Schoolgebouwen met een dak dat niet het gewicht van een kind aankan en die dan zo makkelijk beklimbaar zijn, wtf.quote:Kind (11) klimt met vriendjes op schoolgebouw en zakt door dak
Een kind van 11 jaar is maandagavond gewond geraakt nadat hij door het dak van een school is gezakt. Dat gebeurde aan de Bijlwerffstraat in Rotterdam-Blijdorp.
Het slachtoffer was samen met een paar andere kinderen op het dak van de school geklommen. Tijdens hun avontuur zakte de 11-jarige jongen er plotsklaps doorheen en viel naar beneden.
Of je doet gewoon normaal en klimt niet op een dak. Zo vreemd is het niet dat je niet op een dak kan lopen.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Schoolgebouwen met een dak dat niet het gewicht van een kind aankan en die dan zo makkelijk beklimbaar zijn, wtf.
[ afbeelding ]
wtf?quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Schoolgebouwen met een dak dat niet het gewicht van een kind aankan en die dan zo makkelijk beklimbaar zijn, wtf.
[ afbeelding ]
Waar slaat dit nu weer op, ik ben als kind ook op vanalles geklommen.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:30 schreef Document1 het volgende:
[..]
Of je doet gewoon normaal en klimt niet op een dak. Zo vreemd is het niet dat je niet op een dak kan lopen.
Jij mocht zeker nooit ergens spelen zonder rubberen tegels?
Het is echt debiel om een schoolgebouw zo makkelijk beklimbaar te maken en dan met een dak dat niet eens het gewicht van een kind aankan. Dan vraag je er als architect/schoolbestuur gewoon om.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:31 schreef Moonversion het volgende:
[..]
wtf?
Oplossing is simpel: kind had niet op het dak moeten klimmen, of dat dak dat wel/niet aan kan doet niet ter zake en dat het makkelijk beklimbaar is even min
Precies, kinderen klimmen op vanalles en bij dit schoolgebouw wordt het ze heel makkelijk gemaakt.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:32 schreef Eightyone het volgende:
Zo zijn kinderen nou eenmaal. In dit geval is het ze helaas te makkelijk gemaakt.
Dus ?quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Waar slaat dit nu weer op, ik ben als kind ook op vanalles geklommen.
Weet je wat debiel is dat je met een paar liter benzine en een cobra die je op iedere straathoek kan krijgen zo'n heel gebouw in de fik kan steken, onbegrijpelijk dat zo'n gebouw dat niet aan kan, dan vraagt zo'n gebouw er gewoon om.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het is echt debiel om een schoolgebouw zo makkelijk beklimbaar te maken en dan met een dak dat niet eens het gewicht van een kind aankan. Dan vraag je er als architect/schoolbestuur gewoon om.
quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:36 schreef Moonversion het volgende:
[..]
Weet je wat debiel is dat je met een paar liter benzine en een cobra die je op iedere straathoek kan krijgen zo'n heel gebouw in de fik kan steken, onbegrijpelijk dat zo'n gebouw dat niet aan kan, dan vraagt zo'n gebouw er gewoon om.
Nice. Pics?quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Dat is de oude basisschool van mijn dochter. Komt erg dichtbij zo.
Van die jaren 80-bouw die niks mocht kosten.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:35 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Dus ?
Denk je nu echt dat een dak massief is ?
Nee dat is het niet, loopt namelijk alleen over de balken deel namelijk.
En een school is simpel gebouwd dus ook de daken.
Dus ja het is normaal.
Ben namelijk ook door een dak van een gebouw gezakt als kind
Je dacht ik verzin eens een domme analogie. Knap gedaan!quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:36 schreef Moonversion het volgende:
[..]
Weet je wat debiel is dat je met een paar liter benzine en een cobra die je op iedere straathoek kan krijgen zo'n heel gebouw in de fik kan steken, onbegrijpelijk dat zo'n gebouw dat niet aan kan, dan vraagt zo'n gebouw er gewoon om.
Ik klom als kind ook vaak genoeg op daken, ook van mijn basisschool. Zo zijn kinderen nou eenmaal. Paar pleisters er op en weer door, worden kinderen hard van.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:30 schreef Document1 het volgende:
[..]
Of je doet gewoon normaal en klimt niet op een dak. Zo vreemd is het niet dat je niet op een dak kan lopen.
Jij mocht zeker nooit ergens spelen zonder rubberen tegels?
Inderdaad het is ronduit misdadig om daar geen rekening mee te houden bij het bouwen van zo'n laag schoolgebouw met een plat dak en allerlei bijgebouwtjes via welke je eenvoudig op dat dak komt.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:43 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik klom als kind ook vaak genoeg op daken, ook van mijn basisschool. Zo zijn kinderen nou eenmaal. Paar pleisters er op en weer door, worden kinderen hard van.
Heeft niet zoveel met de beklimbaarheid door kinderen te maken. Gewoon stevig bouwen, uit principe.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het is echt debiel om een schoolgebouw zo makkelijk beklimbaar te maken en dan met een dak dat niet eens het gewicht van een kind aankan. Dan vraag je er als architect/schoolbestuur gewoon om.
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |