominenter onderdeel van het hoger onderwijs te laten uitgroeien. Maar het rapport zelf rept niet over hoe dit doel kan worden bereikt. Sterker nog, in het schrijfsel worden slechts twee alineas gewijd aan de hoeveelheid Amerikaanse geschiedenis die een student moet doorlopen om een bul in ontvangst te mogen nemen.

Het rapport bestaat vooral uit een lange lijst met citaten van professoren, docenten en studenten van Amerikaanse universiteiten die zich kritisch hebben uitgelaten over de manier waarop de Amerikaanse regering heeft gereageerd op de aanslagen in New York en Washington. De citaten waren aanvankelijk met naam en toenaam van de spreker gepubliceerd, maar toen er een storm van kritiek opstak, werd het stuk verwijderd van de website van het ACTA, om een paar weken later herplaatst te worden. Ditmaal waren de namen vervangen door de functies van degenen van wie het citaat afkomstig is.

Er is niet veel voor nodig om op de lijst terecht te komen. Zo was een simpele constatering dat sommige volkeren Amerika ook als een terroristische staat beschouwen, genoeg om een professor van de universiteit van Washington op te nemen. En een student van de Brown University heeft zijn plekje op de zwarte lijst vergaard met de uitspraak: Its good for the government to know that there are people who want peace instead of bloodshed.

Een van de professoren die op de lijst staan, Hugh Gusterson van het Massachussets Institute of Technology, blies stoom af in een interview in de New York Times. Hij vergeleek de lijst van de ACTA met de vervolgingen van McCarthy in de jaren vijftig van de vorige eeuw. Mede hierdoor berichtten ook andere mainstream kranten over het rapport. Door de storm van kritiek die volgde lijkt de invloed van de zwarte lijst wat te zijn afgenomen. Of mensen veel hinder ondervinden van een plekje op de lijst van Lynne Cheney, is niet bekend.

Bron: Tegenlicht
quote:
En de opmerking 'autistisch gezeur' vind ik wel heel treffend
Waarom doe je het dan zelf?
pi_8648699
Wat is trouwens je bron dat Amerika een dictator gaat installeren? Dat schijnt nl. een prominent punt in je anti-Amerika hausse te zijn. 'Amerika gaat een dictator installeren!' Denk je nu werkelijk dat ze, terwijl de internationale gemeenschap er bovenop zit, een 2e Saddam maar dan pro-Amerikaans zullen installeren? Dan ben je echt wereldvreemd. Ik ben niet zo naief om te denken dat er na de omverwerping van Saddam geen riante oliecontracten afgesloten zullen worden, echter ik ben ervan overtuigd dat Amerikanen oprecht geloven in democratie en zeker niet (al was het alleen maar omdat ze dan echt alle krediet in de wereld zullen verliezen) ronduit een dictator zullen neerzetten. Deden ze niet in Afghanistan. Deden ze niet in Duitsland. Deden ze niet in Japan.
  zaterdag 22 februari 2003 @ 16:00:10 #86
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8648904
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 15:45 schreef Meneer_Aart het volgende:
Wat is trouwens je bron dat Amerika een dictator gaat installeren?
quote:

"My dear Colette, don't worry," said Tom Lantos, the California congressman, as he tried to calm MK Colette Avital of the Labor Party, who was visiting Capitol Hill last week as part of a delegation of the Peace Coalition. "You won't have any problem with Saddam," the Jewish congressman continued. "We'll be rid of the bastard soon enough. And in his place we'll install a pro-Western dictator, who will be good for us and for you."

Lantos explained to his guest from Israel that there's no lack of Iraqi opposition figures in exile, but until they learn how to run a state, "we'll be there." According to Lantos that interim period, with an American-sponsored dictator in power, should last between five to six years.

Avital says she asked how one can talk about a dictator in Iraq and at the same time demand "democratic reforms" in the territories as a precondition for renewing the peace process. Lantos said that democratization in the territories is just a general "road map." He reminded her that "the U.S. didn't turn into a democracy overnight." In any case, he promised her that after America gets rid of all the regimes of evil, it will go straight to Syria, "and tell young Assad that's what will happen to him if he doesn't stop supporting terrorism."

Bron: Ha'aretz
quote:
Dat schijnt nl. een prominent punt in je anti-Amerika hausse te zijn.
Anti-Amerika hausse? Ik had van jou niet verwacht dat je dit soort dooddoeners zou gebruiken. Mensen die het niet eens zijn met Bush uitmaken voor anti-Amerikaans...
quote:
Denk je nu werkelijk dat ze, terwijl de internationale gemeenschap er bovenop zit, een 2e Saddam maar dan pro-Amerikaans zullen installeren?
Zolang ze maar de aandacht kunnen afleiden van Irak, zal dat wel makkelijk zijn. Wist je nog dat Bush zei dat hij "Bin Laden dood of levend te pakken zou krijgen"? Als iemand na 11 september zou zeggen dat ze Bin Laden nòòit te pakken zouden krijgen, en dat ze zelfs een nieuwe oorlog zouden beginnen zouder die terrorist te pakken, dan was hij ook uitgemaakt voor wereldvreemd.
quote:
Ik ben niet zo naief om te denken dat er na de omverwerping van Saddam geen riante oliecontracten afgesloten zullen worden,
En wat als er een anti-Amerikaanse regering wordt gekozen, die alle Amerikanen het land uitzet, en weigert oliecontracten te sluiten met Amerika? Denk je dan dat Amerika de democratie zal respecteren?
quote:
echter ik ben ervan overtuigd dat Amerikanen oprecht geloven in democratie
Zeg dat maar tegen de mensen in Haïti, Nicaragua, Irak, Chili en Indonesië. Amerika, Bush, gelooft oprecht in de democratie. Hij vindt het zo 'zielig' voor de Irakezen dat ze worden onderdrukt hè, Aart?
quote:
(al was het alleen maar omdat ze dan echt alle krediet in de wereld zullen verliezen)
Kan... is ook een mogelijkheid. Maar dan komt er na vier jaar weer een staatsgreep, als er een anti-Amerikaanse regering wordt gekozen. Later wordt dan bekend dat die ook werd gesteund door de CIA...
quote:
Deden ze niet in Afghanistan.
Oh ja? Is Karzai dan democratisch gekozen? Er waren maar vier kandidaten, waarvan er drie onbekend waren. Bovendien mochten alleen stamhoofden stemmen. Dat noem ik niet democratisch.
quote:
Deden ze niet in Duitsland. Deden ze niet in Japan.
Zwak dat je voorbeelden uit 1945 gaat aanhalen? Dan zijn Chili en Indonesië dan wel wat recenter.
  zaterdag 22 februari 2003 @ 16:26:05 #87
8369 speknek
Another day another slay
pi_8649307
Amerika heeft geen oorlog gevoerd met Chili en Indonesië.
  zaterdag 22 februari 2003 @ 16:33:06 #88
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8649479
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 16:26 schreef speknek het volgende:
Amerika heeft geen oorlog gevoerd met Chili en Indonesië.
Nee, maar Amerika heeft er wel dictators geïnstalleerd...
pi_8649660
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 15:45 schreef Meneer_Aart het volgende:
Wat is trouwens je bron dat Amerika een dictator gaat installeren? Dat schijnt nl. een prominent punt in je anti-Amerika hausse te zijn. 'Amerika gaat een dictator installeren!'
quote:
Net als bij de oorlog tegen Afghanistan hebben de Amerikanen inmiddels een welgevallige vervanger voor Saddam op het oog. Onder een zestigtal hoge officieren die de laatste vijftien Irak zijn ontvlucht -zij mogen een nieuwe Besturende Raad gaan vormen over staat en leger- troffen zij Nezar al-Khazraji, het voormalige hoofd van de Irakese landmacht aan. Deze in Denemarken verblijvende generaal is niet de eerste de beste. Deense mensenrechtenorganisaties kwamen tot de verbijsterende constatering dat Nezar al Khazraji hoofd was van de Irakese landmacht in het jaar 1988 en in die hoedanigheid verantwoordelijk voor de uitvoering van de zogeheten Anfaal-operaties tegen de Koerdische bevolking. Deze operatie bestond uit een achttal afzonderlijke aanvallen met chemische wapens tegen de Koerdische bevolking. Een Deens actiecomité wil de generaal voor een rechtbank brengen om terecht te staan voor misdaden tegen de menselijkheid. Uitgerekend Nezar al Khazraji is de hoofdkandidaat om de Besturende Raad te gaan leiden. Uit de keuze voor oorlogsmisdadiger Khazraji blijkt zonder meer dat voor de Amerikanen het eigen belang in de regio voorop staat en niet het bevorderen van democratie of de naleving van mensenrechten.
bron
pi_8650579
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 16:00 schreef Farzin het volgende:

[..]

[..]

Bron: Ha'aretz

Je zult toch met iets meer moeten komen dan zo'n van *feiten* gespeend artikel...
quote:
Anti-Amerika hausse? Ik had van jou niet verwacht dat je dit soort dooddoeners zou gebruiken. Mensen die het niet eens zijn met Bush uitmaken voor anti-Amerikaans...
Ach, het gaat allemaal veel verder dan 'het niet eens zijn met het beleid van Bush'. Het is wél anti-Amerikanisme. Feiten maken niet uit, als het maar tegen Amerika is.
quote:
Zolang ze maar de aandacht kunnen afleiden van Irak, zal dat wel makkelijk zijn. Wist je nog dat Bush zei dat hij "Bin Laden dood of levend te pakken zou krijgen"? Als iemand na 11 september zou zeggen dat ze Bin Laden nòòit te pakken zouden krijgen, en dat ze zelfs een nieuwe oorlog zouden beginnen zouder die terrorist te pakken, dan was hij ook uitgemaakt voor wereldvreemd.
Hm, wat een kromme vergelijking. Wellicht wordt er een pro-Amerikaanse (overgangs)regering geinstalleerd, maar het is absurd om te veronderstellen dat er een dictator à la Saddam Hoessein geinstalleerd wordt. Je maakt jezelf echt ongeloofwaardig als je serieus meent dat zoiets zou gebeuren. Nogmaals: Amerika is niet alleen maar de dictatoriale imperialistische grootmacht waar jij ze voor houdt. Ondanks alles houden ze nog wel een béétje rekening met waarden als democratie.
quote:
En wat als er een anti-Amerikaanse regering wordt gekozen, die alle Amerikanen het land uitzet, en weigert oliecontracten te sluiten met Amerika? Denk je dan dat Amerika de democratie zal respecteren?
Je haalt er echt van alles bij en trekt de zaken weer eens in het extreme. Er worden niet gelijk verkiezingen gehouden, en dat kan ook helemaal niet. De Iraakse bevolking heeft geen enkele ervaring met democratie, denk je dat dat goed kan gaan? In het begin is het altijd aanpoten en niet volgens de regels werken (zie Karzai die desnoods de warlords maar inlijft om de boel bij elkaar te houden). Verder blijkt uit deze opmerking maar weer dat jouw wereld bestaat uit pro-Amerika of anti-Amerika. 'Wat als er een anti-Amerikaanse regering wordt gekozen', my god, denk je dat mensen zich daar op gaan profileren? Hou toch op met dat hypothetische gedoe, ik kan ook wel allerlei scenario's gaan verzinnen.

Besides that, wat is er mis met oliecontracten als Irak daar aan kan verdienen? Alleen maar beter voor de bevolking.

quote:
Zeg dat maar tegen de mensen in Haïti, Nicaragua, Irak, Chili en Indonesië. Amerika, Bush, gelooft oprecht in de democratie. Hij vindt het zo 'zielig' voor de Irakezen dat ze worden onderdrukt hè, Aart?
Nee, ik geloof niet dat het Bush primair om de Irakezen te doen is. Maar ik geloof wel (maar dat mag je dus niet zeggen, want dat is echt bijna godslastering voor bepaalde mensen) dat democratie sterk leeft bij Amerikanen - ze vinden zichzelf niet voor niets de beste democratie in de wereld.
quote:
Kan... is ook een mogelijkheid. Maar dan komt er na vier jaar weer een staatsgreep, als er een anti-Amerikaanse regering wordt gekozen. Later wordt dan bekend dat die ook werd gesteund door de CIA...
De Koude Oorlog is voorbij, hoewel niet in jouw belevingswereld.
quote:
Oh ja? Is Karzai dan democratisch gekozen? Er waren maar vier kandidaten, waarvan er drie onbekend waren. Bovendien mochten alleen stamhoofden stemmen. Dat noem ik niet democratisch.
Het is ook nooit goed he. Opnieuw: een volk dat geen ervaring heeft met democratie en jarenlange dictatuur gewend is, daar kun je ook niet ineens algemene verkiezingen zoals in Nederland voor gaan organiseren. Daar zou echt niks van terecht komen. Democratie is iets heel delicaats en moet langzaam groeien, shocktherapie gaat niet werken (zie Rusland). De manier waarop het in Afghanistan gedaan is was zeer netjes, en ook nog eens op een manier zoals men dat in die cultuur gewend is: i.s.m. met de eeuwenoude loya jirga. Allerlei oppositiegroepen werden erbij betrokken, alle natonaliteiten (Pathanen, Turkestanen), er zitten zelfs meerdere vrouwen in het kabinet. Wat wil je nog meer?? Maar ja als het de Grote Satan is is het natuurlijk nooit goed, dan weten onze fatsoensrakkers het allemaal veel beter te vertellen.
quote:
Zwak dat je voorbeelden uit 1945 gaat aanhalen? Dan zijn Chili en Indonesië dan wel wat recenter.
Zwak? Duitsland en Japan zijn prachtige voorbeelden van geslaagde landen, dankzij de hulp van Amerika. Zuid-Korea, nog eentje.

Overigens zal ik niet ontkennen dat Amerika in het verleden, en nog steeds, dictatoren heeft gesteund als hen dat goed uit kwam (net zoals de Sovjet Unie). Het is alleen volstrekt onwaarschijnlijk dat ze in Irak ronduit een dictator zouden installeren, wat jij maar steeds zo makkelijk beweert, terwijl je tegen verraders die je tegen durven te spreken 'bron? bron?' begint te blèren.

zaterdag 22 februari 2003 @ 17:29:10 #91
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_8650661
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 00:19 schreef Farzin het volgende:

[..]

Altijd weer Amerika Amerika Amerika. Franrijk, Rusland en Engeland werkten daar net zo goed aan mee!! Zelfs actief!
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
  zaterdag 22 februari 2003 @ 17:34:32 #92
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_8650750
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op zaterdag 22 februari 2003 00:42 schreef lawsuit het volgende:
--------------------------------------------------------------------------------

> Je bent weer lekker suggestief bezig Farzin.

quote:
In WO1 offerden ze miljoenen militairen op voor onze vrijheid,

Voor onze vrijheid?

> Misschien was WO2 een beter voorbeeld geweest..

quote:
in WO2 deden ze dit weer, zonder enig gewin, maar vanwege verbondenheid.

Ze wachten af wat in weze heel vreedzaam is. Zelfde principe als nu maar nu begin je te bleren als ze wel direct ingrijpen.

quote:

En daar ben ik het 100% mee eens. Frankrijk vindt het zelfs niet eens noodzakelijk Saddam af te zetten. Van hen mag hij gewoon blijven zitten. Dit terwijl de Fransen net zo goed Irak chemische wapens hebben geleverd voor de oorlog tegen de Ayatollah in Iran.

the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
  zaterdag 22 februari 2003 @ 18:24:12 #93
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8651588
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 17:24 schreef Meneer_Aart het volgende:
Je zult toch met iets meer moeten komen dan zo'n van *feiten* gespeend artikel...
Dan kaats ik de bal terug: waar haal je het vandaan dat Amerika een democratie wil installeren? Ervaringen in het verleden, bijvoorbeeld Chili en Indonesië, hebben al aangetoond dat Amerika geen enkel probleem heeft met dictators.
quote:
Ach, het gaat allemaal veel verder dan 'het niet eens zijn met het beleid van Bush'. Het is wél anti-Amerikanisme. Feiten maken niet uit, als het maar tegen Amerika is.
Oh ja? Waar haal je dat vandaan?
quote:
Hm, wat een kromme vergelijking. Wellicht wordt er een pro-Amerikaanse (overgangs)regering geinstalleerd, maar het is absurd om te veronderstellen dat er een dictator à la Saddam Hoessein geinstalleerd wordt.
En wat is er dan zo uniek aan Saddam Hoessein? Helemaal niets, het is gewoon een moordzuchtige dictator, net als zoveel anderen in deze wereld. Of denk jij serieus dat de knuffeldictators die de Amerikanen in Chili en Indonesië hadden geïnstalleerd hun tegenstanders niet uitmoordden?
quote:
Je maakt jezelf echt ongeloofwaardig als je serieus meent dat zoiets zou gebeuren. Nogmaals: Amerika is niet alleen maar de dictatoriale imperialistische grootmacht waar jij ze voor houdt. Ondanks alles houden ze nog wel een béétje rekening met waarden als democratie.
Een beetje, ja. Overigens snap ik niet waar je het vandaan haalt dat mesen die het niet eens zijn met Bush vinden dat Amerika een "dictatoriale imperialistische grootmacht" is.
quote:
Je haalt er echt van alles bij en trekt de zaken weer eens in het extreme. Er worden niet gelijk verkiezingen gehouden, en dat kan ook helemaal niet. De Iraakse bevolking heeft geen enkele ervaring met democratie, denk je dat dat goed kan gaan?
Democratie... jij zegt dat Amerika het niet kan maken in Irak een dictatuur te installeren, omdat de wereldgemeenschap toekijkt. Maar tegelijk zeg je ook dat Amerika een pro-Amerikaanse 'overgangsregering' gaat installeren, om de zaakjes op orde te krijgen. Wie weet neemt die 'overgangsregering' de macht niet na een paar jaar over, als de wereld zich bezighoudt met andere problemen dan de kwestie-Irak.
quote:
Verder blijkt uit deze opmerking maar weer dat jouw wereld bestaat uit pro-Amerika of anti-Amerika.
Nee, maar voor Amerika is dat wel belangrijk, aangezien het nadelig zal zijn voor de Amerikaanse economie als een president weigert contracten te sluiten met Amerikaanse bedrijven. En wie zou dat nou doen, anti-Amerika of pro-Amerika. Ehm...?
quote:
'Wat als er een anti-Amerikaanse regering wordt gekozen', my god, denk je dat mensen zich daar op gaan profileren?
Ik heb niet het idee dat de Irakezen de Amerikanen liefhebben, jarenlang heeft het embargo veel dood en verderf gezaaid. Bovendien hebben de Amerikanen de Iraakse verzetslieden al verraden, in 1991.
quote:
Hou toch op met dat hypothetische gedoe, ik kan ook wel allerlei scenario's gaan verzinnen.
Amerika gaat uit van het gunstigste geval, het is dus heel goed mogelijk dat het niet geheel volgens het boekje gaat.
quote:
Besides that, wat is er mis met oliecontracten als Irak daar aan kan verdienen? Alleen maar beter voor de bevolking.
Je gaat geen oorlog voeren om de olie van een land te roven. Ook is Amerika van plan om voor 100 tot 200 miljard dollar aan olie te stelen, om 'de kosten van de oorlog te dekken'. Het Iraakse volk moet de Tomahawks van 10 miljoen dollar betalen, die alleen maar de infrastructuur van een land vernietigen, dat nooit om oorlog heeft gevraagd.
quote:
Nee, ik geloof niet dat het Bush primair om de Irakezen te doen is. Maar ik geloof wel (maar dat mag je dus niet zeggen, want dat is echt bijna godslastering voor bepaalde mensen) dat democratie sterk leeft bij Amerikanen -
Dat is heel wat anders dan dat te zeggen over Rumsfeld, Cheney, Wolfowitz en Kissinger. In zekere zin heb je gelijk, maar Amerikanen zijn vooral met zichzelf bezig.
quote:
ze vinden zichzelf niet voor niets de beste democratie in de wereld.
Ja, de beste democratie waar hertellingen door het Hooggerechtshof worden verboden. Overigens vind ik het wel vreemd dat een zichzelf links noemend iemand het opneemt voor extreemrechtse (op dat racistische na) lieden als Bush.
quote:
De Koude Oorlog is voorbij, hoewel niet in jouw belevingswereld.
Ja, dus? De ene keer doen ze het omdat ze niet anders kunnen, ze zitten immers in de Koude Oorlog, de andere keer doen ze het ook omdat ze het niet anders kunnen, ze zitten namelijk in de 'oorlog tegen het terrorisme'.
quote:
Het is ook nooit goed he.
Nee, en dat ligt echt niet aan mij.
quote:
Opnieuw: een volk dat geen ervaring heeft met democratie en jarenlange dictatuur gewend is, daar kun je ook niet ineens algemene verkiezingen zoals in Nederland voor gaan organiseren. Daar zou echt niks van terecht komen. Democratie is iets heel delicaats en moet langzaam groeien, shocktherapie gaat niet werken
Wie controleert dat het geen dictatuur wordt? Over een paar jaar neemt een pro-Amerikaanse Saddam in het kwadraat de macht over, en de salonsocialisten die nu voor de oorlog zijn zullen er dan spijt van hebben.
quote:
(zie Rusland).
Dat is van een heel andere orde, het land moest namelijk van een planeconomie naar een markteconomie.
quote:
De manier waarop het in Afghanistan gedaan is was zeer netjes, en ook nog eens op een manier zoals men dat in die cultuur gewend is: i.s.m. met de eeuwenoude loya jirga. Allerlei oppositiegroepen werden erbij betrokken, alle natonaliteiten (Pathanen, Turkestanen), er zitten zelfs meerdere vrouwen in het kabinet. Wat wil je nog meer??
Vrije verkiezingen, anders kun je het geen democratie noemen.
quote:
Maar ja als het de Grote Satan is is het natuurlijk nooit goed, dan weten onze fatsoensrakkers het allemaal veel beter te vertellen.
Wie is de "Grote Satan", en wie zijn "onze fatsoensrakkers"?
quote:
Zwak? Duitsland en Japan zijn prachtige voorbeelden van geslaagde landen, dankzij de hulp van Amerika.
Ja, en Chili en Indonesië ook. O wat was de bevolking blij met de 'bevrijding' door Pinochet van het democratische systeem. De door de mensen gekozen president, werd natuurlijk doodgeschoten, maar hij verdiende de dood, want hij was links. Met steun van de CIA. Prachtig voorbeeld hè?
quote:
Overigens zal ik niet ontkennen dat Amerika in het verleden, en nog steeds, dictatoren heeft gesteund als hen dat goed uit kwam (net zoals de Sovjet Unie).
Aha, jij vindt een zich democratisch noemend land als Amerika vergelijkbaar met het dictatoriale Rusland?
  zaterdag 22 februari 2003 @ 18:25:10 #94
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8651601
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 17:29 schreef Ludwig het volgende:
Altijd weer Amerika Amerika Amerika. Franrijk, Rusland en Engeland werkten daar net zo goed aan mee!! Zelfs actief!
Ja, en Hitler vergaste de joden. Is dat voor ons een reden om dat ook maar te doen?
  zaterdag 22 februari 2003 @ 18:28:42 #95
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8651654
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 17:34 schreef Ludwig het volgende:
Je bent weer lekker suggestief bezig Farzin.
Wat is daar suggestief aan?
quote:
Misschien was WO2 een beter voorbeeld geweest..
Ja, maar dat was nog steeds niet 'opofferen'. Aangezien Hitler de oorlog had verklaard aan Amerika, moesten ze wel oorlog voeren tegen Duitsland. Ook dat was uit eigenbelang, omdat Hitler anders Amerika had aangevallen, als Europa en Rusland onder de voet gelopen waren.
quote:
Ze wachten af wat in weze heel vreedzaam is. Zelfde principe als nu maar nu begin je te bleren als ze wel direct ingrijpen.
De situatie is niet te vergelijken. In de jaren 40 had een oorlogszuchtige gek half Europa bezet, nu vinden Hans Blix en El-Baradei dat Irak goed meewerkt, maar Powell, Amerikaanse bureauminister, weet het natùùrijk veel beter. Hij zit dan ook altijd in Irak.
quote:
En daar ben ik het 100% mee eens. Frankrijk vindt het zelfs niet eens noodzakelijk Saddam af te zetten. Van hen mag hij gewoon blijven zitten. Dit terwijl de Fransen net zo goed Irak chemische wapens hebben geleverd voor de oorlog tegen de Ayatollah in Iran.
Schandalig dat je "blijven zitten" gebruikt, terwijl Frankrijk alleen maar een vreedzame oplossing wil, met wapeninspecteurs.
pi_8651834
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 18:28 schreef Farzin het volgende:
Ook dat was uit eigenbelang, omdat Hitler anders Amerika had aangevallen, als Europa en Rusland onder de voet gelopen waren.
Jij bent echt niet goed.
  zaterdag 22 februari 2003 @ 18:42:54 #97
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8651853
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 18:41 schreef Meneer_Aart het volgende:
Jij bent echt niet goed.
En jij bent inhoudelijk bezig. Ga nou eens een keer op een normale opbouwende manier in op andermans posts, in plaats van constant op de man spelen. Tegenwoordig mag je niet eens meer een mening hebben als je het niet eens bent met Bush, want dan ben je gelijk "echt niet goed"...
pi_8651869
quote:
Wanneer vertrekken de eerste menselijke schilden naar Tchetchenie ?

Ik hoop dat die lui in Irak een paar Tomahawks van heel dichtbij mogen bewonderen. Hopelijk bind Saddam ze boven op een tank, zoals ie van plan was in 1991.

zaterdag 22 februari 2003 @ 18:45:00 #99
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8651892
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 18:43 schreef battlesickloner het volgende:
Wanneer vertrekken de eerste menselijke schilden naar Tchetchenie ?
Mag niet van de Russische overheid...
pi_8651894
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 16:40 schreef schatje het volgende:
bron
De SP nog wel.
pi_8651907
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 18:45 schreef Farzin het volgende:
Mag niet van de Russische overheid...
Een beetje vredesactivist heeft daar toch lak aan.
  zaterdag 22 februari 2003 @ 18:52:00 #102
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_8651997
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 18:25 schreef Farzin het volgende:

[..]

Ja, en Hitler vergaste de joden. Is dat voor ons een reden om dat ook maar te doen?

Nee maar het geeft wel aan dat niet alleen Amerika in het verleden Saddam heeft gesteund. Vergeet je behoorlijk vaak, al dan niet altijd, te vermelden.
  zaterdag 22 februari 2003 @ 18:53:29 #103
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8652014
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 18:52 schreef Ludwig het volgende:
Nee maar het geeft wel aan dat niet alleen Amerika in het verleden Saddam heeft gesteund. Vergeet je behoorlijk vaak, al dan niet altijd, te vermelden.
Maar daar gaat het niet over, Amerika is naast met Groot-Brittannië het enige land dat graag een oorlog wil voeren tegen Irak. Frankrijk en Duitsland willen Irak vreedzaam ontwapenen.
  zaterdag 22 februari 2003 @ 18:55:56 #104
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_8652051
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 18:28 schreef Farzin het volgende:

Ja, maar dat was nog steeds niet 'opofferen'. Aangezien Hitler de oorlog had verklaard aan Amerika, moesten ze wel oorlog voeren tegen Duitsland. Ook dat was uit eigenbelang, omdat Hitler anders Amerika had aangevallen, als Europa en Rusland onder de voet gelopen waren.

Het gaat hier om het voortbestaan van je eigen land. Ik snap dat je dat eigen belang noemt maar dat zou ieder land doen...
quote:
[..]

De situatie is niet te vergelijken. In de jaren 40 had een oorlogszuchtige gek half Europa bezet, nu vinden Hans Blix en El-Baradei dat Irak goed meewerkt, maar Powell, Amerikaanse bureauminister, weet het natùùrijk veel beter. Hij zit dan ook altijd in Irak.
[..]

Zo goed werkt ie anders niet mee. Kijk naar het verleden en alle resoluties. Afgeven op Powell is goedkoop. Europa is gewoon te laf om ook hun eigen veiligheidsprobleem op te lossen. Europa is net zo goed aan de beurt als terroristen wapens uit Irak krijgen.
quote:
Schandalig dat je "blijven zitten" gebruikt, terwijl Frankrijk alleen maar een vreedzame oplossing wil, met wapeninspecteurs.
Wat is er zo schandalig aan? Saddam mag gewoon blijven regeren op de manier hoe het nu ook doet. Alleen die wapens moeten weg. Voor de rest geeft juist Frankrijk geen ene zier om de Irakezen.
  zaterdag 22 februari 2003 @ 18:58:53 #105
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_8652104
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 18:53 schreef Farzin het volgende:

[..]

Maar daar gaat het niet over, Amerika is naast met Groot-Brittannië het enige land dat graag een oorlog wil voeren tegen Irak. Frankrijk en Duitsland willen Irak vreedzaam ontwapenen.

Het gaat erover dat je alleen maar afgeeft op Amerika maar ondertussen de geschiedenis van Irak selectief vergeet! Lekkere naieve gedachte trouwens dat Europa alles zo vreedzaam wil! Zonder de Amerikanen had Blix nooit al die inspecteurs in het land gekregen. Dan waren ze simpelweg geweigerd. De Europeanen krijgen op dit moment gewoon gratis het gereedschap van de militaire pressie van de Amerikanen.

Wie heeft overigens de hele Irak kwestie aangeroerd? Was dat niet Amerika? Als zij dat niet gedaan hadden had Saddam gewoon door kunnen gaan met de ontwikkeling van massavernietigingswapens en had Europa er niet naar om gekeken.... Zelfs wapensinspecteurs waren tot voor de Amerikaanse bemoeienis niet nodig...

zaterdag 22 februari 2003 @ 19:02:57 #106
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8652177
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 18:55 schreef Ludwig het volgende:
Het gaat hier om het voortbestaan van je eigen land. Ik snap dat je dat eigen belang noemt maar dat zou ieder land doen...
Dus je geeft zelf al aan dat ze niet 'hun soldaten hebben opgeofferd voor onze vrijheid'. Toch?
quote:
Zo goed werkt ie anders niet mee. Kijk naar het verleden en alle resoluties.
Het gaat om hoe de situatie nu is, en niet om hoe het een paar jaar geleden was.
quote:
Afgeven op Powell is goedkoop. Europa is gewoon te laf om ook hun eigen veiligheidsprobleem op te lossen. Europa is net zo goed aan de beurt als terroristen wapens uit Irak krijgen.
Zucht... terroristen krijgen geen wapens van Irak, zeker niet als je het hebt over terrroristen als Bin Laden. Ik vind het 'goedkoper' om met zulke oncontroleerbare retoriek te komen, dan Powell te bekritiseren.
quote:
Wat is er zo schandalig aan? Saddam mag gewoon blijven regeren op de manier hoe het nu ook doet. Alleen die wapens moeten weg. Voor de rest geeft juist Frankrijk geen ene zier om de Irakezen.
Amerika wel dan? Daarom hebben ze gifgassen en chemische wapens geleverd aan Irak, en hebben ze de leveringen niet stopgezet nadat er veel Koerden werden vergast met hun gifgassen? Bovendien: het gaat om oorlog en vrede, waarbij er vele duizenden doden zullen vallen als er voor oorlog wordt gekozen. Dus niet "Saddam laten zitten" of "hem van de troon stoten".
  † In Memoriam † zaterdag 22 februari 2003 @ 19:04:12 #107
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_8652199
De gemiddelde Irakees neemt het voor kennisgeving aan. Ze zijn meer bezig met van dag tot dag overleven en proberen iets eetbaars op tafel te krijgen. De dreiging van oorlog hangt in de lucht maar de mensen zijn al half murf geslagen en richten zich uit zelfbehoud voor de andere helft op dingen die het normale leven benaderen.

Evenzo is het niet zo moeilijk voor te stellen hoe de mensen daar zouden denken over iemand die hier, tienduizenden kilometers verder, veilig, volgevreten en verveeld achter de pc berichten zit te typen over hoe noodzakelijk een oorlog op Irak wel niet is...

[Dit bericht is gewijzigd door NorthernStar op 22-02-2003 19:08]

zaterdag 22 februari 2003 @ 19:05:15 #108
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8652215
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 18:58 schreef Ludwig het volgende:
Het gaat erover dat je alleen maar afgeeft op Amerika maar ondertussen de geschiedenis van Irak selectief vergeet! Lekkere naieve gedachte trouwens dat Europa alles zo vreedzaam wil! Zonder de Amerikanen had Blix nooit al die inspecteurs in het land gekregen. Dan waren ze simpelweg geweigerd. De Europeanen krijgen op dit moment gewoon gratis het gereedschap van de militaire pressie van de Amerikanen.

Wie heeft overigens de hele Irak kwestie aangeroerd? Was dat niet Amerika? Als zij dat niet gedaan hadden had Saddam gewoon door kunnen gaan met de ontwikkeling van massavernietigingswapens en had Europa er niet naar om gekeken.... Zelfs wapensinspecteurs waren tot voor de Amerikaanse bemoeienis niet nodig...

Daar gaat het niet om, er is niets mis met een stok achter de deur, maar blijkbaar wil Amerika koste wat kost aanvallen, en dat terwijl Irak volgens de inspecteurs goed meewerkt.
  zaterdag 22 februari 2003 @ 19:08:09 #109
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_8652267
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 19:02 schreef Farzin het volgende:

[..]

Dus je geeft zelf al aan dat ze niet 'hun soldaten hebben opgeofferd voor onze vrijheid'. Toch?

Onze vrijheid was een tweede motief ja.
quote:
[..]

Het gaat om hoe de situatie nu is, en niet om hoe het een paar jaar geleden was.
[..]

Nee! Het gaat om een opeenhoping van schendingen! Er is al teveel geduld getoond!
quote:
Zucht... terroristen krijgen geen wapens van Irak, zeker niet als je het hebt over terrroristen als Bin Laden. Ik vind het 'goedkoper' om met zulke oncontroleerbare retoriek te komen, dan Powell te bekritiseren.
[..]
En waarom zou het dan niet zo zijn? Het zijn Islamitische landen met een haat tegen het Westen en dan vooral Amerika. Het is maar een kwestie van tijd totdat die krachten zich bundelen.
quote:
Amerika wel dan? Daarom hebben ze gifgassen en chemische wapens geleverd aan Irak, en hebben ze de leveringen niet stopgezet nadat er veel Koerden werden vergast met hun gifgassen? Bovendien: het gaat om oorlog en vrede, waarbij er vele duizenden doden zullen vallen als er voor oorlog wordt gekozen. Dus niet "Saddam laten zitten" of "hem van de troon stoten".
Dat waren de Fransen, niet de Amerikanen!

Het gaat wel om Saddam van de troon stoten! Hij is de oorzaak van al deze ellende! Kijk eens in de spiegel!

zaterdag 22 februari 2003 @ 19:08:53 #110
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_8652284
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 19:05 schreef Farzin het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om, er is niets mis met een stok achter de deur, maar blijkbaar wil Amerika koste wat kost aanvallen, en dat terwijl Irak volgens de inspecteurs goed meewerkt.

Ik heb nog geen grote aanval gezien! Ze duwen nu net zo lang tegen Saddam aan totdat hij toegeeft.
pi_8652291
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 18:45 schreef battlesickloner het volgende:

[..]

De SP nog wel.

Niet zeiken lieverd.
  zaterdag 22 februari 2003 @ 19:09:24 #112
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_8652297
quote:

[..]

Een gratis stok komt de Europeanen anders verdomd goed uit!
  zaterdag 22 februari 2003 @ 19:09:45 #113
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_8652306
Ik ga naar Amsterdam! Prettige avond allemaal!
  zaterdag 22 februari 2003 @ 19:14:18 #114
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8652384
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 19:08 schreef Ludwig het volgende:
Onze vrijheid was een tweede motief ja.
Jij denkt serieus dat de Amerikanen dachten: "Hitler is een groot gevaar voor ons, en de Nederlanders hebben nu geen vrijheid."
quote:
Nee! Het gaat om een opeenhoping van schendingen! Er is al teveel geduld getoond!
Vroeger misschien, maar Blix en El-Baradei willen de inspecties voorlopig hervatten. Bovendien vind ik het geen goede zaak dat jij wilt dat er een oorlog komt, hoe goed Irak ook meewerkt.
quote:
En waarom zou het dan niet zo zijn? Het zijn Islamitische landen met een haat tegen het Westen en dan vooral Amerika. Het is maar een kwestie van tijd totdat die krachten zich bundelen.
quote:
Dat waren de Fransen, niet de Amerikanen!
Ludwig, je weet heel goed dat de Amerikanen die gifgassen hebben geleverd, of moet ik dat alweer voor je gaan opzoeken?
  zaterdag 22 februari 2003 @ 19:14:38 #115
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8652389
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 19:09 schreef Ludwig het volgende:
Ik ga naar Amsterdam! Prettige avond allemaal!
Jij ook.
  maandag 24 februari 2003 @ 08:34:51 #116
46917 limp_brain
Tijd voor een verzetje!
pi_8678846
Gisteren op Discovery Channel een 2 uur durende documentaire gezien over Saddam.

Veel was mij al bekend over deze geesteszieke, wrede moordenaar. Dat hij zijn carriere bij de B'haat partij is begonnen als hitman om politieke tegenstanders (waaronder de toenmalige president van Irak) uit de weg te ruimen, was mij nog niet bekend. Andere details in die documentaire waren te gruwelijk om hier te noemen.

Ik ben nu overtuigd: laat de VS die klo*tzak uit de weg ruimen, desnoods met alle middelen. De Irakezen hebben recht op een normaal bestaan ... zonder voortdurend in doodsangst te zitten of de geheime politie hen komt ophalen voor een "gesprek".

"Ik denk, dus ik ben ertegen"
pi_8683178
quote:
Op maandag 24 februari 2003 08:34 schreef limp_brain het volgende:
Gisteren op Discovery Channel een 2 uur durende documentaire gezien over Saddam.

Veel was mij al bekend over deze geesteszieke, wrede moordenaar. Dat hij zijn carriere bij de B'haat partij is begonnen als hitman om politieke tegenstanders (waaronder de toenmalige president van Irak) uit de weg te ruimen, was mij nog niet bekend. Andere details in die documentaire waren te gruwelijk om hier te noemen.

Ik ben nu overtuigd: laat de VS die klo*tzak uit de weg ruimen, desnoods met alle middelen. De Irakezen hebben recht op een normaal bestaan ... zonder voortdurend in doodsangst te zitten of de geheime politie hen komt ophalen voor een "gesprek".

Ok.. Saddam moet misschien weg.. maar is een oorlog daar het legitieme middel voor?

Irakezen die recht hebben op een normaal bestaan; zijn die ermee geholpen als Bagdad helemaal plat gebombadeert wordt? En als dit nobele doel (Saddam afzetten omdat hij zo'n dictator is) echt Amerika's doel was.. waarom hebben ze dat niet 10 jaar terug gedaan.

maandag 24 februari 2003 @ 13:16:50 #118
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8683523
quote:
Op maandag 24 februari 2003 13:02 schreef Anduril het volgende:
Irakezen die recht hebben op een normaal bestaan; zijn die ermee geholpen als Bagdad helemaal plat gebombadeert wordt? En als dit nobele doel (Saddam afzetten omdat hij zo'n dictator is) echt Amerika's doel was.. waarom hebben ze dat niet 10 jaar terug gedaan.
Precies. Mensenrechten en democratie hebben voor Amerika niet veel waarde. Amerika heeft absoluut geen probleem met mensenrechtenschendingen, zolang die maar worden begaan door bevriende landen. Als voorbeeld neem ik landen als Pakistan en Saudi-Arabië. Beide landen hebben een dictator, en beide landen krijgen steun van Amerika. In Irak gaat het overduidelijk niet om de mensenrechten. En als Saddam Hoessein weg is, wil Amerika zijn macht natuurlijk vestigen in Irak. Bijvoorbeeld door een nieuwe dictator te installeren.
  maandag 24 februari 2003 @ 13:21:51 #119
46917 limp_brain
Tijd voor een verzetje!
pi_8683650
quote:
Op maandag 24 februari 2003 13:16 schreef Farzin het volgende:

[..]

Precies. Mensenrechten en democratie hebben voor Amerika niet veel waarde. Amerika heeft absoluut geen probleem met mensenrechtenschendingen, zolang die maar worden begaan door bevriende landen. Als voorbeeld neem ik landen als Pakistan en Saudi-Arabië. Beide landen hebben een dictator, en beide landen krijgen steun van Amerika. In Irak gaat het overduidelijk niet om de mensenrechten. En als Saddam Hoessein weg is, wil Amerika zijn macht natuurlijk vestigen in Irak. Bijvoorbeeld door een nieuwe dictator te installeren.

Als ik jouw posting lees, dan komt bij mij de gedachte op dat liever Bush dan Saddam maar uit de weg moet worden geruimd. Interessant wereldbeeld houd jij er op na.
  maandag 24 februari 2003 @ 13:28:38 #120
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8683845
quote:
Op maandag 24 februari 2003 13:21 schreef limp_brain het volgende:
Als ik jouw posting lees, dan komt bij mij de gedachte op dat liever Bush dan Saddam maar uit de weg moet worden geruimd. Interessant wereldbeeld houd jij er op na.
Saddam is een schoft, maar Bush is een gevaar voor de wereldvrede, zeker nu hij heeft aangekondigd dat hij het gebruik van kernwapens om het arsenaal van Saddam Hoessein uit te schakelen niet uitsluit.
  maandag 24 februari 2003 @ 13:30:03 #121
46917 limp_brain
Tijd voor een verzetje!
pi_8683871
quote:
Op maandag 24 februari 2003 13:02 schreef Anduril het volgende:

[..]

Ok.. Saddam moet misschien weg.. maar is een oorlog daar het legitieme middel voor?

"Helemaal plat bombarderen" is niet juist. Het zal een korte, doeltreffende en uiterst nauwkeurige missie worden van de Amerikanen die zo min mogelijk burgerslachtoffers zal eisen.

Het is bekend dat de altijd VN tegen was om het regime omver te werpen, het ging haar 12 jaar geleden om 1) het terugtrekken van de Iraakse troepen uit Koeweit en later 2) het ontwapenen van Irak. De VS heeft deze lijn altijd keurig gevolgd ... tot op de dag van vandaag ... ondanks alle protesten van m.n. links.

Het gechicaneer van de Irakezen mbt de wapeninspecties van jaren terug is ontoelaatbaar, terecht dat de Amerikanen nu met de allerergste vergelding dreigen als Irak niet inbindt.

Overigens het waren juist Frankrijk en China die jarenlang VN-sancties tegen Irak tegenhielden ... door eigen belang ingegeven. Nu zitten we allemaal met deze puinhoop.

[Dit bericht is gewijzigd door limp_brain op 24-02-2003 13:33]

maandag 24 februari 2003 @ 13:32:23 #122
46917 limp_brain
Tijd voor een verzetje!
pi_8683935
quote:
Op maandag 24 februari 2003 13:28 schreef Farzin het volgende:

[..]

Saddam is een schoft, maar Bush is een gevaar voor de wereldvrede, zeker nu hij heeft aangekondigd dat hij het gebruik van kernwapens om het arsenaal van Saddam Hoessein uit te schakelen niet uitsluit.

Niet helemaal juist. De Amerikaanse defensieleiding heeft gedreigd met het inzetten van nucleaire wapens ..... indien de Irakezen als eerste massavernietigingswapens inzetten, zoals gifgas. Uitdrukkelijk onder die omstandigheid dus.
  maandag 24 februari 2003 @ 13:34:18 #123
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8683994
quote:
Op maandag 24 februari 2003 13:30 schreef limp_brain het volgende:
"Helemaal plat bombarderen" is niet juist. Het zal een korte, doeltreffende en uiterst nauwkeurige missie worden van de Amerikanen die zo min mogelijk burgerslachtoffers zal eisen.
Sure...
quote:
Washington -- A US-led attack on Iraq could kill between 48,000 and 260,000 civilians and combatants in just the first three months of conflict, according to a study by medical and public health experts. Post-war health effects could take an additional 200,000 lives.
Bron: IPPNW
quote:
War against Iraq looms closer every day. There has been much debate about Saddam's alleged possession of weapons of mass destruction and much rhetoric from George Bush and Tony Blair about the nature of his vicious regime.
So far, there has been official silence on the possible environmental and social implications of an invasion of Iraq. Yet the possible damage to the environment, to communities and above all to civilians deserve urgent moral consideration before any decision for war is taken. Neither the British nor the US Governments have made any published effort to assess these risks, or to show why they are outweighed by the alleged benefits of invasion.

Of course, it is impossible to be certain what will happen in any war. No-one knows if it will be short or long, an easy victory for the US or a painful and bloody struggle. All attempts to assess risks are difficult and tentative at best. But we must still look carefully at what happened in previous conflicts, including the damage done by the 1991 Gulf War.

First, targeting industrial and military sites such as armaments factories and oil refineries is likely to lead to acute chemical pollution. A report on the Kosovo war by the United Nations Environment Programme concluded that military action resulted in no general 'ecological catastrophe', but resulted in "some serious hot spots where contamination by hazardous substances released during the air strikes poses risks for human health and the aquatic environment".

The UK Government has named nine sites in Iraq as involved in the production of biological and chemical agents. It can be assumed that these would be early targets for air strikes in the event of war.

During the 1991 war devastating damage was done to the oil industry in Kuwait. Iraqi forces destroyed more than seven hundred oil wells in Kuwait, spilling sixty million barrels of oil. Over ten million cubic metres of soil was still contaminated as late as 1998. A major groundwater aquifer, two fifths of Kuwait's entire freshwater reserve, remains contaminated to this day. Ten million barrels or oil were released into the Gulf, affecting coastline along 1500km and costing more than $700 million to clean up. During the nine months that the wells burned, average air temperatures fell by 10 degrees C as a result of reduced light from the sun. The costs of environmental damage were estimated at $40 billion. Estimates of the numbers likely to die as a result of the air pollution effects were put at about a thousand. Since Iraq has the second largest proven oil reserves of any nation on earth, the potential environmental damage caused by destruction of oil facilities during a new war must be enormous.

Other environmental effects of the 1991 Gulf War included destruction of sewage treatment plants in Kuwait, resulting in the discharge of over 50,000 cubic metres of raw sewage every day into Kuwait Bay.

Secondly, specific weapons likely to be used against Iraq will also create environmental damage. Top of the list of concern are depleted uranium (DU) projectiles.

Depleted uranium is very dense and is used in projectiles designed to pierce armour, reinforced bunkers and other similar targets. Depleted uranium projectiles create fragments and dust which release uranium oxide into the air. Estimates of the amount of depleted uranium used by allied forces in the first Gulf War range from 290 tonnes to 800 tonnes.

Decontamination requires removal of contaminated soil and treatment as radioactive waste. Thousands of hectares of Iraqi land could be contaminated. Decontaminating just 200 hectares at a US Army proving ground cost $4-5bn.

Bron: Observer
  maandag 24 februari 2003 @ 13:35:17 #124
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8684012
quote:
Op maandag 24 februari 2003 13:32 schreef limp_brain het volgende:
Niet helemaal juist. De Amerikaanse defensieleiding heeft gedreigd met het inzetten van nucleaire wapens ..... indien de Irakezen als eerste massavernietigingswapens inzetten, zoals gifgas. Uitdrukkelijk onder die omstandigheid dus.
Dat ook, maar Amerika heeft het gebruik van kernwapens om het arsenaal van Saddam Hoessein preventief uit te schakelen niet uitgesloten. Als je dat geen gevaar voor de wereldvrede noemt...
pi_8684675
quote:
blijkbaar wil Amerika koste wat kost aanvallen, en dat terwijl Irak volgens de inspecteurs goed meewerkt.
Amerika wil niet koste wat kost een oorlog, Amerika wil dat Saddam ontwapent. Denk je nou echt dat ze voor oorlog kiezen als het ook vreedzaam kan?
  maandag 24 februari 2003 @ 14:06:23 #126
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8684755
quote:
Op maandag 24 februari 2003 14:03 schreef Pierke_Smulders het volgende:
Amerika wil niet koste wat kost een oorlog, Amerika wil dat Saddam ontwapent. Denk je nou echt dat ze voor oorlog kiezen als het ook vreedzaam kan?
Ja.
quote:
De resolutie biedt de VN een laatste kans om te tonen dat de organisatie zichzelf serieus neemt en bereid is zijn eisen kracht bij te zetten. "Dit is de kans voor de Veiligheidsraad om zijn relevantie te tonen", zei Bush. Hij zei niet van plan te zijn opnieuw twee maanden te wachten op een besluit over de resolutie.

De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Powell zei vandaag dat hij verwacht dat de resolutie snel na 7 maart, de dag waarop VN-hoofdinspecteur Blix opnieuw verslag zal uitbrengen, in stemming wordt gebracht.

pi_8685330
Is dat jou argument? De Amerikanen zien gewoon geen heil meer in de inspecties, en daar hebben ze gelijk in. Ze volgen gewoon de resolutie die door de VN opgesteld is.
Daarbij is een oorlog helaas onvermijdelijk. Tenzij er nog een andere oplossing is, maar daar is nog niemand mee gekomen.
  maandag 24 februari 2003 @ 14:30:31 #128
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8685388
quote:
Op maandag 24 februari 2003 14:28 schreef Pierke_Smulders het volgende:
Is dat jou argument? De Amerikanen zien gewoon geen heil meer in de inspecties, en daar hebben ze gelijk in. Ze volgen gewoon de resolutie die door de VN opgesteld is.
Wat een onzin. Bovendien zegt Amerika dat de VN een resolutie moet aannemen, anders wordt de organisatie irrelevant. Dat is chantage.
quote:
Daarbij is een oorlog helaas onvermijdelijk. Tenzij er nog een andere oplossing is, maar daar is nog niemand mee gekomen.
Wapeninspecteurs.
  maandag 24 februari 2003 @ 14:33:30 #129
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_8685458
quote:
Op maandag 24 februari 2003 14:28 schreef Pierke_Smulders het volgende:
Je weet hoop ik wel dat in die resolutie niets staat over het ten val brengen van het regime van Hussein, maar alleen aangeeft dat Irak moet ontwapenen. Dus bij een eventuele oorlog zou alleen Irak ontwapend mogen worden (als je de VN-resolutie wil volgen). En iedereen weet (en daar maakt Bush ook geen geheim van) dat er een nieuwe regering moet komen volgens de VS.

Echt kul als je denkt dat de VS geen heil ziet inspecties maar wel in de VN.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  maandag 24 februari 2003 @ 14:42:30 #130
46917 limp_brain
Tijd voor een verzetje!
pi_8685683
quote:
Op maandag 24 februari 2003 13:34 schreef Farzin het volgende:

[..]

Sure...
[..]

Bron: IPPNW
[..]

Bron: Observer

Oké, een mening van een krant. Ik kan andere bronnen aanhalen die uitgaan van veel minder burgerslachtoffers.
  maandag 24 februari 2003 @ 14:43:30 #131
46917 limp_brain
Tijd voor een verzetje!
pi_8685708
quote:
Op maandag 24 februari 2003 13:35 schreef Farzin het volgende:

[..]

Dat ook, maar Amerika heeft het gebruik van kernwapens om het arsenaal van Saddam Hoessein preventief uit te schakelen niet uitgesloten. Als je dat geen gevaar voor de wereldvrede noemt...

Dat heb ik nog nergens gelezen. Bron graag.
pi_8685737
quote:
Op maandag 24 februari 2003 14:30 schreef Farzin het volgende:

Wat een onzin. Bovendien zegt Amerika dat de VN een resolutie moet aannemen, anders wordt de organisatie irrelevant. Dat is chantage.

De VN ondernam ook al niks toen de inspecteurs in 1998 het land uit werden gezet, al twaalf jaar gaat Saddam Hoessein zijn gang, onder oog van de VN.
In Kosovo keek de VN ook al toe, toen moest de NAVO het maar oplossen. Het ontbreekt de VN gewoon aan daadkracht, en is daarom behoorlijk irrelevant.
  maandag 24 februari 2003 @ 14:57:04 #133
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8686032
quote:
Op maandag 24 februari 2003 14:42 schreef limp_brain het volgende:
Oké, een mening van een krant. Ik kan andere bronnen aanhalen die uitgaan van veel minder burgerslachtoffers.
Doe maar...

maandag 24 februari 2003 @ 14:57:32 #134
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8686043
quote:
Op maandag 24 februari 2003 14:44 schreef Pierke_Smulders het volgende:
De VN ondernam ook al niks toen de inspecteurs in 1998 het land uit werden gezet, al twaalf jaar gaat Saddam Hoessein zijn gang, onder oog van de VN.
In Kosovo keek de VN ook al toe, toen moest de NAVO het maar oplossen. Het ontbreekt de VN gewoon aan daadkracht, en is daarom behoorlijk irrelevant.
Ja, dus?
pi_8686123
quote:
Op maandag 24 februari 2003 14:57 schreef Farzin het volgende:

Ja, dus?

Dus is Amerika nog behoorlijk mild als ze zeggen dat de VN irrelevant wordt, ipv van irrelevant is.
Dus.
  maandag 24 februari 2003 @ 15:08:16 #136
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8686335
quote:
Op maandag 24 februari 2003 15:01 schreef Pierke_Smulders het volgende:
Dus is Amerika nog behoorlijk mild als ze zeggen dat de VN irrelevant wordt, ipv van irrelevant is.
Dus.
Daar gaat Amerika niet over hoor.
  maandag 24 februari 2003 @ 15:19:08 #137
46917 limp_brain
Tijd voor een verzetje!
pi_8686593
quote:

[..]

Doe maar...

[url]http://www.ipsnews.be/categorieen/focus/index.shtml

De eerste: schattingen over het aantal slachtoffers van een eventuele oorlog in Irak lopen sterk uiteen. De vorige Golfoorlog kostte bijna 200.000 mensen het leven. Volgens een onderzoek van de Oxford Research Group is de kans groot dat het Irakese regime de Amerikaanse troepen zal trachten te verwikkelen in lang aanhoudende straatgevechten in Bagdad. Daarbij zouden makkelijk 10.000 burgers kunnen omkomen. Buiten Bagdad is het volgens de Oxford Research Group "bijna zeker" dat Saddam Hoessein de chemische en biologische wapens zal inzetten waarover hij beschikt. Dat zou snel tot vele tienduizenden extra slachtoffers kunnen leiden. In het slechtste geval zou het de Amerikaanse troepen kunnen verleiden om nucleair terug te slaan. Dat zou het aantal slachtoffers in de honderdduizenden kunnen doen oplopen.

Dus: het gaat om voorwaardelijke omstandigheden. Jouw uitspraak heeft geen absolute geldigheid. Het betekent dus dat volgens deskundigen het aantal burgerslachtoffers minder dan 10.000 bedraagt mits de VS het karwei snel en vakkundig klaart ... dus zonder in straatgevechten verwikkeld te raken.

PS: krijg ik van jou nog die bron over het mogelijk als eerste gebruiken van nucleaire wapens door de VS? Alvast bedankt.

maandag 24 februari 2003 @ 15:22:11 #138
46917 limp_brain
Tijd voor een verzetje!
pi_8686668
quote:

[..]

Doe maar...

PS: slecht gesaneerd gebitje heb je!
pi_8689592
quote:
Op maandag 24 februari 2003 14:43 schreef limp_brain het volgende:

[..]

Dat heb ik nog nergens gelezen. Bron graag.

Als je een land aanvalt omdat het mogelijk nbc-wapens heeft, die het in de toekomst mogelijk tegen jou of bondgenoten (lees: israel) zal gebruiken, is dat duidelijk preventief.
quote:
Op maandag 24 februari 2003 15:19 schreef limp_brain het volgende:

[..]

[url="http://www.ipsnews.be/categorieen/focus/index.shtml"]http://www.ipsnews.be/categorieen/focus/index.shtml

De eerste: schattingen over het aantal slachtoffers van een eventuele oorlog in Irak lopen sterk uiteen. De vorige Golfoorlog kostte bijna 200.000 mensen het leven. Volgens een onderzoek van de Oxford Research Group is de kans groot dat het Irakese regime de Amerikaanse troepen zal trachten te verwikkelen in lang aanhoudende straatgevechten in Bagdad. Daarbij zouden makkelijk 10.000 burgers kunnen omkomen. Buiten Bagdad is het volgens de Oxford Research Group "bijna zeker" dat Saddam Hoessein de chemische en biologische wapens zal inzetten waarover hij beschikt. Dat zou snel tot vele tienduizenden extra slachtoffers kunnen leiden. In het slechtste geval zou het de Amerikaanse troepen kunnen verleiden om nucleair terug te slaan. Dat zou het aantal slachtoffers in de honderdduizenden kunnen doen oplopen.

Dus: het gaat om voorwaardelijke omstandigheden. Jouw uitspraak heeft geen absolute geldigheid. Het betekent dus dat volgens deskundigen het aantal burgerslachtoffers minder dan 10.000 bedraagt mits de VS het karwei snel en vakkundig klaart ... dus zonder in straatgevechten verwikkeld te raken.

PS: krijg ik van jou nog die bron over het mogelijk als eerste gebruiken van nucleaire wapens door de VS? Alvast bedankt.

Als je die bron ff doorleest dan zie je wel dat hij je standpunt alleen maar bestrijdt. Het is vrijwel zeker dat Saddam (als hij ze heeft) chemische of biologische wapens zal gebruiken, en dat Amerika daarop zal antwoorden met niet conventionele wapens, dus die honderduizenden wapens komen er wel. Heb jij ooit de VS een karwei vakkundig zien klaren?
  maandag 24 februari 2003 @ 17:27:04 #140
46917 limp_brain
Tijd voor een verzetje!
pi_8689718
quote:
Op maandag 24 februari 2003 17:20 schreef Anduril het volgende:

[..]

Als je een land aanvalt omdat het mogelijk nbc-wapens heeft, die het in de toekomst mogelijk tegen jou of bondgenoten (lees: israel) zal gebruiken, is dat duidelijk preventief.
[..]

Als je die bron ff doorleest dan zie je wel dat hij je standpunt alleen maar bestrijdt. Het is vrijwel zeker dat Saddam (als hij ze heeft) chemische of biologische wapens zal gebruiken, en dat Amerika daarop zal antwoorden met niet conventionele wapens, dus die honderduizenden wapens komen er wel. Heb jij ooit de VS een karwei vakkundig zien klaren?

Ja.
  maandag 24 februari 2003 @ 17:31:28 #141
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8689811
quote:
Op maandag 24 februari 2003 17:27 schreef limp_brain het volgende:
Ja.
Vertel...
  dinsdag 25 februari 2003 @ 09:26:18 #142
46917 limp_brain
Tijd voor een verzetje!
pi_8703566
quote:
Op maandag 24 februari 2003 17:31 schreef Farzin het volgende:

[..]

Vertel...

Panama, Granada, Golfoorlog I, Bosnië-Herzegowina, Joegoslavië.

Jij mag hun mislukkingen noemen (die zijn er).

Mij ging het om jouw zeer tendentieuze uitspraak over de Amerikaanse aanpak.

vrijdag 28 februari 2003 @ 21:11:59 #143
25473 lawsuit
Mononoke hime
pi_8782737
Sorry, was erg druk op mijn werk deze week, vandaar weinig replies van mij in mijn eigen topic.

Farzin, schatje, ik openende dit topic over de waanzin van de human shields, niet over hoe anti-america je wel niet bent.

Ontopic posten dus graag.

Hebben jullie afgelopen week de actualiteit een beetje gevolgd?

Er was een item bij NoVa (geloof ik, weet het niet meer helemaal zeker) over die shields, een aantal waren opgesteld bij een energiecentrale, dat is dus een volkomen legitiem doel in een oorlog.

Deze mensen steunen dus ook actief een dictator!

Echt volkomen doorgeslagen deze mensen, waarom steunt een VREDES-activist in godsnaam een luguber type als Saddam?

pi_8789181
http://www.bloodwritten.com/iraq.jpg

Wat ik dus niet snap, is waarom grijpen die pacifisten die in Irak zitten nu niet het buitenkansje aan om te gaan demonstreren voor de ontwapening van het Iraakse leger.....
Daarmee zouden ze veel meer resultaat boeken!!! Ze mogen mijn makeup wel lenen om wat vrolijke kleurtjes op hun snuit te schilderen.
En ik wil ze ook wel wat spuitbussen opsturen om wat Iraakse tanks roze te spuiten.
Gewoon een ludieke actie.... Lachuh joh.

pi_8789303
irak de gekste
  zaterdag 1 maart 2003 @ 15:42:58 #146
25473 lawsuit
Mononoke hime
pi_8793999
quote:
Op zaterdag 1 maart 2003 04:38 schreef Ierepier het volgende:
irak de gekste
Hier weer zo 1, Voor de duidelijkheid, Irak is dus echt niet kewl, er worden daar mensen-rechten geschonden alsof het normaal is.
pi_8794026
quote:
Op zaterdag 1 maart 2003 04:38 schreef Ierepier het volgende:
irak de gekste
saddam de doodste?
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_8816728
quote:
Op zaterdag 1 maart 2003 15:42 schreef lawsuit het volgende:

[..]

Hier weer zo 1, Voor de duidelijkheid, Irak is dus echt niet kewl, er worden daar mensen-rechten geschonden alsof het normaal is.

dat kan je wel zo mooi zeggen maar het wel schenden van mensenrechten is tegenwoordig normaler dan de mensenrechten respecteren.
maar ik zal je gerust stellen; het was een grapje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')