Elke luier waar ze in plast moet ook weer gewassen en opgehangen worden dus ik ben op zich wel gemotiveerdquote:Op vrijdag 15 augustus 2025 11:17 schreef Bami het volgende:
[..]
Ik weet dat opvangvriendjes een compact potje hebben wat ze meenemen, dit idee:
https://www.baby-dump.nl/my-carry-potty.html
Het is één van de redenen dat ik zelf ook nog niet extreem hyped ben voor een zindelijke peuter. Zoveel meer gedoe dan af en toe een luier.
Hier gingen we zsm over op een normale wc, heb echt een hekel aan potjes 😬.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 10:10 schreef Lokasenna het volgende:
R. is sinds deze week om te kopen om op het potje te plassen met Peppa Pig stickers.
Vanmorgen al 3 keer plas, 1 keer poep. De zindelijkheid komt in zicht! Op de wc lukt nog niet.
Hoe doe je dat als je met een peuter op pad bent en ze willen/kunnen nog niet op een normale wc? Iets meenemen waar ze op kunnen of gewoon luier aan?
Wij hebben een wc-bril verkleiner meegezeuld voor een maandje tot we geoefend waren in de grote wc (met vasthouden door volwassene). Was onderdeel van het potje dus die herkende hij ook.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 10:10 schreef Lokasenna het volgende:
R. is sinds deze week om te kopen om op het potje te plassen met Peppa Pig stickers.
Vanmorgen al 3 keer plas, 1 keer poep. De zindelijkheid komt in zicht! Op de wc lukt nog niet.
Hoe doe je dat als je met een peuter op pad bent en ze willen/kunnen nog niet op een normale wc? Iets meenemen waar ze op kunnen of gewoon luier aan?
Haha, geweldig!quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 15:52 schreef Bami het volgende:
Ze heeft zulke leuke uitspraken nu.Heerlijk om door wat ze zegt een inzicht te krijgen in hoe dat breintje werkt. Vorige week hebben we met het warme weer steeds benadrukt dat het wel echt belangrijk is dat ze genoeg drinkt. Gisteren vroeg ik of ze nog wat wilde drinken: Ik heb genoeg gedronken want de zon schijnt niet.
![]()
Hier gaan de peuters helemaal los met die magnetische tegelsquote:Op maandag 25 augustus 2025 19:44 schreef margaretha_01 het volgende:
Oh en nog een grappig zinnetje van vanochtend toen ik een traktor uit elkaar had gehaald, die hij dan zelf weer in elkaar mocht zetten: ‘heb je de traktor kapot gebouwd?’
Ook een aanrader voor peuters trouwens: de blockables sets van Melissa en Doug. Ik kende die sets niet, maar T. heeft vorige week zo’n doos van zijn oom cadeau gekregen; hij is er helemaal weg van!
Wel duur helaas, maar misschien iets leuks om van ooms/tantes/opa’s/oma’s cadeau te krijgen!
Ohja, die ken ik wel, maar we hebben die nog niet. Wellicht met de kerst! :pquote:Op maandag 25 augustus 2025 20:09 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Hier gaan de peuters helemaal los met die magnetische tegels
Haha ja daar had Pukje ook een tijd een handje van.quote:Op maandag 25 augustus 2025 20:07 schreef eponine het volgende:
R noemt me ineens “moeder” in plaats van “mama”
Slik. Ehm…. 2 fotoboeken.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 13:39 schreef margaretha_01 het volgende:
Even een random vraagje; hoeveel fotoboeken hebben jullie al gemaakt? :p
T. is vorige maand 2 geworden en heb nu pas een eerste album gemaakt van de afgelopen twee jaar.
Heb letterlijk duizenden foto’s, maar uiteindelijk een klein fotoalbum samengesteld met 45 foto’s.
Eigenlijk vind ik het wel leuk dat ik wat langer gewacht heb, want heel veel foto’s waarvan ik de gebeurtenissen toen heel speciaal vond, vind ik nu niet meer zo bijzonder.
Moet wel zeggen, dat mijn partner en ik beide een fotoalbum (willen) maken. Voor mijn album heb ik enkel foto’s gebruikt die met de echte camera gemaakt zijn. En ik heb wel echt esthetische foto’s uitgezocht! Ik heb minder foto’s, maar in plaats daarvan meer tekst met het idee dat ik het fotoalbum als voorleesboekje kan gebruiken.
Mijn vriend gaat zijn album met meer foto’s maken en dan vooral ook de wat minder mooie en alledaagse foto’s zowel gemaakt met de telefoon als camera.
Beide samen hopen we dat we zo wat leuke herinneringen voor hem kunnen samenvatten.
Het is wel een duur grapje zeg!
Ik weet niet of mijn ervaring bevorderlijk is.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 21:06 schreef Bami het volgende:
Hoe gaat/ging het hier met de peuters en zindelijkheid? Het wil hier allemaal nog niet zo vlotten, ik had gehoopt een beetje aan te kunnen sluiten bij haar intrinsieke motivatie. Die lijkt er alleen niet zo heel erg te zijn.![]()
Dus ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Zetpil doe ik.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:05 schreef Bami het volgende:
Hoe geven jullie paracetamol? Pukje had net bijna 40 graden koorts, dus hebben een zetpil gegeven maar ze wordt daar zo sip van. En elke keer als het eens nodig is geweest zegt ze nog dagen- en soms wekenlang bij elke luierverschoning dat ze geen pillletje wil.
Ik heb nooit meer overdag een luier aan gedaan. Waar we ook waren. Ik wilde daar consequent in zijn.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 10:10 schreef Lokasenna het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |