abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217518100
Welkom in het Peutertopic!

... en weer verder!

Verjaardagen van sommige peuters
- Morgane89: J, mei 2021
- Komkommerschijfje: F., 16 augustus 2021
- Douche-eendje: Anna, 7 oktober 2021
- _Lily_: J, 10 oktober 2021
- TheGirlNextDoor: Bambi, 7 november 2021
- eponine: R, 4 januari 2022
- Lokasenna: R., september 2022
- Bami: Pukje, 24 september 2022
- margaretha_01 : T., 08 april 2023

[ Bericht 2% gewijzigd door Peejtur op 06-05-2025 14:12:28 ]
pi_217518105
Als er nog mensen in/uit de OP willen dan hoor ik het graag!
pi_217520029
Wanneer peuters zo een gedoe zijn dat ze 283 delen aan forumtopics nodig hebben
pi_217520311
Moet je eens bij de babies en dreumesen kijken :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_217520578
Over (bijna) 20 jaar gezien valt dat nog heel erg mee, zo rap gaan we niet.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 21:18:25 #6
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217520973
Sandalen van teva, decathlon en scapino zijn hier prima. Ik ga meestal voor praktisch en niet zo zeer voor prachtig. Dus vooral iets dat nat kan worden met klittenband, zodat ze ze zelf aan en uit kunnen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_217520974
@Bami; wat sandalen betreft ben ik merkvast. De Timberland sandalen bevallen me voor de meiden echt heel goed. 1 maat kleiner bestellen dan de gewone schoenmaat is wel aan te raden. Even googelen levert meestal betaalbare sandalen op.

Sandalen met van die harde kurken zolen zijn niet aan te raden. Die zijn zo ontzettend stug dat een kind nauwelijks/niet af kan wikkelen tijdens het lopen.
pi_217521022
Mijn peuter dame was vandaag eindelijk lang genoeg om in Max & Moritz te mogen! Grote zus stond helemaal te springen van blijdschap O+ L vond het fantastisch, een lach van oor tot oor. Voor ze net in slaap viel vroeg ze met een slaperig stemmetje of we morgen weer naar de Efteling kunnen en dan de hele dag in Max & Moritz. Voor herhaling vatbaar dus!
pi_217521141
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 21:25 schreef Takkie88 het volgende:
Mijn peuter dame was vandaag eindelijk lang genoeg om in Max & Moritz te mogen! Grote zus stond helemaal te springen van blijdschap O+ L vond het fantastisch, een lach van oor tot oor. Voor ze net in slaap viel vroeg ze met een slaperig stemmetje of we morgen weer naar de Efteling kunnen en dan de hele dag in Max & Moritz. Voor herhaling vatbaar dus!
Wat leuk! Ik ben nog een beetje huiverig om te gaan met kinderen, F. heeft geen geduld om ergens te moeten wachten. 🤣 Dat is bij Fien en Teun altijd al een ding, laat staan in de Efteling (en ook megagroot).
pi_217521158
Hier hadden we vorig jaar sandalen van Bunnies. Daar liep ze heel goed op, en die zolen waren inderdaad totaal niet stug. Ik laat de schoenen (en dus ook sandalen) toch nog aanmeten in een kinderschoenenzaak, ik ga niet zelf staan hannessen bij een Scapino of Van Haren.
pi_217521676
Ik wil sandalen met een achterkant en beschermde tenen. We hebben een mooie paar leren van Naturino via Limango geloof ik en ik vond zomaar ook nog een 11 jaar oud paar van de H&M op zolder wat uitstekend voldoet voor viezigheid.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 06:25:14 #12
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217522883
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 21:41 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Hier hadden we vorig jaar sandalen van Bunnies. Daar liep ze heel goed op, en die zolen waren inderdaad totaal niet stug. Ik laat de schoenen (en dus ook sandalen) toch nog aanmeten in een kinderschoenenzaak, ik ga niet zelf staan hannessen bij een Scapino of Van Haren.
Ieder z'n ding, maar het is niet zo moeilijk: soepele zool, zodat ze kunnen afwikkelen. Niet te breed of te smal (past het voetje netjes op het voetbed zegmaar) en met een duim over aan de voorkant. Ik bestel vaak een paar of acht online en pas thuis op m'n gemak.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 3 mei 2025 @ 08:05:59 #13
208890 June.
Seriously?
pi_217523044
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 06:25 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ieder z'n ding, maar het is niet zo moeilijk: soepele zool, zodat ze kunnen afwikkelen. Niet te breed of te smal (past het voetje netjes op het voetbed zegmaar) en met een duim over aan de voorkant. Ik bestel vaak een paar of acht online en pas thuis op m'n gemak.
Ja zo doe ik het ook meestal. Sandalen vind ik altijd wat lastiger, want echt goed is dat natuurlijk niet voor de voeten. Heb nu wel fijne van de Braqueez, soepele zool en kunnen zelfs in water dus gebruik ze ook als waterschoenen. Snel droog. Oudste vind teva's fijn.

Maar goed, als je ziet hoeveel kids er chronisch op regenlaarzen lopen dan denk ik wel eens 'waar maar ik me druk om'..
Shine bright like a diamond.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 08:20:00 #14
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_217523101
Bami, ik heb de afgelopen paar jaar sandalen van Keen gehad en die vonden we heel fijn. De oudste heeft ook al een paar timberlands en richter gehad. Afgelopen week toevallig voor beide kinderen teva's gekocht, we hadden geen sandalen mee op vakantie en dat bleek toch wel nodig.
pi_217524718
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 06:25 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Is me te veel gedoe. 🤣 Maar inderdaad, een kind naar de schoenenwinkel slepen ook, nu al helemaal met de baby erbij. Misschien dat ik toch deze tactiek eens ga toepassen.
pi_217525583
Ik heb voor beide jongens Keen sandalen. Goed speelbestendig met beschermde tenen en kunnen tegen water.
Gewone schoenen van Shoesme of Bunnies.

Een tip voor voeten meten: meetmaatje waarmee je zowel de voeten als de schoenen kan opmeten. Makkelijk meten of de huidige schoenen nog groot genoeg zijn maar ook in de winkel snel de juiste maat vinden of een voorselectie kunnen maken zonder kind erbij.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 17:02:36 #17
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217526419
Keen valt breed, da's wel iets om rekening mee te houden. Mijn oudste past er niet in, de jongste wel goed gelukkig.
pi_217526713
Breed? Dan heb ik daar geluk mee gehad want vooral L heeft lange slanke voeten maar Keen past wel goed zonder dat het klittenband te ver moet worden aangetrokken wat bij andere sandalen het geval was. Die werden zo ver aangetrokken dat het klittenband op de grond komt en er te weinig kleefruimte is.
pi_217529163
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 22:38 schreef Clubsoda het volgende:
Ik wil sandalen met een achterkant en beschermde tenen.
Precies dit zoek ik ook. Graag ook nog beetje aan te zien zonder 100 euro te kosten. In de schoenenzaak kan ik het niet vinden qua sandalen al jaren in ieder geval.
Schoenen vind ik elke keer weer een uitdaging in ieder geval.
pi_217529543
Schoenen zoeken is ook een ding. Ook voor die van mij. Ze moeten mooi zijn (vindt ze zelf ook heel belangrijk, liefst met glitter / alle kleuren, echte meidenschoenen dus), maar ik wil ook de andere dingen zoals goede steun, soepele zool, goed erop kunnen rennen, et cetera. Gelukkig kan ze nu zelf ook redelijk adequaat aangeven welke niet lekker zit en welke wel, dat zie ik dan ook zelf aan hoe ze loopt of rent. Hier past Jochie & Freaks altijd mooi. Wel duur, maar past goed bij haar voeten (en hebben leuke modellen).
pi_217556989
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 14:42 schreef eponine het volgende:
Als er nog mensen in/uit de OP willen dan hoor ik het graag!
Mij mag je er ook in zetten! :)
margaretha_01 : T., 08 april 2023
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_217557122
Even een random vraagje; hoeveel fotoboeken hebben jullie al gemaakt? :p

T. is vorige maand 2 geworden en heb nu pas een eerste album gemaakt van de afgelopen twee jaar.

Heb letterlijk duizenden foto’s, maar uiteindelijk een klein fotoalbum samengesteld met 45 foto’s.

Eigenlijk vind ik het wel leuk dat ik wat langer gewacht heb, want heel veel foto’s waarvan ik de gebeurtenissen toen heel speciaal vond, vind ik nu niet meer zo bijzonder.

Moet wel zeggen, dat mijn partner en ik beide een fotoalbum (willen) maken. Voor mijn album heb ik enkel foto’s gebruikt die met de echte camera gemaakt zijn. En ik heb wel echt esthetische foto’s uitgezocht! Ik heb minder foto’s, maar in plaats daarvan meer tekst met het idee dat ik het fotoalbum als voorleesboekje kan gebruiken.

Mijn vriend gaat zijn album met meer foto’s maken en dan vooral ook de wat minder mooie en alledaagse foto’s zowel gemaakt met de telefoon als camera.

Beide samen hopen we dat we zo wat leuke herinneringen voor hem kunnen samenvatten.

Het is wel een duur grapje zeg! :o

[ Bericht 3% gewijzigd door margaretha_01 op 06-05-2025 13:49:16 ]
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_217557238
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 13:18 schreef margaretha_01 het volgende:

[..]
Mij mag je er ook in zetten! :)
margaretha_01 : T., 08 april 2023
Ik kan de OP helaas niet meer aanpassen.
@MaJo en/of volgens mij @Peejtur wel :Y
pi_217557260
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 13:39 schreef margaretha_01 het volgende:
Even een random vraagje; hoeveel fotoboeken hebben jullie al gemaakt? :p
Mijn oudste heeft er eentje met foto’s vanaf z’n geboorte (november 2018) tot en met december 2019. Hij is inmiddels 6,5. Jongste heeft er nog geen… moet er echt eens voor gaan zitten. Maar ja, tijd enzo :X :')
  Moderator dinsdag 6 mei 2025 @ 14:12:51 #25
447051 crew  Peejtur
pi_217557413
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 13:54 schreef eponine het volgende:

[..]
Ik kan de OP helaas niet meer aanpassen.
@:MaJo en/of volgens mij @:Peejtur wel :Y
Done :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')