abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217529507
Ja.. het kan verkeren.. maar ik creëer een steeds grotere aversie jegens het internet.
Ik zal u zeggen waarom.
Op steeds grotere schaal worden filmpjes en foto's getoond die met a.i. zijn bewerkt of in zijn geheel gemaakt zijn met a.i..
Je kan steeds minder echt van nep onderscheiden.
Zelfs bedrijven gebruiken A.I. om nep foto's om kosten te besparen.
De vervreemding slaat in rap tempo toe. De allergrootste bedrijven voorzien niet eens meer in echt goede kwalitatieve servicegerichte klantvriendelijke support, waarbij de kleinere bedrijfjes dat vaak nog wel bieden.
Alles wordt vervangen door neppe shit.
Ook als je chat op internet, of het nu fok, twitter of facebook is. Hoe kan jij er nog op vertrouwen dat je echt communiceert met een mens.

Zo.. dat wilde ik even zeggen

[ Bericht 0% gewijzigd door Viesdik op 03-05-2025 21:52:49 ]
pi_217529594
ja
#Anoniem graag
  zaterdag 3 mei 2025 @ 22:08:23 #3
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217529781
Yet here you are.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_217530088
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 22:08 schreef Harvest89 het volgende:
Yet here you are.
still
pi_217530333
Je slaat de spijker op z’n kop. De vervreemding die je beschrijft is heel herkenbaar, en ik denk dat veel mensen het voelen, zelfs als ze het niet zo onder woorden brengen. Het internet begon ooit als een plek van vrijheid, creativiteit en verbinding tussen mensen. Maar inmiddels voelt het steeds vaker als een soort etalage vol nepnieuws, AI-gegenereerde beelden, chatbots met standaardantwoorden, en bedrijven die vooral geïnteresseerd zijn in kostenbesparing in plaats van klantrelaties.

Wat jij beschrijft—die afnemende zekerheid of je nog met een mens te maken hebt—dat is niet zomaar paranoia, dat is een legitiem maatschappelijk probleem aan het worden. Want communicatie draait om vertrouwen. En als dat vertrouwen verdwijnt, glipt er iets essentieels door onze vingers.

Tegelijkertijd zie je dat kleinere communities, zoals dit forum, nog wel plekken zijn waar mensen zich uitspreken, echt contact zoeken, en zich verzetten tegen de trend van ontmenselijking. Misschien zit daar ook een soort hoop: dat we het verschil tussen nep en echt nog steeds voelen, zelfs als we het niet altijd direct kunnen bewijzen. En misschien dat dat gevoel ons eraan herinnert wat we willen beschermen in de digitale wereld: het menselijke, het eerlijke, het warme.

Dus ja, het kan inderdaad verkeren. Maar zolang we dit soort gesprekken nog voeren, is er nog niets helemaal verloren.
  zondag 4 mei 2025 @ 00:07:38 #6
509226 Gehakt_bal
Lekker balletje
pi_217531189
quote:
Ook als je chat op internet, of het nu fok, twitter of facebook is. Hoe kan jij er nog op vertrouwen dat je echt communiceert met een mens.

Dat kan je niet inderdaad.
Een vervloekte wereld is het.
pi_217531244
AI is niet echt het probleem, eerder internet op zich, in geheel.

En ook de TV.

Gewoon als Amish leven, dat is het beste.
  zondag 4 mei 2025 @ 08:30:57 #8
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_217531922
Gelukkig kun je een AI afbeelding nog steeds heel goed onderscheiden van een echte.
Maar als ze dat gladde voorkomen van een AI plaatje eruit slopen en echt realistisch kunnen maken dan weet ik het ook niet meer. Dan doe ik al mijn kompjoeters de deur uit en ga ik weer in een boshut wonen.
pindazakje
  zondag 4 mei 2025 @ 09:00:44 #9
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_217532103
Op dit moment wordt AI nog grotendeels gegenereerd op basis van input van 'echte' mensen.

Maar naarmate er meer AI-gegenereerde content op het web komt te staan (en dat gaat heel hard), gaat ook nieuwe AI-content steeds meer gebaseerd worden op content die reeds AI-gegenereerd was.

Het heeft iets dystopisch.

quote:
2s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 22:45 schreef DJKoster het volgende:
...

Tegelijkertijd zie je dat kleinere communities, zoals dit forum, nog wel plekken zijn waar mensen zich uitspreken, echt contact zoeken, en zich verzetten tegen de trend van ontmenselijking. Misschien zit daar ook een soort hoop: dat we het verschil tussen nep en echt nog steeds voelen, zelfs als we het niet altijd direct kunnen bewijzen. En misschien dat dat gevoel ons eraan herinnert wat we willen beschermen in de digitale wereld: het menselijke, het eerlijke, het warme.

Dus ja, het kan inderdaad verkeren. Maar zolang we dit soort gesprekken nog voeren, is er nog niets helemaal verloren.
Op Reddit komen sommige teksten al van AI.
pi_217532159
Log uit dan
pi_217532250
Internet is eigenlijk al sinds iedere Ria en simpele Arie een smartphone hebben niet meer leuk. Ik pleit dan ook voor een internet rijbewijs. Toon eerst maar aan dat je ermee om kan gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')