abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217512887
Go Anime is een streamingzender die te zien is via de website GoAnime.nl en als aanvullend abonnement bij Amazon's Prime Video.

Er werden al Nederlands ondertitelde series en films uitgezonden maar recentelijk is daar ook het eerste seizoen van de Nederlandse versie van Digimon aan toegevoegd die bij Prime te vinden is via de zoekmachine.

Na bijvoorbeeld Crunchyroll is ook bij deze streamingzender niet Crayon Shinchan te zien. Handig om te vermelden omdat Shinchan misschien wel de meest bekende anime is maar in Nederland zeer beperkt wordt uitgezonden. Amazon's Prime Video zend een klein aantal specials uit die speciaal voor Prime gemaakt zijn maar daar zijn momenteel geen reguliere afleveringen en films verkrijgbaar en al helemaal niet in de Nederlandse audio.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kaatje2658 op 02-05-2025 01:14:33 ]
Een onderzoek uit 2019 toonde dat 95 procent van de Nederlandse bevolking bewondering heeft voor de traditionele Zwarte Piet. Zwart is aantrekkelijk.
pi_217513193
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2025 22:56 schreef Kaatje2658 het volgende:
Handig om te vermelden omdat Shinchan misschien wel de meest bekende anime is maar in Nederland zeer beperkt wordt uitgezonden.
Dat valt wel mee, maar jij bent heel erg fan van Shinchan. :*
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_217513262
Ik heb Crunchy Roll. Is Go Anime beter?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_217513520
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 23:53 schreef Discombobulate het volgende:
Ik heb Crunchy Roll. Is Go Anime beter?
Crunchyroll is duurder maar heeft ook een groter aanbod. Go Anime is momenteel een goedkoper alternatief met Nederlandse ondertiteling of Nederlandse audio. Over het verschil in titels durf ik geen uitspraken te doen om fouten over details te voorkomen maar op de website van Go Anime is een lijst met haar titels te vinden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Kaatje2658 op 02-05-2025 01:18:39 ]
Een onderzoek uit 2019 toonde dat 95 procent van de Nederlandse bevolking bewondering heeft voor de traditionele Zwarte Piet. Zwart is aantrekkelijk.
pi_217513546
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2025 23:37 schreef Jordy-B het volgende:

[..]
Dat valt wel mee, maar jij bent heel erg fan van Shinchan. :*
Jij hebt een mening.
pi_217514262
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 01:24 schreef Kaatje2658 het volgende:

[..]
Jij hebt een mening.
Mening
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_217514612
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 01:24 schreef Kaatje2658 het volgende:

[..]
Jij hebt een mening.
Jij hebt smaak _O_
Shinchan _O_

Maar volgens mij is Dragonball Z toch net wat bekender :P
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_217515687
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 01:08 schreef Kaatje2658 het volgende:

[..]
Crunchyroll is duurder maar heeft ook een groter aanbod. Go Anime is momenteel een goedkoper alternatief met Nederlandse ondertiteling of Nederlandse audio. Over het verschil in titels durf ik geen uitspraken te doen om fouten over details te voorkomen maar op de website van Go Anime is een lijst met haar titels te vinden.
Het jammere is dat het zo verspreid is over veel apps. Crunchyroll heeft ook heel veel titels niet.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_217519546
quote:
99s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 09:02 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Jij hebt smaak _O_
Shinchan _O_

Maar volgens mij is Dragonball Z toch net wat bekender :P
Populariteit is iets anders dan bekendheid. De merknaam Dragon Ball begon in 1984 als stripreeks, en het hoofdpersonage van Crayon Shinchan begon in 1986 waarna hij in 1990 zijn eigen stripreeks kreeg.

In Nederland wordt de Dragon Ball anime vergelijkbaar met de Crayon Shinchan anime uitgezonden: na een succesvolle eerste periode met veel uitzendingen nu met een beperkt aantal uitzendingen in streaming.

Dragon Ball heeft echter wel in de Nederlandse beginperiode (rond 2000) twee stripboekreeksen uitgebracht gehad in de Nederlandse taal.

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 10:30 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Het jammere is dat het zo verspreid is over veel apps. Crunchyroll heeft ook heel veel titels niet.
Veel anime die rond het jaar 2000 in Nederland op traditionele televisie werd uitgezonden worden nu niet uitgezonden op de Nederlandse streamingdiensten, daarmee bedoel ik vooral de programma's van Fox Kids in zowel Nederlands gesproken, Engels gesproken en Japans gesproken versie. Uitzonderingen zijn (nieuwe) Pokemon, (nieuwe) Shinchan, (nieuwe) Digimon en (nieuwe) Dragon Ball.

Echter is mogelijk niet alles bewaard gebleven, zo zouden bijvoorbeeld (bijna) alle Nederlands gesproken afleveringen van de animeserie "Candy Candy" vernietigd zijn. Een reden voor vernietiging kon destijds bijvoorbeeld zijn het gebruiken van dezelfde filmdragers voor nieuwe programma's (om geld te besparen) of ruimtegebrek of simpelweg het verlopen van de rechten.

[ Bericht 14% gewijzigd door Kaatje2658 op 02-05-2025 18:32:03 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')