abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8748815
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 12:39 schreef milagro het volgende:

[..]

Tuurlijk , Gelly, laten wij ook bij de consul van de Emiraten gaan klagen over wat ene vooraanstaande meneer Al Barwani te melden heeft over de plaats die vrouwen in dienen te nemen volgens hem en het etiketje wat hij op hen plakt die zich niet als zodanig gedragen ....beledigt hij zo even alle westere/niet moslim vrouwen van de wereld mee...

En daar heb je nu toch ook kritiek op ? Wat ik bedoel is, H. Ali mag de Islam als godsdienst ridiculiseren, en het wordt zelfs geweldig gevonden hier, iedereen ligt in een knup "Haha, kijk die Ali eens moslims beledigen !". Vervolgens komt er kritiek op, en dat mag dan opeens niet ? Vrijheid van meningsuiting toch ? Of mag dat alleen als je het ermee eens bent ?
  donderdag 27 februari 2003 @ 12:55:56 #52
3542 Gia
User under construction
pi_8749033
Wat heeft iemand in het buitenland te maken met de uitspraken van een in Nederland wonende vrouw? Wat zij voor beroep heeft doet er niet toe. Dit zijn persoonlijke uitspraken en in Nederland geldt nog altijd de vrijheid van meningsuiting.

Ze zijn helemaal gek geworden die lui. Laat ze eerst eens naar zichzelf kijken.

Gelukkig distantieert Zalm zich van deze kwestie en heeft Ayaan al aangegeven absoluut geen excuus aan te bieden. En terecht!!

pi_8749126
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 12:42 schreef gelly het volgende:

[..]

En daar heb je nu toch ook kritiek op ? Wat ik bedoel is, H. Ali mag de Islam als godsdienst ridiculiseren, en het wordt zelfs geweldig gevonden hier, iedereen ligt in een knup "Haha, kijk die Ali eens moslims beledigen !". Vervolgens komt er kritiek op, en dat mag dan opeens niet ? Vrijheid van meningsuiting toch ? Of mag dat alleen als je het ermee eens bent ?

Ga ik officieel een klacht indienen bij een consul over een uitspraak die een of andere Arabier in Qatar maakt over westerse vrouwen ?!!

Je mist het punt totaal zoals gewoonlijk...

In die landen wordt ieder mogelijk mensenrecht geschonden, is het niet mogelijk te zeggen wat je denkt zonder daarvoor letterlijk aan de schandpaal genageld te worden en dan gaat de consul daar ons vertellen wat wel en niet door de beugel kan?

Kritiek hebben mag, natuurlijk, maar officieel een minister vragen zijn collega tot de orde te roepen is een gotspe van de grootste orde, wanneer een dergelijk "verzoek" komt van een man in wiens land vrijheid van meningsuiting nog uitgevonden moet worden en waar vrouwen dagelijks geschoffeerd en erger worden.

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_8749159
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 13:01 schreef milagro het volgende:

[..]

In die landen wordt ieder mogelijk mensenrecht geschonden, is het niet mogelijk te zeggen wat je denkt zonder daarvoor letterlijk aan de schandpaal genageld te worden en dan gaat de consul daar ons vertellen wat wel en niet door de beugel kan?

Ja, democratie en vrijheid van meningsuiting dus. Al is het wel enorm Hypocriet idd. Maar dat zijn de mensen die de uitspraken van H. Ali toejuigen ook, als ze aan de andere kant kritiek daarop niet waarderen.
pi_8749198
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 13:03 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, democratie en vrijheid van meningsuiting dus. Al is het wel enorm Hypocriet idd. Maar dat zijn de mensen die de uitspraken van H. Ali toejuigen ook, als ze aan de andere kant kritiek daarop niet waarderen.

tegen zoveel domheid kan ik niet op.. nogmaals, je mist het punt..
pi_8749244
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 13:04 schreef milagro het volgende:

[..]

tegen zoveel domheid kan ik niet op.. nogmaals, je mist het punt..

Wat is het punt dan ?
  donderdag 27 februari 2003 @ 13:12:59 #57
3542 Gia
User under construction
pi_8749387
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 13:06 schreef gelly het volgende:

[..]

Wat is het punt dan ?

Stel ik werk bij een bedrijf en zeg dat Mohammed gemeten naar de Westerse maatstaven een perverse man was.
En dan komt er een Moslim die aan mijn baas vraagt om mij tot de orde te roepen.

Punt 1. Mijn baas heeft niets te zeggen over de uitspraken die ik doe.
Punt 2. Als iemand een probleem met mij heeft, moet hij naar mij komen en niet naar mijn baas.

Het slaat dus nergens op dat buitenlandse diplomaten aan Zalm vragen om zijn collega tot de orde te roepen. Verder hebben buitenlandse diplomaten geen zeggenschap over wat iemand in Nederland wel of niet mag zeggen.

pi_8749478
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 13:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Stel ik werk bij een bedrijf en zeg dat Mohammed gemeten naar de Westerse maatstaven een perverse man was.
En dan komt er een Moslim die aan mijn baas vraagt om mij tot de orde te roepen.

Punt 1. Mijn baas heeft niets te zeggen over de uitspraken die ik doe.
Punt 2. Als iemand een probleem met mij heeft, moet hij naar mij komen en niet naar mijn baas.

Het slaat dus nergens op dat buitenlandse diplomaten aan Zalm vragen om zijn collega tot de orde te roepen. Verder hebben buitenlandse diplomaten geen zeggenschap over wat iemand in Nederland wel of niet mag zeggen.

Nee, maar daarom mogen ze het nog wel vragen. Of niet dan ?
pi_8749535
Het is opmerkelijk dat overheden in een aantal islamitische landen zich toch nog druk kunnen maken over iets onbenulligs als de uitspraak op persoonlijke titel van een politica uit een klein landje.
pi_8749570
Ik vind het wel goed dat Zalm zich namens de VVD min of meer distantieert van de uitlatingen van Hirsi Ali. Maar hij had het bezoek van de ambassadeurs wat mij betreft best mogen aangrijpen om wat te zeggen over de democratie en vrijheid van meningsuiting in de desbetreffende landen. De reactie van Hirsi Ali snap ik niet helemaal; als ze vindt dat ze zelf haar mening moet kunnen uitdragen, hoe kan ze dan tegen het uitdragen van een mening door die ambassadeurs zijn?

Datzelfde geldt ook voor Theo van Gogh, van wie ik eigenlijk vermoed dat hij hoopt dat Hirsi Ali vermoord wordt zodat hij daarna met het beschuldigende vingertje kan wijzen naar alles wat links is onder het mom 'want zij hebben haar gedemoniseerd'. Dat is eigenlijk wat ik continu al proef in die hele Hirsi Ali-discussie, zij moet alles kunnen zeggen, maar oh wee als je kritiek op haar durft te hebben, of dat nu gematigd en genuanceerd is of net zo kort door de bocht als zijzelf doet... Dat is toch ook 'vrijheid van meningsuiting'?

[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 27-02-2003 13:37]

pi_8749626
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 13:16 schreef gelly het volgende:

[..]

Nee, maar daarom mogen ze het nog wel vragen. Of niet dan ?

zeg ik dat ze het ze verboden is dan? ik zeg dat het van de potgerukt is en een gotspe...

alles mag, gelly, ik mag ook vragen of je je teringsmoel wilt houden als je je mening geeft, maar of dat gepast is en terecht is, ..je zou het zelfs ongepast ongemanierd en hondsbrutaal kunnen noemen..

donderdag 27 februari 2003 @ 14:01:35 #62
3542 Gia
User under construction
pi_8750562
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 13:20 schreef Kozzmic het volgende:
als ze vindt dat ze zelf haar mening moet kunnen uitdragen, hoe kan ze dan tegen het uitdragen van een mening door die ambassadeurs zijn?
Het is geen mening wat die ambassadeurs uitdragen. Ze vragen Zalm om Ayaan te zeggen dat ze haar excuses aan moet bieden aan de Moslimwereld.

Dat is geen mening.

Ayaan verkondigt haar mening en nu wordt haar gezegd dat ze dat niet mag. Mensen uit een ander land zeggen dat zij dat in Nederland niet mag zeggen.

Dat is geen mening, dat is iemand proberen het zwijgen op te leggen.

Als Ayaan zegt dat ze Mohammed een perverse man vindt, dan mogen die diplomaten zeggen dat ze het niet eens zijn met haar mening. Maar ze mogen haar niet dwingen haar mening te veranderen. En dat zou ze wel moeten doen als ze haar excuses aan zou bieden.

Ik: Ik vind Mohammed een perverse man.
Diplomaat: Ik vind van niet.
Ik: Dat is jouw mening, de mijne is anders.

donderdag 27 februari 2003 @ 14:27:51 #63
15717 Festen
or is just me?
pi_8751036
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 14:01 schreef Gia het volgende:
Ik: Ik vind Mohammed een perverse man.
Diplomaat: Ik vind van niet.
Ik: Dat is jouw mening, de mijne is anders.
Inderdaad, zo had het moeten gaan.

Het vreemde van die ijverige ambassadeurs is het groepsdenken dat erachter zit. Als iemand de Paus beledigt, krijgt je baas dan ook de Spaanse, Italiaanse of Braziliaanse ambassadeur op bezoek? Waarom lijken moslims zo snel in de verdediging te schieten bij iedere vorm van kritiek op de Islam?

Nederlandse moslims kunnen haar aanklagen wegens belediging (ben er zelf mee oneens, maar het staat in de wet), en Nederlandse rechters kunnen daar een oordeel over vellen.

"Gentlemen! You can't fight in here, this is the War Room!"
pi_8751197
Grappig dat zelfs dáár in het Verre Oosten men zich stoort aan de uitlatingen van een naar hun mening psychisch gestoorde, rancuneuze, labiele afvallige vrouw..
Je zou denken dat als je een vrouw die etiketten op plakt, het er niet meer zo toe doet wat zij vindt...ze spoort immers niet toch?

Wellicht toch een gevoelige snaar geraakt...

pi_8752088
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 13:20 schreef Kozzmic het volgende: Theo van Gogh, van wie ik eigenlijk vermoed dat hij hoopt dat Hirsi Ali vermoord wordt zodat hij daarna met het beschuldigende vingertje kan wijzen naar alles wat links is onder het mom 'want zij hebben haar gedemoniseerd'.
Hoe ziek ben je om überhaupt op dit idee te komen?
pi_8752185
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 15:10 schreef rroloff het volgende:

[..]

Kom op zeg, zelfs op het forum hier lopen er figuren rond die geen fuck om H. Ali zelf geven, maar het alleen prachtig vinden wat ze roept.

Ze zouden het liefst zien dat H. Ali om zeep wordt geholpen door ee moslim, want dat hebben ze "hun punt" weer duidelijk gemaakt. Het zijn dezelfde figuren die bij de moord op Fortuyn riepen "het is vast een allochtoon !" en het zelfs jammer vonden dat de dader een autochtoon bleek te zijn. Gelukkig was ie nog wel links.

Het zijn ook de figuren die hopen op rassenrellen, zodat ze kunnen zeggen "zie je wel !", of die mishandeling van allochtonen goedpraten met "heel begrijpelijk".

pi_8752655
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 11:02 schreef hoppe het volgende:

Ik schrijf niet over een complot. Jij begint over een complot. Men was gewoon dezelfde mening toegedaan bijvoorbeeld vanwege dezelfde politieke overtuiging waaruit politici als Wim Kok, Ad Melkert, Thom de Graaf, Paul Rosenmuller, Femke Halsema of Jan Marijnissen menen anderen te moeten beleren of te moeten behoeden voor een eigen keuze.

Maar als er geen enkele niet-linkse rechter aan de pas komt in de rechtszaken van de onterecht veroordeelde Janmaat, dan moet er toch juist een complot zijn?
Of waren er toen relatief zoveel linkse rechters dat het statistisch mogelijk was dat hij in geen enkele zaak een enkele weldenkende CDA/VVD rechter toegewezen kreeg? Ook raar dat die andere rechters die wettelijk blijkbaar belachelijke beslissing nooit als onrecht(matig) bestempeld hebben....

Wat een toeval allemaal.....

quote:
Op donderdag 27 februari 2003 12:39 schreef milagro het volgende:

Tuurlijk , Gelly, laten wij ook bij de consul van de Emiraten gaan klagen over wat ene vooraanstaande meneer Al Barwani te melden heeft over de plaats die vrouwen in dienen te nemen volgens hem en het etiketje wat hij op hen plakt die zich niet als zodanig gedragen ....beledigt hij zo even alle westere/niet moslim vrouwen van de wereld mee...

Als in die emiraten een half miljoen vrouwen van oorspronkelijk Nederlandse afkomst zouden wonen, zou ik het inderdaad wel op prijs stellen als we zouden reageren als de vooraanstaande heer Al Barwani bijvoorbeeld meldt dat blanke vrouwen naar bepaalde maatstaven allemaal vieze, waardeloze hoeren zijn, ja....
quote:
Wellicht toch een gevoelige snaar geraakt...
Wellicht toch oprecht beledigd....
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
pi_8752765
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 15:33 schreef Dr_Strangelove het volgende:

Als in die emiraten een half miljoen vrouwen van oorspronkelijk Nederlandse afkomst zouden wonen, zou ik het inderdaad wel op prijs stellen als we zouden reageren als de vooraanstaande heer Al Barwani bijvoorbeeld meldt dat blanke vrouwen naar bepaalde maatstaven allemaal vieze, waardeloze hoeren zijn, ja....

Wellicht toch oprecht beledigd....

Zover ik weet wonen in Nederland geen half miljoen mensen afkomstig uit de Emiraten.
pi_8752979
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 15:37 schreef Halinalle het volgende:

[..]

Zover ik weet wonen in Nederland geen half miljoen mensen afkomstig uit de Emiraten.

- Die ambassadeurs vertegenwoordigen gezamelijk een gebied waar (meer dan?) een half miljoen van onze moslims vandaan komen.

- Onze ambassadeur vertegenwoordigd (in mijn hypothetische voorbeeld) de half miljoen vrouwen in de emiraten van Nederlandse afkomst.

"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
pi_8753151
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 15:10 schreef rroloff het volgende:

[..]

Mwah, wie zal er zieker zijn? Van Gogh die herhaaldelijk in zijn schrijfsels refereert aan een mogelijke moord op Hirsi Ali en dat bij voorbaat al wijt aan de personen die 'durven' kritiek op haar te hebben, of ik die daaruit concludeer dat Van Gogh er misschien wel op hoopt.
  donderdag 27 februari 2003 @ 15:55:53 #71
3542 Gia
User under construction
pi_8753166
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 15:14 schreef gelly het volgende:

[..]

Kom op zeg, zelfs op het forum hier lopen er figuren rond die geen fuck om H. Ali zelf geven, maar het alleen prachtig vinden wat ze roept.

Ze zouden het liefst zien dat H. Ali om zeep wordt geholpen door ee moslim, want dat hebben ze "hun punt" weer duidelijk gemaakt. Het zijn dezelfde figuren die bij de moord op Fortuyn riepen "het is vast een allochtoon !" en het zelfs jammer vonden dat de dader een autochtoon bleek te zijn. Gelukkig was ie nog wel links.

Het zijn ook de figuren die hopen op rassenrellen, zodat ze kunnen zeggen "zie je wel !", of die mishandeling van allochtonen goedpraten met "heel begrijpelijk".

Belachelijk ideeën houd jij er op na.

Niemand vindt het prachtig dat Ayaan dat roept. Het is haar mening en daar heeft ze recht op.
En niemand zit te hopen dat ze vermoord wordt. Maar ze is er wel mee bedreigd.

En ja, dat zou inderdaad belachelijk zijn als dat zou gebeuren en absoluut niet begrijpelijk.

En wat Pim betreft: Ik heb toen inderdaad gezegd dat die moord wel gepleegd zou zijn door een buitenlander of een links figuur. Daar werd ik nog voor geband ook. Terwijl ik achteraf wel gelijk had. Het was een linkse rakker.

Maar het schijnt tegenwoordig in te zijn om mensen met rechtse ideeën de mond te snoeren. Dat gebeurt nu met Ayaan, het gebeurde letterlijk met Pim (vzmh) en het gebeurt ook met een groep scholieren die geen sportkleding mogen dragen waarmee ze hun politieke mening uitdragen.

Het gebeurt zelfs op Fok! Door de wijze waarop jij meent mensen met rechtse ideeën zwart te moeten maken. Allemaal alleen bedoelt om rechts de mond te snoeren.

pi_8753204
Dus als err in Ivoorkust een kamerlid katholieken beledigt, dan gaan wij Nederlandse katholieken de verantwoordelijke mininster aldaar gebieden (verzoeken is het nauwelijks) zijn kamerlid tot de orde te roepen omdat zij álle katholieken beledigt?
Of doen we dat enkel als er katholieke Nederlanders aldaar wonen en sputteren tegen een mening van 1 vrouw?

De consuls die bij Zalm aanklopten nemen het op voor de paar honderduizend Marokkanen en Turken etc. in Nederland?
Waarom hoor ik de Turkse consul niet of de Marokkaanse?

Waar bemoeien deze consuls zich mee? Worden hun landgenoten persoonlijk aangevallen of beledigt? Dacht het niet?
Het is een mening van 1 persoon, waar je het mee oneens kunt en mag zijn en dat zeker mag ventileren, maar je hebt geen recht om een excuus eisen. Dat slaat werkelijk helemaal nergens op.

donderdag 27 februari 2003 @ 15:57:21 #73
15717 Festen
or is just me?
pi_8753212
quote:

Cursus stigmatisering voor beginners?

Alles weer lekker kort door de bocht. Net zoals jij stiekem hoopte dat Fortuyn zou worden vermoord? Want jij gaf ook geen fuck om P. Fortuyn. Dat soort spelletjes over wat andere mensen denken zijn nogal simplistisch.

En dat Fortuyn door een "linkse" milieuactivist is vermoord, lijkt me niet echt een groot toeval. Daar zaten politiek zijn grootste vijanden, groepen die in Nederland hun belangen prima kunnen verdedigen.

[Dit bericht is gewijzigd door Festen op 27-02-2003 16:02]

"Gentlemen! You can't fight in here, this is the War Room!"
pi_8753325
quote:

[..]

jij spoort echt niet...wat gaat er toch allemaal in dat hoofd van jou om, gelly..tjonge jonge zeg..
pi_8753406
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 15:14 schreef gelly het volgende:Ze zouden het liefst zien dat H. Ali om zeep wordt geholpen door ee moslim, want dat hebben ze "hun punt" weer duidelijk gemaakt.
1. Kozzmic - wier bijdragen en modereerstijl ik in het algemeen zeer waardeer - had het over Theo van Gogh, iemand die Hirsi Ali privé ontmoet en hogelijk waardeert.
2. En dan de argumentatie van Kozzmic "omdat hij links weer kan beschuldigen omdat links haar heeft gedemoniseerd [heb even het correcte citaat niet bij de hand]". Bizar, want "links" heeft helemaal niet als gevaarlijk of als extremist afgeschilderd.

1+2 leidden tot mijn vraag.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')