abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 april 2025 @ 13:39:14 #1
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_217493001
Veroordeelde kardinaal ziet af van deelname aan conclaaf
© https://www.msn.com/nl-nl(...)23a4a94d6545dd&ei=51

Trouwe lezers!

''En misschien is het maar beter zo'', kwamen ook wij zondag jl. overeen na de kerkdienst in een speciale luxe horecagelegenheid. :o In het bruisende Haarlem :Y) :9 , waar binnen meest religieuze en rooms-katholieke kringen het overlijden van Franciscus en de prangende vraag wie de volgende paus zal worden nog steeds het onderwerp van gesprek is, zien ook wij (partner :* en ik *)) volledig in dat de kardinaal in kwestie z'n kansen om eventueel Franciscus op te volgen als nieuwe paus duidelijk verspeeld heeft. :lijstje:

Fraude en verduistering ten laste worden gelegd is immers niet zomaar iets. :wtf: Het is evident gebleken dat Franciscus deze mening reeds was toegedaan in voorgaande jaren en Becciu alle rechten als kardinaal wenste te ontnemen, al zaten hier uiteindelijk nog wat haken en ogen aan.
Het gevolg daarvan is conform het artikel dan ook dat de zogeheten kardinaal Angelo Becciu ervoor gekozen heeft af te zien van deelname aan het conclaaf, hetgeen onder meer door ons *) zeer op prijs gesteld wordt in een meest integere katholieke wereld. :7~

Enfin, uiteindelijk werd Beccius' keuze om uit geheel eigen initiatief hiervan af te zien erg gewaardeerd binnen de katholieke wereld. En dus ook binnen de katholieke parochie te Haarlem, het bisdom Haarlem-Amsterdam en alle overige bisdommen.
Het treiste overlijden van de Paus :{ :'(, met de ontsteltenis van dien en langzaamaan het uiteindelijke besef :|W, is ondertussen wat ingedaald. Immers geschiedde onder auspiciën van wijlen Franciscus als paus zijnde (2013-2025 O-)) zoveel goeds binnen de kerkelijke muren, waarover ook in Haarlem eindeloos werd nagepraat bij een kaarsje onder genot van zoal 'n wijntje. Er werd gedurende deze periode meest effectief afgerekend met waargebeurde misbruiksituaties die ooit speelden binnen de eeuwenoude stoffige muren, maar ook schandalen op gebied van fraude die eveneens het hoofd geboden werden. *)

Wat kan ik verder nog zeggen? Het worden spannende tijden, want woensdag 7 mei wordt ook een nieuwe belangrijke dag voor de Rooms-Katholieke Kerk en alle volgers, mij dunkt! :s) :s) :s)

Wens u allen nog een mooie dag! :)

Scjvb

quote:
Artikel door ANP • 2u •

Veroordeelde kardinaal ziet af van deelname aan conclaaf
© Copyright ANP 2025

VATICAANSTAD (ANP/RTR/AFP) - Een Italiaanse kardinaal die is veroordeeld voor fraude en verduistering zal niet meestemmen als zijn collega's een nieuwe paus kiezen. Kardinaal Angelo Becciu laat in een verklaring weten dat hij niet mee zal doen aan het conclaaf. Internationale media schreven eerder nog dat Becciu zijn best deed om de andere kardinalen ervan te overtuigen dat hij wel het recht had om mee te doen.

De 76-jarige Italiaan kreeg eind 2023 een celstraf van 5,5 jaar opgelegd door een rechtbank van het Vaticaan. Hij was de hoogste geestelijke van de Rooms-Katholieke Kerk die ooit terechtstond voor dat hof. Becciu ontkent de aanklachten en is nog op vrije voeten, omdat hij in beroep is gegaan.

Paus Franciscus besloot vanwege de beschuldigingen in 2020 al om Becciu zijn rechten als kardinaal te ontnemen, maar hij behield die titel wel. Daardoor was er onenigheid ontstaan over of Becciu nog wel het recht had om mee te doen aan het conclaaf, dat op 7 mei begint.

Brieven

"Voor het welzijn van de kerk, heb ik besloten om, zoals ik altijd heb gedaan, de wens van paus Franciscus te gehoorzamen en niet mee te doen aan het conclaaf", schrijft Becciu in zijn verklaring. "Hoewel ik nog altijd overtuigd ben van mijn onschuld."

Volgens internationale media heeft Pietro Parolin, de tweede man van Franciscus en een belangrijk kanshebber om de nieuwe paus te worden, Becciu maandag verteld dat hij niet mee mocht doen. Parolin zou brieven van Franciscus in handen hebben waar duidelijk in stond dat Becciu uitgesloten zou worden van het conclaaf. Een van de brieven stamde uit 2023, maar de andere zou slechts een maand geleden zijn geschreven.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_217493072
Is dat diezelfde kardinaal als in Godfather 3?

:P
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_217493082
Mag een ander veroordeeld crimineel een voorbeeld aan nemen.
pi_217493083
Pedofielen zoeken een nieuwe opperpedofiel. Hier zit een TV format in.
U MAD?
  dinsdag 29 april 2025 @ 13:55:34 #5
345631 Scjvb
pi_217493095
Ehh.. pedofielen??
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_217493112
Wie controleert dat, hij mag kennelijk gewoon stemmen. Dat zou het nieuws moeten zijn.
pi_217493174
quote:
11s.gif Op dinsdag 29 april 2025 13:55 schreef Scjvb het volgende:
Ehh.. pedofielen??
Bekijk deze YouTube-video

Zijn meer oepsies
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 29 april 2025 @ 14:08:27 #8
307622 Perox
(niet de echte)
pi_217493178
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 april 2025 13:39 schreef Scjvb het volgende:
Enfin, uiteindelijk werd Beccius' keuze om uit geheel eigen initiatief hiervan af te zien erg gewaardeerd binnen de katholieke wereld. En dus ook binnen de katholieke parochie te Haarlem, het bisdom Haarlem-Amsterdam en alle overige bisdommen.

...

Internationale media schreven eerder nog dat Becciu zijn best deed om de andere kardinalen ervan te overtuigen dat hij wel het recht had om mee te doen.
Wat nobel dat deze meneer, na fervente pogingen om de andere kardinalen te overtuigen dat hij wél mee kon stemmen, er uiteindelijk toch geheel uit eigen initiatief vanaf zag!

:lijstje:
  dinsdag 29 april 2025 @ 14:27:36 #9
345631 Scjvb
pi_217493303
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 14:08 schreef Perox het volgende:

[..]
Wat nobel dat deze meneer, na fervente pogingen om de andere kardinalen te overtuigen dat hij wél mee kon stemmen, er uiteindelijk toch geheel uit eigen initiatief vanaf zag!

:lijstje:
Verdachtmakingen, dan wel iemand ergens van beschuldigen, is niet zomaar iets. En al zeker wanneer achteraf blijkt dat dit ongegrond was.

Onthoud mij van een oordeel of dat voor deze mijnheer ook geldt omdat aangaande deze persoon, Kardinaal Angelo Becciu, een serieuze beschuldiging van fraude rondging, al ontkent Becciu de aantijging.

Maar zijn verandering van gedachten, die na pogingen anderen te overtuigen van zijn deelname aan stemmen, heeft thans geleid tot waardig afzien van deelname aan het conclaaf vanwege deze zaak, lijkt een goede keuze te zijn. :lijstje:
  dinsdag 29 april 2025 @ 14:34:38 #10
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217493343
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 13:53 schreef Shotty het volgende:
Mag een ander veroordeeld crimineel een voorbeeld aan nemen.
Dit ja, Wilders.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_217493359
quote:
11s.gif Op dinsdag 29 april 2025 13:55 schreef Scjvb het volgende:
Ehh.. pedofielen??
Ja ja, we weten het wel dat religekkies niet aan feiten doen.
  dinsdag 29 april 2025 @ 14:52:14 #12
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217493415
quote:
6s.gif Op dinsdag 29 april 2025 14:27 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Verdachtmakingen, dan wel iemand ergens van beschuldigen, is niet zomaar iets. En al zeker wanneer achteraf blijkt dat dit ongegrond was.

Onthoud mij van een oordeel of dat voor deze mijnheer ook geldt omdat aangaande deze persoon, Kardinaal Angelo Becciu, een serieuze beschuldiging van fraude rondging, al ontkent Becciu de aantijging.

Maar zijn verandering van gedachten, die na pogingen anderen te overtuigen van zijn deelname aan stemmen, heeft thans geleid tot waardig afzien van deelname aan het conclaaf vanwege deze zaak, lijkt een goede keuze te zijn. :lijstje:
Misschien moet je het artikel dat je zelf in je OP plempt eens beter lezen...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 29 april 2025 @ 15:07:40 #13
345631 Scjvb
pi_217493503
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2025 14:52 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Misschien moet je het artikel dat je zelf in je OP plempt eens beter lezen...
Oh, is dat zo? U meent het. :)
  dinsdag 29 april 2025 @ 16:24:44 #14
307622 Perox
(niet de echte)
pi_217494047
De man is veroordeeld maar in hoger beroep gegaan, dat kan je nauwelijks nog verdachtmakingen noemen, zo lijkt me althans, me dunkt!
pi_217494216
Die komt niet in de hemel
  dinsdag 29 april 2025 @ 16:51:03 #16
345631 Scjvb
pi_217494217
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 16:24 schreef Perox het volgende:
De man is veroordeeld maar in hoger beroep gegaan, dat kan je nauwelijks nog verdachtmakingen noemen, zo lijkt me althans, me dunkt!
Nou hè hè, hij mag dan in 2023 zijn veroordeeld. Maar vanuit zijn waarschijnlijke visie noem ik het gewoon ook steeds nog een beschuldiging als gevolg van zoal verdachtmakerij, ongeacht 'gejank' van @Whiskers2009 Punt. Mijnheers keuze om zich terug te trekken voor het conclaaf was in dezen wel verstandig te noemen. *)

Ter illustratie: verdenkingen van het een en ander kunnen soms ten onrechte leiden tot veroordeling van een onschuldige, afhankelijk van wat als bewijsvoering wordt aangedragen uit hoofde van.. In de VS gebeurde dit wel vaker.
Het kwam zelfs voor dat iemand naar aanleiding van 'missers in de rechtsgang' of genoeg tegenwind van 'vijandig gezinde pesonages' die het op een wel heel speciale manier weten te brengen, iemand onschuldig veroordeeld werd terwijl soms later het tegendeel bewezen werd.

En wat het hoger beroep voor deze mijnheer in kwestie uiteindelijk zal uitwijzen is afwachten, maar stel dat hij tegen de verwachting in wordt vrijgesproken. Hij ontkent het ten laste gelegde in elk geval in alle toonaarden, me dunkt! ;)

Gegroet.
  dinsdag 29 april 2025 @ 23:51:00 #17
307622 Perox
(niet de echte)
pi_217497031
quote:
3s.gif Op dinsdag 29 april 2025 16:51 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Nou hè hè, hij mag dan in 2023 zijn veroordeeld. Maar vanuit zijn waarschijnlijke visie noem ik het gewoon ook steeds nog een beschuldiging als gevolg van zoal verdachtmakerij, ongeacht 'gejank' van @:Whiskers2009 Punt. Mijnheers keuze om zich terug te trekken voor het conclaaf was in dezen wel verstandig te noemen. *)

Ter illustratie: verdenkingen van het een en ander kunnen soms ten onrechte leiden tot veroordeling van een onschuldige, afhankelijk van wat als bewijsvoering wordt aangedragen uit hoofde van.. In de VS gebeurde dit wel vaker.
Het kwam zelfs voor dat iemand naar aanleiding van 'missers in de rechtsgang' of genoeg tegenwind van 'vijandig gezinde pesonages' die het op een wel heel speciale manier weten te brengen, iemand onschuldig veroordeeld werd terwijl soms later het tegendeel bewezen werd.

En wat het hoger beroep voor deze mijnheer in kwestie uiteindelijk zal uitwijzen is afwachten, maar stel dat hij tegen de verwachting in wordt vrijgesproken. Hij ontkent het ten laste gelegde in elk geval in alle toonaarden, me dunkt! ;)

Gegroet.
1. Deze "kardinaal" heeft een celstraf van 5,5 jaar gekregen.
2. Deze "kardinaal" is van al zijn rechten gestript door notabene de hoogste leider van de kerk.
3. Deze "kardinaal" heeft niet spontaan zelf besloten niet mee te doen aan het conclaaf.

Die enorme waardering voor de "keuze" van deze "kardinaal" begrijp ik niet.

Even ter aanvulling:
quote:
Wie zich tegen zijn deelname aan het conclaaf verzette was kardinaal Pietro Parolin. Deze zou volgens de Italiaanse krant Domani twee brieven hebben getoond waarin paus Franciscus duidelijk had gemaakt dat hij niet wilde dat Becciu zou deelnemen aan het conclaaf. Daarop zou Becciu tot zijn besluit zijn gekomen.
Bron: https://www.telegraaf.nl/(...)daal-van-200-miljoen
pi_217497042
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 16:50 schreef Cupfighter het volgende:
Die komt niet in de hemel
Je hoeft maar één keer om vergiffenis te vragen.
-nee-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')