abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217578424
Hoi allemaal,

Ik ben op dit moment bezig met het bouwen/graven van een nieuwe vijver bij ons tuinhuisje. Nu wil ik hiervoor ook een voerder machine maken om de vissen te voeren als ik er niet ben. Leuke is dat ik dit reeds gemaakt heb, met behulp van een ESP (mini computer) en wat componenten (scherm, draaiknop, motor, klok module) heb ik het zover gekregen dat ik een menu op het scherm kan toveren, wat instellingen kan veranderen en de 'voermachine' kan laten draaien.

Nu is mijn vraag; hoe zou je de instellingen willen zien?

Nu heb ik een draai en wacht tijd, maar is dat handig? hoe zou jij de instellingen graag zien?

Help! :+
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  donderdag 8 mei 2025 @ 19:17:59 #2
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_217578548
Ik had de voerder vroegah altijd op een timeschakelaar zitten. Elke 3 uur werd er wat voer in het water gekukeld, behalve in de nacht.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_217578835
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 19:17 schreef LordofLeaves het volgende:
Ik had de voerder vroegah altijd op een timeschakelaar zitten. Elke 3 uur werd er wat voer in het water gekukeld, behalve in de nacht.
Zo kan het ook

Maar zelf maken vind ik leuk, benut ik mijn techkant en leer ik weer wat. Dus neem ik je reactie mee in het maken van keuzes voor de toekomstige versie. :P
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  donderdag 8 mei 2025 @ 19:38:28 #4
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_217578859
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 19:36 schreef Chandler het volgende:

[..]
Zo kan het ook

Maar zelf maken vind ik leuk, benut ik mijn techkant en leer ik weer wat. Dus neem ik je reactie mee in het maken van keuzes voor de toekomstige versie. :P
Welke vissen wil je gaan houden?
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_217579050
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 19:38 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Welke vissen wil je gaan houden?
Een berg met kleine koi's waar er maar een paar van overleven, een berg met elritsjes en kleine goudvissen. Een koppel goudwindes en een zonnebaars... that's it! :) niet veel maar toch leuk genoeg om m'n vijver actief te houden.

Er komt een externgebouwde plantenfilter bij die het water de vijver in laat lopen en daarbij wil ik een verstopte visvoeder plaatsen, zodat je die tussen de planten niet ziet zitten maar wel op een leuke manier voer kan afgeven ;)
Like trump...
pi_217579101
Hang er een webcam bij, en maak een website waar mensen op een voeder knop kunnen drukken als ze denken dat de vissen honger hebben. En dan een goed algoritme bedenken waardoor die beesten niet volledig over- of ondervoerd worden.
(Dat laatste is waarschijnlijk het moeilijkste)
pi_217579185
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 19:57 schreef Farenji het volgende:
Hang er een webcam bij, en maak een website waar mensen op een voeder knop kunnen drukken als ze denken dat de vissen honger hebben. En dan een goed algoritme bedenken waardoor die beesten niet volledig over- of ondervoerd worden.
(Dat laatste is waarschijnlijk het moeilijkste)
Dat ligt dan op dit moment weer buiten de mogelijkheden.... okay, ik kan een mobiel abonnement aanschaffen voor alleen dit specifieke ding) maar bij ons tuinhuisje hebben wij geen stroom (jawel, via zonnepanelen en accu's) en geen andere zaken zoals tv, internet, telefoon, gas maar dan wel weer riool en water.

Maar dat wil ik dan weer niet op dit moment. Maar heb je een idee hoe jij je vissen zou willen voeren? vaste tijdstippen? na zoveel uur?
Like trump...
pi_217579224
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 20:03 schreef Chandler het volgende:

[..]
Dat ligt dan op dit moment weer buiten de mogelijkheden.... okay, ik kan een mobiel abonnement aanschaffen voor alleen dit specifieke ding) maar bij ons tuinhuisje hebben wij geen stroom (jawel, via zonnepanelen en accu's) en geen andere zaken zoals tv, internet, telefoon, gas maar dan wel weer riool en water.

Maar dat wil ik dan weer niet op dit moment. Maar heb je een idee hoe jij je vissen zou willen voeren? vaste tijdstippen? na zoveel uur?
Ik zou ze misschien op puur willekeurige tijdstippen voeren. Blijft hun leven ook wat interessanter. Je verveelt je anders toch de pleuris in zo'n saaie vijver.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 10:00:37 #9
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_217583247
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 19:52 schreef Chandler het volgende:

[..]
Een berg met kleine koi's waar er maar een paar van overleven, een berg met elritsjes en kleine goudvissen. Een koppel goudwindes en een zonnebaars... that's it! :) niet veel maar toch leuk genoeg om m'n vijver actief te houden.

Er komt een externgebouwde plantenfilter bij die het water de vijver in laat lopen en daarbij wil ik een verstopte visvoeder plaatsen, zodat je die tussen de planten niet ziet zitten maar wel op een leuke manier voer kan afgeven ;)
Koi en goudvissen zijn ploegers in een natuurlijke vijver. Persoonlijk zou ik voor de goudwindes kiezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')