RIJSWIJK - 1 mei 2025
Een man is donderdag in Rijswijk op een terras van een hotel beschoten. De man was een gast van het hotel aan de Van Vredenburchweg, zegt de eigenaar tegen Omroep West. De man heeft de schietpartij niet overleefd.
De aanslag gebeurde donderdag rond 17.45 uur en is op camerabeelden vastgelegd. Volgens de eigenaar, die de beelden heeft bekeken, zat de hotelgast aan een tafel iets te drinken toen hij van dichtbij werd beschoten. 'Je ziet dat er een man zonder gezichtsbedekking komt aanlopen, die schiet en gaat er daarna rennend vandoor.'
Een ooggetuige vertelt dat hij de dader waarschijnlijk heeft gezien. 'Ik hoorde drie knallen en zag daarna iemand voorbij rennen. De man had een wapen in zijn broeksriem hangen en liet dat aan mij zien. Daarna rende hij langs mij weg het bos in.'
De politie is meteen op zoek gegaan naar de dader. Daarbij werd de hulp ingeroepen van een helikopter. Op de plek van de schietpartij is de politie bezig met onderzoek. De toegang is afgezet met linten en er is een witte tent op het terrein van het hotel opgezet.
Het lijkt erop dat het hotel gesloten is. De gasten zijn weg. Ook Daan uit Delft, die net met zijn Poolse vriendin in wilde checken. 'We zouden hier vier nachten slapen. Ik schrik hier best wel van.'
Die Daan toch... ik denk wel dat ie zijn geld terugkrijgt, mocht ie betaald hebben.
Man doodgeschoten op terras van hotel in Rijswijkhttps://www.nu.nl/binnenl(...)te-op-de-vlucht.html
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/