abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218250195
Niet het meest frisse onderwerp, maar meer peuters hier die zo'n 3 dagen lang niet hebben gepoept? Ze lijkt er totaal geen last van te hebben: geen buikpijn, veel aan het bewegen, spelen, eet en drinkt goed, etc. etc.

We zitten in een rijstland atm, dus wellicht dat dat ook debet is aan de verstopping, maar ik denk vraag het hier toch wel even. Vanochtend veel papaja gegeten, maar ook dat heeft e.e.a. niet bevorderd.
pi_218254971
Dat heeft mijn peuter wel een poosje gehad. Zij had er ook geen last van tot het moment dat ze wel moest poepen. Dan was het keihard en dat deed zeer. Veel fruit en water en minder chocolademelk (kreeg ze toen veel van opa en oma) hielpen hier goed.
Op vakantie met andere voedingsmiddelen is het op zich niet gek dat de stoelgang anders is.
Hopelijk komt het bij jouw peuter snel weer soepel op gang.
pi_218257638
Ik kan niet liken, maar thanks! Weet je nog hoe lang het bij jouw kleine duurde?
pi_218258203
Het langst zonder ontlasting was op peuterleeftijd 5 dagen. Dit heeft ze 2 of 3 keer gehad. Het was hier altijd wel terug te leiden naar wat ze wel/niet gegeten/gedronken had.
De huisarts kan eventueel zakjes met extra vezels voorschrijven maar dat is op vakantie in het buitenland lastiger.
pi_218259618
Mijn vrouw spreekt de taal, dus dat is het probleem niet. Een of ander drankje gehaald bij een apotheek, maar uiteindelijk niet nodig geweest. Na bijna vijf dagen was het zo ver. Zelfde als jouw peuter dus. Dank voor je reactie.
pi_218369815
Ik heb een kleuter! F is 4! O+
Zoveel stappen (letterlijk) gemaakt het afgelopen jaar. Na de zomervakantie nog even langer op het mkd en psz en dan gaat hij naar de basisschool. *O*
pi_218371707
Gefeliciteerd met F! Zo fijn dat hij zulke mooie stappen vooruit gemaakt heeft!
pi_218415749
Gefeliciteerd, Cygne!
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_218415834
Hebben jullie ook van die peuters die de hele dag aan het zingen zijn?

Onze kent inmiddels zoveel liedjes. Af en toe probeer ik de liedjes die hij in het Duits kent ook in het Nederlands te vertalen, maar het zijn er inmiddels zo veel geworden!

Ik heb laatst ook een kleine Ukulele voor hem gekocht, en zelf probeer ik weer liedjes op de gitaar te spelen - ben geen natuurtalent helaas - maar T. vind het helemaal leuk!

Ook klimt hij nu vaak zelf op de pianokruk en zingt dan liedjes terwijl hij op de toetsen pingelt.

Zijn jullie peuters ook zo veel met muziek bezig?
pi_218415938
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2025 15:28 schreef margaretha_01 het volgende:
Hebben jullie ook van die peuters die de hele dag aan het zingen zijn?
Niet de hele dag, maar hij is zeker fan van liedjes & muziek. Die van mij is net dreumes-af, dus het is nog niet veel.
Maar hij lag laatst in z'n bed zelf 'slaapje kindje slaap' te zingen O+ :D
En het dansje van Nijntje is altijd een hit, net als alle variaties die ik zing op Wielen van de Bus (+fiets & auto) :P
pi_218417105
Wij hebben toevallig net in de trein een hele muziek en dans voorstelling gekregen van onze peuter. O+ Ze luistert en zingt heel graag liedjes!
pi_218421790
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 18:09 schreef Bami het volgende:
Wij hebben toevallig net in de trein een hele muziek en dans voorstelling gekregen van onze peuter. O+ Ze luistert en zingt heel graag liedjes!
Haha, wat leuk!! :D
pi_218421953
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 15:42 schreef Piles het volgende:

[..]
Niet de hele dag, maar hij is zeker fan van liedjes & muziek. Die van mij is net dreumes-af, dus het is nog niet veel.
Maar hij lag laatst in z'n bed zelf 'slaapje kindje slaap' te zingen O+ :D
En het dansje van Nijntje is altijd een hit, net als alle variaties die ik zing op Wielen van de Bus (+fiets & auto) :P
Oh ja, de wielen van de bus inderdaad! En natuurlijk In de maneschijn en Klap eens in je handjes en Hoofd, schouders knie en teen; inmiddels probeert hij dan ook zijn knuffels de bewegingen te laten maken!

Kennen jullie trouwens het liedje A Ram Sam Sam (Guli guli guli guli guli ram sam sam)? In Oostenrijk is dat heel bekend - een beetje net zoals in de manenschijn bij ons. Oorspronkelijk komt dat liedje uit Marokko, dus vind het heel grappig dat dat hier zo’n geïntegreerd kinderliedje is.

Ik had er nog nooit van gehoord, en dacht dus dat het vooral hier in Oostenrijk gezongen werd, maar een Nederlands vriendin van mij hier, die kende dat liedje ook uit haar jeugd; zij komt oorspronkelijk uit Zwolle. :p
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 08:29:02 #114
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218421983
Dat liedje ken ik ook. Juf roos heeft het ook gezongen en op de opvang en school zingen ze het ook.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_218424238
Hij werd hier ook op vakantie in Luxemburg bij de minidisco gezongen. :D
pi_218424281
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 08:25 schreef margaretha_01 het volgende:
Oorspronkelijk komt dat liedje uit Marokko,
Dan heeft m'n tante uit Marokko dat vast meegenomen, want ik ken het ook :Y
pi_218426793
Wat grappig, ben benieuwd of het liedje in Nederland enkel in bepaalde regio’s bekend is of dat het toevallig op zowel mijn peuterspeelzaal + kleuterklas van de basisschool vroeger niet gezongen werd.
pi_218426832
Ik kom uit Zeeland, vriendin uit Zwolle. Dus ik denk het algemeen bekend is.
pi_218427187
Ik ken het dan weer helemaal niet. ook niet van mijn eigen kinderen
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 19:42:09 #120
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_218427299
Het doet me denken aan "Driemaal in de rondte van je hopsasa", wat Pippi, Tommy en Annika wel eens zingen. Maar dat is mijn huidige bubbel want beide peuters (wtf, ik heb twee peuters), vinden Pippi Langkous fantastisch.

Ik ken de ramsamsam niet, van vroeger niet (Enschede) en nu niet (Amersfoort).
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 21:40:46 #121
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218428460
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 19:42 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Het doet me denken aan "Driemaal in de rondte van je hopsasa", wat Pippi, Tommy en Annika wel eens zingen. Maar dat is mijn huidige bubbel want beide peuters (wtf, ik heb twee peuters), vinden Pippi Langkous fantastisch.

Ik ken de ramsamsam niet, van vroeger niet (Enschede) en nu niet (Amersfoort).
Driemaal in de rondte kennen mijn kinderen ook en die kennen pipi dan weer niet.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_218428716
Ik ken hem van scouting, inclusief bijbehorend dansje :P

Anna O+ muziek. Frozen is echt een hit, ze zingt de hele dag door de liedjes. Leuk joh, in de zomer 'zullen we een sneeuwpop maken'.

Voor de muziekliefhebbende peuters ( en ook voor oudere kinderen ;) ) een boekentip: het wilde dierenorkest van Dan Brown. Heel leuk om te lezen met de bijbehorende muziek.
pi_218431918
Na twee dagen geen middagslaapje op de opvang, zei mijn zoontje gisteravond aan tafel tegen mij:

quote:
Niet praten, papa! Ik heb een moeilijke dag.
Was getekend, onze 2,5 jarige frummel.

_O-

Hij is zich nu al zo bewust van zijn eigen gevoelens of die van ons.
pi_218434565
Wat bijzonder :D
Volgens mij heb ik het al eens eerder gezegd maar wat betreft emoties is onze peuter nog in het stadium holbewoner. :P
Gevoelens enigszins kunnen reguleren is nog niet aan de orde, ze beleeft alles erg intens.

Liedjes zingen doet ze het liefst de hele dag. 's Avonds in bed als ze nog niet wil slapen hoor ik haar soms nog een halfuurtje lekker door zingen.
pi_218439955
Onze peuter kan ook heel intens zijn in de zin dat hij intens blij/verrast kan zijn als hij iets leuk vindt en intens slecht gehumeurd in de ochtend (ik stond vroeger ook bekend als het kind met het ochtendhumeurtje, dus dat verbaast me niets :D ).

Maar over het algemeen zijn zijn driftbuien drastisch verminderd naarmate hij zich beter met woorden heeft leren uitdrukken. Dat is echt de grootste verbetering in de afgelopen 6 maanden. Eigenlijk heeft hij echt nog zelden driftbuien. (Maar als ze er zijn, dan ook heel intens natuurlijk :D )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')