abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217551543
Of een huis kunnen kopen of in de vrije huur kunnen betalen. Als ik zo nadenk moet dat een enorme groep zijn. Ik las dat iets van 6 woningen in amsterdam naar reguliere wachttijd zijn gegaan 1000en naar urgenten en dat soort zaken. Mis ik iets? Zijn er dan zoveel zielige mensen in nederland, de straten zitten ook nog niet vol met zwervers zoals in los angeles. Ik zie toch veel mensen voor me die op hun 20e uit huis worden getrapt en dan?
pi_217551563
Hier het artikel over amsterdam. https://www.at5.nl/nieuws(...)chts-23-in-heel-jaar
pi_217553115
Dan maar geen Amsterdam he
pi_217553253
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 23:58 schreef Helenattenek het volgende:
Dan maar geen Amsterdam he
Maar is het niet gewoon landelijk zo?
pi_217553268
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 00:09 schreef Vvdjemoeder het volgende:

[..]
Maar is het niet gewoon landelijk zo?
Wat ik heb begrepen is dat loting sowieso vrij van urgentie en dat soort geneuzel is.
Daar is genoeg van in de randstad.
pi_217557257
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2025 20:49 schreef Vvdjemoeder het volgende:
Of een huis kunnen kopen of in de vrije huur kunnen betalen. Als ik zo nadenk moet dat een enorme groep zijn. Ik las dat iets van 6 woningen in amsterdam naar reguliere wachttijd zijn gegaan 1000en naar urgenten en dat soort zaken. Mis ik iets? Zijn er dan zoveel zielige mensen in nederland, de straten zitten ook nog niet vol met zwervers zoals in los angeles. Ik zie toch veel mensen voor me die op hun 20e uit huis worden getrapt en dan?
Als ik het artikel lees, dan zijn er 'maar' 45 woningen gegaan naar urgente gevallen.

Het gros van de woningen gaat naar voorrangsregels.
Bijvoorbeeld een basisschool leraar heeft in bepaalde steden voorrang op sociale huur.

Kennelijk zijn er best veel groepen die voorrang krijgen, gezien het enorme aantal woningen dat met voorrang is verhuurd.

Maar dat zijn dus niet per se zielige gevallen.
pi_217557301
Als ze iedere vluchteling, tienermoeder, vrouw die ruzie heeft met haar ex allemaal urgentie gaan geven zitten de woningen zo vol ja

Verder heb ik een prima inkomen en mag ik ook niet meer op sociale huur reageren. Dus die inschrijfduur kan ik weggooien. En omdat ik alleenstaand ben is kopen alsnog lastig. De meeste woningen zijn een stuk duurder dan wat ik aan hypotheek kan krijgen.

En vrije sector reageer ik ook op ja. Dan maar 1400/maand kale huur betalen. Alleen probleem is dat ik niet de enige ben die daar op reageert. En je dus alsnog geloot moet worden uit een stuk of 50 kandidaten minimaal.
pi_217557366
Ik heb deze week zes jaar inschrijfduur opgebouwd dus nog lang niet voldoende om in aanmerking te komen voor een nieuwe zolderkamer.
pi_217557781
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 14:00 schreef Sapstengel het volgende:
Als ze iedere vluchteling, tienermoeder, vrouw die ruzie heeft met haar ex allemaal urgentie gaan geven zitten de woningen zo vol ja

Verder heb ik een prima inkomen en mag ik ook niet meer op sociale huur reageren. Dus die inschrijfduur kan ik weggooien. En omdat ik alleenstaand ben is kopen alsnog lastig. De meeste woningen zijn een stuk duurder dan wat ik aan hypotheek kan krijgen.

En vrije sector reageer ik ook op ja. Dan maar 1400/maand kale huur betalen. Alleen probleem is dat ik niet de enige ben die daar op reageert. En je dus alsnog geloot moet worden uit een stuk of 50 kandidaten minimaal.
Met meer dan ¤ 47.699 zou je wel wat moeten kunnen kopen
pi_217561063
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 15:03 schreef Vvdjemoeder het volgende:

[..]
Met meer dan ¤ 47.699 zou je wel wat moeten kunnen kopen
Ja een studio van 200k misschien. Maar ik ga dat niet betalen voor 18m2.
pi_217561777
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 21:12 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Ja een studio van 200k misschien. Maar ik ga dat niet betalen voor 18m2.
Prima huizen voor 2 ton. https://www.funda.nl/deta(...)enhees-340/43991253/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')