abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217525633
We overwegen een robotstofzuiger aan te schaffen, eentje die ook goed dweilt.

De keuze is reuze, ik vind het lastig om uit het grote aanbod een keuze te maken.
Ik heb wel wat gelezen en volgens mij komen de Roborock S7 Max Ultra en de Eufy X10 pro wel goed uit de bus.
Ook zag ik de iRobot Roomba plus 505 die pas recent uit is, maar nauwelijks reviews nog natuurlijk.

Ik wil iig een krachtige zuiffunctie, zelflegende functie, objectdetectie, en roteert tijdens dweilen en dat de pads tijdens dweilen vervangen worden en ook weer zelf reinigt/droogt na afloop. En zo stil mogelijk.

Waar moet ik nog meer op letten?
Wie heeft een van deze types en kan de voor-/nadelen aangeven?
Of een ander type aanbevelen die het echt goed doet ?
  Official ESF Kreviewer zaterdag 3 mei 2025 @ 15:22:00 #2
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_217525722
Ik heb een dreame l10s ultra gen2. Bevalt prima en is een stuk goedkoper dan de gemiddelde.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 15:50:54 #3
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_217525931
Kijk op vacuum wars voor een goed overzicht.

gr gr
pindazakje
pi_217528039
Roborock S7 hier. Stofzuigen doet ie als de beste. Dweilen ben ik na een paar keer mee gestopt. Als ie klaar was zag je precies de streep van die dweil op de vloer staan. Wat dingen geprobeerd met het zelf extra nat maken van die dweil bijvoorbeeld, maar het blijft behelpen.

Houten vloer trouwens, misschien dat hij het op laminaat of PVC beter doet.
pi_217528371
Hier de switchbot, haalt zelf schoon water op en dumpt het vieze water weer.

Tot op heden, ideaal
pi_217528404
Ik ben roborock fan, maar t dweilen is meer een x extra tov je eigen dweilen dan dat t 1:1 vergelijkbaar is
pi_217528785
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 15:22 schreef Kreator het volgende:
Ik heb een dreame l10s ultra gen2. Bevalt prima en is een stuk goedkoper dan de gemiddelde.
Qua prijs maakt het volgens mij niet veel uit, ik zie em voor 599,- (of weet jij een goedkopere site).
En de anderen voor rond de 600–688.

Kun je met deze ook boven dweilen of moet je dan het station ook mee naar boven nemen?
Nog minpunten voor deze?
pi_217528809
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 20:00 schreef Snowby het volgende:
Hier de switchbot, haalt zelf schoon water op en dumpt het vieze water weer.

Tot op heden, ideaal
Daar heb ik nog niet eerder over gehoord, ga es lezen. Welk type heb je?
pi_217528832
Wij hebben pvc vloer.
Ik dacht dat de Roborock een van de betere was qua dweilen?
De S7 Max ultra dan, of valt die dus toch ook wat tegen? Kun je ermee op een andere verdieping dweilen? En reinigt deze de dweil ook zelf tussendoor/drogen ?
pi_217529092
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 19:24 schreef Lichtloper het volgende:
Roborock S7 hier. Stofzuigen doet ie als de beste. Dweilen ben ik na een paar keer mee gestopt. Als ie klaar was zag je precies de streep van die dweil op de vloer staan. Wat dingen geprobeerd met het zelf extra nat maken van die dweil bijvoorbeeld, maar het blijft behelpen.

Houten vloer trouwens, misschien dat hij het op laminaat of PVC beter doet.
Ik heb deze Roborock ook. Vloer is pvc, maar vind het dweilen ook niet ideaal. Heb het een paar keer geprobeerd en vind het resultaat niet echt goed schoon (of hoe ik het wil hebben iig). Dus doe het dweilen liever zelf.
pi_217529263
Heb je de S7 of de S7 Max ultra?
Of zit daar qua dweilfunctie nauwelijks verschil in?
  Official ESF Kreviewer zaterdag 3 mei 2025 @ 22:01:27 #12
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_217529699
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 20:34 schreef Holiday76 het volgende:

[..]
Qua prijs maakt het volgens mij niet veel uit, ik zie em voor 599,- (of weet jij een goedkopere site).
En de anderen voor rond de 600–688.

Kun je met deze ook boven dweilen of moet je dan het station ook mee naar boven nemen?
Nog minpunten voor deze?
Weinig minpunten. Werkt gewoon goed.leert ook snel routes en dweilen gaat perfect.

Je kunt in principe wel boven laten dweilen zonder basis station, maar dan moet je hem oppakken nadat je de taak hebt gestart. Niet ideaal.
pi_217531370
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 20:36 schreef Holiday76 het volgende:

[..]
Daar heb ik nog niet eerder over gehoord, ga es lezen. Welk type heb je?
https://www.switch-bot.co(...)r-cleaning-robot-s10

je krijgt, zo te zien, 740 euro korting nu.
pi_217531374
Mocht je nog meer dingen nodig hebben, zoals de humifier, dan kan de robot deze van water voorzien.
de de-humudifier kan hij het water ophalen en weggooien (mocht deze uitkomen)
  zondag 4 mei 2025 @ 07:14:11 #15
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_217531582
Dweilfunctie lekker achter wegen laten. Mijne kan het ook maar ik gebruik het nooit. Werkt nog niet ideaal en is veel gezeik. Makkelijker om gewoon ff snel tussendoor doen met de handdweil. Stofzuig functie is wel ideaal ik zou niet meer zonder kunnne.

Oh wacht als je zo'n dure neemt die zelf water vult en zo is het misschien wel makkelijker ja, maar handmatig die tank vullen en zo heb ik echt maar 3x gedaan en dan krijg je zo'n lullig nat streepje op de grond dat is haast de moeite niet.
Man of Steal.
pi_217536259
Ik kijk inderdaad wel naar een iets duurder type die zelf water vult en reinigt (als ik goed gezocht heb).
Ook ben ik er inmiddels achter dat er sommige types een flex-arm hebben die dus nog beter in de hoekjes en randjes komen.
Mijn oog heeft nu een beetje deze twee types op het oog:

- Dreame l10 ultra gen 2
- Roborock Qrevo Pro

En de Roborock S7 Max ultra staat ook nog op het lijstje maar die heeft die flexibele arm dan weer niet.
Als het qua prijs allemaal niet veel uitmaakt, dan neig ik nu eerder naar die andere twee types.

Maar ik vind het nog een heel uitzoekwerk.
Liefst zou je ook ergens gaan kijken waar veel veelverkochte merken en types staan en een professionele verkoper die van alles kan uitleggen over de verschillen maar da’s wishfull thingking.
pi_217536369
Wij zijn tevreden over de Eufy X10 Pro.

Omdat onze hond nogal verhaard dachten we misschien houdt ie dat niet bij of loopt ie vast, maar dat is niet.

Ding hebben we nu driekwart jaar en hebben nog hooguit 5x een met een swiffer rondgelopen om hoekjes mee te pakken waar hij niet goed bijkomt. Dweilen hebben we nooit meer zelf gedaan.

Heel tevreden over. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_217536627
Die stond op mijn lijstje maar elders lees ik hier best vaak problemen mee, dus die is effe gezakt op mijn lijstje.
Maar bij een hele leuke prijs (t.o.v. de anderen) kan ie het net zo goed worden nog hoor.
  Official ESF Kreviewer zondag 4 mei 2025 @ 19:21:26 #19
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_217537862
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 07:14 schreef SuperNeger het volgende:
Dweilfunctie lekker achter wegen laten. Mijne kan het ook maar ik gebruik het nooit. Werkt nog niet ideaal en is veel gezeik. Makkelijker om gewoon ff snel tussendoor doen met de handdweil. Stofzuig functie is wel ideaal ik zou niet meer zonder kunnne.

Oh wacht als je zo'n dure neemt die zelf water vult en zo is het misschien wel makkelijker ja, maar handmatig die tank vullen en zo heb ik echt maar 3x gedaan en dan krijg je zo'n lullig nat streepje op de grond dat is haast de moeite niet.
Die van mij vult automatisch met schoon water, maakt de pads nat en maakt de gehele vloer goed schoon met dweilen. Vervolgens leegt hij zelf in vies water bak en schoont en droogt de pads automatisch.
Dat werkt echt fantastisch.
  Official ESF Kreviewer zondag 4 mei 2025 @ 19:22:38 #20
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_217537879
Je kan ook gewoon aan chatgpt vragen om vergelijkingen te maken tussen drie of vier die je op het oog hebt, in een tabel ofzo.
pi_217539831
Ik heb de Dreame l10s Ultra gen 2 sinds een half jaar. Prima ding, bevalt goed. Je moet alleen dat bordje waarin hij de dweilpads reinigt elke week even schoon maken, kost je 5 minuten. Water ook af en toe even bijvullen en vuil water weg doen. Verder geen omkijken naar en doet zijn werk goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')