abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8789913
quote:
Kamer laakt reactie op Hirsi Ali

DEN HAAG - De Tweede Kamer is ontstemd over de actie van ambassadeurs van 21 islamitische landen tegen het VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali. De PvdA heeft minister De Hoop Scheffer aangespoord de ambassadeurs te bekritiseren. Verder betracht de Kamer terughoudendheid om extra spanning tussen moslims en niet-moslims te voorkomen, zeker nu een oorlog tegen Irak dreigt.

De ambassadeurs stuurden namens de Organisatie van de Islamitische Landen (OIC) VVD-leider Zalm een brief en een afschrift naar de andere fractievoorzitters. In de brief eisen ze berisping van Hirsi Ali vanwege haar uitspraken over de profeet Mohammed, die ze 'naar westerse maatstaven' een 'perverse man' noemde. PvdA-Kamerlid Koenders uit in schriftelijke vragen zijn ongenoegen. 'Hoe geloofwaardig vindt u de opmerkingen in de brief over het verantwoord omgaan met het recht van vrijheid van meningsuiting, komende van diverse dictatoriale landen als Sudan, Irak en Iran?', vraagt hij aan De Hoop Scheffer.

'Het is op het randje van inmenging in binnenlandse aangelegenheden', zegt Thom de Graaf van D66, 'maar ik heb geen behoefte schande, schande te roepen nu we ons dienen te concentreren op andere zaken.'

Het stoort de Kamer dat de OIC de fracties vraagt Hirsi Ali terug te fluiten. Het principe van vrije mening telt, niet de inhoud van Hirsi Ali's uitspraken, die lang niet ieders instemming hebben. Het Kamerlid Karimi van GroenLinks bijvoorbeeld kan zich niet vinden in de woordkeuze. Maar ze wijst erop dat 'de ambassadeurs die ons hier de les komen lezen goeddeels komen uit landen waar democratische vrijheden niet bestaan'.

Het CDA-Kamerlid De Haan stelt dat 'het recht op de vrijheid van meningsuiting voorop staat'. Maar hij voegt eraan toe dat 'iemand in een verantwoordelijke positie, zoals een Kamerlid, wel moet opletten of de gekozen bewoordingen effectief zijn'.

In de Kamer is verbaasd gereageerd op de milde houding van VVD-leider Zalm. Uit eigen kring, zoals de Teldersstichting, is Zalm aangespoord een helder liberaal geluid te laten horen. De VVD-leider sloeg de kritiek niet in de wind. In een interview met NRC Handelsblad vrijdag sloeg hij terug met de opmerking dat de VVD zich niet de mond laat snoeren door de islamitische landen. Hij noemt de brief 'bizar' en zegt dat de ambassadeurs zich beter kunnen bemoeien met de vrijheid van meningsuiting in hun eigen land.

De SP'er Ali Lazrak, zelf moslim, 'wil zich niet in de discussie mengen'. Hij laat doorschemeren niet gelukkig te zijn met de uitspraken van Hirsi Ali. 'Maar mijn mening wil ik van Kamerlid tot Kamerlid overbrengen.'

http://www.volkskrant.nl/binnenland/1046413476229.html

zaterdag 1 maart 2003 @ 10:40:54 #102
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_8790177
quote:
Op zaterdag 1 maart 2003 09:57 schreef Kozzmic het volgende:
Hij ziet niet de nuance dat kritiek hebben op Hirsi Ali nog niet betekent dat je haar dood wil hebben.
Een politica die mondood is gemaakt kan net zo goed helemaal dood zijn.

En mondood probeert men haar sinds het begin al te maken.

pi_8790207
quote:
Op zaterdag 1 maart 2003 10:40 schreef Ernst het volgende:

[..]

Een politica die mondood is gemaakt kan net zo goed helemaal dood zijn.

En mondood probeert men haar sinds het begin al te maken.

men?
  zaterdag 1 maart 2003 @ 10:51:01 #104
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_8790235
quote:
Op zaterdag 1 maart 2003 10:46 schreef Kozzmic het volgende:
men?
Wie de schoen past. O.a. deze diplomaten, enkele moslimorganisaties hier in NL, enkele prominente moslims etc. etc.
pi_8791797
quote:
Op zaterdag 1 maart 2003 09:57 schreef Kozzmic het volgende:Dat waren inderdaad de quotes waar ik op doelde. Plus dat stukje uit de tekst die rroloff in het begin van dit topic quote. Misschien iets te hard om te stellen dat TvG hoopt op haar dood, maar het is wel een manier om als het gebeurt met het beschuldigende vingertje te wijzen naar haar critici.
Dank voor je reactie, Kozzmic.

Maar waarom schrijf je "Iets te hard"?.... Waarom zo zuinig Kozzmic? Waarom schrijf je niet "Wat ik wilde zeggen: als zij vermoord wordt zal hij - naar mijn idee volkomen onterecht en ik maak mij daar nu al kwaad om - vooraan staan om critici als schuldigen aan de schandpaal te nagelen. Maar dat 'hopen' was eigenlijk nergens op gebaseerd, het was meer een veronderstelling ontsproten aan mijn eigen brein".

Ik herhaal nog even wat je schreef:

quote:
Kozzmic: Theo van Gogh, van wie ik eigenlijk vermoed dat hij hoopt dat Hirsi Ali vermoord wordt zodat hij daarna met het beschuldigende vingertje kan wijzen naar alles wat links is onder het mom 'want zij hebben haar gedemoniseerd'.
  zaterdag 1 maart 2003 @ 14:00:50 #106
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8792659
quote:
Hij noemt de brief 'bizar' en zegt dat de ambassadeurs zich beter kunnen bemoeien met de vrijheid van meningsuiting in hun eigen land.
Dit zegt eigenlijk alles al.

Bravo.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_8792746
quote:
Op zaterdag 1 maart 2003 13:04 schreef rroloff het volgende:

[..]

Dank voor je reactie, Kozzmic.

Maar waarom schrijf je "Iets te hard"?.... Waarom zo zuinig Kozzmic? Waarom schrijf je niet "Wat ik wilde zeggen: als zij vermoord wordt zal hij - naar mijn idee volkomen onterecht en ik maak mij daar nu al kwaad om - vooraan staan om critici als schuldigen aan de schandpaal te nagelen. Maar dat 'hopen' was eigenlijk nergens op gebaseerd, het was meer een veronderstelling ontsproten aan mijn eigen brein".

Ik schreef toch ook "ik vermoed"? Dat vermoeden is overigens wel enigzins gebaseerd op mijn kennis van de teksten van Van Gogh. Ondanks dat hij geen homo is is de benaming 'relnicht' voor hem zeker van toepassing. Iemand doodwensen ter meerdere eer en glorie van hemzelf gaat ver, dat geef ik toe, maar als er iemand toe in staat is...

Maar ja, we hadden het over Hirsi Ali.

pi_8792799
Ayaan trek het je niet aan, de meeste mensen zijn nog niet klaar voor de vrijheid en ik betwijfel of er vrijheid bestaat, tragisch dat Nederland je niet welkom heet, een teken van een hard teruglopende beschaving.
Het lijkt alsof de wereld nu onveiliger is dan ooit maar we willen liever in slaap gesust worden,sshht....
Ik gooi mijn hooddoekjes nog niet weg, nooit zal ik sterven voor een idee,never.
  zaterdag 1 maart 2003 @ 14:13:42 #109
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8792820
quote:
Op zaterdag 1 maart 2003 14:11 schreef fatima het volgende:
tragisch dat Nederland je niet welkom heet, een teken van een hard teruglopende beschaving.
40 jaar lang is welkom gezegd, echter het kwam alleen van 1 kant. DAT is de reden dat het nu genoeg is.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_8792923
quote:
Op zaterdag 1 maart 2003 14:08 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ik schreef toch ook "ik vermoed"? Dat vermoeden is overigens wel enigzins gebaseerd op mijn kennis van de teksten van Van Gogh. Ondanks dat hij geen homo is is de benaming 'relnicht' voor hem zeker van toepassing. Iemand doodwensen ter meerdere eer en glorie van hemzelf gaat ver, dat geef ik toe, maar als er iemand toe in staat is...

Maar ja, we hadden het over Hirsi Ali.

en daarmee doe jij exact wat jij Theo verwijt...
ik kan nu net zo goed zeggen dat jíj hoopt dat ze vermoord wordt en dat jíj dan hoopt dat Theo zus en zo reageert, zodat jíj kan zeggen : zie je wel, ik wist dat hij zo zou reageren...

Larie dus en met zulke vermoedens is het einde zoek..

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_8792955
quote:
Op zaterdag 1 maart 2003 14:13 schreef X-Ray het volgende:

[..]

40 jaar lang is welkom gezegd, echter het kwam alleen van 1 kant. DAT is de reden dat het nu genoeg is.

En dat zeg jij? mijn hemel alsof het voor wat hoort wat behelst, dat bedoel ik niet met Welkom heten.
pi_8793002
quote:
Op zaterdag 1 maart 2003 14:22 schreef milagro het volgende:

[..]

en daarmee doe jij exact wat jij Theo verwijt...
ik kan nu net zo goed zeggen dat jíj hoopt dat ze vermoord wordt en dat jíj dan hoopt dat Theo zus en zo reageert, zodat jíj kan zeggen : zie je wel, ik wist dat hij zo zou reageren...

Larie dus en met zulke vermoedens is het einde zoek..

Dat is wel een erg makkelijk weerwoord. Nee, ik hoop zeker niet dat ze vermoord wordt.

Waar ik me aan erger is dat Van Gogh bij voorbaat een eventuele moord op Hirsi Ali in de schoenen schuift van haar critici. Of hij daar nu op hoopt of niet. Dat is het walgelijke eraan!

pi_8793057
quote:
Op zaterdag 1 maart 2003 14:28 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Dat is wel een erg makkelijk weerwoord. Nee, ik hoop zeker niet dat ze vermoord wordt.

Waar ik me aan erger is dat Van Gogh bij voorbaat een eventuele moord op Hirsi Ali in de schoenen schuift van haar critici. Of hij daar nu op hoopt of niet. Dat is het walgelijke eraan!

Waarom zou van Gogh dat hopen?, welk belang is daar mee gemoeid, het zieners-belang?
Hij doet niets anders dan constateren en wijst alle droogneukers ( theoretici ) op een enorme denkfout nl : Het vijanddenken.

[Dit bericht is gewijzigd door fatima op 01-03-2003 14:33]

zaterdag 1 maart 2003 @ 14:33:09 #114
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8793063
quote:
Op zaterdag 1 maart 2003 14:28 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ik vind die reacties van die diplomaten een stuk walgelijker eigenlijk. Beetje in Theo van Goghs zijn hoofd kijken en insinueren slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_8793207
quote:
Op zaterdag 1 maart 2003 14:11 schreef fatima het volgende:
Ayaan ... tragisch dat Nederland je niet welkom heet, een teken van een hard teruglopende beschaving...
Nederland heet haar niet welkom? Ik denk dat een zetel in de volksvertegenwoordiging zelfs een vrij royaal welkom is.
pi_8793392
quote:
Op zaterdag 1 maart 2003 14:45 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nederland heet haar niet welkom? Ik denk dat een zetel in de volksvertegenwoordiging zelfs een vrij royaal welkom is.

Als je je kroeshaar keer op keer relaxed breekt het haar af, het gaat niet om zetels of whatever maar je welkom voelen, dat is iets anders dan wat het volk ( ook hier op fokforum.nl) nu over haar uitbraakt en de arrogantie vanachter je pc te vertellen dat ze vrij royaal welkom is vind ik van een zuinigheid en hypocrisie...
Daar hoor ik ook bij natuurlijk , ik maar eens wat doen.
pi_8793422
quote:
Op zaterdag 1 maart 2003 14:32 schreef fatima het volgende:

[..]

Waarom zou van Gogh dat hopen?, welk belang is daar mee gemoeid, het zieners-belang?
Hij doet niets anders dan constateren en wijst alle droogneukers ( theoretici ) op een enorme denkfout nl : Het vijanddenken.

Nee, hij zegt op te komen voor de vrijheid van meningsuiting, maar snoert een ieder de mond die het aandurft Hirsi Ali te bekritiseren. Of die kritiek nu genuanceerd is of niet.
quote:
Op zaterdag 1 maart 2003 14:33 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Ik vind die reacties van die diplomaten een stuk walgelijker eigenlijk. Beetje in Theo van Goghs zijn hoofd kijken en insinueren slaat natuurlijk helemaal nergens op.

Ten eerste heb ik de reacties van de diplomaten allang veroordeeld in dit topic. Ten tweede baseer ik me met name op de schrijfsels van Van Gogh.
pi_8793454
quote:
Op zaterdag 1 maart 2003 14:58 schreef fatima het volgende:

[..]

Als je je kroeshaar keer op keer relaxed breekt het haar af, het gaat niet om zetels of whatever maar je welkom voelen, dat is iets anders dan wat het volk ( ook hier op fokforum.nl) nu over haar uitbraakt en de arrogantie vanachter je pc te vertellen dat ze vrij royaal welkom is vind ik van een zuinigheid en hypocrisie...
Daar hoor ik ook bij natuurlijk , ik maar eens wat doen.

Eh, heb je vanmorgen je pilletjes wel ingeslikt? Ik zie geen enkel onvertogen woord over haar hier. En in het algemeen valt het ook nog wel mee.

Overigens breekt kroeshaar altijd af, relaxed of niet.

pi_8793518
quote:
Op zaterdag 1 maart 2003 15:00 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Nee, hij zegt op te komen voor de vrijheid van meningsuiting, maar snoert een ieder de mond die het aandurft Hirsi Ali te bekritiseren. Of die kritiek nu genuanceerd is of niet.
[..]

Van Gogh is toch niet het issue nu? Het gaat mij meer om de inhoud, blaffende honden bijten niet.
pi_8793549
quote:
Op zaterdag 1 maart 2003 15:03 schreef HiZ het volgende:

[..]

Eh, heb je vanmorgen je pilletjes wel ingeslikt? Ik zie geen enkel onvertogen woord over haar hier. En in het algemeen valt het ook nog wel mee.

Overigens breekt kroeshaar altijd af, relaxed of niet.

Wat is dit voor een belachelijkheid? Heb je je pilletjes wel geslikt? Het gaat trouwens over het te snel op elkaar relaxen.
  maandag 3 maart 2003 @ 12:37:26 #121
3542 Gia
User under construction
pi_8831582
quote:
Op zaterdag 1 maart 2003 14:45 schreef HiZ het volgende:

[..]

Zij heeft die zetel gekregen van de Nederlandse regering om haar welkom te heten?

Volgens mij is ze gewoon net zo goed gekozen als Zalm.

maandag 3 maart 2003 @ 14:14:20 #122
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_8834048
Alle reacties in dit topic lezend, ze een beetje laten bezinken, en dan kom je tot de volgende conclusies:

1) Alles is terug te herleiden tot twee feiten:
- dat kritiek, hoe goed onderbouwd of genuanceerd ook, op de islam blijkbaar simpelweg not done is.
- dat door de islam te bekritiseren ineens alle moslims ter wereld worden beledigd.
Maw, karakteristiek voor de manier van denken zoals die bij uitstek in niet-democratische moslimstaten wordt gedaan.
Nou, die godvergeten ezels zullen er maar aan moeten wennen dat hun onderdaantjes er zelf voor gekozen hebben om naar Nederland te komen, en dat je in Nederland kritiek mag hebben op welke religie dan ook, en dat het pure nonsens is dat dan alle moslims beledigd worden.

2) De reacties van (NB moderator) Gelly in dit topic zijn van een dusdanig tenenkrommend onzinnig gehalte dat ik mij als weldenkende Fok!ker en Nederlands onderdaan dusdanig beledigd voel, zodat er een brief van de minister-president naar Danny onderweg is, die ervoor moet zorgen dat Gelly zijn klep dichthoudt danwel excuses maakt.

De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_8842688
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 12:42 schreef gelly het volgende:

[..]

En daar heb je nu toch ook kritiek op ? Wat ik bedoel is, H. Ali mag de Islam als godsdienst ridiculiseren, en het wordt zelfs geweldig gevonden hier, iedereen ligt in een knup "Haha, kijk die Ali eens moslims beledigen !". Vervolgens komt er kritiek op, en dat mag dan opeens niet ? Vrijheid van meningsuiting toch ? Of mag dat alleen als je het ermee eens bent ?

Inderdaad vrijheid van meningsuiting is het hoogste goed wat mij betreft. Vervolgens worden we dan wat meer volwassen en dan komt er ook oirbaarheid of fatsoen om de hoek kijken. Echter nooit gedwongen door wat een of andere fatsoensrakker uit een ander land daar van vindt.

Mensen mogen met hun boodschap en beroep komen. Ik mag weigeren daar gehoor aan te geven. Zo vrij is ons land gelukkig.

[Dit bericht is gewijzigd door hoppe op 03-03-2003 22:55]

salva cum reverentia
  dinsdag 4 maart 2003 @ 14:49:59 #124
3542 Gia
User under construction
pi_8859079
quote:
Op maandag 3 maart 2003 21:18 schreef hoppe het volgende:

Mensen mogen met hun boodschap en beroep komen. Ik mag weigeren daar gehoor aan te geven. Zo vrij is ons land gelukkig.

Als Ayaan doet wat zij willen, excuses aanbieden en terugkomen op haar woorden, dan moet ze dus ineens een andere mening hebben!

Gelukkig geeft zij hier inderdaad geen gehoor aan.

dinsdag 4 maart 2003 @ 17:42:41 #125
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_8864055
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 14:49 schreef Gia het volgende:

[..]

Als Ayaan doet wat zij willen, excuses aanbieden en terugkomen op haar woorden, dan moet ze dus ineens een andere mening hebben!

Gelukkig geeft zij hier inderdaad geen gehoor aan.

"De Islam is acherlijk."
"Ik neem terug dat ik Islam achterlijk vind."
"Ik neem terug dat ik teruggenomen heb dat ik de Islam achterlijk vind."

Ayaan Hirsi Ali
I say what I mean, and I do as I say

"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')