abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8639277
Van 15 t/m 18 juli 2003 wordt de Nijmeegse 4daagse van 2003 (www.4daagse.nl) gehouden. Eigenlijk wil ik al jaren een keer meelopen, maar het is er nog nooit van gekomen. Dit jaar vind ik dat het tijd is om eindelijk een keer mee te doen en 4 x 50 km in 4 opeenvolgende dagen te gaan wandelen!
Nu heb ik niet de illusie dat mij dit zonder (verdere) training gaat lukken. Daarom wordt het nu tijd om een trainingsschemaatje in elkaar te gaan zetten en om mensen te vinden om in sommige weekends behoorlijke afstanden te wandelen.
Ik vraag me daarom of er FOK!kers zijn die zin hebben om zo nu en dan samen een stuk(je?) te wandelen in het westen van het land. (Ik woon namelijk in de omgeving van Den Haag)
Ik heb redelijk wat ervaring met wandelen, maar voor het wandelen van deze 4 x 50 km denk ik toch nog wel een redelijke hoeveelheid training nodig te hebben . Ik denk daarbij aan tochten van 30-50 km per dag.
Veel inspiratie om geschikte tochten te vinden heb je over het algemeen niet nodig: het landelijk wandelprogramma (http://www.wandel.nl/tochten_lwp.html) bevat genoeg georganiseerde tochten. Een kleine greep uit het programma levert (als voorbeeld ) het volgende op:

- 5 en 6 april 52e Duinenmars in Den Haag, ik zou graag op 1 van de 2 dagen de 40 km doen en ik zou denk ik kiezen voor zondag 6 april.
- 21 april 9e Paastocht, WSV steeds voorwaarts, Breda. 40 km.
- 31 mei en 1 juni, 4e Tweedaagse van de lachende Leeuw, Leiden. 50-40 en 30 km. Misschien wordt het dan wel tijd om een keer 2 x 50 te proberen.
- 21 op 22 juni Nachtstrandwandeling (http://www.ruimbaan.net/PAGES/nsw.htm), meer om eens iets aparts te doen.

Dus mocht je een keer zin hebben: laat het dan even weten.

pi_10992045
ik ben ook zo'n gek die heeft gezegd dat ik hem wel effe ga lopen, dus om me aan me woord te houden ga ik het ook doen ook met een paar vrienden, ga nu toch maar is oefenen, moet mn schoenen maar is gaan inlopen.
als je bij me weggaat mag ik dan met je mee
  maandag 9 juni 2003 @ 22:45:07 #3
41789 montoya01
montoya rulz
pi_10995443
ik heb hem 2x achter elkaar gelopen in 2001 en 2002 beiden door blesures uitgevallen ondanks toch vrij goed trainen

dit jaar doe ik niet mee, maar ik hoop over een paar jaar een keer wel uit te lopen

pi_11039797
In 2000 heb ik mee gedaan en uitgelopen. (4 maal 50)
Kwa Sfeer is de 4daagse uniek !
pi_11059799
Koop een paar nieuwe legerkisten en loop daar een paar 100 KM mee. Zijn ze perfect ingelopen.
pi_11082660
>Koop een paar nieuwe legerkisten

Moet je vooral doen als je dikke blaren wilt lopen.
Die gasten van het leger lopen op kisten omdat het moet, niet uit vrije wil. Ook bergschoenen zijn een dikke NOT. Het lekkerste lopen gewoon een paar sportschoenen. Het ademt veel beter dan kisten/bergschoenen, en de zachte zool heeft veel meer demping.
Trek daarnaast van die naad-loze sportsokken aan, en je bent er helemaal klaar voor.

Ik heb de 4daagse 3x gelopen met slechts 1 noemenswaardige blaar (door een dubbel-zittende sok).
De eerste 2x gelopen zonder training, maar nadat de 2e keer erg tegenviel de 3e keer toch maar wat goefend...dat scheelde errrrug veel..:)

Mijn paps loopt hem dit jaar voor de 40e keer... stelletje idioten dat we zijn

"We put the FUN in dysFUNctional"
pi_11083118
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 12:21 schreef pixar het volgende:
>Koop een paar nieuwe legerkisten

Moet je vooral doen als je dikke blaren wilt lopen.
Die gasten van het leger lopen op kisten omdat het moet, niet uit vrije wil. Ook bergschoenen zijn een dikke NOT. Het lekkerste lopen gewoon een paar sportschoenen. Het ademt veel beter dan kisten/bergschoenen, en de zachte zool heeft veel meer demping.
Trek daarnaast van die naad-loze sportsokken aan, en je bent er helemaal klaar voor.

Ik heb de 4daagse 3x gelopen met slechts 1 noemenswaardige blaar (door een dubbel-zittende sok).
De eerste 2x gelopen zonder training, maar nadat de 2e keer erg tegenviel de 3e keer toch maar wat goefend...dat scheelde errrrug veel..:)

Mijn paps loopt hem dit jaar voor de 40e keer... stelletje idioten dat we zijn

Ik heb ook de vierdaagse op kisten gelopen ne ging echt perfect.
Daarom gaf ik als tip om ze goed in te lopen. Dat is echt belangrijk.
  vrijdag 13 juni 2003 @ 12:43:46 #8
35485 rique
with Canon, I can
pi_11083287
4daagse van Nijmegen ruleert zwaar.

Tip van uw weerman: kom het weekend voor de 4daagse week al naar Nimwegen, het feestgedruis is niet van de poes!

Nog een Tip van uw weerman: train, trainen is leuk en gezellig.

Nog een Tip van uw weerman: leer foute liedjes uit je hoofd, tijdens de wandeling kan dit altijd erg van pas komen.

verslaafd aan de cirkelkwadratuur
  dinsdag 17 juni 2003 @ 09:49:04 #9
14790 EvilFaith
zie signature
pi_11161113
*schopje*
hij komt wel erg dichtbij nu en ik met domme kop heb beloofd aan een vriendin hem mee te lopen, probleempje, hebben geen 1x getraind, probleemje, ik wandel niet vaak.....
nee dat wordt leuk....
en mis de zomerfeesten...o o o
sorry ik koos deze nick toen ik 16 was.
pi_11161173
Oproep:

Wil iedereen die gaat meelopen ook ff zijn/haar startnummer vermelden als dit mogelijk is. Hiermee is het mogelijk voor de achterblijvers om te kijken waar jullie lopen.

Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_11161179
Pff ik doe hier mee met de gewone avond4daagse (15 km) en ik moet eerlijk zeggen dat het me gisteren wel enigzins tegenviel. Het was best wel een pokke-end enb mijn voeten zijn ook niet echt blij .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_11204467
Ik had een topic geplaatst: wandelpartners gezocht, maar dit topic moest gesloten worden Ik moest het hier maar kwijt was het verzoek... Dus ik vraag het nog eens hier:
Hallo, wij zijn twee jonge mensen en zoeken leuke mensen (tussen 19-28) om mee te wandelen. Wij lopen tot nu toe hele dagen, 20 km in Nederland en 6 uur op een dag in de Alpen. Maar we willen ook graag gaan trainen voor lange afstandswandelingen/meerdaagse tochten. (En dan denk ik meer aan de E4 of de GR5) Wie lijkt dit ook leuk?
Praten over je psyche met onderwerpen als verslaving, seks, dromen en werk? www.praten.com
pi_11204507
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 21:48 schreef Karinaatje het volgende:
Ik had een topic geplaatst: wandelpartners gezocht, maar dit topic moest gesloten worden Ik moest het hier maar kwijt was het verzoek... Dus ik vraag het nog eens hier:
Hallo, wij zijn twee jonge mensen en zoeken leuke mensen (tussen 19-28) om mee te wandelen. Wij lopen tot nu toe hele dagen, 20 km in Nederland en 6 uur op een dag in de Alpen. Maar we willen ook graag gaan trainen voor lange afstandswandelingen/meerdaagse tochten. (En dan denk ik meer aan de E4 of de GR5) Wie lijkt dit ook leuk?
In welke regio wil je wandelen?

Lijkt me wel zo handig om even te vermelden

pi_11205152
Dat maakt niet zoveel uit, wanneer het maar een leuke wandeling is.
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 21:50 schreef Leatherface het volgende:

[..]

In welke regio wil je wandelen?

Lijkt me wel zo handig om even te vermelden

Praten over je psyche met onderwerpen als verslaving, seks, dromen en werk? www.praten.com
pi_11205507
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 22:07 schreef Karinaatje het volgende:
Dat maakt niet zoveel uit, wanneer het maar een leuke wandeling is.
[..]
Hmm, tsja. Ik vraag me af hoeveel actieve wandelaars er op Fok! zitten.

Ik persoonlijk vind wandeltochten altijd wel leuk, maar als het niet in het Oosten van Brabant is houd het waarschijnlijk snel op aangezien ik weinig vervoersopties heb.

Ik kan je aanraden om even een topicje in Vraag en Aanbod te plaatsen.

Ik hou me eventueel aanbevolen, mits het in het Oosten van Brabant zal zijn.

pi_11205881
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 22:15 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Hmm, tsja. Ik vraag me af hoeveel actieve wandelaars er op Fok! zitten.

Ik persoonlijk vind wandeltochten altijd wel leuk, maar als het niet in het Oosten van Brabant is houd het waarschijnlijk snel op aangezien ik weinig vervoersopties heb.

Ik kan je aanraden om even een topicje in Vraag en Aanbod te plaatsen.

Ik hou me eventueel aanbevolen, mits het in het Oosten van Brabant zal zijn.

Ok, wie weet... Er staat alleen wel weinig over jezelf in je profiel. Dat is jammer.

Bedankt voor de tip, ik zal het eens proberen.

pi_11354909
heb gister eens 50 km gelopen om te kijken hoe ver het is, ik moet zeggen dat het een behoorlijk eind is maar zeker wel te doen !!! ik had alleen last van stijve spieren na de pauzes maar echt moe was ik niet en blaren had ik ook niet (tip: tape je voeten van te voren in op de plekken waar je meestal blaren krijgt, heb ik ook gedaan en werkt perfect!)
pi_11355498
Ik heb het vorig jaar gehaald en loop nooit meer de 50 km!!! Wat een drama zeg!

Mij tips:
- Rust regelmatig. Gooi er op 30 a 35 km een langere rustpauze in van zeker een half uur a 3 kwartier. Dan kom je nl echt tot rust.
- Zorg dat je goed uitgeslapen aan de start verschijnt (nouja, dat is eigenlijk onmogelijk omdat je om 4 uur start, maar zorg iig dat je uitgerust bent voordat je begint met lopen)
- Zorg voor goed ingelopen schoenen en goede sokken (sokken zijn zo belangrijk!!)
- Vraag aan familie of vrienden om tijdens het lopen te bellen. Heb je een beetje afleiding!

Suc6! Het is namelijk dagelijks een teringeind lopen en nog eens een verschrikkelijk saaie route. Als je ergens wat te eten of drinken wilt halen kost dat een flinke bak met geld, dus neem dat ook maar mee!

misschien doe ik volgend jaar wel de 40 km ofzo...

pi_11415450
loop hem dit jaar voor de 11 keer mee.

maar train niet meer, veel te veel tijd en zo.

nog nooit las gehad en 1 kee rniet gehaald maar dit kwam door dat ik zat met me enkel blessure.

FOR THOSE WHO HAVE BEEN INVOLVED, NO EXPLANATION IS NECESSARY, FOR THOSE WHO HAVEN'T, NO EXPLANATION IS POSSIBLE. (Shaun Tordoff, City Psychos)
pi_11428852
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 22:37 schreef Liejannuh het volgende:
- Zorg voor goed ingelopen schoenen en goede sokken (sokken zijn zo belangrijk!!)
- Vraag aan familie of vrienden om tijdens het lopen te bellen. Heb je een beetje afleiding!
Ik ga op sandalen (als het niet te hard regent, anders schoenen). Ik behoor daarmee volgens mij tot een grote minderheid.

Je op laten bellen... is eigenlijk wel een goed idee.

pi_11444142
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 22:37 schreef Liejannuh het volgende:
Ik heb het vorig jaar gehaald en loop nooit meer de 50 km!!! Wat een drama zeg!

Mij tips:
- Rust regelmatig. Gooi er op 30 a 35 km een langere rustpauze in van zeker een half uur a 3 kwartier. Dan kom je nl echt tot rust.
- Zorg dat je goed uitgeslapen aan de start verschijnt (nouja, dat is eigenlijk onmogelijk omdat je om 4 uur start, maar zorg iig dat je uitgerust bent voordat je begint met lopen)

Suc6! Het is namelijk dagelijks een teringeind lopen en nog eens een verschrikkelijk saaie route. Als je ergens wat te eten of drinken wilt halen kost dat een flinke bak met geld, dus neem dat ook maar mee!

misschien doe ik volgend jaar wel de 40 km ofzo...

1 ik rust zelf altijd om de 2 uur. (bij de militatire rustplaatsen) bevalt me uitstekend, en je kunt lekker naar de strompelen mensne kijken en zo .

2 ja vroeg naar bed gaan. zorg dat je +/- 8 uur heb geslapen.

3 sokken zijn idd. heel belangrijk bij een sportzaak kun je naadloze zakken kopen (wel duur maar scheelt vaak toch blaren)

4 of gewon met de rest (of met de leuke vroutjes van de 40 ) ouwehoeren is altijd gezellig.

5 duur als je bij de militatire rustplaatsen haal dan valt dat wel mee daar koste dacht ik de blikjes +/- ¤ 1 en ze zijn koud.

su op de sint anna met een biertje

FOR THOSE WHO HAVE BEEN INVOLVED, NO EXPLANATION IS NECESSARY, FOR THOSE WHO HAVEN'T, NO EXPLANATION IS POSSIBLE. (Shaun Tordoff, City Psychos)
pi_11465031
dit jaar wordt het helaas niks. waarschijnlijk ga ik volgende jaar wel mee lopen. Ben namelijk best wel gek qua lopen

3 x 40 a 50 moet voor mij geen problemen zijn (loop makkelijk 22 km met 22 kg op mijn rug )

maandag 30 juni 2003 @ 15:53:57 #23
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_11465276
Ik heb ooit de 4x40 gelopen, dat was de verplichte afstand voor mijn leeftijd. Verder niet voor getrained. Ik heb een jaar of 7 rond de Vierdaagse-tijd gewerkt bij de administratie van de KNBLO en daarom leek het me ook wel eens leuk om zelf mee te lopen.

Mijn tip is loop gewoon op de schoenen waar je normaal ook op loopt. Mijn voeten waren niet gewend aan sportschoenen en er op dat moment mee beginnen leek me een goed recept voor veel blaren. Dus ik heb gewoon op brogues gelopen en dat ging prima. Wel extra sokken meenemen zodat je zo nu en dan wat schoons aan kan trekken.

Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
  zaterdag 5 juli 2003 @ 00:22:13 #24
50072 Zebigboss
Peace = Power
pi_11573132
hmm ik heb eer-vorig jaar de 50 km 1 dag gelopen.. we waren om 2 uur binnen maaruh ik heb wel bij de gelegenheid mijn knieen verkloot voor de rest van mijn leven geloof ik..

mijn aanhechtingen van mijn spieren in mijn knieen had ik overbelast.. weet toevallig iemand of je daar nog iets tegen kan doen?? want ik heb al 2 jaar last en ik ben bij de fisio geweest enzo en zodra ik nu een uur loop voel ik meteen mijn knieeen weer..

hmm degene die ut gaan doen dit jaar geniet ervan het is een onwijze leuke ervaring.. die sfeer 's ochtends enzo als je de eerste dag over de brug loop om 4.10 super.. zodra ik kan wil ik um nog eens lopen en dan goed

:: Koga World Traveller S :: Shimano XT, Magura Louise, Rockshox(voorvork) ::
pi_11673220
nog een paar daagjes en we gaan beginnen, zondag maar vast beginnen met om 8 uur naar bed te gaan hehehe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')