quote:Op maandag 17 februari 2025 21:04 schreef vjjjj het volgende:
Beste,
Ik wil deze week voor t eerst aandelen en/of ETF's gaan kopen. Ik zit te denken aan een bedrag tussen de 1.500 en 3.000 te investeren. In eerste instantie ben ik van plan me alleen op de Nederlandse(en misschien Belgische) markt te richten. Ook ben ik niet van plan veel transacties uit te voeren, wil het gewoon rustig laten staan.
Nu vroeg ik me af welke broker het beste bij deze strategie past. (Qua kosten en gebruiksvriendelijkheid.)
En mocht mijn strategie in de loop van tijd veranderen naar meerdere landen en meerdere transacties(actiever beleggen), is dan juist een andere broker beter?
Ik heb een paar maand geleden een account geopend bij DeGiro, echter heb ik geen recht op de welkomstbonus, deze is verlopen. (100 euro gratis aan transactiekosten)
Graag jullie advies. Alsnog bij DeGiro beginnen? Een andere broker opzoeken(met welkomstbonus)?
Dank alvast !
Meer spreiden is inderdaad niet nodig.quote:Op dinsdag 29 april 2025 15:42 schreef investeerdertje het volgende:
Je wel vermogensgroei?
Zelf zou ik het niet (te ver) spreiden over etf's.
All in op vwce
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 45% gewijzigd door Black-Death op 29-04-2025 16:02:12 ]Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
Azië vs S&P500 (ja, ik weet dat die Azië ETF "distributing" is maar vond zo snel geen andere met >10 jaar grafiek, het zal niet heel veel uitmaken)quote:Op dinsdag 29 april 2025 16:06 schreef vjjjj het volgende:
@ investeerdertje en TheFreshPrince
VWCE zit voor 65% in Noord-Amerika zie ik. Niet handig om hier een ETF tegen over te zetten die wat meer op Europa en/of Azie gericht is?
Thanks voor de reacties
Dank voor je reactie. Wellicht dat de volgende 3500 daar in gaat. Eerst maar eens wat meer in verdiepenquote:Op dinsdag 29 april 2025 17:57 schreef Hyaenidae het volgende:
3500 euro zou ik gewoon in BTC pompen. 3500 euro in ETF's zet geen zoden aan de dijk.
Dank wederom, helder. Ik houd t maar gewoon bij de VWCE inderdaad, we gaan het zien!quote:Op dinsdag 29 april 2025 16:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Azië vs S&P500 (ja, ik weet dat die Azië ETF "distributing" is maar vond zo snel geen andere met >10 jaar grafiek, het zal niet heel veel uitmaken)
[ afbeelding ]
Europa vs S&P500
[ afbeelding ]
Zonder US in je ETF is het rendement niet echt heel hoog.
En ja, momenteel zitten we met de "Trump dump" maar als je net begint met beleggen is dat juist prima.
Op papier kan dat "spreiden in iedere markt" leuk klinkt, in de praktijk doen die markten niet zoveel en verslaan ze soms niet eens de inflatie.
Aanvullend:quote:Op dinsdag 29 april 2025 16:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Azië vs S&P500 (ja, ik weet dat die Azië ETF "distributing" is maar vond zo snel geen andere met >10 jaar grafiek, het zal niet heel veel uitmaken)
[ afbeelding ]
Europa vs S&P500
[ afbeelding ]
Zonder US in je ETF is het rendement niet echt heel hoog.
En ja, momenteel zitten we met de "Trump dump" maar als je net begint met beleggen is dat juist prima.
Op papier kan dat "spreiden in iedere markt" leuk klinken, in de praktijk doen die markten niet zoveel en verslaan ze soms niet eens de inflatie.
Dat sowieso niet, de deuk die de US nu oploopt met Trump kan wel wat jaren nodig hebben om te herstellen.quote:Op woensdag 30 april 2025 10:41 schreef Beldewouten het volgende:
[..]
Aanvullend:
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. Ook/zelfs niet als het om de VS gaat.
Ik ben zelf "gewoon" blijven zitten (niet bewogen sinds Trump) en ongeveer 1/3 zit in VS. Wat mij betreft valt er wel wat voor te zeggen om wat bewuster/meer in Europa en Azië te investeren. Techsector is zeker groot in VS, tegelijkertijd denk ik dat juist op dat terrein ontwikkelingen in andere werelddelen nu extra gestimuleerd worden door het beleid van Trump en het minder afhankelijk willen zijn van de VS. Het blijft koffiedik kijken uiteraard.quote:Op woensdag 30 april 2025 11:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat sowieso niet, de deuk die de US nu oploopt met Trump kan wel wat jaren nodig hebben om te herstellen.
Maar uiteindelijk blijven het toch Amerikaanse bedrijven als Alphabet (Google), Apple, Amazon, Microsoft, CocaCola, etc. die we allemaal kennen en die nog wel even succesvol blijven.
Ik ben zelf sinds ~3 februari uit de aandelenmarkt vanwege de tariffs en Trump maar ik keer vast wel weer eens terug.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |