Dan moet ie gaan boren... Eigenlijk gaatjes in het glas slijpen... Speciale glasboor, dammetje maken van stopverf o.i.d. water erin en gaatje slijpen. Duw je dan te hard, wordt het krak nieuwe glasplaat kopen...quote:Op donderdag 8 mei 2025 10:48 schreef exlurker het volgende:
Denk dat je beter glasdeurschanieren kan toepassen
https://www.rvs-products.(...)WHqxJ4waAgVdEALw_wcB
Het is een bestaande vitrine waarvan de scharnieren na 9 jaar zijn losgeraakt. Waarom zou je niet lijmen maar nieuwe scharnieren kopen en gaten boren of zelfs een nieuwe glasplaat?quote:Op donderdag 8 mei 2025 10:48 schreef exlurker het volgende:
Denk dat je beter glasdeurschanieren kan toepassen
https://www.rvs-products.(...)WHqxJ4waAgVdEALw_wcB
Ja transparant glas. Bedankt voor de tipquote:Op donderdag 8 mei 2025 10:46 schreef Watuntrik het volgende:
Ik neem aan transparant glas...
Dan Uv lijm wordt doorgaans gebruikt om metaal op glas te lijmen. Zoals hoeken en scharnieren bij vitrinekasten etc.
https://www.123vast.nl/nl(...)inclusief-uv-lampje/
Uv lijm hard uit wanneer het bloot gesteld word aan ultra violet licht dit kan in de zon maar dat duurt langer. Beter is om dat uv lampje erbij te bestellen... Dan krijg je een onzichtbare lijmverbinding want de lijm is glashelder. Wordt ook gebruikt om barsten en sterren in autoruiten onzichtbaar weg te werken.
Is het melkglas of gekleurd glas dan moet je andere constructielijm kiezen. Loop dan even bij een professionele bouwmaterialen zaak binnen en vraag naar een lijm voor dragende constructies.
Waarom neem je geen vitrine glas scharnieren? Die hoef je niet te boren of te lijmen en je kan je deur ook nog afstellen.quote:Op donderdag 8 mei 2025 11:54 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:
[..]
Ja transparant glas. Bedankt voor de tip
Sorry, ik ben niet zo technisch.quote:Op donderdag 8 mei 2025 13:22 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Waarom neem je geen vitrine glas scharnieren? Die hoef je niet te boren of te lijmen en je kan je deur ook nog afstellen.
Glas is een lastig product om te lijmen. De oplossing van Watuntrik is ook zeker niet verkeerd. Gewoon goed de gebruiksaanwijzing lezen en opvolgen.quote:Op donderdag 8 mei 2025 13:38 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:
Ik dacht daarbij de eerste reactie mijn vraaal beantwoord wasmaar het lijkt steeds ingewikkelder te worden..
Ja, wanneer het niet goed schoon wordt gemaakt en oude lijmresten achterblijven. En nee, wanneer je alles goed vrij maakt van oude lijmresten en het daarna goed ontvet. (Aceton)quote:
Dank voor de waardevolle informatie. Ik heb het besteld en ga het proberen. Geen idee waar het mee gelijmd is. Lijkt er een beetje bruin gelig uit te zien.quote:Op donderdag 8 mei 2025 23:45 schreef Watuntrik het volgende:
[..]
Ja, wanneer het niet goed schoon wordt gemaakt en oude lijmresten achterblijven. En nee, wanneer je alles goed vrij maakt van oude lijmresten en het daarna goed ontvet. (Aceton)
Puntje van aandacht, wat is de soort lijm die toen ooit is gebruikt... Was dat lijm op silicone basis dan zou schoonmaken een lastig klusje kunnen worden en altijd een gokje. Er bestaat niets dat goed hecht op silicone verontreinigd oppervlak en wanneer silicone is gebruikt kan het na schoonmaken schoon lijken maar niet schoon genoeg zijn. In het ergste geval laat het na korte tijd weer los, dan kun je het best nieuwe glasplaat kopen en nieuwe scharnieren en dat lijmen met die uv lijm.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |