O nooit geweten dat je dat kon drinkenquote:
Esdoornsiroop. een zoete stroop gemaakt van het sap van de esdoornquote:
O, nooit van gehoord.quote:Op maandag 5 mei 2025 07:18 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Esdoornsiroop. een zoete stroop gemaakt van het sap van de esdoorn
Zou het zo zoet uit de boom komen denk je?quote:Op maandag 5 mei 2025 07:18 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
quote:Op maandag 5 mei 2025 07:20 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Soort van stroop. Niet zoals wij die kennen. Ziet er uit als honing. Errrrg lekker.
Staat dat er niet bij of er suikers toegevoegd zijn?quote:Op maandag 5 mei 2025 07:21 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Zou het zo zoet uit de boom komen denk je?
Het afgetapte sap wordt door koken ingedikt, waarbij het water erin verdampt en enkel het geconcentreerde sap overblijft. Bij dit proces karamelliseert de suiker, hetgeen een donkere kleur aan de siroop geeft.quote:Op maandag 5 mei 2025 07:21 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Zou het zo zoet uit de boom komen denk je?
Het water wordt eruit gehaald, dus de concentratie suiker per dezelfde hoeveelheid neemt dan toe.quote:Op maandag 5 mei 2025 07:22 schreef Dotteke het volgende:
[..]
[..]
Staat dat er niet bij of er suikers toegevoegd zijn?
Krijg het apart in een schaaltje dus geen idee :pquote:Op maandag 5 mei 2025 07:22 schreef Dotteke het volgende:
[..]
[..]
Staat dat er niet bij of er suikers toegevoegd zijn?
vooral een canadees dingetje volgens mij?quote:Op maandag 5 mei 2025 07:18 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Aaahquote:Op maandag 5 mei 2025 07:24 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Het afgetapte sap wordt door koken ingedikt, waarbij het water erin verdampt en enkel het geconcentreerde sap overblijft. Bij dit proces karamelliseert de suiker, hetgeen een donkere kleur aan de siroop geeft.
Dus uit de boom zit er meer water in. Er is 40 liter sap nodig om 1 liter siroop te maken.
Wordt voornamelijk in Canada en VS gebruikt volgens mij. In Nederland hebben we natuurlijk onze eigen stroop.quote:
ZO dan, een duur siroopje dus, ben dan wel benieuwd hoeveel liter er uit de boom komt?quote:Op maandag 5 mei 2025 07:24 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Het afgetapte sap wordt door koken ingedikt, waarbij het water erin verdampt en enkel het geconcentreerde sap overblijft. Bij dit proces karamelliseert de suiker, hetgeen een donkere kleur aan de siroop geeft.
Dus uit de boom zit er meer water in. Er is 40 liter sap nodig om 1 liter siroop te maken.
Ik ken het eigenlijk ook alleen maar uit films.quote:Op maandag 5 mei 2025 07:26 schreef mschol het volgende:
[..]
vooral een canadees dingetje volgens mij?
voor mij wel de eerste ervaring ermee
Echt leuk.quote:Op maandag 5 mei 2025 07:17 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Fijn hè, zo'n biologische klok.
40 liter per 4 tot 6 weken. Maar de boom moet minimaal een diameter van 25 cm hebben en 40 jaar oud zijn.quote:Op maandag 5 mei 2025 07:26 schreef Dotteke het volgende:
[..]
ZO dan, een duur siroopje dus, ben dan wel benieuwd hoeveel liter er uit de boom komt?
Is hier wel gewoon te koop hoor. Lekker.quote:Op maandag 5 mei 2025 07:27 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik ken het eigenlijk ook alleen maar uit films.
O dat is best veel, ik begrijp hier uit dat het ook weer steeds sap aanmaakt als het er uit wordt gehaaldquote:Op maandag 5 mei 2025 07:28 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
40 liter per 4 tot 6 weken. Maar de boom moet minimaal een diameter van 25 cm hebben en 40 jaar oud zijn.
toen ik in canada was werd het geintroduceerd door de familie daar, enige nadeel vind ik dat het dunner is dan normale stroop, bijna waterquote:Op maandag 5 mei 2025 07:27 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik ken het eigenlijk ook alleen maar uit films.
He valt mij dat even tegen, dacht al die weet er veel vanquote:Op maandag 5 mei 2025 07:29 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Al deze informatie is mede mogelijk gemaakt door wikipedia.
Ja, ik zag het net toen ik er op zocht. Gelijk allemaal merken die het verkopen inclusief afbeelding van de fles.quote:
daarom was ik al even wakker, en pas toen wekker ging telefoon gepaktquote:Op maandag 5 mei 2025 07:17 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Fijn hè, zo'n biologische klok.
Morguh mscholquote:Op maandag 5 mei 2025 07:31 schreef mschol het volgende:
[..]
daarom was ik al even wakker, en pas toen wekker ging telefoon gepakt
Dat denk ik wel. Daar staat niks over op de wiki.quote:Op maandag 5 mei 2025 07:29 schreef Dotteke het volgende:
[..]
O dat is best veel, ik begrijp hier uit dat het ook weer steeds sap aanmaakt als het er uit wordt gehaald
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |