Verveel je je dan niet? Heb je al werk, of mag je daar nog niet werken?quote:Op zaterdag 3 mei 2025 08:04 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja was dinsdag en woensdag wel op het strand voor 2 uurtjes maar donderdag thuis gezeten ja. Gisteren wel buiten geweest en nu ben ik ook thuis maar das omdat het regent
Nee mag niet werken. Verveel mij nog niet nee :p als het goed is kan ik over 3 dagen weer kitesurfen ( als het weer mee zit) en de 15e kom ik naar NL voor een paar weken.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 08:07 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Verveel je je dan niet? Heb je al werk, of mag je daar nog niet werken?
welke kleur?quote:Op zaterdag 3 mei 2025 08:07 schreef Karzai het volgende:
[..]
mijn vader heeft mij geholpen met de keuze, het wordt een nissan micra, die heeft hij ook
ga je hem missen?quote:Op zaterdag 3 mei 2025 08:08 schreef Karzai het volgende:
uit 2019, mijn oude beestje gaat naar de sloop
Hoelang moet je daar wonen voor je er werken mag?quote:Op zaterdag 3 mei 2025 08:09 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Nee mag niet werken. Verveel mij nog niet nee :p als het goed is kan ik over 3 dagen weer kitesurfen ( als het weer mee zit) en de 15e kom ik naar NL voor een paar weken.
Maar moet als ik hier weer terug wel idd kijken of ik wat kan gaan ondernemen
ik vond het wel een grappig autootje, maar reed er amper mee. tijd voor pensioen na 25 jaar trouwe dienstquote:
Deels. Voor een proefrit op een motor.quote:
A kijk, een leuke dag voor je.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 08:14 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Deels. Voor een proefrit op een motor.
Je mag er in principe gelijk werken als je een work permit hebt en het geen beroep is wat verboden is voor buitenlanders. Je mag bv niet als kapper werken , dat is een beroep wat voor alleen Thai is.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 08:11 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Hoelang moet je daar wonen voor je er werken mag?
Hebben ze daar ook uitkeringen zoals in Nederland en een zorgverzekering en dergelijke
Lekker weer naar nederland, mis je dat eigenlijk?
oh das wel een erg lange tijdquote:Op zaterdag 3 mei 2025 08:13 schreef Karzai het volgende:
[..]
ik vond het wel een grappig autootje, maar reed er amper mee. tijd voor pensioen na 25 jaar trouwe dienst
Zeker weten, tot laterquote:
Mijn vriendin rijdt ook een micra, uit 2021. Zijn fijne auto's hoor. Ga je veel plezier van hebben.quote:
Lastig leven dan voor de Thaise mensen als ze geen werk hebben, Kan je toch bijna niet leven?quote:Op zaterdag 3 mei 2025 08:15 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Je mag er in principe gelijk werken als je een work permit hebt en het geen beroep is wat verboden is voor buitenlanders. Je mag bv niet als kapper werken , dat is een beroep wat voor alleen Thai is.
UItkeringen zijn hier denk ik minimaal. In tijd dat ik hier nu zit hebben ze dacht ik 2 keer een eenmalige uitkering gegeven aan mensen die onder bepaalde inkomensgrens zitten. Maar dat was denk ik niet meer dan 100 euro. Heb nu gelezen dat ze ook het stroom tarief gaan verlagen omdat veel mensen blijkbaar toch struggelen.
Thai hebben gratis zorgverzekering geloof ik en ze betalen een hele kleine eigen bijdragen als ze zorg hebben. Buitenlanders hebben een eigen zorgverzekering en gaan naar prive klinieken en ziekenhuizen. De Thai kunnen daar niet heen tenzij ze het zelf kunnen betalen.
En nee mis NL niet
Tot laters en rij voorzichtigquote:
88 euro heb ik er voor betaaldquote:Op zaterdag 3 mei 2025 08:20 schreef mschol het volgende:
wat kost dat nou daar, zo'n loopband @:bitterbal ?
Nee thai moeten hier echt voorzichzelf zorgen. Gelukkig hebben ze sterke familie banden en Thai zijn super vindingrijk in het vinden of creëren van een inkomen. Vind ik echt indrukwekkend. Ze moeten natuurlijk ook wel omdat ze niet op de overheid kunnen rekenen. Maar ze pakken alles aan wat ze kunnen pakken en ze zitten niet bij de pakken neer als er iets mis gaat.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 08:20 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Lastig leven dan voor de Thaise mensen als ze geen werk hebben, Kan je toch bijna niet leven?
Wat voor werk zou jij willen gaan doen daar?
Nee hequote:
Zelfredzaam dus, wel een heel verschil met hier.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 08:25 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Nee thai moeten hier echt voorzichzelf zorgen. Gelukkig hebben ze sterke familie banden en Thai zijn super vindingrijk in het vinden of creëren van een inkomen. Vind ik echt indrukwekkend. Ze moeten natuurlijk ook wel omdat ze niet op de overheid kunnen rekenen. Maar ze pakken alles aan wat ze kunnen pakken en ze zitten niet bij de pakken neer als er iets mis gaat.
Ik zou het liefst een restaurant hebbenof een koffiezaakje/lunchroom
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |