Mona wil de wet gedeeltelijk terugdraaien.quote:Op donderdag 1 mei 2025 08:59 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Die stap hebben ze geprobeerd toch met die nieuwe huurwet. Weet niet hoe het in de praktijk uitvalt
quote:Op donderdag 1 mei 2025 09:00 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Oftewel 12x een jaarsalaris, beetje vreemd om het zo te verpakken dat het wel mee lijkt te vallen omdat iedereen die een huis koopt tweeverdieners met allebei een fulltime modaalsalaris zijn
Toen ik mijn huis kocht was ik iets van 3-5/4x mijn jaarsalaris kwijt, in mijn eentje, ruim onder modaal ...
Gaat niet gebeuren zolang de VVD in de regering zit. Die vinden dat de markt het prima zelf kan regelen. En dan blijft een primaire levensbehoefte een verdienmodel, waar aan starters niet te verdienen valt dus niet interessant.quote:Op donderdag 1 mei 2025 08:57 schreef IJsdraakje het volgende:
Mooiste zou eigenlijk zijn wanneer er een fatsoenlijke stap tussen sociale en particuliere huur zou komen. Zo'n studio lijkt me echt top als starter, maar gezien het voor de meeste mensen een tussenstap is, is het niet écht aantrekkelijk om te kopen.
nietquote:Op donderdag 1 mei 2025 09:00 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
eens een huisjesmelker, altijd een huisjesmelker.
Ja dacht mona's plan alweer was tegen gehoudenquote:Op donderdag 1 mei 2025 09:01 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Mona wil de wet gedeeltelijk terugdraaien.
Wat zou schelen woningbouwcoporaties ook gewoon middenhuur huizen hebben, die zijn er gewoon niet meer dankzij de huisjesmelkers die teveel geld vragen voor te kleine hokjes van huizen.
Het is ook belachelijk om een wet bij de prullenbak te gooien, terwijl niet eens halfjaar werking is.quote:Op donderdag 1 mei 2025 09:04 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja dacht mona's plan alweer was tegen gehouden
Ik weet dat m'n wensen voor de samenleving niet perse samenvallen met de realiteit.quote:Op donderdag 1 mei 2025 09:02 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren zolang de VVD in de regering zit. Die vinden dat de markt het prima zelf kan regelen. En dan blijft een primaire levensbehoefte een verdienmodel, waar aan starters niet te verdienen valt dus niet interessant.
NEEquote:Op donderdag 1 mei 2025 09:06 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Het is ook belachelijk om een wet bij de prullenbak te gooien, terwijl niet eens halfjaar werking is.
Kijk het eerst 2 jaar aan of het werkt ipv gelijk aan te passen.
mja das mona denk ik :pquote:Op donderdag 1 mei 2025 09:06 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Het is ook belachelijk om een wet bij de prullenbak te gooien, terwijl niet eens halfjaar werking is.
Kijk het eerst 2 jaar aan of het werkt ipv gelijk aan te passen.
Zou nu met 6x modaal mijn eigen huis niet eens kunnen kopenquote:
Ik waardeer je realiteitszin.quote:Op donderdag 1 mei 2025 09:06 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik weet dat m'n wensen voor de samenleving niet perse samenvallen met de realiteit.
Modaal is tegen de 50k toch? Denk dat mijn huis tegenwoordig for 4,5-5 ton in de verkoop gaat. Dan schiet het niet echt op inderdaad.quote:Op donderdag 1 mei 2025 09:07 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Zou nu met 6x modaal mijn eigen huis niet eens kunnen kopen
Ik zal het vanmiddag even netjes vragen aan m'n baas.quote:Op donderdag 1 mei 2025 09:09 schreef Citizen.Erased het volgende:
Als je 100k per jaar krijgt dan lukt het wel
Us zou dan zeggen dat jullie gewoon harder moeten werkenquote:Op donderdag 1 mei 2025 09:09 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Modaal is tegen de 50k toch? Denk dat mijn huis tegenwoordig for 4,5-5 ton in de verkoop gaat. Dan schiet het niet echt op inderdaad.
Daarom de "zou zijn"quote:
quote:
Maar je woont wel prettig?quote:Op donderdag 1 mei 2025 09:10 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Sociale huur. 7 jaar terug verdiende genoeg om nog sociaal te huren. Nu verdien ik teveel voor sociale huur.
Ik heb zoveel medische problemen dan kopen ook niet echt optie is. Wat ik als hypotheekbedrag kan lenen is er niet veel aanbod en wat qua aanbod er is dan ga ik woongenot (oppervlakte en energiezuinig) achteruit.
Trump is hard op weg om 1 te creëren.quote:Op donderdag 1 mei 2025 09:10 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Daarom de "zou zijn"
Er gaat waarschijnlijk een WOIII voor nodig zijn voor er weer ruimte is voor verandering in positieve zin voor de modaalverdieners.(Nee, ik zit niet te wachten op een oorlog die tot in m'n achtertuin reikt, de pleuris breekt overal al genoeg uit)
Er is net genoeg pleuris om alles onbetaalbaar te maken. Maar niet genoeg om de politiek te motiveren tot maatregelen die nodig zijn.quote:Op donderdag 1 mei 2025 09:10 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Daarom de "zou zijn"
Er gaat waarschijnlijk een WOIII voor nodig zijn voor er weer ruimte is voor verandering in positieve zin voor de modaalverdieners.(Nee, ik zit niet te wachten op een oorlog die tot in m'n achtertuin reikt, de pleuris breekt overal al genoeg uit)
Exact daarom is er gewoon een fatsoenlijke stap tussen de huidige sociale huur en particuliere huur nodig.quote:Op donderdag 1 mei 2025 09:10 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Sociale huur. 7 jaar terug verdiende genoeg om nog sociaal te huren. Nu verdien ik teveel voor sociale huur.
Ik heb zoveel medische problemen dan kopen ook niet echt optie is. Wat ik als hypotheekbedrag kan lenen is er niet veel aanbod en wat qua aanbod er is dan ga ik woongenot (oppervlakte en energiezuinig) achteruit.
Volgens mij ligt het ergens rond de 44/45, schiet de afgelopen jaren wel met duizenden euro's per jaar omhoogquote:Op donderdag 1 mei 2025 09:09 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Modaal is tegen de 50k toch? Denk dat mijn huis tegenwoordig for 4,5-5 ton in de verkoop gaat. Dan schiet het niet echt op inderdaad.
Allemaal chronisch. Je wilt niet weten hoe lang mijn medisch dossier is bij het ziekenhuisquote:Op donderdag 1 mei 2025 09:11 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Maar je woont wel prettig?
de medische problemen zijn dus niet tijdelijk begrijp ik?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |