Dat Joey en Svea niet meer bij elkaar waren wisten we al. Svea zag er trouwens anders uit, niet alleen haar kapsel maar haar hele gezicht had een andere uitstraling bij het gesprek in Noordwijk aan het strand.
Track record van stellen die bij elkaar zijn staat dus net als bij andere seizoen weer op 2, en zelfs ook in het allereerste seizoen van MAFS was dit al het geval, kun je na gaan dat het geen hol uit maakt nu ze andere zaken zoals fysieke aantrekkingskracht totaal nietsss zegt! Totaal geen groei, ondanks de nieuwe opzet dus, en hebben de 'experts' hierin wéér gefaald als een malle....
Dat Olof te beroerd was om naar de locatie van het eindgesprek te komen is ook weer typisch iets wat hij inderdaad zou doen, en zie hier. Bij een klein pijntje al afzeggen en beeldbellen en van 'kijk mij eens belangrijk zijn'. Of het waren smoesjes om zijn 'crush' Evelien niet in de ogen te hoeven kijken...Slappe hap dus allemaal.
Hinke en Gio, tja, niets zegt dat dit goed blijft gaan. Alle seinen staan op rood voor wat betreft langdurige relatie als je kijkt hoe zij in het hele verhaal staat. Ik wist trouwens niet dat die Hinke 'in de heren' was, maar dat verklaard haar Pietluttige, formele voorkomen. Ook een beetje 'geitenwollensokkenneuker' familie volgens mij. Die reis die ze naar Sri Lanka maken gaat denk ik wel een finale klap geven op hun relatie, meestal is dat wel een goede test of dit echt gaat slagen of niet. We zagen dit afgelopen jaar ook bij die Jeppe en Jantien, die zijn nu ook al weer uit elkaar en eigenlijk zijn alle stellen niet meer bij elkaar. Nee, amusementswaarde was weer erg groot, en keek het lekker weg maar de track record blijft een 'all time low' geven van geslaagde stellen....En eigenlijk kick ik daar wel op want elke seizoen staan ze in hun hemd die 'experts', zelfs zonder die 'apenfluisteraar' Patrick...
Tot volgend seizoen waarin we weer weken lang naar niets gaan turen....

Of er moet nu echt eens een bulldozer door het hele format en gaan ze de opzet eens finaal verbouwen waardoor de basis van de stellen al een betere fundering krijgt om een succesvolle en langdurige relatie te kunnen realiseren. Gooi ze allemaal bij elkaar in een huis, zet er camera's op, zend het 24/7 op streams uit zodat wij kunnen mee kijken en ga daarna pas het trouw, huwelijksreis, samenwoon proces in.