abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218509386
Ik ben met de oudste vrij strikt geweest met geen luiers meer om verwarring te voorkomen. Ik heb in het begin ook best wel eens brilverkleiner en potje meegesleept ja :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_218509990
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2025 11:17 schreef Bami het volgende:

[..]
Ik weet dat opvangvriendjes een compact potje hebben wat ze meenemen, dit idee:
https://www.baby-dump.nl/my-carry-potty.html

Het is één van de redenen dat ik zelf ook nog niet extreem hyped ben voor een zindelijke peuter. Zoveel meer gedoe dan af en toe een luier. :')
Elke luier waar ze in plast moet ook weer gewassen en opgehangen worden dus ik ben op zich wel gemotiveerd :+
Zo'n compact potje ziet er wel handig uit!
pi_218510218
Haha ohja wij hebben het wasbaar luieren ergens tussen 1,5 en 2 opgegeven omdat ze maar bleef doorlekken dus nu zit ze al een tijd in wegwerp. Kan me voorstellen dat je bij wasbaar wel gemotiveerder bent.
  vrijdag 15 augustus 2025 @ 14:29:48 #154
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_218510781
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2025 10:10 schreef Lokasenna het volgende:
R. is sinds deze week om te kopen om op het potje te plassen met Peppa Pig stickers. :P
Vanmorgen al 3 keer plas, 1 keer poep. De zindelijkheid komt in zicht! Op de wc lukt nog niet.
Hoe doe je dat als je met een peuter op pad bent en ze willen/kunnen nog niet op een normale wc? Iets meenemen waar ze op kunnen of gewoon luier aan?
Hier gingen we zsm over op een normale wc, heb echt een hekel aan potjes 😬.
Ik hou hem vast op een normale wc, en enkele keer staand (onderweg op de fiets in the middle of nowhere). En in het begin altijd extra setje kleding mee, want de luier bleef gewoon uit om idd verwarring te voorkomen.
Alleen bij hele lange autoritten nog wel een luierbroekje aangedaan (bv naar Frankrijk). De reis is al lang genoeg..
  vrijdag 15 augustus 2025 @ 21:57:44 #155
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_218514194
quote:
R. is sinds deze week om te kopen om op het potje te plassen met Peppa Pig stickers. :P
Vanmorgen al 3 keer plas, 1 keer poep. De zindelijkheid komt in zicht! Op de wc lukt nog niet.
Hoe doe je dat als je met een peuter op pad bent en ze willen/kunnen nog niet op een normale wc? Iets meenemen waar ze op kunnen of gewoon luier aan?
Wij hebben een wc-bril verkleiner meegezeuld voor een maandje tot we geoefend waren in de grote wc (met vasthouden door volwassene). Was onderdeel van het potje dus die herkende hij ook.

Overigens gaan ze steeds meer hun plas ophouden naarmate ze zindelijk worden. Als we gaan voordat we weggaan dan houdt hij het op de meeste trips gewoon vol zonder plassen (eigenlijk moet hij net zo vaak als wij zelf)

De eerste, zeg een week van de “luiers uit”, vooral weinig trips plannen want dan plassen ze echt nog non-stop :X _O-
Fuck the EBU
pi_218541452
Ze heeft zulke leuke uitspraken nu. _O- Heerlijk om door wat ze zegt een inzicht te krijgen in hoe dat breintje werkt. Vorige week hebben we met het warme weer steeds benadrukt dat het wel echt belangrijk is dat ze genoeg drinkt. Gisteren vroeg ik of ze nog wat wilde drinken: Ik heb genoeg gedronken want de zon schijnt niet. :') O+
pi_218544951
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 15:52 schreef Bami het volgende:
Ze heeft zulke leuke uitspraken nu. _O- Heerlijk om door wat ze zegt een inzicht te krijgen in hoe dat breintje werkt. Vorige week hebben we met het warme weer steeds benadrukt dat het wel echt belangrijk is dat ze genoeg drinkt. Gisteren vroeg ik of ze nog wat wilde drinken: Ik heb genoeg gedronken want de zon schijnt niet. :') O+
Haha, geweldig! :D
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_218550556
Ik ben hier niet meer heel actief, maar mijn F. werd afgelopen weekend vier jaar en is nu dus officieel een kleuter! Helemaal klaar voor school, benieuwd wat het ons (en haar) gaat brengen. Ze zit wel in een leuke klas, met veel vriendjes en vriendinnetjes van de voorschool. Dus dat komt helemaal goed.
  maandag 25 augustus 2025 @ 07:39:29 #159
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_218585361
Hoi allemaal, wij schuiven een topic door :)!

Gisteren haar verjaardag gevierd, er was heel veel WOW, ze heeft haar taart keurig met een vorkje gegeten :D en ze was dolgelukkig met alle gezelligheid en pret.

Het was een heerlijk jaar met zoveel leuke ontwikkelingen en veranderingen.. benieuwd wat de peuterjaren gaan brengen. We beginnen met een intake op de PSZ vanmiddag, daar start ze volgende week.

Ze is al best “peuterig”, veel NEE zeggen en zo. Benieuwd hoeveel meer dat gaat worden nog.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_218585375
Gefeliciteerd met jullie verse peuter @Debsterr!
pi_218587473
Gefeliciteerd met de peuter Debsterr O+ !
pi_218590721
Gefeliciteerd Debsterr!!
pi_218590779
Soms sta ik echt te kijken van wat onze peuter kan. Ik schat dat nog regelmatig veels te laag in! :p

We zijn nu op vakantie en vanochtend heb ik spontaan bij een manege in de buurt een ‘kennismaking’ met een pony geboekt voor onze peuter van inmiddels bijna 2,5 jaar oud. Dit duurt een halfuurtje; 15 minuten aaien/knuffelen en 15 minuten een ritje maken!

Ik dacht eigenlijk dat hij het nog te eng zou vinden om een ritje te maken en dat we een half uurtje alleen maar zouden aaien. Maar uiteindelijk vond hij juist het aaien (te) spannend, maar wilde wel heel graag op de pony zitten nadat hij gezien had dat grotere kindjes ook op de paarden mochten zitten.

Aan het begin hield ik hem nog wat angstig vast bij zijn rug (mijn vriend liep voorop en hield de pony vast en ik liep naast mijn zoontje), maar hij kon zelf echt heel goed zitten en had ook in de gaten dat hij zich goed moest vasthouden aan het zadel. Ik hoefde hem dus helemaal niet extra vast te houden!

Was helemaal verbaasd! :D
pi_218590817
Oh en nog een grappig zinnetje van vanochtend toen ik een traktor uit elkaar had gehaald, die hij dan zelf weer in elkaar mocht zetten: ‘heb je de traktor kapot gebouwd?:D

Ook een aanrader voor peuters trouwens: de blockables sets van Melissa en Doug. Ik kende die sets niet, maar T. heeft vorige week zo’n doos van zijn oom cadeau gekregen; hij is er helemaal weg van!

Wel duur helaas, maar misschien iets leuks om van ooms/tantes/opa’s/oma’s cadeau te krijgen!
pi_218590987
R noemt me ineens “moeder” in plaats van “mama” :')
  maandag 25 augustus 2025 @ 20:09:16 #166
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_218591011
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 19:44 schreef margaretha_01 het volgende:
Oh en nog een grappig zinnetje van vanochtend toen ik een traktor uit elkaar had gehaald, die hij dan zelf weer in elkaar mocht zetten: ‘heb je de traktor kapot gebouwd?:D

Ook een aanrader voor peuters trouwens: de blockables sets van Melissa en Doug. Ik kende die sets niet, maar T. heeft vorige week zo’n doos van zijn oom cadeau gekregen; hij is er helemaal weg van!

Wel duur helaas, maar misschien iets leuks om van ooms/tantes/opa’s/oma’s cadeau te krijgen!
Hier gaan de peuters helemaal los met die magnetische tegels O+
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
  maandag 25 augustus 2025 @ 20:09:59 #167
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_218591019
En gefeliciteerd @Debsterr! O+
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_218592936
quote:
17s.gif Op maandag 25 augustus 2025 20:09 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Hier gaan de peuters helemaal los met die magnetische tegels O+
Ohja, die ken ik wel, maar we hebben die nog niet. Wellicht met de kerst! :p

Zelf hoop ik dat ie ooit ook met Kapla gaat spelen; ik vind die bouwwerken er altijd zo vet uitzien. Maar heb dat ook nog niet gekocht, want heb het gevoel dat ie daar nog te jong voor is.
pi_218593786
Kapla kunnen ze vrij snel iets mee, ik zou zeggen zodra ze niet meer al het speelgoed in de mond steken. Onze bieb heeft dat staan en S bouwde daar met 2,5 al mee. niet volgens boekje maar gewoon stapelen of een spoor neerleggen. Laatste keer een makkelijke toren met de latjes plat ipv op de zijkant.

Ligt wel aan het kind natuurlijk. L had op die leeftijd het geduld niet voor kapla maar het mooie van speelgoed kopen dat je zelf leuk vind is dat je er zelf mee kan spelen ;)
pi_218594357
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 20:07 schreef eponine het volgende:
R noemt me ineens “moeder” in plaats van “mama” :')
Haha ja daar had Pukje ook een tijd een handje van. :')
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 13:50:56 #171
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_218596856
Magnetische tegels, ideaal vermaak ook om samen mee te spelen vind ik. De uitbreidingsset voor de knikkerbaan staat al bijna een jaar op zolder _O-. Die krijgt ze dit jaar met Sinterklaas.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_218617958
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 13:39 schreef margaretha_01 het volgende:
Even een random vraagje; hoeveel fotoboeken hebben jullie al gemaakt? :p

T. is vorige maand 2 geworden en heb nu pas een eerste album gemaakt van de afgelopen twee jaar.

Heb letterlijk duizenden foto’s, maar uiteindelijk een klein fotoalbum samengesteld met 45 foto’s.

Eigenlijk vind ik het wel leuk dat ik wat langer gewacht heb, want heel veel foto’s waarvan ik de gebeurtenissen toen heel speciaal vond, vind ik nu niet meer zo bijzonder.

Moet wel zeggen, dat mijn partner en ik beide een fotoalbum (willen) maken. Voor mijn album heb ik enkel foto’s gebruikt die met de echte camera gemaakt zijn. En ik heb wel echt esthetische foto’s uitgezocht! Ik heb minder foto’s, maar in plaats daarvan meer tekst met het idee dat ik het fotoalbum als voorleesboekje kan gebruiken.

Mijn vriend gaat zijn album met meer foto’s maken en dan vooral ook de wat minder mooie en alledaagse foto’s zowel gemaakt met de telefoon als camera.

Beide samen hopen we dat we zo wat leuke herinneringen voor hem kunnen samenvatten.

Het is wel een duur grapje zeg! :o
Slik. Ehm…. 2 fotoboeken.
1 van de zwangerschap en kraamtijd van J
En 1 van het eerste levensjaar

Daarna ben ik er niet aan toegekomen…. En hij heeft daarna nog een broertje gekregen en van hem heb ik nooit een fotoboek gemaakt.

Heel erg

Ik kom hier na jaren weer eens binnenvallen
Zie dat J nog steeds in de openingspost staat. Leuk!
Gaat al bijna naar school
pi_218617962
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 21:06 schreef Bami het volgende:
Hoe gaat/ging het hier met de peuters en zindelijkheid? Het wil hier allemaal nog niet zo vlotten, ik had gehoopt een beetje aan te kunnen sluiten bij haar intrinsieke motivatie. Die lijkt er alleen niet zo heel erg te zijn. :')
Dus ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Ik weet niet of mijn ervaring bevorderlijk is.
J wordt 4 in oktober en is pas 4 maanden zindelijk…. Oei oei.
En alleen overdag, nog niet ‘s nachts.

En de weg ernaartoe was ook op z’n minst interessant te noemen. Toen hij een jaar of 2-2,5 was begon ik pogingen te wagen, maar die mislukten allemaal.

Ik heb eerst gekeken naar signalen. Die kwamen niet. Uiteindelijk begon hij het wel te melden als hij iets in z’n luier had gedaan. Toen ben ik met het potje begonnen. Maar daar wilde hij niet op.

En daar eindigde het. Wilde niet op het potje, niet op de wc. Heb t met alles geprobeerd, boekjes, rozijnen, stickers. Uiteindelijk gaf hij de sticker terug en zei: dan maar geen sticker.
Ten tijde van de rozijnen wilde hij wel op het potje maar alleen om de rozijnen te eten. Plassen deed hij niet.

Heb t toen opgegeven (ook omdat zijn broertje geboren werd).
Toen hij 3,5 was weigerde hij nog steeds zowel potje als wc en gaf geen zindelijkheidssignalen. Opvang begon af en toe aan te kaarten dat hij wel zindelijk moest worden voor de basisschool.

Ik heb toen op een dag gewoon in 1 klap een einde gemaakt aan dat gedoe. Uit wanhoop. Heb z’n luier uitgetrokken en heb hem meegedeeld dat t klaar was met de luier. Dat die voor baby’s zijn. Verder ben ik wel lief geweest en heb gezegd dat het niet erg is als hij een ongelukje heeft maar dat die luier niet meer kan.

Hij was binnen 12 uur zindelijk zonder ongelukjes. Heeft alleen die eerste dag 3x in zijn broek geplast en daarna klaar (ik heb hem dus ook niet bloot laten rondlopen. Gewoon broek en onderbroek aangetrokken).

We zijn op vrijdag begonnen. Maandag liepen we zonder luiers in de stad.

De eerste dagen heeft hij wel vaak snikkend gevraagd of hij alsjeblieft een luier om mocht. Nooit aan toegegeven. Hij Vond natte broek erg vervelend. Plaste vanaf dat moment op de wc

En nu zijn we pas 4 maanden verder, heeft overdag zelden tot nooit ongelukjes en gaat zelf naar de wc. Ik hoef er niet meer aan te pas te komen.

Nu de nacht nog. Ik voorzie dat ik die ook op een dag gewoon moet uittrekken. Maar ik wacht nog een jaar
pi_218617964
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 21:05 schreef Bami het volgende:
Hoe geven jullie paracetamol? Pukje had net bijna 40 graden koorts, dus hebben een zetpil gegeven maar ze wordt daar zo sip van. En elke keer als het eens nodig is geweest zegt ze nog dagen- en soms wekenlang bij elke luierverschoning dat ze geen pillletje wil. :{
Zetpil doe ik.
J vindt dat niet leuk maar ik doe t toch. Is in een paar seconden gepiept en daarna heeft hij er baat van. Hij is het een seconde later weer vergeten en praat er niet over
pi_218617965
quote:

Ik heb nooit meer overdag een luier aan gedaan. Waar we ook waren. Ik wilde daar consequent in zijn.
Ik heb een potje in de achterbak van mn auto liggen haha en doekjes. En een reserve setje kleding. Potje wordt onderweg regelmatig gebruikt.

Al vrij snel kon J het best wel even ophouden tot we bij de auto waren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')